Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. 

. 

Doubtless schreef:[ Afbeelding ]
Zegt genoeg lijkt me
Ik heb gezwommen als afsluiting van mijn training in de sportschool & heb dat als een positieve combinatie ervaren. Nooit spierpijn en ontspannen spieren. Het ligt er heel erg aan wat je wil gaan doen; slome baantjes trekken doet niets voor je behalve wat calorieën verbranden. Als je op tijd gaat zwemmen & de wijze van zwemmen afwisselt zet je je spieren aan het werk & zal je wel degelijk iets merken.
Raponsje schreef:Spieren zijn niet zwaarder dan vet. Dat is de grootste fabel ooit.
1 kg vet is bijna 2 keer zo groot als 1 kg spieren
) en daardoor veel verschillende slagen geleerd.

Rebel_Jits schreef:Raponsje schreef:Spieren zijn niet zwaarder dan vet. Dat is de grootste fabel ooit.
Mooie grap, je spreekt jezelf tegen nu![]()
Het valt onder hetzelfde kopje als 1 kilo veren en 1 kilo beton. Ja, het is beiden 1 kilo, maar het volume van d veren is tig keer groter dan van het beton. Dus is het beton zwaarder (want je hebt er minder van nodig om tot die ene kilo te komen).
Zelfde geldt dus voor spieren en vet. Om 1 kilo te krijgen, heb je twee keer zoveel vet nog als spieren. Dus spieren zijn zwaarder![]()
Raponsje schreef:Spieren zijn niet zwaarder dan vet. Dat is de grootste fabel ooit.

Authentic schreef:Ja maar 1 kilo lood is net zo zwaar als 1 kilo watjes, maar daardoor is lood nog wel zwaarder dan watjes, soortelijk gewicht heet dat. Dus ja, spieren zijn zwaarder dan vet.

Citaat:Spieren zijn niet zwaarder dan vet. Dat is de grootste fabel ooit.
Authentic schreef:Dat verandert niks aan het feit dat spieren nog altijd meer wegen dan vet. Jij reageerde op een post waar het ging over strakker worden maar wel wat zwaarder. Of mensen het nou verkeerd interpreteren als ze aankomen of niet, dit is onjuist:Citaat:Spieren zijn niet zwaarder dan vet. Dat is de grootste fabel ooit.
Mensen interpreteren het niet juist, dat maakt van een feit nog geen fabel. Zeg dan gelijk dat mensen die kennis verkeerd interpreteren.