Ik heb als tienjarige een bril gekregen en op mijn elfde kreeg ik lenzen. Ben nu 19 en heb áltijd lenzen gedragen met een bril voor erbij voor 's avonds. Nu wilde ik graag een bril die ik ook overdag kan dragen (mijn oude bril was ongeveer half de sterkte die ik nu heb
kan net zo goed niets op mijn neus zetten dan) en die heb ik vandaag op kunnen halen.Ik was gewaarschuwd door de verkoopster dat het even wennen zou zijn dus dat ze me aanraadde hem na een nachtje slapen op te zetten. Maar nu was ik uiteraard supernieuwsgierig naar mijn nieuwe bril en heb´m net toch maar opgezet (na 2 tellen lenzenloos
) en dat was een hele aparte ervaring.Ik heb namelijk het gevoel dat ik geen diepte zie, én als ik vanuit mijn ooghoeken kijk, is alles krom! Muren en ramen en mensen... krom!
Ik wist niet wat me overkwam, voelde me wel dronken toen ik naar beneden liep
heb me maar goed vastgehouden aan de trapleuning.Nu is de vraag, is dit normaal? Natuurlijk moet je wennen, maar dat alles zo vertekent langs de randen van de glazen vind ik wel heel raar... of went dat ook? Ik wacht nog maar even totdat ik met deze bril in de auto of ter paard ga, haha... zet 'm morgen lekker de hele dag op en dan kijk ik wel, blijft het zo dan bel ik de opticien even voor de zekerheid

Voor het eerst met cilinder viel mij ook tegen, toen was ik een hele week misselijk van het scheel kijken.