Mijn opa en oma wonen 600 km hier vandaan in Duitsland. het zijn oude mensen met mankementen maar ze waren áltijd zo vrolijk.
Tot bijna 2 maanden geleden mijn opa finaal instorte, hij is een ketting roker en het was bekend dat zijn longinhoud afgelopen april nog maar 25% was. Die bewuste dag is hij opgenomen op de IC en vanaf dat moment is hij heel hard achteruitgegaan. 40 kg in totaal afgevallen, en ik kreeg net te horen dat hij niet meer eet, niet meer drinkt en alleen nog maar slaapt en de afgelopen week is hij weer 10 kg afgevallen (zijn dementie blijft ook toenemen)
Nu komt het moment voor afscheid nemen, maar ik weet niet of ik dit wel durf en of ik niet beter het beeld in mijn hoofd kan houden van de laatste keer dat ik hem zag, dat hij mij nog plaagde en kietelde.
Maar als ik niet ga, dan ben ik bang dat ik er spijt van ga krijgen.
Wat moet ik? De doktoren zijn er niet zo zeker van dat hij nog lang heeft dus de tijd spant. Ik weet dat ik moet luisteren naar mijn hart, maar ik hoor "het" niet.
Voor diegene die de situatie kent, wat hebben jullie toen gedaan? En hoe voelt dat nu?
Sorry voor het warrige verhaal.