Verstandig zonnen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Chocopasta

Verstandig zonnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 09:15

Ik ken alle regels, we hebben altijd zonnebrand staan hier, maar..
Uiteindelijk ren ik gewoon naar buiten als de zon schijnt zonder bescherming... :+

Wie van jullie zont wel volgens de regels?
Tussen 12 en 3 de zon vermijden, insmeren met een factor die bij je huidtype past..

Zondag ben ik in eerste instantie onbeschermd in de zon gaan liggen, werd toch wel wat rood en ben toen pas gaan smeren.
Gister toch maar een factor 30 gesmeerd op de licht verbrande lichaamsdelen zodat ik gewoon ook tussen 12 en 3 kon zonnen :+
Nu word ik vrij snel bruin en niet heel snel extreem rood, maar met zo'n winters wit huidje is het toch niet erg slim.

Goed.. de een drinkt, de ander rookt, ik zon onverstandig :')
Hoe strikt zijn jullie daarin?

KimD

Re: Verstandig zonnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 09:18

Zonnebrand smeren, dat was iets waar ik nog nooit van gehoord had ik verbrandde namelijk niet hoe lang ik ook in de zon stond en hoe fel deze ook was. TOTDAT ik deze eerste zomerdagen dit jaar naar de Brunssummerheide ging om met de hond te lopen, ik kwam thuis kleedde me uit voor een heerlijke verfrissende douche en raad eens... ik was rood, maar dan ook echt rood, vuurrood, kreeftrood, tomaatrood. Mijn vriend heeft me keihard uitgelachen maar hij heeft moeten smeren met after-sun alsof zijn leven er vanaf hing := Sindsdien weet ik wat verbranden is, en nu gebeurd het me meer dus ik heb nu moeten leren smeren. Ik oefen nog steeds :')

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 11:12

ik ga gerust tussen 12 en 3 zonnnen, maar smeer me wel altijd in, de eerste dagen een hoooge factor, als ik eenmaal een kleurtje heb, neem ik een standaard...vind ik een kleintje als je bekijkt welke risico's eraan vast kunnen hangen. En ja, zelfs als je nooit in de zon komt, kan je huidkanker krijgen, en er zullen genoeg mensen zijn die zich van hun hele leven nooit ingesmeerd hebben en ook niks mankeren, maar toch...Ik doe het ook omdat ik door de combi van zwemmen, zonnecreme smeren en zonnen een boterzachte huid krijg :) zonnecreme is echt fijn spul :D

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 11:14

Haha, ik zon altijd als ik naar het strand ga tussen 12 en 3, dan is het het lekkerst op het strand :') Zo denken meer mensen, want altijd liggen de stranden vol, wel smeer ik mij altijd in, met gewone zonnebrand hoor! Gewoon om de zoveel tijd insmeren, dan gebeurt er bij mij niks, ik wordt alleen maar bruin :Y)

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 11:15

Ik ben met smeren heel strikt. heb een erg lichte huid die vrij snel verbrand. Ik begin dus al vrij snel te smeren met factor 30 en smeer dan ook zeker ieder uur een beetje bij. daarnaast heb ik nog factor 50 in de kast staan, in Italië was dit echt mijn beste maatje! :+

met tijden houd ik geen rekening, ik ga er meestal al vanzelf uit als het me te warm wordt.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 11:20

Ik heb eergisteren met mijn benen in de zon gelegen, zonder zonnebrand ('Benen bruinen toch niet snel!'). 's Avonds zo rood als een kreeft. :')
Twee weken geleden in Turkije wel flink zonnebrand gesmeerd op armen, schouders ed anders was het niet te doen. Uit de zon blijven tijdens de warmste uren doe ik dan weer niet. Gebeurt wel vaker dat ik net om 14u 's middags begin te zonnen.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 11:26

Ooh ik ben echt een heilig boontje wat dat betreft. Altijd factor 50 en nooit tussen 12 en 3 in de zon. Ik heb een lichte huid en word alleen mooi bruin als ik me aan die regels hou. Doe ik dat niet, dan ben ik een echte tomaat :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 11:28

Ik zit gewoon in de zon wanneer ik er zin in heb haha, maar goed wel altijd smeren. Nu factor 15, ik verbrand niet snel in de tuin. Zou ik nu naar het water gaan dan zou ik factor 30 smeren.

Mijn gezichtscrème bevat ook een uv filter dus ik ben ook in de winter beschermd :)

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 11:31

De theorie ken ik, maar in de praktijk lig ik buiten zodra er zin is. Wel alleen thuis en op stal zodat ik snel genoeg kan ingrijpen. Verder altijd bedekt. Is naar mijn idee nog altijd verstandiger dan welke zonnebrand ook.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 11:31

Ik zon zeker verstandig, althans in de zomerzon. Ik mijd de zon het liefst tussen 12 - 3 en op vakantie lig ik vaak onder een parasol tijdens die uren. Ik smeer me doorgaans goed en meerdere malen in. Smeer me vaak thuis de eerste keer al in voor ik in mn bikini stap. Ik verzorg ook daarna mn huid goed met een moisturizer.

Ik zonnebank wel geregeld (nu even niet meer) denk 1 keer per 2 weken. Smeer me dan wel goed in en daarna ook weer de huid verzorgen

Hoewel ik donker haar heb, heb ik een lichte huid (sproetjes) en verbrand dus snel. heb in mn kindertijd ooit mn hele schouders onder de korsten gehad van brandwonden (door de zon!)

Merk wel dat ik steeds beter tegen de zon kan, mits ik opbouw en goed verzorg. Wordt ieder jaar ook ietsje bruiner

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 11:45

Ik zon pas verstandig :P Ik denk dat als de zon schijnt ik ong 15 min per dag in de zon loop. Verder ontwijk ik hem en zoek altijd de schaduw op. Ik heb een naaste die huidkanker gekregen heeft door teveel zon, dus dat is eigenlijk de grootste reden dat ik zelf de zon ontwijk. Vriendlief is een wielrenner die dus veel in de zon fietst en ook hij moet zichzelf verplicht insmeren van mij met factor 50.

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 11:46

Ik smeer altijd in, als ik weet dat het mooi weer wordt, doe ik met het opstaan al insmeren.
Ik ontwijk dan weer niet de zon tussen die tijden, maar smeer wel stuk of 6x, verbrand ook bijna niet

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 11:50

ik hou mij aan geen 1 regel, ik smeer mij in wanneer ik het niet vergeet en dan is het bruiningsolie :+
ik loop en zit in de zon wanneer ik wil. gebruik geen coolers, geen vochtinbrengers of wat dan ook...

maar goed ik met pinda afkomstige kwaliteiten wordt zo walgelijk bruin van de zon, ik heb het ook niet echt nodig :P

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 11:55

Ik zon nooit. Ik kan er niet tegen, heb een hele lichte huid en als baby al zonne allergie gehad. Ik zit altijd in de schaduw en op vakantie ben ik dikke maatjes met factor 50 en schaduw :)
Gelukkig vind ik er ook helemaal niets aan, ik verveel me binnen 10 minuten :)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 13:14

Ik ren ook altijd zonder zonnebrand naar buiten als ik eindelijk eens tijd heb om te zonnen.
Maar dat gebeurd me altijd maar 1 keer, want daarna ben ik vaak zo rood als een kreeft en denk ik er weer aan om me in te smeren met factor 30.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 13:15

Niet in slaap vallen op de stranden van Lloret de Mar en vergeten je rug in te smeren.
Thank god dat ik nog onder een parasol lag.... :')

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 13:19

Als ik op vakantie ben, smeer ik me wel altijd in en nooit met een faktor lager dan 15, ook niet als ik al bruin ben (wordt snel bruin :) ).
Thuis smeer ik me eigenlijk nooit in :? , behalve... mijn decoletté :+ .
Dit doe ik echt al sinds ik een jaar of 20 ben en daar heb ik nu profijt van; ik ga nu richting de 50 :x , maar ik heb daar daar nog steeds geen Amazone in tegenstelling tot mijn vriendin die even oud is 8-) ! (ik links, zij rechts :+ )
Laatst bijgewerkt door Sterre op 24-07-12 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 13:36

Met dit soort weer zit het in mijn ochtendritueel, de zonnebrand staat naast de deo en 's middags smeer ik weer.
Nou heb ik altijd een hele witte huis en verbrand heel snel, ik wordt helaas alleen niet bruin.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 13:38

Ik smeer me alleen in op vakantie.. :') Maar dan nog verbrand ik.. Net heerlijk in de zon gelegen voor een uurtje... Onbeschermd. :+
Ik denk er eigelijk nooit aan..

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 13:44

ik smeer me áltijd in..
ben roodharig,sproeten, lichte huid... ofterwel ideaal om te verbranden :')

met dit weer als vandaag blijf ik binnen, en áls ik buiten kom in de schaduw, pet oid op. en ingesmeert met factor 50.. ook shirt aan met korte mouwen zodat me schouders niet verbranden.

( en ja, ik verbrand ook ondanks factor 50 als ik niet op pas) dus ik hou me liever uit de zon :+

Vroeger toen ik als kind naar het strand ging liep ik ook altijd met een tshirt, zwom ik ook mee. anders werd/word ik een kreeft ^)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 14:21

Ik ben zó vaak verbrand dat ik ongetwijfeld korting krijg op het crematorium :o.
Soms ontglipt het me gewoon en dan denk ik er in april nog niet aan dat de zon dan al best fel kan zijn. Met rossig haar, een lichte en dunne huid en lichte ogen verbrand ik bij de eerste stralen al.

Bewust zonnen (dus op een handdoek in de tuin liggen om bruin te worden) doe ik niet aan. Maar ik mag wel graag buiten zijn. De laatste tijd let ik wel beter op dat ik me ook 's ochtends al insmeer. Gisteren ging dat erg goed!
Om 10.00 heb ik me ingesmeerd met factor 20 en heb tot 12 uur met een boek in de zon gezeten. Toen tot 13.00 in de schaduw gezeten en vervolgens opnieuw ingesmeerd en een hemdje + shortje aangedaan. Om half 2 ging ik fietsen met mijn vriend en voor de zekerheid toch maar mijn schouders nog extra ingesmeerd. Om 14.30 zaten we op het terrasje, uiteraard in de schaduw. Daarna weer helemaal ingesmeerd en nog weer gefietst in de volle zon. Eind van de middag nog wel in de zon gezeten!
Ben helemaal niet verbrand, maar je kan wel een beetje een afdruk van mijn bikini zien. Dus ik ben wél verkleurd ondanks goed insmeren.

Ik heb me ook voorgenomen om binnenkort een dagcrème met SPF te kopen, maar dat vergeet ik telkens als ik in de drogist sta. :=

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 14:35

Maar juist dat goed insmeren helpt je om op de juiste manier te verkleuren en niet te verbranden. Dus dat je je bikini kan zien is dan toch niet erg? Of is het echt rood?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 14:37

Nee dat is juist niet erg! Maar ik wil ermee zeggen dat je óók als je je aan de regels mbt zonnen houdt, je nog kunt verkleuren. Omdat sommigen volgens mij bang zijn dat ze niet verkleuren als ze zich niet insmeren :n.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 14:38

Ik smeer áltijd als ik de zon in ga, verbrand snel. Maar geen hele hoge factor - laatst één keer factor 30 gebruikt (2 dagen beachvolleyballen, dus hele dag in de zon op het strand met stralend weer) en ik was gewoon níets bruiner geworden. Behalve de plekjes die ik had gemist en die iets waren verbrand, die zijn nu wel mooi bruin. :P

Dus ik hou 't bij een factor 20.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 14:39

Pff, ik houd me daar echt niet aan. Ik zit nu binnen, omdat ik het gewoon te warm vind, ik kan slecht tegen hitte.
Maar als het niet zo warm is, ga ik gewoon rijden en ben ik gewoon constant buiten, ook tussen 12 en 3.
Ik verbrand naar mijn idee niet zo snel, maar ik wordt wel snel bruin.
Maar als ik ga zwemmen en echt serieus wil gaan zonnen, smeer ik er wel wat op. (Geen idee welke factor)