Iedereen kan afvallen met Raponsje!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Raponsje

Iedereen kan afvallen met Raponsje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-12 17:12

Wie ben ik?
Ik ben Raponsje, 25 jaar en ik ben dietiste en fitness instructrice.

De komende 365 ga ik bokkers helpen met afvallen, fit worden, gezond eten en leven maar ze vooral helpen hun doel te bereiken.

Wie mag er mee doen?
Iedereen mag mee doen.
Of je nu 1 kilo of 50 kilo wilt afvallen, of je nu alleen fitter wilt worden, of je nu alleen gezonder wilt gaan eten en leven.
Iedereen die een gezonde verandering wil maken is welkom in dit topic en kan op mijn hulp rekenen.

Voor elke kilo die bokkers afvallen doneer ik over 365 dagen 1 euro per kilo aan KIKA.

Hoe doe je mee?
Wil je mee doen aan het 365 dagen bokt project?
Stel jezelf dan voor in dit topic en vermeld de volgende dingen
- leeftijd - gewicht - lengte
- wát wil je veranderen?
- wát is je doel?
- wáárom is het niet eerder gelukt?
- hoe ziet jouw dag er uit? Studeer je - werk je fulltime - heb je 3 kinderen etc
- heb je blessures - allergien of andere dingen die je beperken?
- hoe ziet jouw eet patroon eruit?

de regels
- Om te kunnen veranderen zul je een veranderingen moeten maken.
- Je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen gezondheid.
Niemand dwingt je om op de bank te zitten met een zak chips in plaats van een uur met de hond te gaan wandelen en een gezonde snack te nemen.
- Je levensstijl van deze maand is het lichaam wat je volgende maand zult hebben.
- Jij bent de enige die jezelf tegen houd om je doel te kunnen bereiken.
- Je doet dit niet zodat die ene jongen je misschien leuk vind, om iemand anders blij te maken, je doet dit zodat jij gelukkig wordt!
- Je zult maximaal 2 keer per week op de weegschaal staan.
- Het is verboden om te focussen op de dingen die je niet mag eten. Focus op de dingen die je wél mag eten.
- Het is makkelijker om gezond te eten en meer te bewegen dan elke dag in de spiegel te kijken en niet tevreden zijn met wat je ziet.
- Het is nu jouw beurt om je doel te halen en je beloofd hierbij dat je het gaat halen nu.
- Zorg dat gezond eten en bewegen geen "moetje" wordt. Doe het om je doel te behalen, gezond te zijn fit te blijven en lekker in je vel te zitten.
- Blijf altijd positief, ook al zijn de resultaten een keer minder. Kleine vooruitgang is nog steeds vooruitgang.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alvast wat inspiratie: Afvallen met Raponsje
Zodra er geinteresseerde zijn zal ik een post maken betreft voeding en beweging.

AUB niet pben tenzij het echt héél persoonlijk of off-topic is. Alle vragen mogen in dit topic gesteld worden.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 17:19

25jaar (bijna 26), 74kg, 176cm
- wát wil je veranderen?
strakker lijf betere conditie
- wát is je doel?
goed in mn vel zitten
geen stok achter de deur
- hoe ziet jouw dag er uit? Studeer je - werk je fulltime - heb je 3 kinderen etc
werk parttime, zoekende naar fulltime baan. Sport sinds kort 2 a 3x per week, ben afgelopen week begonnen met spinning en dat bevalt me goed moet ik zeggen :j al mijn werkende uren doe ik op de fiets, wat betekend dat ik zo'n 10 km per dag fiets.
nee
sochtends 2 boterhammen met hartig beleg (kaas/ham)
tussen door fruit (2 stuks), 2 koppen koffie (vaak met een koekje als ik op mn werk ben)
lunch 2 of 3 boterhammen met hartig
tussendoor (snoep ik nogal gauw smiddags) probeer ik nu ook fruit of groente te eten
1 bord avond eten, maar niet bijzonder veel (probeer wel meer groente te eten dan aardappels of pasta)
savonds heb ik ook de neiging om te gaan snacken, dus vaak poets ik na het eten mn tanden en eet ik maar helemaal niets meer.
Ik drink verder heel veel water en thee zonder suiker, minstens 1,5 liter op een dag :j

NOu ik ben benieuwd wie er nog meer mee doen!
Laatst bijgewerkt door Eleionomae op 14-07-12 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 17:20

Maar hoe ga jij ons helpen dan? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar :j

- wát wil je veranderen?
- wát is je doel?

ik ben ojajoh
32- 75kilo-1.65m
mijn buikje en mijn kilo's
doel is 60 kg
stress,ziekte,en vooral het na 5 maanden niet lukken,dan maar opgeven
Mijn dag: ik sta op tussen 07.00 en 08.00 afhankelijk hoe laat mijn dochter wakker is, dan geef ik haar pap en drink ik koffie, vaak gaat zij spelen en doe ik mijn mails en andere zakelijke dingen. forum wat...
dan speel ik met mijn dochter tot ze moe is en ga ik huishouden. Na haar slaapje probeer ik vaak met haar op pad te gaan....rond 18.00 eten we, en in de avond stop ik de kleine in bad, speel ik wat met haar en gaat zij om 20.30 naar bed. Dan ga ik nog werken en anders zit ik op de bank
Mijn blessure: mijn rug, mijn adhd (chaotisch en vergeetachtig) en het feit dat ik geen oppas heb en afhankelijk ben van het humeur van mijn dochter en het weer, ja dat beperkt
mijn eetpatroon: er is geen patroon meer.......

Raponsje

Re: Iedereen kan afvallen met Raponsje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-12 17:25

Ik ga vanavond een uitgebreide post plaatsen.

Ik ben nu naar de sportschool toe om wat uren les te geven, vanavond horen jullie meer van mij dames. :)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 17:26

ik ben heel benieuwd :D

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 17:38

haha nou ik ook!

carrotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 17:44

Ja ik wil ook meedoen.

Ik ben 33jaar ben 1m65 groot . En weeg nu 58.5 kg
Het moeilijke is dat ik in een snoepjesfabriek sta in de inpakafdeling en ik ongeveer 50 000 kg snoep op een dag voorbij zie komen.
Hierdoor ben ik in een nog ergere suikerverslaving terecht gekomen dan de suikerverslaving die ik met de gewone voeding al had opgebouwd.
Nu ik het maar al te goed besef lukt het me beter en beter om er elke keer opnieuw vanaf te blijven van het suikergoed. Mijn record staat op 11 maanden zonder 1 snoepje op te eten op het werk. Maar dan elke keer word de verleiding van warme verse snoepjes te groot. In begin kan ik stoppen bij 1 of 2 maar na een paar dagen blijft het maar doorgaan. Ik kan niet zeggen stop.
En de symptomen zijn verschrikkelijk je krijgt energie boosten met enorme dippen .
En heb ik gemerkt nu ik 10 kilo ben afgevallen ik ben totaal niet meer stijf omdat ik geen suiker afvalstoffen hoef te verwerken.

Waarom wil ik toch nog graag meedoen ik ben net 10 kilo afgevallen wat me nog nooit eerder gelukt is. Opzich is mijn doel bereikt.
Maar ik wil het vooral gaan behouden in de toekomst. Dus daar kan ik nog wel hulp bij gebruiken.
Ik had ook gezegd tegen mezelf afhankelijk van hoe gemakkelijk mijn 10 kilo eraf gaat wil ik 2.5 kilo extra afvallen.

Ik hoop voldoende informatie te hebben gegeven.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 17:49

Ik ben layla :)

27 - 73 kilo - 1,78m

- wát wil je veranderen?

Energie niveau omhoog krikken, af komen van m'n kwaaltjes (weet alleen niet hoe :+ )

- wát is je doel?

Vetpercentage verminderen, ietwat definitie van spiergroepen over m'n hele lichaam.

Ik vermoed dat ik mezelf toch niet hard genoeg push, tijdens het sporten. Word snel misselijk, etc.

Ik geef drie keer per week paardrijles, in totaal zo'n 9 uur. Ik ren in de lessen veel. Hiervoor zit ik ook 3 uur per week op de fiets (pittig tempo).
Verder doe ik nu (op jouw aanraden :+ ) de 30 Day Shred, ben vandaag aan level 2 begonnen.

M'n rechterschouder doet 't bijna niet meer. Verder heb ik vaak last van m'n maag en darmen.

Op lesgeefdagen: 80 gr havermout gekookt in water, 250ml vruchtensap als pre-workout, 6-8 boterhammen met 30+ kaas, magere achterham, huttekase, magere leverworst (allemaal op elkaar) 2 van deze boterhammen zijn besmeerd met suikervrije pindakaas, 70 gr rijst of 80gr pasta of 300gr aardappelen, 200-400 gr groenten, 200 gr gepocheerde kipfilet, of anders mager rundvlees, olijfolie.

Op dagen dat ik alleen de Shred doe: vervang de boterhammen voor 70 gr rijst of pasta, 300 gr groenten, 200 gr mager vlees.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 18:37

Ik wil ook wel meedoen :)

- leeftijd - gewicht - lengte : 17/70/1/1.73
- wát wil je veranderen?: Strakker in mn lijf, energieker voelen
- wát is je doel?: Me goed voelen
- wáárom is het niet eerder gelukt? Geen stok achter de deur, fulltime tussen t fastfood gewerkt en daardoor verschrikkelijk ongezond gegeten
- hoe ziet jouw dag er uit? Studeer je - werk je fulltime - heb je 3 kinderen etc: Ik begin in september aan n opleiding en zal dan fulltime naar school gaan.
- heb je blessures - allergien of andere dingen die je beperken? Ik heb een afwijking waardoor ik hypermobiel ben, klachten zijn ooit naar voren gekomen nadat ik begon te sporten in n sportschool, daarna meteen gestopt.
Ik eet slecht, ook dat wil ik verbeteren. Op het moment eet ik maar 2 maaltijden per dag, soms zelfs eentje, 1e is een of 2 bolletjes, kaal of met vleeswaren, 2e maaltijd is vaak fastfood maar dit probeer ik te veranderen door van te voren klaargemaakt eten mee te nemen, helaas lukt dat me nog niet altijd.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 19:42

Ik wil ook wel een poging wagen.

- leeftijd - gewicht - lengte : 27 - 78 - 1.72

- wát wil je veranderen?: De juiste balans vinden tussen eten en bewegen

- wát is je doel?: Beter conditie en weer naar mijn oude gewicht

- wáárom is het niet eerder gelukt? Ziek geweest waardoor ik weinig actief kon zijn

- hoe ziet jouw dag er uit? Studeer je - werk je fulltime - heb je kinderen etc: Ik werk fulltime van 8.30 tot 17.00 soms afwijkende tijden en in het weekend werken.

- heb je blessures - allergien of andere dingen die je beperken? Ik heb het hypermobiliteitssyndroom wat soms beperkend kan zijn al ken ik erg goed mijn grenzen.

8.00 ontbijt ((vruchten)yoghurt met 5 granen bio muesli en een schep lijnzaad)
10-11 uur of een koekje of een biorijstwafel met laagje chocola (van de Lidl)
12.30 lunch 3 sneetjes waldkorn met smeerkaas (en sinds maand mik ik er ook tomaat of komkommer bij) en zeg 3-4x per week een cup a soup)
13.00 of een speculaasje of een biorijstwafel met laagje chocola
17.30 avondeten
Toetje 2 stuks fruit

In het weekend lunch ik met afbakbroodjes en bak/kook ik vaak een eitje.

Drinken: circa 2 liter water andere soort sappen drink ik eigenlijk nooit

Vooral avondeten vind ik lastig omdat ik alleen ben en na het werk honger heb en snel wat wil eten. Ik probeer wel te koken en eet bijna nooit afhaal of magnetronmaaltijden.

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 20:04

Omdat je liever geen PB ontvangt, mijn opmerking hier. De titel" Iedereen kan afvalllen" stoort me.
Er is een groep (mezelf inclusief) die niet kan afvallen. Er bestaan ziektes die dit toelaten, of noodzakelijk medicijngebruik die het onmogelijk/moeilijk maken bepaalde voedingsstoffen op te nemen.
Zelf ben ik wél naar een diëtiste geweest en gehoord dat er niets mis is met mijn eetpatroon. Maar online word er nu toch de illusie gewekt, dat afvallen voor iedereen is weggelegd. Nee dus...De ziekte ( bijvoorbeeld) lipoedeem word vrijwel altijd te laat herkend, omdat er nog altijd mensen(ook diëtisten of doktoren) zijn die denken dat afvallen voor iedereen mogelijk is.
Ook aan je conditie werken is iets, waarbij je de persoon eigelijk beter moet leren kennen. Het kan gevaarlijk zijn als iemand die nooit gesport heeft , plotseling een te grote inspanning gaat leveren. Dus online afvallen vind ik helemaal niet zo'n goed idee.
Hoe goed bedoeld ook.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 20:08

Dit wordt een grote stap voor mij.. Als ik al die berichtjes lees van mensen die 70 kg wegen en graag willen afvallen denk ik: 'Woog ik maar 70 kg!'. Al begrijp ik ook heel goed dat, dat voor jullie anders voelt!

Ik heb even moeten nadenken voor ik met dit berichtje begon. In eerste instantie wilde ik, ondanks het nadrukkelijk verzoek van de TS toch in een pb mijn berichtje sturen. Halverwege het berichtje heb ik besloten dat niet te doen en een stap in het diepe te zetten.

Als ik even heel eerlijk ben, heb ik morbide obesitas en is het mij tot op heden niet gelukt hier zelf verandering in te brengen. Het is zelfs zo erg dat ik afgelopen week contact heb opgenomen met mijn HA en mijn opties met betrekking tot een operatie met hem heb besproken. Volgende week mijn eerste afspraak met het ziekenhuis.

Ik heb altijd het idee dat extreem overgewicht over het algemeen niet wordt geaccepteerd in de paardenwereld, en dus ook op bokt. Dat is ook de reden dat ik in eerste instantie geen bericht in dit topic wilde plaatsen. Aan de andere kant vind ik dat een aantal mensen nog veel kunnen leren als het om gewichtsproblemen gaat, dan heb ik het nu niet direct over de mensen hier in het topic, maar mensen in het algemeen. Even in het kort: "Overgewicht is vaak het gevolg van iets dat veel dieper ligt dat alleen maar jezelf volstoppen met veel, vet en ongezond voedsel."

Geloof mij, ik wil graag afvallen, heel graag, maar makkelijk is het niet. Ik heb al vele pogingen achter de rug en been zeer benieuwd wat de TS in gedachte heeft om ons bokkers te laten afvallen!

Misschien denken sommige van jullie nu: die lap tekst had je ook achterwege kunnen laten, stel je niet zo aan en doe er wat aan dan. Maar voor mij voelde het goed om dit wel te plaatsen..

Tijd om met de billen bloot te gaan -O-

- leeftijd - gewicht - lengte :
Ik ben 20 jaar oud, en ben 165 cm. Mijn gewicht is schrik niet.. 145 kg.. ;(
- wát wil je veranderen?:
Dat lijkt mij duidelijk: die kilo's moeten er voor zover dat nog mogelijk af! Ook al ben ik inmiddels bezig met een eventuele operatie.. Ook voor een operatie is zo min mogelijk gewicht beter!
- wát is je doel?:
Ik wil een gezond gewicht, waardoor ik weer lekker in mijn vel zit, de deur uit durf, dagelijkse handelingen uit kan voeren zonder last te ondervinden en weer paard kan gaan rijden!
Begeleiding van artsen, diëtistes, diverse sportscholen en van daar uit ook begeleiding, diverse diëten. Even een kleine opsomming waar ik de afgelopen jaren mee te maken heb gehad in mijn strijd tegen de kilo's. Waarom het tot op heden niet is gelukt? Ik durf het echt niet te zeggen. Gebrek aan wilskracht en discipline? De eerste tien á vijftien kilo is mij eerder gelukt, maar bij mij is het niet klaar bij tien kilo. En juist na dat punt kom ik niet meer verder. Gevolg: de welbekende jojo, waarbij ik weer extra kilo's terugkrijg voor de kilo's die ik ben verloren! Misschien ligt het wel psychisch? In theorie weet ik precies wat te doen, wat wel en wat niet goed is, maar ik weet het nog steeds niet in de praktijk toe te passen.
- hoe ziet jouw dag er uit? Studeer je - werk je fulltime - heb je 3 kinderen etc:
Sinds begin 2012 werk ik 30 uur per week. Vanaf september wil ik verder gaan met mijn opleiding. Dan zal ik mijn studie en werk weer moeten zien te combineren. Ik heb een eigen huishouden, waar ik dus alleen woon.
Tot een jaar geleden geen blessures, maar als gevolg van mijn overgewicht heb ik last van luxaties van mijn knieschijven aan beide benen. Ook voel ik soms enige druk op mijn heupen na lang wandelen of met opgetrokken benen zitten..
Over het algemeen eet ik gezond, maar te veel. Dit komt mede doordat ik dus geen ongezond eten durf te kopen. Ja, dat bestaat dus ook. Daardoor eet ik dus gezond tot redelijk gezond, maar van alles meer dan dat ik zou moeten eten. Eerlijk is eerlijk, ik eet ook wel eens een zak chips weg, of een fles frisdrank leeg, maar dat gebeurd echt niet veel :n Toevallig dan wel afgelopen week, maar daarvoor echt afgelopen 2 á 3 maanden niet! Ik eet niet tot weinig in het openbaar, waardoor ik weleens maaltijden oversla en vervolgens uitgehongerd thuis kom en weer ga overeten..

Ik ben heel benieuwd wat de TS aan te bieden heeft!

Een klik verwijderd en mijn verhaal is weer te lezen door een nieuwe groep op bokt.. Slik -O-

Ik hou mij maar voor dat dit is om mijzelf te helpen..

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 20:18

ik doe mee ik ben ilone ben bijna 30 jaar ben 173 cm lang ben al van 140 naar nu 95 kilo gegaan maar kom niks verder nu, mijn doel is minimaal 80 kilo wegen.
ik werk 25 uur in de week + extra werkuren die zijn verschillend, ik heb 1 dochter die overdag naar school gaat dan doe ik meestal het huishouden etc fiets veel en wandel regelmatig.
mijn eetpatroon is momenteel nog koolhydraatvrij dus eet vanalles wat binnen atkins past maar hiermee mag ik natuurlijk niet door gaan dit is slecht voor je lichaam dus kom binnen het jojo te zitten en dit wil ik zeker niet.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 20:21

@k_im super juist dat je nu er toch voor kiest om 'met de billen bloot te gaan' :j ik vind dat zo knap :j mijn ouders hebben beide ook flink overgewicht maar willen er niets over horen of zien, terwijl mijn vader hartpatient is... Ik kan dus niets meer hebben dan respect voor jou!

Dat moest ik echt even kwijt :)

Crealief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 20:26

Ik ben ook heel benieuwd!

Ik ben 27 jaar, 169cm en 81 kg

Ik wil graag minder wegen uiteraard! :) en meer conditie

Mijn doel is 74 kg en een goede conditie

Eerder niet gelukt door een blessure (scheenbeen gebroken, niet helemaal goed hersteld. wel meer dan 4 jaar geleden) en toch ook wel een gebrek aan discipline

Ik werk 55uur per week. Momenteel ben ik begonnen met run with Evy, probeer dat 3x/week te doen en kan inmiddels 2x15min hardlopen met 1 minuut wandelen. Soms moet ik een extra rustdag inlasten vanwege mijn eerdere blessure.. Daarnaast rij ik 2-3x per week paard.

Eetpatroon: ontbijt met drinkyoghurt, 'smiddag broodje met salade en 's avonds warm eten.

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 20:34

Hallo!
Ik heet Melissa en ben net 22jaar geworden. Mijn gewicht is (teveel) 74kg en mijn lengte is 1.64m.

- wát wil je veranderen?
Ik wil kilo's kwijt, een betere conditie, een strakker lijf en mooie subtiele zichtbare spieren.
En een stabiel eetwijze creeeren

- wát is je doel?
15kilo eraf.

Ben 1 keer eerder begonnen aan een aangepastte levenstijl. Maar door stres(ben een emo-eter) meer gaan eten dan ik verbrandde.

Werkzoekend. Vakantie, verder doe ik niet veel.

gelukkig niet.

Ik probeer te beginnen met een gezonde en stevig ontbijt.
Lunch en avondeten. Daartussen probeer ik zoveel mogelijk de lekkere dingen over te slaan. Maar helaas lukt dat niet. Hoezo eetverslaafd?

Heel leuk idee raponsje! Misschien een idee om voor de mensen die meedoen het in hun onderschrift te zetten?
Laatst bijgewerkt door melissa_b op 14-07-12 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 20:35

Ik ben dus Kruimellover en ik ben op het moment zelf bezig met rustig aan een paar kilo's kwijt te raken. Nu ik dit zag en het voor Kika is, wil ik graag meedoen. Wie weet helpt het me wel enorm.
21 jaar, 69,5 kilo en 1.67 lang

- wát wil je veranderen?
Ik wil mijn eetpatroon zodanig aanpassen dat ik niet met een honger gevoel hoef te lopen, maar wel van mijn eten kan genieten. Tevens wil ik door regelmatig sporten (wat ik al doe) mijn conditie opbouwen.

- wát is je doel?
Ik wil zo'n 7 kilo afvallen en mijn conditie flink opbouwen.

Ben er een maand of 2 geleden mee begonnen, maar door een blessure aan mijn knie wilde het nog niet echt.

Ik studeer fulltime: afwisselend werken en leren. Ik zit zo'n 3 uur op een dag in de auto, maar daar gaat binnenkort hopelijk verandering in komen. Ik sport zo'n 2 keer in de week een uur op de sportschool met een voor mijn gemaakt schema. Dan rijd ik nog ongeveer 3 tot 4 keer in de week paard en wandel ik regelmatig met onze hondjes. Ook skeeler ik met mooi weer nogal eens. Op school sport ik ook gemiddeld 2 keer in de week 2 uur.

Ik heb enorm last van hooikoorts, waardoor ik het grootste deel van het jaar loop te snotteren en niet zoveel adem heb. Ik kan het daardoor helaas ook heel benauwd krijgen tijdens inspanning, maar daar heb ik gelukkig medicijnen voor. Ik heb sinds eind februari dit jaar een knieblessure (retro patellaire chondropathie) die maar niet weg wil gaan. Dat is ook de reden dat ik graag wat af wil vallen, in de hoop dat het dan beter gaat. Ik heb mijn knie hard nodig bij mijn opleiding, dus hoop dat het snel minder wordt.

Ik probeer zo regelmatig mogelijk te eten. Begin met 2 sneden brood met kaas of honing of muesli met yoghurt. Vervolgens eet ik op school een banaan of een pakje ontbijtkoekjes. Tussen de middag eet ik 3 tot 4 boterhammen en als ik een hele lange dag op school maak, rond een uur of 3 nog een tussendoortje in de vorm van een koekje of fruit of komkommer. 's Avonds avondeten en een toetje.
Ik eet sinds afgelopen week ook zo min mogelijk vlees.
Verder drink ik veel water en soms een of twee glazen sap of ranja zonder suiker. Ik drink tussen de 1,5 en 2 liter op een dag.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 20:38

Ik denk dat ik me aanmeld, al ben ik momenteel vrij lastig, ik weet nl even niet meer welke eetstijl ik me moet aanmeten.
Maar, als deelnemer zijnde zou ik graag mee willen doen aan je actie aan Kika.
Ik denk dat ook de deelnemende bokkers een steentje kunnen bijdragen aan Kika. Soort inschrijvingsgeld of alleen als een doel bereikt is.
Zeker als je echt adviezen gaat geven als dietiste, is dat het wel waard!

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 20:39

- leeftijd - gewicht - lengte: 32 jaar, nu rond de 80,8 kg, ongeveer 1.78m

- wát wil je veranderen? mijn lichaam én conditie weer in vorm krijgen

- wát is je doel? Ik wil er nog ongeveer 5 a 7 kg afhebben

- wáárom is het niet eerder gelukt? Het is één keer eerder gelukt (en ben nu nog bij de 2e poging). In 2004 ben ik 16 kg afgevallen, maar na verloop van jaren weer in het ritme gekomen waardoor ik langzaam weer aankwam. Ik heb een ontzettend aanleg voor aankomen, en hou teveel van de verkeerde dingen....(chocolade vooral). In januari van dit jaar woog ik 94 kg waardoor ik mezelf even flink een schop onder me kont heb moeten geven om er echt weer wat aan te gaan doen. Heeft gewerkt, en ging opletten met wat ik at, en ging ong 3x per week Zumba doen thuis. Kilo's vlogen eraf totdat het s'avonds weer langer licht werd en ik dus weer wat meer naar het paard ging e.d. zodat ik laat thuis kwam en dan geen zin meer had in sporten. Nu hang ik qua gewicht en heb er erg moeite mee om de laatste kilo's eraf te krijgen.... Ik hou er niet van om me uit te hongeren, dus ik moet het van het sporten hebben, maar dat lukt me bijna niet meer qua tijd.

- hoe ziet jouw dag er uit? Studeer je - werk je fulltime - heb je 3 kinderen etc Ik werk fulltime, en daarnaast natuurlijk een huishouden, een vriend, en een stel dieren die verzorgd moeten worden :)

- heb je blessures - allergien of andere dingen die je beperken? Nee geen enkele

- hoe ziet jouw eet patroon eruit? s'ochtends bakje magere yoghurt met Kellog's Special K, sultana als tussendoortje, twee donkerbruine sneeen brood met kaas tussen de middag met een bouillonnetje, weer een sultana als tussendoortje, en s'avonds gewoon warm eten (pasta, aardappels/vlees/groente, etc etc en 1x per week een pizzaatje)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 20:44

Leuk idee, ben benieuwd hoe je ons wilt helpen :)

- 21 - 69 kg - 1.68 lang
- Gezondere levensstyle, en 56 kg eraf.
- 64 wegen en mezelf energieker voelen
- Voorheen lukte het me vaak 2 weken om het vol te houden, maar als ik eenmaal 1 rotdag er tussen heb dat ik bijv me vergrijp aan chips of dergelijk blijf ik het patroon aanhouden.
- Werk fulltime, daarnaast 2 paarden en een kat die enige verzorging eisen :j
- Geen blessures of beperkingen
- Eetpatroon; o: 2 cracottes met jam of kaas, glas melk, t: koekje, T: 3 broodjes met beleg en melk, t: appel of koekje, a; vlees groente en aardappels,melk, t: komkommer of wortel

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 20:55

Ik wil ook wel heel graag mee doen, maar helaas door een operatie ben ik de komende 6 weken gekoppeld aan een paar krukken.. Vandaar dat ik wel op mijn eten kan letten, maar verder nog niet echt kan sporten ofzo..

- leeftijd - gewicht - lengte: 22 jaar - 52-55 kg - 1.65
- wát wil je veranderen?: eetpatroon en wel regelmatig sporten (over 6 weken)
- wát is je doel? buikje eraf ,iets strakker lichaam en wat energieker worden
- wáárom is het niet eerder gelukt? geen stok achter de deur
- hoe ziet jouw dag er uit? Studeer je - werk je fulltime - heb je 3 kinderen etc; normaal gesproken fulltime stage & school
- heb je blessures - allergien of andere dingen die je beperken? Operatie waardoor ik pas over 6 weken mag belasten
- hoe ziet jouw eet patroon eruit? Eten als ik honger heb :=
maar meestal 's morgens niet zo heel veel, 's middags 4 boterhammen (als ik op school ben, nu een stuk of 2) 's avonds gewoon normaal avond eten; dus wat de pot schaft..
Laatst bijgewerkt door Barbabientje op 14-07-12 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

carrotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 20:58

Ik zie net dat ik toch nog een stuk vergeten te te schrijven ben.
Dus even nog een aanvulling.
- leeftijd - gewicht - lengte 33j 58.5kg 1m65

- wát wil je veranderen? Ik wil de 10 kg die ik eraf heb gekregen graag leren behouden.

- wát is je doel? Eventueel nog 2.5 kg eraf of anders net geen 59 kilo meer wegen.

- wáárom is het niet eerder gelukt? Omdat ik een suikerv erslaving heb en op een snoepfabriek werk.

- hoe ziet jouw dag er uit? Studeer je - werk je fulltime - heb je 3 kinderen etc Ik werk 40 uur per week vrij intensief ik moet gemiddelt 10 ton op een dag tillen. en werk in een 2 ploegensysteem vroege en late . Oja ik heb geen kids is ook het plan niet.

- heb je blessures - allergien of andere dingen die je beperken? nee

- hoe ziet jouw eet patroon eruit? Ik ben momenteel egstopt met vlees eten had hier al lange tijd geen trek meer in. Eet gemiddelt op een week 150 gr vlees nog. Charcuterie hoeveelheden.
Geen aardappelen meer . Veel koude groenten en of groenten wokken in de pan, soep ,ipv brood crackers.
Ook tel ik wel mijn calorieen en probeer me te houden op max 1400 calo.
Drinken doe ik normaal s'ochtends koffie en verder water.
Als hulpmiddel ben ik begonnen met chroomtabletten en die hebben me erg goed geholpen met nee te zeggen tegen zoet. Tot op heden ben ik hier nog niet mee gestopd .

leonie1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 20:59

Ben benieuwd, ik wil ook wel eens een poging wagen.

27 jaar, gewicht ??? Heel eerlijk ik weet het niet heb zeker een jaar niet meer op de weegschaal gestaan, denk ongeveer 75 kg.
lengte: 1.63
- wát wil je veranderen?
Meer energie hebben en een groot deel van de overtollige kilo's kwijt raken.
- wát is je doel?
5-10 kg afvallen
Nooit eerder een serieuze poging gedaan.
Ik werk fulltime 9 uur per dag en daarbij reis ik ook nog 2 uur per dag. woon samen met vriend.
niet dat ik weet.
ontbijt in de auto 1 bruin broodje belegd met afhankelijk van wat ik in huis heb en niet kruimelt. ( ham/kaas/pindakaas/pasta enz.)
lunch: 2 bruine broodjes met beleg. rond 13.00
avondeten: 20.00-21.00 kook altijd, soms voor 2 dagen tegelijk. Hangt een beetje af wat er in de aanbieding is in de winkel wat ik eet. Vaak pasta, rijst, of aardappels, vlees en groente.
Hou nogal van tussendoortjes en hier zou ik eigenlijk in moeten minderen.

Verder drink ik eigenlijk alleen maar water en niks anders.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 21:00

Annemiek, 29 jaar, bijna 70 kg, 175m

- wát wil je veranderen?
Gezonder eten en minder snoepen

- wát is je doel?
Ongeveer 5 kg afvallen, minder buik

Gebrek aan doorzettingsvermogen

Fulltimebaan in het onderwijs, 5 uur per week lesgeven op een manege. Heb een eigen pony waarmee ik veel wandel ivm opbouw.

Slechte afvoer van afvalstoffen bij mijn spieren

's Morgens 3 beschuitjes met jam en water of sinaasappelsap, tusendoor fruit of liga
's Middags ongeveer 4 boterhammem met kaas, vifit.
Tussendoor probeer ik gezond, maar soms kan ik de chocolade niet weerstaan...
's Avonds eet ik wisselend. Soms gezond, maar ook wel eens een patatje of een tosti
Tussendoor probeer ik zo min mogelijk maar die chocola...... kan ik niet altijd weerstaan.

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 21:08

Ook ik overweeg mee te doen. Ik wacht de post van Ts even af!