Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. Als je moe opstaat zou je als matras ed goed zijn eens kunnen kijken of je met je hoofd de andere kant op beter uitrust. En of er nergens een piepje, lampje, zoem of een ander licht geluid of lichtje je onbewust uit de slaap houdt. Puissance schreef:Is jouw bloed gecheckt, DeSprinkhaan? De vermoeidsklachten kunnen misschien komen door (een lichte) hypothyreoïdie.
Ik zou er even mee naar de huisarts gaan als jouw vermoeidheid lang aanhoudt, even bloedprikken zodat je in ieder geval weet of er iets lichamelijks aan de hand is of niet.
Die fout had ik ook al gemaakt geloof ik
. Ik heb restless legs in combinatie met periodic leg movement, dwz. dat ik ' s nachts de hele tijd met mijn benen schop zeg maar
. Heb hier wel medicijnen voor maar die werken slechts beperkt en het kan zijn, dat ze de klachten juist verergeren. Ik slaap op zich genoeg, vaak tussen de 8 en 10 uur per nacht, maar ik slaap door de RLS nogal onrustig. Merk ik zelf weinig van maar goed, overdag inderdaad komt het. Ik stap mijn bed uit en ik ben al moe, wat jij ook zegt. Het vervelendste is dat mensen dan zeggen: "Joh, je bent jong! Stel je niet zo aan!" maar het is bij mij toch echt bewezen dat het iig grotendeels een medische oorzaak heeft... Misschien bij jou ook? Ik weet niet of het onder advies valt, maar als je er van af wilt en je denkt dat het niet aan je omgeving etc. ligt, is het misschien een vorm van rls. Tymbalia schreef:Dan nog een vraag aan iedereen: Wie heeft er allemaal een mobiele telefoon aan staan en bij het bed liggen als je slaapt?
Ik heb m 's nachts bij mij liggen en het schijnt dat die ook energie wegnemen
) maar zelfs dan nog fitter dan toen ik normaal sliep in het oude huis. Snap niet hoe het kan...
, maar de radio staat wel gelijk naast mijn bed. Weet niet of die soort stralingen ook meewerken? Ik ga eens proberen om zoveel mogelijk licht af te sluiten..