Nou had ik twee weken geleden van de een op de andere dag pijn in mijn hele rug.
Beetje overwerkt/overbelast dacht ik nog.
Gewoon doorgewerkt, en na het werk Aleve tabletten gekocht, en warmte pleisters.
Al wat hielp geen Aleve en pleister..
Volgende dag ook gewerkt, had wel gezegd dat ik last had en dat ik wilde werken als ik dan wel even mocht gaan zitten als het niet meer ging.
Op een gegeven moment kon ik alleen nog ontspannen als ik op mijn knieën op de grond zat met gebogen rug.
Toen kwam het weekend, heb lekker rustig aan gedaan,Aleve doorgeslikt, pleister geplakt, warm bad genomen massage van man lief gehad, niks hielp.
Ik heb maandag en dinsdag nog gewerkt,(lees:gestrompeld) en dinsdag middag ben ik naar mijn huisarts gegaan.
Die heeft me onderzocht, ik moest wat oefeningen doen en vragen beantwoorden.
Inmiddels zat mijn hele rug vast door de vreemde houding die ik mezelf gaf tijdens het lopen.
De dokter dacht aan een hernia.
Ik niet, ik had gewoon rug pijn, zou wel weer overgaan.
De dokter schreef me paracetamol en diclofenac voor.
Als het niet zou helpen moest ik na twee dagen terugbellen.
Ik heb nog een dag gewerkt, naar de pijn was zo erg dat ik niks kon doen hoe graag ik ook wilde.
De diclofenac werkte niet, dus weer gebeld met de arts.
Die schreef me tramadol voor, die ik mocht combineren met de diclofenac en paracetamol.
Vol goede moed nam ik de tramadol, maar ook dat hielp niet.
Het hielp wel tegen mijn zere rug die vaat was gaan zitten door een verstijfde houding, en wat overbleef was een stekende pijn in mijn bil, uitstralend naar mijn linkerbeen.
Na twee dagen tramadol heb ik weer gebeld..
Ik kreeg morfine.
De morfine mocht ik combineren met paracetamol en diclofenac, tramadol mocht er niet bij.
Weer twee dagen later ( ik was inmiddels wanhopig) ben ik persoonlijk maar weer naar de dokter gegaan.
Ik kon inmiddels alleen nog zwaar voor overgebogen lopen, zoals een oude heks in films eruit ziet zeg maar.
Recht zitten kon ik niet meer, niet langer lopen dan 15 stappen zonder rust pauze, niks meer...
En alles met een constante pijn in onderrug/bil doortrekkend over het hele been naar enkel.
De huisarts heeft me gezegd dat ik de morfine mocht verdubbelen, en ze zou me aanmelden bij de neuroloog voor een MRI scan.
Volgende week krijg ik de scan, maar ik weet nu al dat ik een hernia heb.
Deze pijn is zo intens, zo doordringend, zo anders dan een 'gewone' rugpijn, dit is zenuwpijn.De verdubbeling van de morfine lijkt effect te hebben, vanaf vannacht ben ik voor het eerst al een paar uur pijnvrij.
(niet zonder pijn,maar draaglijke pijn)
Ik zie op tegen de scan, het schijnt nogal wat lawaai te maken..
En ik ben bang voor het verloop van mijn hernia.
Wel of geen operatie, het doet vreselijk zeer, vele malen pijnlijker dan mijn bevallingen. (heb er drie gedaan) Mijn reflexen zijn wel prima trouwens, in knie en voeten.
De huisarts zei dat de neuroloog adviseerd om eerst te kijken of het lichaam de hernia zelf gesteld, en pas na 6 weken opereerd.
Voortijdige operaties doen ze alleen als je je voet niet meer kan bewegen of als je niet meer kan plassen, en in hele extreme pijn gevallen waar medicatie niet bij helpt.
Ik zie het niet meer zo zitten, ik had twee weken geleden nog nergens last van, slikte nooit medicijnen, zelfs geen paracetamol, en nu kan ik niks behalve liggen en ik slik per dag een halve apotheek..
Ik heb ook nog een dreumes thuis, ze word in Oktober twee jaar.
Ik kan haar niet optillen nu, ik ben beland in een hele slechte film.
Ervaringen met lage rug hernia zijn welkom, ben benieuwd naar jullie pijn ervaringen, medicatie, MRI scan,verloop en herstel van de hernia.