maak me echt zorgen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

rensje101

maak me echt zorgen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 11:04

De buren zijn op vakantie en nu verzorgen wij even hun paarden. Gisteren was ik het bijna vergeten en ben ik op mijn slippers nog even gegaan, hadden hier een feestje in de tuin en zag pas zo'n 5u later dat mijn voeten en schoenen gewoon harstikke vies waren omdat ik in de paardenpoep en modder had gestaan! bah... lekker dus, maar nu komt het, door mijn slippers heb ik wat wondjes aan de zijkant en ook deze waren vies en zaten onder.
Ik heb daarna heel goed mijn voeten afgewassen en nu vallen de wondjes redelijk wat mee, maar het heeft er dus wel 5u ofzo lekker op zitten schuren. Ben al lang niet meer ingeeent, ofja al 2 jaar/3 niet meer want de laatste was op mijn 9e en ben nu bijna 23.
Godver, ik baal zo hard hé want ik wil de ha eigenlijk zo graag bellen maar door mijn verleden heb ik ze al zo vaak lastig gevallen met 'onzin'... maar ik ben nu zo bang voor tetanus... :( wat denken jullie of moet ik doen?

Kwanyin

Re: maak me echt zorgen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 11:05

Rensje, net zoals je vijftig andere topics over dit onderwerp: maak je geen zorgen, niets aan de hand.
En als je er zo als de dood voor bent, waarom laat je je dan niet gewoon terug standaard inenten?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 11:06

Ik zou toch even bellen. Open wondjes en straatvuil/mest kan inderdaad tetanus veroorzaken.
Je verleden staat toch los van het nu, wat jij vroeger hebt gedaan heeft niets met de wondjes en het vuil van nu te maken.

Het is maar 1 spuit en dan ben je voor de komende jaren weer safe qua entingen.

Even een tipje, ga niet op je slippers naar de paarden. Als er 1 op gaat staan heb je een veel groter probleem dan een beetje viezigheid.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 11:07

Gewoon tetanus prik halen, zo gepiept en dan hoef je je er voor de komende 8jaar geen zorgen meer over te maken.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 11:08

Ik denk dat je het wel gaat overleven :+

Tetanus is meer bij diepe sneden en andere diepere wonden. Slipperwondjes zijn schuurwondjes.
Ik denk niet dat je je druk hoeft te maken :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 11:08

Ik denk dat er vrij weinig aan de hand is, niet jezelf meteen overal zo druk over maken. Je gaat echt niet zo snel dood. ;)
Haal inderdaad voor de zekerheid een nieuwe tetanusprik.

AgossieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 11:11

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 11:12

Dood ga je toch wel. Alleen niet hier aan...

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 11:12

Ik lees nu in je berichtengeschiedenis dat je hulp hebt voor je hypchondrie. Mag je van je therapeut hier nog wel posten?

Danielle_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 11:13

Hallo Rensje,

Aan het aantal topics over wondjes en angst te zien is het misschien verstandig eens langs de HA te gaan en met hem/haar te overleggen waar de angst vandaan komt.

rensje101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 11:16

Maar dat is het nu echt :(.... ik meen het, het gaat echt super goed met me en daarom stond ik ook niet stil bij andere schoenen even aandoen toen ik naar de buren ging. Vroeger had ik dat namelijk nooit gedaan, had ik echt wel 'voorzorgmaatregelen getroffen om het zo maar te zeggen'. En nu is er dus écht een keer iets riskants.... en dat meen ik nu heel serieus :( want ik maak me echt gewoon zorgen en ik voel me zo poedersuiker

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 11:16

Tsja dat kan, TS maak je geen zorgen over de wondjes, haal desnoods voor de zekerheid een tetanus prik en praat met een psycholoog, die kan je helpen je angst te relativeren.

rensje101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 11:18

Oké net de ha assistente gebeld en die zij omdat het maar kleine schaaf/schuurwondjes zijn en ik het goed heb schoongemaakt ik geen prik hoef te halen..... pfffff op zich wel opgelucht maar nog steeds niet echt moet ik eerlijk zeggen. Het zat ook onder mijn teennagel namelijk en daar kan het wel gaan ontsteken omdat ik sowieso al een ingegroeide teen enz heb...

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 11:19

Ts... je angsten overstijgen op dit moment de werkelijkheid.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 11:20

rensje101 schreef:
Maar dat is het nu echt :(.... ik meen het, het gaat echt super goed met me en daarom stond ik ook niet stil bij andere schoenen even aandoen toen ik naar de buren ging. Vroeger had ik dat namelijk nooit gedaan, had ik echt wel 'voorzorgmaatregelen getroffen om het zo maar te zeggen'. En nu is er dus écht een keer iets riskants.... en dat meen ik nu heel serieus :( want ik maak me echt gewoon zorgen en ik voel me zo poedersuiker

En dat moet je dus niet doen. Geloof me, de kans dat als je nu je straat oprent je overreden wordt door een vrachtwagen is veel groter dan dat je over een tijdje tetanus hebt. Het is fijn als je hulp hebt gezocht en dat het de goede kant uitgaat, maar je hebt gewoon nog een hele weg te gaan als je je nog zo vreselijk zorgen maakt over zoiets :) .

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 11:21

rensje101 schreef:

Dat denk je als hypochonder altijd ;)
Schaafwondjes en tetanus gaan gewoon niet samen. Niet druk over maken.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 11:23

Onzin, dit is niet riskant. Overleggen met je psych en niet met je HA.

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 11:26

Je voelt je poedersuiker, maar je bent niet van poedersuiker!! M.a.w. je kan echt wel wat hebben!!

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 11:30

rensje101 schreef:
De buren zijn op vakantie en nu verzorgen wij even hun paarden. Gisteren was ik het bijna vergeten en ben ik op mijn slippers nog even gegaan, hadden hier een feestje in de tuin en zag pas zo'n 5u later dat mijn voeten en schoenen gewoon harstikke vies waren omdat ik in de paardenpoep en modder had gestaan! bah... lekker dus, maar nu komt het, door mijn slippers heb ik wat wondjes aan de zijkant en ook deze waren vies en zaten onder.
Ik heb daarna heel goed mijn voeten afgewassen en nu vallen de wondjes redelijk wat mee, maar het heeft er dus wel 5u ofzo lekker op zitten schuren. Ben al lang niet meer ingeeent, ofja al 2 jaar/3 niet meer want de laatste was op mijn 9e en ben nu bijna 23.
Godver, ik baal zo hard hé want ik wil de ha eigenlijk zo graag bellen maar door mijn verleden heb ik ze al zo vaak lastig gevallen met 'onzin'... maar ik ben nu zo bang voor tetanus... :( wat denken jullie of moet ik doen?

Goed je voeten wassen en de volgende misschien toch beter dichte schoenen aantrekken. Dat is sowieso toch wel verstandig als je in de buurt van paarden bent. ;) En verder niet al te druk maken, is goed voor je weerstand.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 11:32

Heb jij zo'n slechte gezondheid, of slechte weerstand of zo, dat je je steeds zoveel zorgen maakt?

rensje101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 11:34

Jongens, maar die bandjes van mijn slipper hebben echt alleen maar erin geduwd en gezorgd voor schaafwondjes/blaren, mocht daar wat vuiligheid tussen hebben gezeten is dat er alleen maar meer in gaan zitten, niet dan?
En wat moet ik met mijn nagels doen, wil ze het liefst even schoonmaken maar ben bang dat ik het alleen maar erger maak of iets....
klote zooi, echt waar, het is in jullie ogen nu misschien onzin maar mijn slippers en blote voeten zaten dus wel mooi onder de paardenkak en modder en heb er toch wel echt lang over gedaan om het eraf te krijgen omdat het er al helemaal in zat.

rensje101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 11:34

mika11 schreef:
Heb jij zo'n slechte gezondheid, of slechte weerstand of zo, dat je je steeds zoveel zorgen maakt?

nee niet echt, heb vroeger heel wat dingen meegemaakt en daardoor veel angsten gekregen maar die heb ik (ook al is dat met dit topic niet echt meer te zien) de laatste tijd goed onder te controle

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 11:39

Ok, maar krijg je dan wel begeleiding/hulp om met die angsten om te gaan?

rensje101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 11:44

mika11 schreef:
Ok, maar krijg je dan wel begeleiding/hulp om met die angsten om te gaan?

Ja, daar ben ik nu al een tijdje mee bezig en dat gaat op zich best goed en fijn! :)