Aangerand en verkracht door een 'vriend'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tuinhek

Aangerand en verkracht door een 'vriend'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 09:37

Dit is een goedgekeurd schaduwaccount. Sorry mod's als het hier verkeerd staat.

Ik ben een meisje, 16 jaar.
Afgelopen donderdag ging ik uit met een vriendin van me, en ik zou bij haar blijven slapen. Aan het einde van de avond bleek dat ik behoorlijk (te) veel gedronken had (onwijs stom, maar ook wel door omstandigheden) Achteraf harstikke spijt van, maarja dat 'achteraf' altijd he..

De ouders van die vriendin waren zeker weten nog wakker toen het feest was afgelopen, en mijn vriendin ik en vond het erg vervelend als ze erachter zouden komen dat ik dronken was, mede omdat haar moeder de volgende dag (of eigenlijk diezelfde dag, na 12 uur) jarig was. Overigens was ze niet boos op me ofzo.
Er was ook nog een vriend met ons mee naar dat feest, J.
J. woont in de buurt van mijn vriendin. Na enig overleg vonden we het allemaal beter als ik die avond bij J. zou slapen, want zijn ouders waren er toch niet, en dan zou ik bij mijn vriendin thuis niet voor enige overlast kunnen zorgen. Ik ken J sinds vorig jaar, hij zat bij mij in de klas. Ik zag hem dus 5 dagen per week en we zijn erg goede vrienden geworden. In de pauze's, tussenuren, maar ook na school gingen
mijn vriendin, ik en nog 2 andere jongens veel met hem om.
Ik vertrouwde hem.

Eenmaal bij J thuis ben ik nog even snel gaan douchen, en daarna mn bed in gegaan. (matras aan de andere kant van zijn kamer, aangezien ze geen logeerkamer hebben). Toen ik bijna in slaap viel kwam hij ineens naast me liggen, en begon hij me overal aan te raken. Ik voelde me in één klap nuchter en meldde hem direct dat ik dit niet wilde, en dat ik gewoon wilde slapen en of hij weer in zn eigen bed kon gaan liggen. Geen gehoor, hij ging gewoon door.
Verschillende keren aangegeven of hij wilde ophouden. Op gegeven moment kwam bij boven op me liggen, terwijl ik hem HEEL duidelijk had aangegeven dat ie op moest rotten.
Ik heb geprobeerd hem van me af te duwen, te slaan, te schoppen, maar hij was gewoon sterker dan ik. Hij heeft me overal aangeraakt en is zelfs met een vinger bij me naar binnen geweest.
Wat ik ook deed, hij stopte niet en ik kon helemaal niks.

De volgende morgen heb ik direct mn spullen gepakt en ben ik vertrokken. Mijn vriendin verteld over de telefoon wat er is gebeurd, en die voelt zich nu ontzettend schuldig omdat ik niet bij haar heb geslapen.. Nogmaals: J was een VRIEND van me, en ik vertrouwde hem, en mijn vriendin vertrouwde hem even goed. Ik zou nóóóit met een vreemde jongen of wie dan ook mee naar huis gaan, maarja, dit was J, die was te vertrouwen.. Niet dus.

Eerst durfde (en wilde) ik het niet tegen mn ouders vertellen. Ik had en heb nogsteeds zoveel schaamtegevoel, en ik realiseer me donders goed wat het met ouders moet doen als ze weten dat je dochter is aangerand en verkracht, en dat wilde ik ze niet aandoen.. Ik dacht: 'Het valt allemaal wel mee, ik was bezopen, ik had niet met m mee naar huis moeten gaan, misschien is het wel mijn eigen schuld, ik kom er heus wel overheen, het valt wel mee'.
Oke, niet dus. Ja, ik had teveel gedronken. Ja, ik ben met m mee naar huis geweest. Maar néé ik wilde absoluut niet, heb dit honderden keren gezegd en hij had gewoon met zn poten van me af moeten blijven. Dus het is niet mijn schuld.. Toch?

De laatste dagen continu last van paniekaanvallen en flashbacks. Het zit vastgemetselt in mn hoofd en het gaat er niet meer uit. Zaterdag ben ik naar huis gekomen van werk, en het tegen mn moeder verteld, toch maar wel. Mama huilen, dikke chaos, direct politie gebeld. Papa door het lint, noem het maar op..
Bij het eerste contact met de politie werd ons even gemeld dat ik niet alleen aangerand maar ook verkracht ben. (Wij dachten aangerand). Volgens hun: Alles wat 'buiten' het lichaam gebeurd is aanranding, alles wat 'binnen' het lichaam gebeurt is verkachting, waarmee en op welke manier dan ook.
Sh*t.. Ergens deze week ga ik aangifte doen.

Waarom ik heb besloten om mn verhaal op bokt te delen? Ik wilde het gewoon heel graag van me afschrijven. Ik heb een tijdje erover getwijfeld, ik was en ben bang voor de reacties dat het mn eigen schuld is vanwege mijn drankgebruik die avond en dergerlijke.. Misschien is het ook wel een beetje mn eigen schuld, ik weet het gewoon niet meer. Mijn hele leven is in één klap zo veranderd, ineens heb ik het gevoel dat ik op mijn 16e verplicht ben om volwassen te worden. Ergens hoop ik ook met mijn verhaal mensen te kunnen waarschuwen, zodat ze niet dezelfde fout maken als die ik heb gemaakt. Je hoort het altijd in het nieuws, weer een meisje verkracht. Je kijkt ernaar, schrikt er even van, en een uur later ben je het vergeten.
In feite zou ik het meisje uit je straat kunnen zijn. Soms kijk ik naar buiten en dan zie ik de buurman lopen, of twee meisjes spelen. En dan denk ik: voor jullie ben ik nogsteeds hetzelfde buurmeisje, maar ondertussen is mijn hele leven veranderd, en jullie weten van niks.. Hoe kan dat?
Ergens denk je toch in je achterhoofd, en dat doet iedereen als ze zoiets horen: 'Oh wat erg.. Maar dat gebeurd mij niet.' Ja, zo was ik ook. Dat ging mij heus niet gebeuren. Ik ga nooit 's nachts in het donker ergens alleen lopen, ga altijd uit met een groep vrienden, zorg dat ik veilig thuiskom, etc..
Maar wie houdt er nou rekening mee dat een goede (ex) vríénd van je nota bene zoiets flikt?

Ontzettend bedankt en veel respect voor degenen die alles gelezen hebben.
Laatst bijgewerkt door Tuinhek op 09-07-12 09:44, in het totaal 1 keer bewerkt

guccio

Re: Aangerand en verkracht door een vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 09:42

Jeetje meid, wat verschrikkelijk dat dit jou is overkomen. Dit is absoluut niet jouw schuld, blijf daaraan denken. Jouw 'vriend' had niet aan je mogen zitten :(
Goed dat je het tegen je moeder hebt verteld. Ik zou als ik jou was ook met iemand praten die je kan helpen om de verkrachting een plek te geven, misschien slachtofferhulp?
Heel beel sterkte met het verwerken van het gebeurde meisje, en laat je de lol in je leven niet ontnemen door 1zo'n klootzak die N handen niet thuis kon houden :(:)

Dakotah

Okee, als eerste, het is nooit je eigen schuld.
Ga dat ook niet denken, nee is nee, en hij had maar moeten luisteren.
Praat er vooral veel over, dat helpt, niet alleen nu in het begin maar ook later.
En verder heel veel sterkte.

Sarah_Elise

Verschrikkelijk naar zeg!
Echt heel veel sterkte :(:)
Wel goed dat je aangifte gaat doen.

x_Irisje_x

Jeetje wat afschuwelijk voor je! Niks eigen schuld. Hij moet gewoon met zijn poten van je afblijven. Denk dus aub niet dat het je eigen schuld is!
Goed dat je het aan je ouders hebt verteld. Je hebt hulp nodig om dit allemaal te verwerken... dat kan je niet alleen

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 09:45

Jeetje wat een verhaal!!
Het is echt niet jou schult,
Ik hoop dat hij snel word opgepakt enzo..

Sterkte!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 09:46

Ook al ben je dronken, nee is nee. En ik den dat jullie afweging (laten we de verjaardag van de moeder van je vriendinnetje niet verpesten) juist een heel volwassen afweging is geweest. Succes/sterkte met alle stappen die je nog moet nemen.

Dani

Re: Aangerand en verkracht door een 'vriend'

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 09:53

Het is absoluut niet je eigen schuld.
Jij had dit niet kunnen voorzien en niet kunnen voorkomen - zoals je zelf zegt, je hebt 100 keer NEE gezegd, hem van je af geprobeerd te duwen..en hij wilde niet luisteren. Dit is 100% zijn fout.

Goed dat je aangifte gaat doen, dan krijgt hij er in ieder geval last mee. Ik zou niet teveel rekenen op/me niet teveel druk maken over een rechtszaak, kans is niet groot dat die er komt tenzij hij bekent. Maar voor jezelf is het wel belangrijk aangifte te doen, te weten dat hij verhoord wordt, er niet zomaar mee wegkomt.

En verder: dit is hartstikke moeilijk, gun jezelf de tijd ermee om te leren gaan. En ga misschien inderdaad praten met iemand van slachtofferhulp, als het goed is zal de politie ook vragen of ze jouw gegevens aan hen door mogen geven. Het is al vreselijk genoeg dat hij dit heeft gedaan, het laatste wat je wil is dat je er jarenlang last van houdt..

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 09:54

heel heel veel sterkte en super dat je het toch tegen je ouders hebt verteld hoe moeilijk dan ook.
Dit gun je niemand en al was je aangeschoten/dronken, hij heeft het recht niet dit je aan te doen.
Heel verstandig dat je aangifte gaat doen, en sterkte met het leren omgaan hiervan en zeker op zoek naar goede hulp voor jezelf

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 09:55

NIETS, maar dan ook helmaal NIETS, geef iemand het recht om jouw lichaam aan te raken en/of binnen te dringen. Hoe dronken je ook bent, hoe ver heen ook, al loop je in je blote kont op straat, dat geeft nooit of te nimmer het recht om zoiets te doen.

Zoals Hilli zegt waren jullie juist heel verstandig om rekening te houden met de moeder van je vriendin. Je bent jong, we zijn allemaal wel eens dronken geweest, daar ben je absoluut de fout niet mee in gegaan.

De enige die hier fout zit is die verschrikkelijke smeerlap :n
Heel goed dat je het thuis toch verteld hebt, je staat er nu niet alleen voor en absoluut ook echt aangifte doen, hij mag hier nooit ongestraft mee wegkomen!

Heel veel sterkte met het verwerken hiervan! :(:)

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 09:58

Jeetje meis, wat vreselijk wat jou is overkomen! :(:)
Heel veel sterkte met het verwerken hiervan, ik vind het wel echt super knap en goed van je dat je aangifte gaat doen!

meikemarieke

Re: Aangerand en verkracht door een 'vriend'

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 10:03

meid, wat verschrikkelijk!
Geef jezelf alsjeblieft hier niet de schuld van!
Goed van je dat je er toch over praat een aangifte gaat doen!
Heel veel sterkte!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 10:04

meid wat verschrikkelijk voor je!
goed dat je aangifte gaat doen want J mag er niet mee wegkomen!

Cinderella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 10:05

Mae schreef:
NIETS, maar dan ook helmaal NIETS, geef iemand het recht om jouw lichaam aan te raken en/of binnen te dringen. Hoe dronken je ook bent, hoe ver heen ook, al loop je in je blote kont op straat, dat geeft nooit of te nimmer het recht om zoiets te doen.

Zoals Hilli zegt waren jullie juist heel verstandig om rekening te houden met de moeder van je vriendin. Je bent jong, we zijn allemaal wel eens dronken geweest, daar ben je absoluut de fout niet mee in gegaan.

De enige die hier fout zit is die verschrikkelijke smeerlap :n
Heel goed dat je het thuis toch verteld hebt, je staat er nu niet alleen voor en absoluut ook echt aangifte doen, hij mag hier nooit ongestraft mee wegkomen!

Heel veel sterkte met het verwerken hiervan! :(:)

Hier sluit ik me volledig bij aan. Het is ab-so-luut jouw schuld niet! Heel veel sterkte!

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 10:11

Het is niet jou schuld.
Jij hebt gevochten en heel duidellijk nee gezegd.
Ga wel aangifte doen, zeg dit niet af.
Hoe raar het ook klinkt, het lucht op.
En blijf er over praten.

Tuinhek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 10:11

Heel erg bedankt voor alle lieve reactie's.. :o

Nog iets wat ik vergeten was: We hebben ondertussen de teamleider en vertrouwenspersoon van school kunnen inlichten (en da's nog een hell van een case in de zomervakantie), en mijn ouders proberen het voor elkaar te krijgen dat hij wordt overgeplaatst naar een andere vestiging na de zomer, zodat ik hem niet elke keer in de gangen en pauze's hoef tegen te komen. Lijkt me niet echt prettig eerlijk gezegd.
Ik hoor net dat ik woensdag aangifte mag doen, eerst een intake-gesprek van een uur, daarna het verhoor wat ongeveer 2 uur gaat duren. Damn.
Het goede nieuws is in ieder geval: als ze besluiten hem op te roepen naar het politiebureau, kan hij het moeilijk gaan ontkennen allemaal, aangezien ik het whatsapp gesprek bewaard heb waarin hij 'zijn excuses aanbiedt voor alles dat is gebeurd', dat hij er heel veel spijt van heeft en weet ik veel wat allemaal.

Ja, great, heb ik veel aan. Ondertussen kan ik de Albertheijn amper in, omdat ik helemaal gek wordt als er een man achter me langs loop, omdat ik dan niet kan zien wat hij doet, en ik daar geen controle over heb. Ik ben echt mezelf niet meer, en dat is zooo frustrerend omdat ik voor mijn gevoel nergens meer controle over heb. En ik bedoel.. Wie wil er nou een aangerand en verkracht meisje?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 10:13

Meid, dit is in geen enkel geval jou schuld! Knoop dat goed in je oren! Niemand heeft het recht om ongevraagd aan jou te komen.
Heel goed van je dat je het aan je ouders hebt verteld, je kunt dit soort dingen niet in je eentje verwerken :(:) misschien is het inderdaad verstandig om eens met slachtofferhulp te gaan praten, zij kunnen je handvatten geven voor de verwerking.

Weet je vriendin ook dat dit ook haar schuld niet is? Ook zij had niks te maken met het feit dat hij een smeerlap is die geen grenzen kent.. Heb je hem in de tussentijd nog gezien of iets van hem gehoord?

Heel veel sterkte!

HarriesHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 10:14

wat erg voor je!
heel veel sterkte dr mee! :(:)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 10:14

Tuinhek schreef:
En ik bedoel.. Wie wil er nou een aangerand en verkracht meisje?

Zo iemand is er. Echt. Niet nu, want daar is het allemaal nog te vers voor en je zal het zelf een plekje moeten geven. Succes woensdag en zoek op tijd hulp om het voor jezelf op een rijtje te krijgen.

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 10:15

Hey meis, wat erg!! Bah wat een smeerlap :(
Wat al meerderen zeggen, nee is nee! Hij had met zn fikken van je af moeten blijven!
Heel goed dat je het tegen je ouders verteld hebt en aangifte gedaan hebt en onthoud:
Dit is zeker niet jou/jullie schult. Dus voel je aub niet schuldig :(:)

Sterkte met het verwerken van alles.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 10:16

:(:) Goed dat je je verhaal hier plaatst :j

Succes met het verwerken ervan en heel veel succes woensdag met de aangifte

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 10:18

Heel fijn dat school in ieder geval ook direct maatregelen getroffen heeft!
Het zal woensdag niet makkelijk worden, maar je moet erdoorheen, voor jezelf ook. Voor jou zal alleen maar meer bevestigd worden dat híj fout zat, niet jij. En heel goed ook dat je dat gesprek nog hebt, het kan alleen maar tegen hem gebruikt worden!

En lieve meid, no worries over later, vriendjes...
Een echte man met z'n hart op de goede plaats zal een vrouw nooit veroordelen om het feit dat ze om zo'n manier beschadigd is door een andere man. Zo'n man zal je koesteren, liefhebben en willen beschermen. En hoewel jij nu een vreselijke ervaring hebt gehad met een jongen, lopen er gelukkig genoeg mannen/jongens rond die wél respect voor vrouwen hebben en ook voor jou zal er, op het moment dat je daar zelf klaar voor bent, zo'n man zijn...

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 10:23

pppf meid, vreselijk wat iemand jou aangedaan heeft.
Voor nu, praat er met zoveel mogelijk mensen over, schrijf het van je af..
Voor later.. zoek een goede EMDR of NLP therapeut, zij kunnen jou helpen om dit een plekje te geven waardoor de gebeurtenissen niet meer zo dicht bij staan.
Dit litteken zal je (helaas) voor altijd bij je dragen.

Beide onbekenden voor elkaar, maar bij deze wil ik je toch een dikke knuffel geven.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 10:29

Ik kan me jou gevoel van: "het is misschien ook een beetje mijn eigen schuld" heel goed voorstellen. . Maar wat als je nu niet dronken was geweest? Wat als je was blijven slapen omdat je de trein gemist had? Of je portomonnee gestolen was ? Of noem maar wat.
Dan was je ook blijven slapen en had je net zo min schuld gehad. 1 keer "nee" zeggen en hij had moeten stoppen. Dat heeft hij niet gedaan en daarmee ligt alle schuld bij hem, niet bij jou.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 10:30

Tuinhek schreef:
Wie wil er nou een aangerand en verkracht meisje?

Daar moet je nu nog helemaal niet aan denken. Ga dit eerst zelf verwerken. Over een tijdje ben jij helemaal niet meer "een aangerand en verkracht meisje", dan ben je gewoon (weer) een leuke, jonge vrouw. En er zijn genoeg mannen die dát leuk vinden, ook als later blijkt dat ze een rugzakje draagt. Echt waar.