welness centre zonder badkleding

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

welness centre zonder badkleding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 17:40

Waarom is dat, zonder badkleding de sauna in.Ik heb 2 kaartjers voor een welness centre maar badkleding mag je niet dragen. Je kan er ook zwemmen maar dat doe je toch niet in je ................of ben ik nou preuts.Badjas mag je dragen lijkt me ook wel zo prettig bij het lunchen.Ik heb er verder geen problemen mee maar vroeg me af wat het nut is?

Kitsolu

Re: welness centre zonder badkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 17:42

Dat is in bijna elk wellness centrum/sauna het geval. En ik moet eerlijk zijn, de eerste keer vond ik het een beetje eng, maar die angst was al gauw weg, ik vind het zoveel lekkerder dan met badkleding. Ook het zwemmen trouwens.

Het nut ervan is volgens mij voornamelijk traditie, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Er zijn trouwens ook veel sauna's met badkleding dagen.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 17:43

er zijn zogenaamde badpak dagen..

ik zelf haat de sauna met of zonder kleding.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 17:44

het gaat niet om traditie, maar ook om hygiene. En ook als je de sauna in gaat is het beter voor je huid, met zwemkleding kan je huid daar niet goed zweten en ademen

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 17:45

Ik zou daar ook wel eens heen willen gaan,, maar dan wel alleen :+
Anders ga ik niet in mijn blote billen daar lopen hoor, haha. Veel te preuts wat dat betreft.

Maar als ik niemand ken, zou ik het lekker doen :D

Mag je dan ook geen handdoekje dragen ofzo??

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 17:48

Je mag een badjas etc om je heen hebben tuurlijk, maar ik ga niet een (zwem) bad in met een badjas of een handdoek :+

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 17:48

1e keer vond ik ook onwennig, maar ben sindsdien redelijk verslaafd ;-) Het is juist heerlijk. Nu mn vriend nog overhalen ;-)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 17:49

Maar vrijwel iedere (grotere) welness center heeft wel eens in de zoveel tijd een badpakkendag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 19:50

ik ben volslank maar heb schijt eraan als niemand me kent daar :+ , ik moet daar maar eens heen :P

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 19:52

Zou het never nooit durven!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 19:53

Badkleding in de sauna is onhygiënisch. Tussen de baden/sauna's door trek je gewoon je badjas aan, zo ook tijdens de lunch natuurlijk :)

Zwemmen zonder badkleding is trouwens veeeeel fijner, gewoon een keer proberen haha.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 19:55

Idd hygiene en het niet kunnen ademen van je huid. De reden dat het ook geldt voor het zwemmen is vaak praktisch volgens mij, zwembad bevind zich vaak vlakbij de sauna's en mensen vinden het fijn om tussen de sauna door even een duik te nemen als je dan telkens moet aan en uitkleden is helemaal niet handig.

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 19:56

Niks raars of vreemds aan hoor. Iedereen is bloot en niemand die je daar aanstaart of je raar aankijkt. ;)
In de restaurants geldt dat je een badjas moet dragen en ook als je heen en weer loopt tussen de sauna's en baden kun je gewoon een badjas of een handdoek dragen als je dat fijner vindt. :j

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 19:57

badkleding vind ik vies en plakkerig in een sauna... in sauna's in een hotel is het vaak verplicht om badkleding te dragen, maar ik ga liever gewoon naakt. Veel fijner, ook met zwemmen. Iedereen loopt daar naakt. Jong, oud, dun , dik ... dus lekker boeiend. ;-)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 19:59

Cyrilletje schreef:
Niks raars of vreemds aan hoor. Iedereen is bloot en niemand die je daar aanstaart of je raar aankijkt. ;)
In de restaurants geldt dat je een badjas moet dragen en ook als je heen en weer loopt tussen de sauna's en baden kun je gewoon een badjas of een handdoek dragen als je dat fijner vindt. :j

Bij de meeste centers MOET je zelfs een handdoek of badjas dragen als je rondloopt en doe je hem alleen uit voor je een sauna of een bad instapt

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 20:03

Pas nog naar Elysium geweest. Heerlijk zeg. Het is eerst even onwennig, maar daarna is er niks raars meer aan. Iedereen is naakt, dus waarom zou jij opvalle ?

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 20:07

Heel makkelijk. De synthetische stoffen waarvan badkleding meestal is gemaakt, blijven lang nat/klam, en juist dat natte, klamme zorgt ervoor dat een lichaam niet goed kan koelen. Zweten is niet alleen koelen, maar ook het afvoeren van afvalstoffen, een nat lichaam zweet niet (en koelt dus ook niet), dus is oververhitting in de sauna aanzienlijk wanneer je badkleding draagt :).

Mocht je meer vragen hebben, mijn PM staat open :). Ik ben trouwens wel benieuwd voor welke sauna je kaartjes hebt, er zijn namelijk maar weinig sauna's die helemaal geen badkledingdagen hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 20:12

Een BB? Blote Bokt meeting? Lol , denk niet veel animo

SV1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 20:15

Het gaat erom dat het veel hygiënischer is en voor je huid ook veel beter. Dat het raar is in het begin dat is niet meer dan normaal hoor maar de mensen zijn daar om de welness hè, niet om naar de anderen te staren.
Anders bekijk je gwn is wanneer er een dag is met badkleding, je moet je tenslotte zelf goed voelen tijdens het rondlopen in de wellness :)

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 20:21

Voor je huid? Voor je lichaam in het algemeen! Je huid heeft er het minste last van dat het nat is, hoor.

SV1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 20:25

Het gaat er gwn om dat wellness goed is voor mind and body.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 21:11

Maar alleen als je het goed doet. En dus zonder badkleding.

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 12:27

Ik heb nooit begrepen waarom bloot hygiënischer zou zijn. Kan iemand mij dat uitleggen?

In mijn beleving zijn al die blote dozen en billen namelijk waanzinnig onhygiënisch maar blijkbaar zit het anders in elkaar.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 12:36

Welness centre Ridderkerk.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 12:47

Saar4 schreef:
Ik heb nooit begrepen waarom bloot hygiënischer zou zijn. Kan iemand mij dat uitleggen?

In mijn beleving zijn al die blote dozen en billen namelijk waanzinnig onhygiënisch maar blijkbaar zit het anders in elkaar.

Wat is er onhygiënisch aan dan?

Voor je de sauna's en baden betreedt, douche je je eerst af, je spoelt en wast dus alles weg. Juist in badkleding willen nog wel eens resten van weet ik het wat blijven zitten. Hoe is dat hygiënischer?