Er loopt iets mis met mijn voet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Pumbaa_

Er loopt iets mis met mijn voet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 01:18

Ik ben momenteel zwaar aan het panikeren!!
ik ben net wakker geworden en ik stak mijn licht aan, ik wou uit bed komen en plots zag ik dat mijn beide voeten zwart/blauw waren. (Ze zijn het nog steeds) Het doet geen zeer en ik voel ook geen pijn maar ze zijn dus zwart!! Kan iemand me zeggen wat te doen? Het is geen vuiligheid het is duidelijk onder mijn vel. Ik ben vandaag nergens tegen gelopen dus dat kan het ook niet zijn.
Mijn ouders zijn niet tuis, ik weet echt niet wat ik moet doen!!!
alvast bedankt voor de hulp!

yaylavb

Re: Er loopt iets mis met mijn voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 01:21

Is er geen volwassene die je kan bellen opa oma tante? Hoelaat komen je ouders thuis? En hoe oud ben je?

Pumbaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 01:25

yaylavb schreef:
Is er geen volwassene die je kan bellen opa oma tante? Hoelaat komen je ouders thuis? En hoe oud ben je?

Ik ben 12, mijn broer is tuis maar hij weet ook niet wat te doen...
Ik zal mijn moeder bellen dat ze naar huis moet komen, maar ik weet echt niet hoe lang dat gaat duren...

yaylavb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 01:27

Hoe oud is je broer dan? Is je moeder ver weg miscbirn dat oma ofzo sneller bij kris

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 01:28

Trekt het inmiddels weg? Heb je nog wel gevoel in je voeten? Beweeg je nu veel om je doorbloeding op peil te houden? Inmiddels contact gehad met je moeder?

Pumbaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 01:31

_Denise_ schreef:
Trekt het inmiddels weg? Heb je nog wel gevoel in je voeten? Beweeg je nu veel om je doorbloeding op peil te houden? Inmiddels contact gehad met je moeder?

Ja, het is al minder! maar toch nog steeds zwart/blauw.
Heb mijn moeder gebeld (ze is ook dokter) Ze zegt dat ik beter terug ga slapen en dat zolang mijn voet geen zeer doet er niks zeer erg is...
Daarbij ga ik nu maar gaan slapen dan....

yaylavb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 01:35

Goedzo meis ga maar lekker slapen maak je geen zorgen en als je morge wakker word zal bet vast beter zijn

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 07:36

Nou, als mijn tenen zwart/blauw waren ging ik toch echt naar de huisartsenpost. Ik zou wel actie ondernemen.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 07:38

je moeder is dokter en ze zegt dat er niks aan de hand is? zal het toch wel even naar kijken want ze worden niet voor niks zomaar zwart :=

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 07:39

amado7 schreef:
je moeder is dokter en ze zegt dat er niks aan de hand is? zal het toch wel even naar kijken want ze worden niet voor niks zomaar zwart :=

Zelfde gedachte, vind het een vreemde beredenatie van je moeder.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 07:40

Heb je suikerziekte of iets?

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 07:42

Is je moeder inmiddels al thuis of niet? Misschien is er iets vanbinnen niet goed?

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 07:56

Heb je er nog steeds last van? Blauwe voeten kunnen verschillende oorzaken hebben. Slechte bloedcirculatie door beknelling: heb je raar gelegen waardoor je je benen afknelde? Ook kan je een blokkade in je rug hebben waardoor de bloedsomloop slechter wordt. Heb je wel eens last van hyperventilatie? Het kan nl ook een (tijdelijk) zuurstoftekort zijn. Er is een ziekte waar dit bij hoort; de ziekte van Reynoud. Dit is niet ernstig, maar als je moeder arts is zou ik haar vragen om je toch even in de gaten te houden. Dat je voeten blauw worden is niet gevaarlijk ofzo, maar het is wel verstandig om de oorzaak te achterhalen.
Hebben ze inmiddels alweer een normale kleur?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 07:56

Heb je nieuwe sokken of schoenen?

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 07:57

Caira schreef:

Je haalt de woorden uit mijn mond :')
Ze kunnen ook afgeven :=

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 07:59

Caira schreef:

Daar dacht ik nou ook meteen aan. Wanneer ze afgeven lijkt het ook net alsof het in je huid zit.

Hoe gaat het inmiddels met je voeten TS?

Pumbaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 13:08

Hallo! Ik kom van de dokter en het blijkt een sterke verkleuring te zijn in mijn vel, die er niet direct zal afgaan :( Ik heb gisteren op blote voet gelopen en ik ben waarschijnlijk in één of ander product gaan staan waardoor mijn vel zwart/blauw werd. het is dus echt diep in mijn vel getrokken!! Ik hoop echt dat het snel wegtrekt maar ik ben blij dat er niets gevaarlijk mis is :P Het goede is dat er niets mis is met mijn bloed ofzo :j

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 13:10

ok wat bizar kan me voorstellen dat je geschrokken bent , en fijn dat je moeder dokter is

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 14:05

whahaha zie je wel, gewoon rustig blijven ademen in dat soort situaties en dan komt het wel goed. Ik wil trouwens nog wel even zeggen dat ik het van een aantal hier wel schandalig vind dat ze met allerlei ziektes gaan lopen roepen tegen een 12 jarig kind, zijn jullie wel helemaal lekker?

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 20:24

Caira schreef:
whahaha zie je wel, gewoon rustig blijven ademen in dat soort situaties en dan komt het wel goed. Ik wil trouwens nog wel even zeggen dat ik het van een aantal hier wel schandalig vind dat ze met allerlei ziektes gaan lopen roepen tegen een 12 jarig kind, zijn jullie wel helemaal lekker?

Stel dat het wel iets ergs had geweest? had je dan ook zo gepraat? Ze vraagt toch om tips? waarom zou je dan niet zeggen wat ze denkt?

yaylavb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 22:03

Haha nou gelukkig maar he

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 06:17

amado7 schreef:
Caira schreef:

Stel dat het wel iets ergs had geweest? had je dan ook zo gepraat? Ze vraagt toch om tips? waarom zou je dan niet zeggen wat ze denkt?

Omdat het kind 12 is, je de voet niet hebt gezien, en als je niks bijzonders voelt er over het algemeen niet veel bijzonders aan de hand is, haar moeder zelf dokter is en ook die zegt dat er weinig aan de hand is, blauwe voeten niet zo levensbedreigend zijn dat je midden in de nacht een hap moet bellen.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 08:36

Maar het zou ook iets ergs kunnen zijn hoor, haar voet wordt niet voor niks blauw en zwart ;)

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 08:37

Maar blij dat het niks ergs is! Succes er mee! :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 12:48

amado7 schreef:
Maar het zou ook iets ergs kunnen zijn hoor, haar voet wordt niet voor niks blauw en zwart ;)

In dit verhaal zoals in de openingspost lijkt me dat vrij uitgesloten. En het kind bang maken om niks vind ik echt niet kunnen.