Omdat mijn wenkbrauwen etc haast niet zichtbaar zijn door de licht haarkleur laat ik deze af en toe verven, ook gebruik ik een potlood om ze te accentueren.
Nu kwam ik op internet een ''beauty-salon'' tegen welke permanente make-up zet. Dit lijkt mij wel wat, Qua prijs is het eerst een hele uitgave, maar ze beweren dat het zo'n 3 jaar blijft zitten, plus het feit dat het niet zo snel vervaagt als dat je het laat verven.
Voordat ik besluit daadwerkelijk een afspraak te maken ben ik benieuwd naar wat jullie ervaringen hiermee zijn. Het is immers toch een soort van tatoeage wat je laat zetten.
Hier ben ik ook erg benieuwd naar, vooral of het meteen bevalt of niet. Als het geverfd is vind ik het meestal de eerste week nl te donker.. (nu net gedaan, dus zo even met de cif aan de gang)
Collie2008
Geplaatst: 03-07-12 18:52
Ik heb mijn wenkbrauwen laten doen via hairstroke techniek...kijk eens op irmahulsscher.nl. Heb ook een lijntje boven en onder mn ogen en ga volgende week voor een lipcontour lijntje. Dat is dus geen donkere lipliner maar een iets duidelijkere contour. Ga op zoek naar een goede salon! Wenkbrauwen moet je jaarlijks bij laten werken
Er zijn veel salons die PMU zetten, maar helaas weinig die het echt goed kunnen. Zeker wenkbrauwen moeten niet gewoon worden ingekleurd. Bij mij zijn er dus haartjes getatoeeerd tussen mijn bestaande wenkbrauwen...ik verf ze overigens wel gewoon. Dat maakt het helemaal af. Tatoeeren en verven geegft beiden een heel ander effect
annastasia
Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-12 18:56
Colway: heb je tips waar een goede salon aan moet voldoen?
Schaduwmethode is wel mooi, ik heb geen idee of het een goede salon is. Ik ben de 1e keer naar een salon geweest die goed aangeschreven stond, maar vond het niet mooi. Ik laat het nu jaarlijks bijwerken bij Irma. Zij is heel bekend binnen de PMU. Waar woon je?
Overigens is 1 x per 3 jaar bijwerken echt te weinig hoor. Ik probeer het tot 1,5 jaar te rekken maar red dat niet eens. Je wenkbrauwen hebben best veel te voorduren en 'slijten' zodoende sneller dan bijvoorbeeld een eyeliner. Enkele vriendinnen van me en mn schoonmoeder (cadeautje van ons ) hebben ook wenkbrauwen laten doen en komen allemaal jaarlijks - anderhalfjaarlijks terug
bijwerken kost vaak rond de 100,00
eyeliner is vaak eens in de 2 jaar
Ik vind PMU echt een uitkomst, ben er heel blij mee!
linky
Geplaatst: 03-07-12 19:10
Dat zijn mooie wenkbrauwen Colway, ik zie ze wel veel minder op internet! ik heb ook blonde wenkbrauwen, denk er al een poosje over maar die foto's hebben me er tot nu toe van weerhouden. Te hard, rare hoeken, dikke strepen....... Ga even die Irma Googlen!
Ik heb zelf ook redelijk lichte wenkbrauwen, niet blond, maar mn haar is een stuk donkerder. Daarbij staan de haartjes redelijk 'uit elkaar'. Ze hebben er dus haartjes tussen getatoeëerd wat de vorm ten goede komt en ze voller doet lijken. Echter, maakt het niet dat ze veel donkerder zijn, dus verf ik ze soms wat bij. Ik moet nu rond aug. weer bijwerken en merk dat ik dus ook weer wat vaker verf omdat de kleur toch wat lichter wordt.
Een vriendin van me wordt bijv grijs in haar wenkbrauwen. Dan heeft PMU weinig zin en kan je beter verven.
Irma is echt een aanrader. Ik wil geen reclame maken, ken haar verder niet buiten de salon, maar zij maakt mensen echt mooi!
Mn schoonzus heeft ook laten doen, maar elders bij een kleine salon. Ik vindt het pipo-de-clown wenkbrauwen. Rare onnatuurlijke vorm en dicht getatoeëerd (dus geen haartjes, maar gewoon een vormpje)
Suzanne F.
Geplaatst: 03-07-12 19:26
Ik moet helaas elk half jaar terug, bij mij wordt het heel snel afgestoten. Helaas geen 3 jaar dus.
Hier ook ooit laten doen door Irma Hulssher, ze gaat erg goed tewerk.... en dan heb je écht mooie wenkbrauwen! Helaas blijft het bij mij NIET zitten, mijn lichaam stoot het af. 1 maand.. en dan is er niks meer te zien Dus dan wordt het een erg duur grapje!
Ik baal er enorm van, want ik heb 1 super licht haar en 2 gewoon bijna niks. Het zou ideaal zijn om smorgens wakker te worden en wenkbrauwen te hebben!
Tsjeeh wat zonde zeg! Nooit gehoord, maar erg balen.....
kan me voorstellen dat je baalt...Ik ga over een paar weken alles weer bijwerken
KellyenXena
Geplaatst: 14-07-12 19:34
Ik heb mijn wenkbrouwen en eyeliner in roosendaal laten doen. Was onwijs tevreden, het was met hairstrokes gezet en zag er heel natuurlijk uit. Nooit heeft iemand gezien dat het niet echt was. Mijn wenkbrauwen hebben een jaar gezeten en eyeliner zit er nog op. Gezien mijn eigen wenkbrauwen zwaar verpest zijn door mezelf vroeger, groeit het nu raar., vormloos en op sommige stukken gewoon niet aan. Momenteel werk ik het dus weer met een potlood bij. ( vreselijk als je dan op je werk aankomt en merkt dat je ene wenkbrauw donkerder is als je andere daglicht is anders als badkamer licht)
Ik ben weer wat rond aan het neuzen, maar kijk eigenlijk naar een meer geheel/permanente optie. Vind het namelijk wel heel duur om jaarlijks te laten bijwerken.
(excuses overigens voor de vreselijke spelfouten.. Getypt met iPhone, niet handig en geen zin om te wijzigen)
Overigens heeft Irma het toen vaker behandeld dan de standaard 2/3. Ik heb 5 keer in de stoel mogen zitten, maar helaas zonder resultaat.
Ik vraag mij wel eens af... als ike en echte tatoeage zou nemen, wat gebeurd er dan?
En zou PM op een andere plek wel goed blijven zitten. Ik heb een groot litteken op mijn enkel... maar ja, als er daar na een maand ook niks meer van te zien is, is het erg zonde.
Ik heb het lef waarschijnlijk niet, maar wat zou ik graag fatsoenlijke wenkbrauwen hebben. Ik heb ook weinig haartjes, vanaf neus tot midden boven het oog gaat het en daarna zitten er wat losse flodders.
Mwah, wordt inderdaad een dure aangelegenheid. Geloof niet dat ik daar ijdel genoeg voor ben.
Laatst bijgewerkt door tienus63 op 14-07-12 19:47, in het totaal 2 keer bewerkt
Collie2008
Geplaatst: 14-07-12 19:42
Ja eyeliner blijft 10 jaar zitten, maar na 2 jaar vervaagt het en wordt de kleur lelijk, dus kan je ervoor kiezen bij te werken. Wenkbrauwen moeten vaker
KellyenXena een echt permanente optie is er niet echt, wellicht bij een tattoo studio, maar dan krijg je ingekleurde vlakken in plaats van hair stroke of shadow technics
KellyenXena
Geplaatst: 14-07-12 19:47
Jammer zeg, dat wist ik niet!
Nee ingekleurde vlakken wil ik niet. Ik zag toevallig afgelopen week een mevrouw die dat heeft. Dan had ze ook nog eens hele lange rechte en puntige wenkbrauwen, net of ze in starwars speelde
Ik gebruikt nu overigen de potloden van rimmel, maar moet wel voor elke wenkbrauw die ik tegen het potlood opnieuw slijpen. En dan maar hopen dat je potlood van binnen niet is gebroken.
ne precies die potloden breken steeds...Ik gebruikte potloden van Dior, wel hele goede, maar 25,00 per stuk en de helft gooide ik weg omdat het gebroken was...Dan maar jaarlijks bijwerken, is wellicht ietsje duurder, maar minder werk en frustraties
hoeveel betaal ij voor bijwerken dan? bijwerken is vele malen goedkoper dan laten zetten hoor
Ragdollcat
Geplaatst: 14-07-12 19:56
1 jaar maar????ik sta ervan te kijken.
mijn wenkbrauwen was 3 jaar goed en daarna langzaamaan aan t vervagen en toen na 3 en een half jaar pas weer laten doen.
Heel natuurlijk en niemand ziet dat het een permanente make up is, iedereen dacht dat ik gewoon een mooie vorm wenkbrauwen had hahaha.
Mijn huid vervelt best vaak en toch blijven de PMU van mijn wenkbrauwen jaren goed.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 14-07-12 19:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Linnie050
Geplaatst: 14-07-12 19:57
Ik heb een tattoo permanente make up op me 18e laten zetten een tribal op me rug. Ik ben vorige week 30 geworden en het zit er nog..... En dat was niet de bedoeling. make up op gezicht heb ik geen ervaring mee
Collie2008
Geplaatst: 14-07-12 19:58
Nou bij mij was het na 1,5 jaar nodig hoor en ben nu aan m'n 3e beurt toe...ieder gezicht slijt anders. m'n schoonmoeder is nog geen jaar verder en moet alweer
@ Linnie... Een tattoo gaat veel dieper de huid in..heb meerder tattoo's en die vervagen niet (verkleuren wel) maar voor PMU gaat de naald minder diep en gebruiken ze (dacht ik) andere inkt