4,5 maand wachten om gaatjes in tand te laten vullen?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

4,5 maand wachten om gaatjes in tand te laten vullen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-12 19:14

Ik heb al 20 jaar een keurig gebit... Helaas zijn bij de laatste controle 3 gaatjes geconstateerd... 2 beginnende (wel al iets verkleuring maar echt minimaal) en 1 ontwikkeld gaatje.
Ik heb er zelf geen last van op het moment en had ook geen idee dat ik ze had. Verzorg mijn gebit altijd keurig en had dit ook niet verwacht. De tandarts vermoedens zijn dan ook dat het niet perse door slecht poetsen komt maar vnl door tanderosie (ik drink vrij veel Cola Light en vruchtensappen) in combinatie met lastig te poetsen groeven in de kiezen.

Nu moest ik een afspraak maken om de gaatjes te laten boren en vullen, en dat kon volgens hun pas eind september of begin oktober. Dat is dus al met al 4,5 maand wachten. Tussendoor ga ik nog naar Cuba en ik heb eigenlijk geen zin dat als het erger wordt ik daar naar de tandarts moet %)

Maar is dit normaal? Kan ik zo lang wachten? Ik wil ze eigenlijk maandag even bellen of het niet eerder kan... Zeker omdat ik 2 beginnende gaatjes heb en ik het liefst die zsm verholpen wil hebben voor het erger wordt.

ReadTheRulez

Re: 4,5 maand wachten om gaatjes in tand te laten vullen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 19:17

dat is wl erg lang niet? lijkt mij ook erg lang, langer dan gewenst is idd. je zou bijna vergeten dat je een afspraak hebt ;)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 19:19

Ja, hier zelfs een half jaar :') ze zou het met de volgende afspraak wel doen. Dat zei ze een half jaar terug en 2 juli moet ik komen. Heb er tussendoor geen last van gehad hoor, helemaal niet.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 19:22

Wow ik zou naar een andere tandarts gaan :o Als mijn tandarts er bijv. na foto's achter komt dat ik toch een gaatje heb of ze op dat moment niet kan vullen ivm de tijd dan kan ik diezelfde week gewoon nog terecht :j

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 19:31

Ik zou echt aangeven dat ik eerder geholpen zou willen worden, dit ivm je reis naar Cuba. Laat je telefoonnr. achter en zeg dat je flexibel bent en ook wilt komen als er tussendoor vanwege ziekte een opening vrij komt. En je dan idd wel flexibel opstellen en gaan als ze je bellen.
Als je niets zegt, dan moet je idd wachten tot je aan de beurt bent. Als je er om vraagt - zo is mijn ervaring - is er veel mogelijk.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 19:59

bellen en druk achter zetten :j je cuba reis lijkt me een goed motief :j en anders gewoon zorgen dat je bij een andere tandarts wel kunt. Of gewoon na een paar week bellen dat je ineens enorm veel last er van hebt hahaha.
Ik kan hier vrijwel dezelfde week meestal nog terecht gelukkig

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 20:15

Jeetje, dat is echt misplanning van de praktijk, zeg!
Hier kan ik met 'alleen 's ochtends vroeg od 's middags aan het einde van de dag' alsnog binnen twee weken terecht bij mijn eigen tandarts!

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 22:28

wow dat is wel erg lang, zeker omdat 1 gaatje al ontwikkeld is, kan me niet voorstellen dat je die nog rustig 4,5 maand kunt laten zitten :? Maargoed ben geen tandarts natuurlijk :Y) Bij die van mij zit er meestal een week tussen (helaas :+ hou niet zo van de tandarts := ) de controlebeurt en een eventueel 2e afspraak voor een gaatje of iets anders.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 22:51

Ik heb persoonlijk nog nooit iets gehad (ben 25) maar wel bang voor de tandarts al ga ik wel braaf elke 6 maanden.

Zijn er mensen die wel merken dat je ze een gaatje hebben dan?
Ben altijd zo bang dat ik iets heb en zie nu een klein zwart stipje in mijn kies en moet over 2 maanden naar de tandarts. Uiteraard ben ik not amused.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 22:56

ik kan meestal een maand later, vorige keer in december kon ik week later, was net een gat vrij gekomen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 22:59

Ik zou daar niet mee accoord gaan, tegen die tijd is een beginnend gaatje ontwikkeld en dat ontwikkelde gaatje is een 2 of 3 vlaksvulling.
Lijkt me dus eerder een manier om de zakken te vullen.
Zou er zelf ook niet blij mee zijn daarmee op vakantie te moeten.

Ik zou zeker binnen een maand terecht willen anders zoek ik een andere tandarts.

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 07:29

Heb ik dan zo'n rare tandarts dat het ter plekke gevuld wordt? Niks nieuwe afspraak, gewoon direct aanpakken. Ik zou ook niet akkoord gaan met 4,5 maand wachten TS!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 09:00

Saar4 schreef:
Heb ik dan zo'n rare tandarts dat het ter plekke gevuld wordt? Niks nieuwe afspraak, gewoon direct aanpakken. Ik zou ook niet akkoord gaan met 4,5 maand wachten TS!

Hier ook, alleen ik wil dat zelf niet. Moet me altijd mentaal voor kunnen bereiden :o en bij mij is een gaatje ook nooit een kwestie van een paar minuten, en dat weet ze, dus plant ze bij mij wijselijk een nieuwe afspraak :P

Ik zou mooi vragen of je sneller kan. Een groter gaatje is wel duurder.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 16:31

ja hier is dat ook zo , soms nog wel langer . had laatst dat de helf van mijn kies was afgebroken .voelde niet fijn met eten/drinken . maar heb tg nog 3 maand moeten wachten om hem eruit te laten halen :7

tandartsen ... -O-

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 16:34

Pfoe, als ik hier bel dat ik gaatjes heb kan ik ten laatste een week later al binnen. Meestal na 2 a 3 dagen, tenzij het echt nodig is dan kan vaak de volgende dag al.
Hier wordt ook onmiddellijk de gaatjes gevuld, indien het aan verschillende kanten is moet ik wel een nieuwe afspraak maken. Maar anders gewoon direct.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 16:35

Beetje flexibel zijn in je tijd en wat druk er achter zetten, desnoods vragen of een collega je niet kan helpen?

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 16:38

Jeetje wat lang zeg! Ik kan meestal dezelfde dag nog als ik bv ergens last van heb.. Ik doe altijd alles gelijk laten boren en vullen als ik een gaatje heb zodat ik niet nog eens terug moet (ivm angst voor de tandarts) maar als daar geen tijd voor is kan ik meestal dezelfde week nog terecht.. Moet wel zeggen dat ik op een dorp woon en dan is meestal wel anders dan dat je bv in een stad woont..

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 16:39

Agh hier ook... binnen een maand meestal maar soms bel ik zelf af voor nieuwe afspraak... meestal kan het niet zoveel kwaad want voor je er wat van voelt ben je toch wel een tijd verder is mijn ervaring. Maar als je eerder afspraak wil dan zou ik even bellen of dat misschien niet kan.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 20:30

nou zo lang hoef ik nooit te wachten hoor liefst zelfde dag doet hij het nog of dezelfde week, hooguit 1 week ertussen

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 20:32

Saar4 schreef:

mijn tandarts doet het ook ter plekke..

tis onzin die nieuwe afspraken (kan ie zeker 2x consult oid tellen ;) ) ik zou daar absoluut niet mee akkoord gaan en per direct een andere zoeken. Moet je weer bv vrij vragen oid....

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 20:33

Nou, hier doen ze dat meteen geloof ik, anders ergens in dezelfde week ofzo. Zo lang wachten vind ik echt heel raar. Zo'n gaatje wordt dan ook erger lijkt me, kan niet de bedoeling zijn.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 20:42

als er bij mijn tandarts tijd is dan doet hij het gelijk als het maar 1 gaatje is. anders afspraak voor zelfde week nog.. helpt me eraan herinneren moet afspraak maken voor verstandskies trekken

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 22:12

studiemiep schreef:
Saar4 schreef:

mijn tandarts doet het ook ter plekke..

tis onzin die nieuwe afspraken (kan ie zeker 2x consult oid tellen ;) ) ik zou daar absoluut niet mee akkoord gaan en per direct een andere zoeken. Moet je weer bv vrij vragen oid....

Maar dat is niet altijd mogelijk.
Als je een enkel klein gaatje hebt misschien, maar ts geeft al aan dat het er 3 zijn waarvan één grotere, als de tandarts alleen controle heeft ingepland gaat dat teveel tijd kosten. Hij kan anderen natuurlijk ook niet laten wachten.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 16:37

Bij mij wordt het eigenlijk ook altijd ter plekke gedaan, en als het meer is dan nieuwe afspraak.. Maar dat is altijd binnen een week, ik vind 4,5 maand wel erg raar

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 17:03

dan moet je een tandarts zoeken die wel meer tijd neemt voor een consult en je niet binnen 5 min weer buiten wilt hebben (zodat hij er waarschijnlijk meer op 1 dag kan doen..)