wie heeft hier de ultieme tip om snel aan te komen? Welke maaltijd is nou echt een calorieenbom?
Mijn zoon van 7 is veelte dun. Nu zijn sommige kinderen gewoon erg slank van zichzelf, mijn broer was ook echt een spijker
Maar helaas moet mijn zoon na de zomer geopereerd aan zijn rug(ernstige scoliose). Nu proberen we samen met de kinderarts en dieetist om hem wat meer op gewicht te krijgen maar dat zet geen soda aan de dijk.
Tot nu toe geprobeerd:
Drink voeding en poeders. Resultaat: Geen gewichts toename.
Sonde voeding(s'nachts) en drinkvoeding en poeders. Resultaat: kleine misselijk, buikpijn, diaree, moeilijk of niet willen eten op school. In 3 maanden tijd 1 kilo aangekomen.
Momenteel krijgt het jochie s'nachts nog sondevoeding(500 ml. 750 calorieen) maar dit haalt niks uit, hij komt geen grammetje aan. Nu willen dieetist en kinderarts dat ik weer drinkvoedingen erbij ga geven, dus herhalen wat we al hebben geprobeerd en geen succes was. Kind was om de haverklap misselijk en had bijna constant buikpijn. Dit wil ik dit jochie niet meer aan doen hij heeft al genoeg lichamelijke problemen(bindweefsel afwijken, hypermobiel).
Ik ga nu eisen dat er nu eens een onderzoek naar de stofwisseling word gedaan. Maar daarnaast snap ik de kinderarts ook wel, kleine heeft nul komma nul vet en dus echt geen reserves, niet handig bij zo'n zware ingreep.
Daarom tips gevraagd, wat maakt nou echt dik, welke koekje, maaltijd, drinken. Wat zet meer aan pasta of aardappels?
Kom maar op met die vieze(lekkere) vette recepten en snacks. Gezonde tips hoeft van mij niet op dit moment, hij is gezond, lekker fit en druk, vitamines zijn in orde, hij slaat alleen geen vet op
Edit: hij is 1.34 m. en weegt 22 kilo moet minimaal 5 kilo aankomen
Edit: De sonde moet volgende week vervangen voor een nieuwe, nu komt hij niet aan van de sonde voeding en valt hij ook niet af zonder. Ik zit er serieus aan te denken om geen nieuwe te laten plaatsen maar zal dan veel gezeur van arts krijgen. Wat zouden jullie doen? langer proberen of gewoon stoppen omdat het nu al 5 maanden niks uit haalt?

)
In een blikje zit namelijk al 218 kcal (250 ml). Klinkt niet zo heel gek veel misschien, maar voor drinken is dat echt niet mis. Het is bijna net zo veel als 3 losse boterhammen.
En roomijs.