snel aankomen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

silvana84

snel aankomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 19:55

Hoi Bokkers,

wie heeft hier de ultieme tip om snel aan te komen? Welke maaltijd is nou echt een calorieenbom?

Mijn zoon van 7 is veelte dun. Nu zijn sommige kinderen gewoon erg slank van zichzelf, mijn broer was ook echt een spijker :o
Maar helaas moet mijn zoon na de zomer geopereerd aan zijn rug(ernstige scoliose). Nu proberen we samen met de kinderarts en dieetist om hem wat meer op gewicht te krijgen maar dat zet geen soda aan de dijk.
Tot nu toe geprobeerd:
Drink voeding en poeders. Resultaat: Geen gewichts toename.
Sonde voeding(s'nachts) en drinkvoeding en poeders. Resultaat: kleine misselijk, buikpijn, diaree, moeilijk of niet willen eten op school. In 3 maanden tijd 1 kilo aangekomen.

Momenteel krijgt het jochie s'nachts nog sondevoeding(500 ml. 750 calorieen) maar dit haalt niks uit, hij komt geen grammetje aan. Nu willen dieetist en kinderarts dat ik weer drinkvoedingen erbij ga geven, dus herhalen wat we al hebben geprobeerd en geen succes was. Kind was om de haverklap misselijk en had bijna constant buikpijn. Dit wil ik dit jochie niet meer aan doen hij heeft al genoeg lichamelijke problemen(bindweefsel afwijken, hypermobiel).

Ik ga nu eisen dat er nu eens een onderzoek naar de stofwisseling word gedaan. Maar daarnaast snap ik de kinderarts ook wel, kleine heeft nul komma nul vet en dus echt geen reserves, niet handig bij zo'n zware ingreep.

Daarom tips gevraagd, wat maakt nou echt dik, welke koekje, maaltijd, drinken. Wat zet meer aan pasta of aardappels?
Kom maar op met die vieze(lekkere) vette recepten en snacks. Gezonde tips hoeft van mij niet op dit moment, hij is gezond, lekker fit en druk, vitamines zijn in orde, hij slaat alleen geen vet op

Edit: hij is 1.34 m. en weegt 22 kilo moet minimaal 5 kilo aankomen
Edit: De sonde moet volgende week vervangen voor een nieuwe, nu komt hij niet aan van de sonde voeding en valt hij ook niet af zonder. Ik zit er serieus aan te denken om geen nieuwe te laten plaatsen maar zal dan veel gezeur van arts krijgen. Wat zouden jullie doen? langer proberen of gewoon stoppen omdat het nu al 5 maanden niks uit haalt?

Grapjasjes12

Re: snel aankomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 20:10

Google eens op bulk voeding voor bodybuilders. Je kan hem natuurlijk niet die hoeveelheden voeren, maar je kunt er wel ideetjes door krijgen.
Laat 'm bijvoorbeeld volle melk drinken ipv water, melk zet aan als een tierelier. Pasta is inderdaad een goede dikmaker evenals brood met flink roomboter en beleg :j

Vooral suikers met vetten combineren en laat 'm daarnaast ook goed vlees eten. Misschien tijdelijk wat minder groenten en minder volkoren producten (dat zijn namelijk buikvullers). Ga dus liever voor wit brood dan voor gezonder volkorenbrood.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 20:12

Brintha met volle melk zet ook wel aan :)
Pasta inderdaad, je zou er nog een enorm dikke kaassaus bij kunnen maken (met 48+ kaas :D )

prii_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 20:13

Aan vette recepten denk ik meteen aan een kapsalon, ik weet niet als je dat kent? Daar zitten iig 1800 calorieën in, zal je wel samen met je zoontje moeten opeten want dat krijgt ie alleen niet weg hihi.

Ik weet trouwens niet als dit is wat je bedoeld, maar dit was het eerste wat mij te binnen schoot.

Woeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 20:15

op stage kregen de nutridrink ( klein flesje bijvoeding ) en verder veel producten met kolydraten en laat hem lekker snoepen. de nutridrink heb je in verschillende smaken

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 20:16

Mijn broer was vroeger zo eng dun, dat zou je nu echt niet meer geloven. Het komt uiteindelijk allemaal goed, laat de natuur zijn gang maar gaan. Sterker nog: mijn broer is uitgegroeid tot een grote, stevige knuffelbeer. En dat hadden ze vroeger echt niet kunnen verwachten. ;)

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 20:34

@phormicola ik zat zelf ook aan bodybuilder supplementen te denken maar twijfelde of dat geschikt is voor kinderen.
Volle melk krijgt hij alle dagen.
Ik wist niet dat kapsalon zo veel calorieen had, is goede tip. Ik weet wat we morgen eten :D
@woeps kleine kreeg voorheen 3 x pd nutridrink en ook nog speciaal nutritoetje, hier kwam hij niet van aan en in combi met sondevoeding word hij strontmisselijk en een probleem eter.

@shenaville, het liefst zou ik het ook gewoon laten zitten, sommige mensen zijn nou eenmaal dun. maar met zware operatie in het vooruitzicht is een buffer wel nodig.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 20:38

Noten bevatten ook veel calorieen.
Maar ik zou wat onderzoek van de arts eisen. Misschien is het medisch en makkelijk op te lossen.

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 20:39

Misschien Chocomel ook nog een goede? Ik vind het zelf heel lekker, maar drink het niet elke dag... := In een blikje zit namelijk al 218 kcal (250 ml). Klinkt niet zo heel gek veel misschien, maar voor drinken is dat echt niet mis. Het is bijna net zo veel als 3 losse boterhammen.
Ook sinaasappelsap is toch al gauw 150 kcal voor een glas. Dat verwacht bijna niemand, de gevoelswaarde is heel anders!

Verder, hmm, sauzen met veel olijfolie bijvoorbeeld? Dat is geen verkeerd vet... Kaas en vlees met veel vet is tegelijktijdig erg rijk aan cholesterol (en zout), dus dat zou ik niet élke dag invoeren. Over het algemeen zijn producten met kokos ook erg calorierijk, nog gezond ook! Kokosmelk zou ik hem zeker geven, dan gaat het echt hard met je energie-inname en dat drinkt makkelijk! (Ken het alleen van desserts.) Is best heel zoet ook, dus hij zal er denk ik niet moeilijk over doen. :)

Calorierijke vruchten naast kokos, zijn mango (iets van 150?) en avocado (zo rond de 200 en meer).

En bijvoorbeeld noten? 1 handje zit al zo tegen de 100 kcal. Pindakaas/saus is ook nog een dikmaker. Volle melk idd, roomboter dacht ik ook aan...
Croissants of broodjes van bladerdeeg, pizza met veel erop...? Kroepoek (lijkt me wat beter dan chips).

Ik weet nog iets... Jammer dat het nu niet te koop is... Gevulde speculaas! Een klein reepje bevatte al 180 kcal? 1 klein reepje... Alsof je het daar bij laat als je aan dat spul begint! :oo En roomijs.

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 20:48

Ja onderzocht moet hij zeker worden.

Kokosmelk en noten goede tips dat wist ik niet. Chocomelk, pindakaas en roomboter is hier al volop in gebruik, slagroom houden we ook erg van.
Jammer dat gevuld speculaas er niet is maar kan ik misschien zelf wel maken.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 20:50

mijn dochter is een eet-weigeraar als ze niet helemaal fit is. wij kregen ooit van de dieetiste de tip om haar melk te mengen met de helft slagroom. vinden alle kindjes lekker en zet aan! dit zorgde ervoor dat ze iig niet afviel in periode van weigering

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 20:53

@benangelique wij doen het voor al op toetjes en chocomelk maar zal voortaan ook gaan vermengen, thanks.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 20:57

Ik ben ook een dunnie en heb bijna geen reserves... Ik eet vaker dan 3 keer per dag, (voor de lunch nog iets, en tussen lunch en avond maaltijd een tosti ofzo, en na avond eten ook altijd iets, volle kwark o.i.d.) volle zuivel producten en eet sneller zodat ik me minder snel verzadigd voel. Chocolade (een Snickers is 12% van je ADH!) en eet regelmatig een zakje chips op de dag. Zodoende kwam ik toch wat meer aan na een stressige periode.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 21:00

de geklopte versie eet je lang niet zoveel van als van de ongeklopte. gewoon mengen met de melk en je krijgt een zoete melk-variant.

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 21:02

ja het is echt erg hoeveel er eigenlijk in een snickers zit. Ik laat hem nu ook wel eens een snicker voor ontbijt eten, onwijs ongezond en tegen mijn principes maar hij eet het perfect terwijl het echt geen ochtend mens is en vaak met moeite zijn broodje eet.

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 21:06

broodje Elvis! Witbrood, pindakaas en banaan. Eventueel nog roomboter en schenkchocolade.

3x raden waarom die vent dik is geworden :D

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 21:08

@rianneuhh das een goeie ja, en erg lekker. Ik mag wel oppassen dat ik niet exact het zelfde ga eten want dan mag ik straks op dieet haha.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 21:09

Mars, snickers als hij dat lust, Magnum ijsjes.

Lijkt me wel moeilijk om er zoveel in te krijgen, die calorieën bommetjes zijn vaak ook erg vullend. Oppassen dat dit de normale eetlust niet in de weg gaat staan.

Lekker en enorm vet en vullend:

Kip met perzikken;

1 ui
500gr kipfilet
1 blik perzikken
250 ml slagroom
theelepel sambal
eetlepel kerriepoeder
zout en peper
zonnebloemolie om in te bakken
amandelschaafsel licht-bruin gebakken in een droge koekenpan

Ui in stukjes, kip in blokjes bakken in de olie met peper en zout. Zodra de kip bruin is sambal en kerrie erbij, even doorbakken en afblussen met de helft van het sap van de perzikken. Slagroom erbij en perzikken in blokjes er door.
Voor het serveren de amandelschaafsel erover.

Lekker met rijst en boontjes. (boontjes kan je ook weglaten zodat er meer rijst en saus ingaat)

3x per week naar de Mac Donalds op doktersrecept. :Y)

Ik zou wel multivitaminen bijgeven, zodat hij niks te kort komt.

Sterkte ermee!

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 21:09

Eieren!! Met spek en kaas erop!! Vette vis, haring en kibbeling enzo!

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 21:14

Gevulde koeken :9

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 21:20

@tiwi bedankt voor t recept, ga het volgende week proberen.
@fred eieren spek en kaas gaan goed naar binnen,op brood, want zonder brood kan je dit als je op dieet bent ook gewoon alle dagen eten. Tja van afvallen heb ik meer verstand. kibbeling vind hij ook erg lekker, net als mcdonalds en kfc. Wat dat betreft hebben we mazzel zit hier allemaal om de hoek.
Haring krijg ik er echt niet in.
@paardjes123 hmmmm lekker ik krijg honger :P

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 21:23

Eerlijk? De meeste adviezen hier vind ik ontzettend onverstandig. Dit is geen probleem dat binnen een paar dagen opgelost word wat betekend dat hij langdurig een ontzettend ongezond dieet zal moeten volgen. Zeker op zijn leeftijd is dat een ongelooflijke aanslag op zijn hart, nieren en andere organen. Mooi dat hij nu gezond en levendig is, maar dat is echt kijken naar de korte duur en niet naar de toekomst. Ik begrijp dan ook werkelijk niet hoe een dietist hier in toe kan stemmen.
Mijn advies zou gezonde voeding zijn, aangevuld met bijvoeding en een verrijkte voeding met extra eiwitten en een kleine(!) aanvulling in vet. Er zijn ontzettend veel varianten in te krijgen. Niet alleen verschillende smaken maar ook verschillende middeltjes: soepen, poeders en zelfs volledige maaltijden. Daar moet echt wel iets in te vinden zijn dat minder klachten geeft.
Daarnaast sondevoeding, eventueel hoog geconcentreerd zodat hij gedurende de nacht meer kcal opneemt.
Multivitames lijkt me het laatste wat hij nodig heeft als ik dit zo hoor.
Maar persoonlijk zou ik echt aandringen op aanvullen donderzoek. 4x per dag nutri is zon 1200kcal en dan nog 750kcal aan sondevoeding is al bijna 2000kcal+nog normale voeding. Dat lijkt me echt niet normaal... Onderzoek naar stofwisseling kan al met een bloedonderzoek.
Laatst bijgewerkt door secricible op 14-06-12 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 21:23

silvana84 schreef:
@tiwi bedankt voor t recept, ga het volgende week proberen.
@fred eieren spek en kaas gaan goed naar binnen,op brood, want zonder brood kan je dit als je op dieet bent ook gewoon alle dagen eten. Tja van afvallen heb ik meer verstand. kibbeling vind hij ook erg lekker, net als mcdonalds en kfc. Wat dat betreft hebben we mazzel zit hier allemaal om de hoek.
Haring krijg ik er echt niet in.
@paardjes123 hmmmm lekker ik krijg honger :P

En dan gewoon later op de dag weer een gekookt eitje op brood met kaas ofzo! (ik zit steeds te bedenken wat ik allemaal eet ;-) )

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 21:24

Oeps, knoflook vergeten, 1 teentje uitgeknepen, gelijk met de sambal en de kerrie meebakken. :o

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 21:27

Ik heb na een ongeluk ooit een aankom-dieet moeten doen en daarvoor dronk ik iedere dag milkshakes. Mijn moeder haalde die toen gewoon bij de Aldi volgens mij. Een keer schudden, rietje erin wat erbij zit en drinken maar.

Verder had ik ook extra maaltijden per dag. At om 20.00 nog een extra broodmaaltijd en zo ook om 10.30 's ochtends. Verder inderdaad een keer extra friet.