Tanden bleken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

arian_wolf

Tanden bleken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-12 17:40

Mijn tanden zijn erg geel door het roken, bier drinken, wijn drinken, medicatie... etc.... Wil graag echt spierwitte tanden, zoals de BN'ers, dit vind ik namelijk heel mooi... Ik wil niet meer uitgeven dan 400 euro?

Weet iemand waar je dat kan doen? in zuid-holland en of iemand ervaring hiermee heeft? Lijkt me dan leuk om foto'tje te zien. *D

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 18:39

Wanneer je rookt, wijn ed drinkt zijn de resultaten niet van lange duur.. Bij je tandarts kun je eens om informatie vragen. Gaat je voorkeur uit naar thuisbleken of in de prakijk? Bij de tandarts zul je zo rondom de 250 euro kwijt zijn

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-12 18:46

dressagelady schreef:
Wanneer je rookt, wijn ed drinkt zijn de resultaten niet van lange duur.. Bij je tandarts kun je eens om informatie vragen. Gaat je voorkeur uit naar thuisbleken of in de prakijk? Bij de tandarts zul je zo rondom de 250 euro kwijt zijn

Wil een vip behandeling doen, die nu in de aanbieding is. Ipv 375 euro, nu 250 euro. Dat ga ik zeker doen :j Een thuisbehandeling heeft volgens mij niet zulke goede resultaten.

Ik ga uiteraard stoppen met roken en stopen met thee drinken en véél minder alchol drinken ipv elke avond een paar biertjes/wijntjes.

Heb jij daar zelf ervaring mee, met tanden bleken?

maria_62

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 18:48

Ik heb het aan mijn tandarts gevraagd. Hij doet alleen de bovenkant omdat hij vindt dat het bij het ondergebit minder succesvol is. Mijn verzekering betaalt dat niet. Het kost rond de 400 euro. Maar ik heb ook al speciale 'winkeltjes 'gezien, waar tandarts assistenten het voor 169 euro doen. Ik heb het niet gedaan. Ik ben bang dat het uiteindelijk toch slecht is voor je glazuur, nu denken we dat het geen kwaad kan maar misschien veranderen deze inzichten als de eerste problemen komen.

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-12 18:53

400 euro enkel voor de bovenkant? Dat vind ik mega duur. Kijk op deze site eens: http://www.thewhitesmilecompany.nl/nl/b ... eling/134/ Het word echt door vele vriendinen aangeraden en een stuk goedkoper, je hele gebit word gewoon gebleekt en het is niet slecht voor je gebit. Een vriendin heeft de behandeling gedaan voor 100 euro dat is er eentje onder de VIP behandeling en ze had hele gele tanden, nu écht een stuk witter!

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 21:01

Het wordt sowieso niet vergoed door je verzekering. Thuis bleken gaat ook via de tandarts, je krijgt dan een op maat gemaakt bitje met spuitjes vloeistof en je kunt doorbleken tot het gewenste resultaat :) ik heb zelf nooit gebleekt maar werk op een tandartspraktijk!

arian_wolf

Re: Tanden bleken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-12 21:22

Oke, bleek je ook tanden? Zoja... hoeveel tinten witter worden ze dan, als je de duurste behandeling neemt? Ik weet dat het niet vergoed word door je verzekering, behalve als je het moet doen om een of andere redenen.

byloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 09:58

ik ben op dit moment .bezig met bleken door een gebitje van de tandarts :D wie nog meer?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 11:14

Ik heb anderhalf jaar geleden mijn tanden laten bleken (13 tinten lichter), maar als je het niet zelf bijhoudt met een thuissetje, dan ben je zó weer terug bij af :j
Dus het is niet 'bleken en klaar', je moet het echt bijhouden.

Ik heb het laten doen in Utrecht bij een salon voor 130 euro, bij mijn tandarts was het 450 euro en dat vond ik te duur.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 12:14

Weten jullie of dat ook kan met 2 facings aan je voortanden? ( of moeten die dan vernieuwd worden?)
En als je al aangetast tand glazuur hebt? of geven ze daar niks om?

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 12:21

Wij werken in de praktijk met thuisbleek setjes, ik gebruik het zelf ook en vind het top werken. Het valt mensen ook echt op! Er zitten 10 setjes ( boven en onder) in. Na ongeveer 4x (elke dag 1 voor het slapengaan) zie je duidelijk verschil en zou je al kunnen stoppen. De overige setjes zet je in de koelkast en loopt de kleur een beetje terug gebruik je er weer 1 of 2. Voor 10 setjes kom je op 120 eur

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 12:21

mymy schreef:
Weten jullie of dat ook kan met 2 facings aan je voortanden? ( of moeten die dan vernieuwd worden?)

Facings kleuren niet mee.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 12:22

mymy schreef:

Nee met facings kan het niet, niet die tanden in elk geval :)
Ik heb boven facings laten zetten na het bleken, dus alleen mijn hoektanden en ondertanden kunnen nog bleken.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 12:26

Ik heb het ook laten doen bij een tandartsassistente die dat thuis deed als bijberoep, en ben er heel tevreden over. Is alweer een paar jaar geleden en het is nog altijd beter dan het was (ik rook en drink echter niet!)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 12:26

Ik heb het in amerika laten doen voor 75 dollar, erg leuk en aardig alleen zijn mijn voortanden half nep. De nep stukjes kleurden niet mee... Gelukkig was het na 2 weken weer bijgetrokken. Als je je tanden lange tijd wit wilt hebben, moet je behandelingen blijven herhalen, ze verkleuren altijd weer.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 12:30

Maar hoe werkt dat dan eigenlijk? Heeft iedereen een bepaalde kleur tanden van zichzelf waarnaar het altijd terug gaat, ongeacht of je goed poetst (en niet rookt en geen koffie drinkt)? Net zoals je huid, dat je moet blijven zonnen om bruin te blijven oid..

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 12:31

Ik heb bij de tandarts een bleeklepel laten maken en thuis gebleekt, nu na 3 jaar is het nog steeds erg mooi. Ik ben verslaafd aan thee (en rode wijn :+ ) Ik was 260 euro of zoiets kwijt

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 12:32

Mijn vriend heeft het bij een tandenbleekcentrum gedaan en was ontevreden, evenals een vriendin van me.

byloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 14:04

ik heb ook een bleek lepel laten maken. je kunt het bleekspul altijd bij bestellen. ik gebruik nu contrastpm 20 mg. ik heb ook 1 hoektand die niet meebleekt. het is een implantaat. ik doe 2 keer per dag 2 uurtjes.men na de laatste keer heb ik op advies van de tandats elmex gelee gekocht. dit doe je dan in het gebitje geduurende een half uurtje en dan heb je minder tot geen last van goevoellige tanden.

byloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 14:07

de tandarts raade me aan om nu vooral witte produckten te eten en liever geen kleurstoffel ook geen natuurlijke. poefff ik moet nog wat recpten verzinnen.. gelukkig bestaat er witte wijn voor het weekeind hihi *\o/*

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 14:17

Het is nutteloos, je tanden zijn tijdelijk iets witter en je glazuur wordt poreus door de waterstofperoxide waardoor je tanden gevoeliger worden voor kleurstoffen dan voor de behandeling. Ook worden je tanden (vaak tijdelijk maar soms ook blijvend) gevoelig voor warm/koud eten/drinken.

Je zou een uitgebreide behandeling kunnen ondergaan bij een mondhygiënist die je tanden ontdoet van tandsteen en je tanden polijst. Zo gaat de koffie en thee aanslag weg en rokersaanslag en is geen overbodige luxe voor een gebit wat bloot heeft gestaan aan roken.

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 14:50

Ik poets met Beverley Hills tandpasta, en daar zijn mijn tanden heel wat witter door geworden....Dat bleken kan nooit goed voor je tanden zijn...

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 14:55

@ Fred Kroket...Het is niet permanent, maar mijn tanden zijn dus al jaren wit terwijl ik er geen gezonde levensstijl op nahoudt (wat witte tanden betreft zeg maar) Bij mn vriend bleef het vorige keer 5 jaar lang mooi.

Het is niet oneindig, je beschadigt inderdaad toch je tanden ermee en kan niet steeds herhaald worden. Althans, lijkt me niet handig

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 16:06

Heb een malletje van m'n gebit bij de tandarts laten maken (ca. 150e geloof ik) en bleek ze nu zo om de 2 jaar een paar dagen met Opalescence, vind het ideaal! Niet té wit, maar gewoon mooi.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 16:33

Fred_Kroket schreef:
Het is nutteloos, je tanden zijn tijdelijk iets witter en je glazuur wordt poreus door de waterstofperoxide waardoor je tanden gevoeliger worden voor kleurstoffen dan voor de behandeling. Ook worden je tanden (vaak tijdelijk maar soms ook blijvend) gevoelig voor warm/koud eten/drinken.

Je zou een uitgebreide behandeling kunnen ondergaan bij een mondhygiënist die je tanden ontdoet van tandsteen en je tanden polijst. Zo gaat de koffie en thee aanslag weg en rokersaanslag en is geen overbodige luxe voor een gebit wat bloot heeft gestaan aan roken.

WAt een domme reactie nutteloos...!

Dat is het zeker niet. Het resultaat is inderdaad niet permanent.

Ik heb het ondertussen 2x laten doen. 1 x voor de hoofdprijs bij de tandarts, ik kwam van heel geel en ik kwam met spierwite tanden thuis. Ik heb 1 tand waarvan de zenuw 'dood' is, deze was altijd donkerder dan de rest. Deze hebben ze van binnenuit kunnen bleken en is vrijwel gelijk geworden met de rest.

Nu 4 jaar later zijn mijn tanden wel weer een stukje geler geworden en heb ik het voor een schijntje opnieuw laten doen. Dit was van korte duur. Mijn tanden zijn nu een normale witte kleur (niet spierwit, maar zeker niet lelijk). Het zal met de tijd wel weer donkerder worden, maar verwacht niet dat het ooit weer zo erg wordt als voor de eerste keer.

Als je het leuk vind kan ik je het verchil laten zien (per pb).