Hoofdhuid pijnlijk en geiriteerd na wassen met shampoo.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Hoofdhuid pijnlijk en geiriteerd na wassen met shampoo.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 13:14

Hoi allemaal,

2 dagen terug had mijn moeder een bepaald shampoo en conditioner gekocht.
Die heb ik gebruikt en gelijk na het douchen had ik een rode plek, net aan de voorkant waar mijn haar begint. Het was rood met bultjes..
Na een uurtje of 2 was dat weg, dus was al wat opgelucht.. Maar nu voelt het al 2 dagen lang alsof heel mijn huid verbrand is.. Het doet vreselijk veel zeer en word niet minder!
Het is niet rood of die bultjes weer, het doet gewoon heel veel pijn.
(Dat gevoel als je s'avonds naar bed gaat met een staart in en 's ochtends haal je die er uit.. Dat geiriteerde gevoel..)
Ik heb ondertussen een petje op, omdat zonder mijn haar te veel beweegt en het dus echt mega pijn doet..
Ik ben 's ochtends (met tranen in mijn ogen) 25 (!!) minuten bezig met mijn haren borstelen, en douchen is heel erg fijn met koud water. :)
Shampoo met parfum er in, doet nu erg zeer dus heb tijdelijk gekocht van Neutral zonder parfum. Dat doet niet zo'n zeer maar ik weet niet of ze hier ook conditioner van hebben?

Ik vind 2 dagen nog even te vroeg om de huisarts te bellen, maar als het eind van de week nog zo is bel ik zeker even..
Heeft iemand dit wel eens meegemaakt en hoe kan ik er voor zorgen dat mijn hoofdhuid weer wat rustiger en minder pijnlijk wordt?

[Giolli].

Edit: Het jeukt ook heel erg, maar ik kan niet krabben omdat het zo'n zeer doet... Verschrikkelijk is dat!
Laatst bijgewerkt door Giolli op 05-06-12 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Thea_Ste

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 13:20

Allereerst, sterkte, dit moet heel veel pijn doen.. :(:)
Ik ben heel benieuwd wat voor shampoo dit was, of wat voor ingredienten er in zaten, duidelijk is er iets heel erg mis. misschien de fabrikant ook eens contacteren?
Ik ken iemand die een reactie heeft gehad op een product voor een permanent te laten zetten, zijn hoofdhuid was ook helemaal verbrand. Hij heeft toen een speciaal product gekregen om op de hoofdhuid te doen, maar wat het was weet ik niet..

edit: even voor je gegoogeld, conditioner van neutral http://www.tru us.nl/nl-nl/catalog/zwanger-baby/babyverzorging/billetjes/neutral-conditioner-103072.aspx

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 14:10

In neutral zit geloof ik wel sulfaat, dat is een agressieve reiniger in shampoos en andere schoonmaakproducten. Als je last blijft houden kun je eens een sulfaatvrije shampoo gebruiken, die verkopen ze oa bij de Tuinen en bij natuurwinkels.

juniper

Re: Hoofdhuid pijnlijk en geiriteerd na wassen met shampoo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 14:11

Ohja, nog iets, neutral kan ook een tintelend gevoel geven na het wassen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 14:14

Breng de fabrikant van de shampoo ook op de hoogte.
Stuur de flacons (met inhoud) op naar het antwoord adres.

Misschien zit er wel een verkeerde hoeveelheid stoffen in die batch en moeten ze de rest ook terugroepen.

Grotere kans natuurlijk dat je gewoon een allergische reactie hebt.
Maar als het wel een de shampoo samenstelling ligt, is het fijn voor de fabrikant om dat te weten.

Ik was mijn haar al tijden niet meer met shampoo.
Al van kinds af aan had ik heel snel last van uitslag, bultjes, 'berg', etc. van alle soorten shampoo's.

Ik gebruik nu Mareseille zeep. Daar zit tenminste geen rommel in. En ik ben sindsdien eindelijk van de jeuk, bultjes en schilfers af!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 14:22

Femke, Maar ik heb erg lang én dik haar.. Ik moet het wel met conditioner doen, anders krijg ik mijn klitten er nóóit meer uit. :=

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 14:24

Ik heb het sindskort ineens van shampoos die ik al een tijd gebruik. Erg vreemd.
Gebruik nu kokosshampoo van Inecto, daar heb ik geen last van. Maakt alleen minder goed mijn haar schoon, dus doe de puntjes nog met mijn oude shampoo en zorg ervoor dat dat niet op mijn hoofdhuid komt.

Voor klitten gebruik ik cowboy magic detangler, een leaf-in die zooo fijn is :) en heb toch altijd voorraad omdat ik die ook voor de ponys gebruik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 14:26

pb :)

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 14:28

ik gebruik de conditioner en shampoo van de aloe vera maar wel de echte dus met iets vam 95% aloe vera echt hele fijn geen jeuk meer en ook geen exceem meer

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 14:28

Evelli: Dat heb ik dus ook!! Ik gebruik deze al zolang!
Het is trouwens het merk Syoss.
Een kappersmerk.
Een witte en zwarte variant.
Cowboy Magic is wel een duur geintje, dat hebben we hier ook voor de paarden maar denk niet dat moeders dat leuk vind elke keer voor mij te kopen. :D
Laatst bijgewerkt door Giolli op 05-06-12 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 14:30

Welk merk is het? Ik kreeg van Syoss ontzettende jeuk op mijn kop.

Edit, ik zie net dat het inderdaad Syos was. Een van mijn collega's had er ook heel erg last van en ik had alleen ontzettende jeuk (leek wel of ik luizen had :P)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 14:32

Susanne_ schreef:
Welk merk is het? Ik kreeg van Syoss ontzettende jeuk op mijn kop.

Edit, ik zie net dat het inderdaad Syos was. Een van mijn collega's had er ook heel erg last van en ik had alleen ontzettende jeuk (leek wel of ik luizen had :P)

Bij mij is het dus gewoon PIJN. en van die pijn krijg ik op een gegeven moment jeuk, zoals ik al zei.. Het is net alsof heel m'n kop verbrand is. -O-
Ik kan ook niet krabben, want dat doet zeer..

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 14:33

yep had ik ook bij syoss na een aantal maanden gebruikt te hebben.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 14:34

Voor onze clienten gebruiken we tegen allergie op aanraden van de huisarts zemelen badschuim van de kruitvat, goedkoop en werkt goed. De clienten met kort haar wassen hun haar hier ook mee. Voor een andere client sanex zero, werkt ook super, beter dan neutral.

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 14:35

Ik had het zelfde probleem na het wassen met Syos....
Toch maar weer het merk gekocht wat ik daarvoor gebruikte...
Het duurde bij mij echt wel aantal weken totdat mn hoofdhuid weer tot rust was...

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 14:36

Het gaat om deze:

Afbeelding
Maar dan de grote met een pompje. Volgens mij is dat ook niet de Shine.. Maar het gaat iig om dit merk..

Bedankt CK88 :)

Sanniejtjuh: Niet echt geruststellend. :') Het doet echt veel pijn. -O-

Is er dan niets dat mijn huid weer even tot rust kan brengen? Zalfje, creme.. iets?!

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 14:36

Misschien alle gedupeerden syoss eens een mail sturen?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 14:37

CK88 schreef:

Edit, begrijp het al.
Ja dat zou inderdaad eens kunnen...

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 14:38

Giolli schreef:
CK88 schreef:

Hoe bedoel je dat precies?

Het is toch niet goed dat er zoveel mensen zijn die jeuk krijgen van syoss, het moet uit de handel. Ik heb gezocht op google, syoss+ jeuk en er zijn echt veel dezelfde reacties. Als iedereen nu een mail doet naar syoss kunnen ze er wat mee :)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 14:41

Ja, had al ge-edit dat ik het begreep. Klopt! En er zijn er al genoeg in dit topic alleen al.. Kan me niet voorstellen dat we hier de enige zijn. Ik ga syoss eens een mail sturen!

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 14:43

Giolli schreef:
Femke, Maar ik heb erg lang én dik haar.. Ik moet het wel met conditioner doen, anders krijg ik mijn klitten er nóóit meer uit. :=

Heel goed tegen klitten in het haar is naspoelen met troebele appelazijn.
Zelf gebruik ik al tijden geen shampoo meer maar een oplossing van puur zuiveringszout met water. Naspoelen met troebele appelazijn en je haar is schoon, superzacht en je hebt geen klitten meer.

Nu met appelazijn naspoelen zou weliswaar goed zijn voor je hoofdhuid maar wel pijn doen vanwege de wondjes.
Sterkte.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 14:46

Syoss staat er wel om bekend dit soort reacties te veroorzaken. Heb in een drogist gewerkt en kreeg hier wekelijks klachten over.
Contact opnemen met syoss, geld terugvragen en een ander merk shamppo +conditioner kopen :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 14:48

Syoss vind ik niet bepaald een kappersmerk ;)
Bij mij kwam het door Tigi Bed Head Style series. Wel alleen bij de kappers te krijgen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 14:51

Evelli schreef:
Syoss vind ik niet bepaald een kappersmerk ;)
Bij mij kwam het door Tigi Bed Head Style series. Wel alleen bij de kappers te krijgen.

Oh sorry.. Vergissing.

Ik wil die stomme pet ook af.. -O-
Maar als ik 'm af doe.. Dan doet m'n hoofd echt pijn, omdat m'n haar dan beweegt en alles.. Yek..
Heb trouwens een Mail naar syoss gestuurd. Zou ik via het kruidvat echt mijn geld terug kunnen krijgen?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 14:52

ranna schreef:
Giolli schreef:

Heel goed tegen klitten in het haar is naspoelen met troebele appelazijn.
Zelf gebruik ik al tijden geen shampoo meer maar een oplossing van puur zuiveringszout met water. Naspoelen met troebele appelazijn en je haar is schoon, superzacht en je hebt geen klitten meer.

Nu met appelazijn naspoelen zou weliswaar goed zijn voor je hoofdhuid maar wel pijn doen vanwege de wondjes.
Sterkte.

-O- Dat klinkt pijnlijk.