En toen viel me paard boven op me

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

lilydj

En toen viel me paard boven op me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 12:25

Hoi, gister was ik leuk met mijn bijrijdpaard op buitenrit met 2 andere mensen <3
Alles ging goed we hebben zelfs een stuk rengalop gedaan zonder dat mijn paard begon te bokken!
Maar in de laatste 20 min naar huis rijden werd hij erg vervelend, en toen stuurde ik hem weg maar hij lette niet op dus hij gleed uit en viel, en toen lag ik eronder, en ja dat deed veel pijn -O-
Later toen we weer op stal waren en mijn paard was nagekeken zijn we naar de eerste hulp gegaan, en nu heb ik dus een gescheurde achilles pees #) en k kreeg geeneens krukken mee want ze vonden dat ik erop moest lopen omdat me voet anders stijf word..
Ik kan er geeneens op leunen zoveel pijn doet het... >;)
Dus nu ga ik hinkend door het leven, zonder schoen want dat doet teveel pijn :')
Maar effies kijken hoe ik morgen naar school ga, want de hele dag hinken is ook niet echt handig
Bedankt voor het lezen, en laat een leuk berichtje achter :D
ja sorry ik ben een beetje melig :=

eline10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 12:30

Auww , veel beterschap :)

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 12:30

Ai! Beterschap!

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 12:31

Beterschap!

Je kan natuurlijk altijd bij een thuiszorgwinkel zelf krukken halen.

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 12:35

Haha dank jullie :D

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 12:42

Ik ben ook zo eens gevallen met paard op straat. Ik had echter de dag zelf nog niks. 's Avonds wel beetje pijn in voet, maar niet erg.
Maar de volgende dag werd ik wakker met een dikke voet en kon er ook niet op lopen. Bij mij was het gewoon wat verrekt. Was snel over.
Vanaf je kan moet je er inderdaad wel normaal op gaan lopen, anders wordt de pees stijf.

Beterschap! :(:)

antje_vip

Re: En toen viel me paard boven op me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 13:01

Een paard valt bovenop je en je bent melig :') Beterschap in elk geval.

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 14:42

Haha jah :+

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 15:04

Heb ik heeeel lang geleden ook gehad met mijn witte C.. Was aan het springen, pony verloor zn evenwicht en vielen samen de rechterkant op en daar lagen we.. benen onder de pony en ik een hard klap met mijn hoofd gemaakt, had alleen een lichte hersenschudding en de pony had niks en bleef gelukkig rustig.. tja oliebol happends:P

Beterschap!!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 15:08

Hebben ze er dan helemaal niets aan gedaan?een gescheurde achillespees moet behandeld worden.
Hebben ze foto's gemaakt? want hoe weten ze of de pees helemaal door is of alleen maar ingescheurd?
Behandeling zie hieronder.

Behandeling is operatief door hechting van de gescheurde peesdelen of conservatief door fixatie in strekstand met een verband, waarbij de peesvezels vanzelf aan elkaar moeten groeien.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 15:16

Ben jij een echte dokter of ben je een Google-dokter Gohya?
Denk niet dat ze TS in het ziekenhuis zomaar naar huis sturen zonder iets te doen wat nodig is.

TS, sterkte!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 15:18

pniekepnak schreef:
Denk niet dat ze TS in het ziekenhuis zomaar naar huis sturen zonder iets te doen wat nodig is.

TS, sterkte!

Beetje raar als ze niet eens krukken krijgt toch?
Hoe kan je nou op die voet lopen als die pees gescheurd is.Dan vind ik dit maar half werk ja.
Fouten worden er genoeg gemaakt hoor,ts zou niet de eerste zijn.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 15:21

Sterkte ts! :) Maar ik zou wel ff krukken halen, de hele dag hinkelen lijkt me ook niet goed voor je (nu nog :') ) goede been. Word je ook heel moe van en straks kan je helemaal niet meer lopen :P

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 15:23

ik ga, vanuit eigen ervaring, mee met gohya.
wanneer er echt sprake van scheuring zou zijn, mag je niet zomaar belasten.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 15:28

pniekepnak schreef:

TS, sterkte!

Daar vergis je je in hoor :\

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 15:30

Hier een soortgelijk verhaal.. Ben met de ambu weggevoerd..
alleen die van mij is in een bocht onderuit gegaan
Sterkte en beterschap!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 16:28

Ik ben vorig jaar ook met paard gevallen, die kwam op mijn been. Nog steeds last van mijn enkel en knie, we hebben geen idee wat het is, er zijn foto's gemaakt, dokterbezoeken, fysio...
De dokter zegt dat het misschien stopt als ik ben uitgegroeid, dus nog minimaal 2 jaar :=

Veel sterkte!

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 19:38

Kan best, dat ze zich vergissen, maar het kan ook prima zijn dat het niet zo is. Ik denk gewoon dat het niet handig is om TS van achter een beeldschermpje bang te gaan zitten maken, zonder dat wij het fijne er van weten of uberhaupt verstand van zaken hebben. ;)

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 19:40

saskiakefie schreef:
pniekepnak schreef:

TS, sterkte!

Daar vergis je je in hoor :\

Kom nou Sas, natuurlijk worden er in ziekenhuizen fouten gemaakt, het zijn net mensen die daar werken, maar om daar nou maar meteen van uit te gaan... Ze doen ook een hele hoop goede dingen hoor! :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 19:42

@pniekepnak
Ik maak de TS niet bang,ik weet wat een gescheurde spier betekend en hoe dat voelt.
Heb zelf regelmatig allerlei spieren gescheurd met voetbal.
En tegenwoordig schepen ze je vaak ook af,heb het genoeg mee gemaakt in de fam. en vriendenkring.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 19:45

Dat weet ik ook, en als ik toentertijd zo een bericht had gelezen zou ik daar waarschijnlijk wel even van zijn geschrokken. Ik zeg niet dat je absoluut ongelijk hebt, maar met de informatie die je nu hebt kun je absoluut geen diagnose stellen en is het dus in mijn ogen verstandiger om geen aannames te doen. ;)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 21:21

@pniekepnak
Ik begrijp wat je bedoelt,Google maakt het ook meestal erger dan het is.Maar ik weet dit omdat ik het zelf ook vaak heb gehad,vandaar.

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 20:12

Nou ze kunnen weten warneer ie gescheurd is doordat je een soort van reflex ofzo in je been hebt als je in je kuit knijpt hoort de voet mee te bewegen en dat deed ie niet, heel simpel, ze hebben ook totaal geen aandacht aan me besteed maarjah. Ze hebben alleen een soort speciaal rek verband erop gedaan en ze zeiden dat het vanzelf zou genezen, ik kon niet naar school van de pijn dus ik heb alsnog krukken weten te krijgen via mijn huisarts en dat gaat wel, ik kan geen schoen aan das wel stom, nu denkt iedereen dat ie gebroken is :')

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 20:18

En nog even iets haha, ik ga morgen meteen weer naar de dokter, want ik heb nou al zo'n jaar lang hele erge pijn in mijn middenrif, nieren en hart. De dokter zij 4 maanden geleden dat het spierpijn was, of dat het gewoon groeipijn was.
Maar ik moest gisteren gewoon janken omdat het zo'n pijn deed, morgen dus maar eventjes naar de dokter kijken of ze me door gaan sturen voor onderzoek...

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 20:21

Meid, jij hebt geen gescheurde achillespees want dan word je direct doorgestuurd naar het ziekenhuis en geopereerd. Ik ben in februari gevallen en heb toen ook mijn achillespees gescheurd en moest geopereerd worden, daarna 6 weken gips waarvan 4 loopgips en kan nu nog niet fatsoenlijk lopen.

Als hij daadwerkelijk gescheurd is ga jij niet op die voet staan en kun je je voet absoluut niet op en neer bewegen omdat je aansluiting met je enkel dan los is.