Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Jans schreef:Zijn er blijf van mijn lijf huizen in Belgie? Huiselijk geweld is absoluut iets waar je snel uit weg moet. In een blijf van mijn lijfhuis zit je veilig.
. Je moet, zeker als alleenstaande(vrouwen met kinderen krijgen vaak ook nog eens voorrang) al véél geluk hebben om daar snel binnen te kunnen. Kwanyin schreef:Je spreekt dat politie geen optie is, maar ben je al langs geweest om je verhaal te doen of is dat gewoon wat je denkt wat wel zal gebeuren als je het doet?

zonnebloem18 schreef:Gewoon aangifte tegen hem doen en naar een vluchthuis gaan, je kan dan een contactverbod aanvragen dan mag hij niet bij je in de buurt komen.
bigone schreef:In een vluchthuis krijg je veel meer ondersteuning en kunnen de begeleiders er samen met jou voor zorgen dat je je leven zonder hem op kunt bouwen, werk zoeken in een andere stad enz, er is maar één persoon die deze situatie kan veranderen en dat ben jij. Kies je voor de weg van de minste weerstand dan zijn de gevolgen ook voor jou, wil je wel een leven zonder hem dan maak je dat je daar weg komt.
sallandval schreef:azaro schreef:hij slaagt voor het minste door alles draaid ma om 1 persoon HIJ
wat precies bedoel je met 'het minste'? wat gebeurt er dan als hij flipt? Zeg je iets bepaalds?
zonnebloem18 schreef:Maak sowieso foto's van blauwe plekken en verwondingen en hou een dagboekje bij met wanneer hij wat doet en bewaar deze dingen op je werk.
Heel erg belangrijk als bewijs als je het nodig hebt.
Ik weet niet of je buren hebt maar ik neem aan dat die ook weleens wat horen zij zouden ook als getuige kunnen dienen.
quera schreef:Ik vind het heel onprettig lezen maar zijn er geen andere familieleden waar je bij terecht kunt. En wat zeggen zijn ouders hiervan. Hoe oud is je vriend?