Magnetic healt hoop, wie ook?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Magnetic healt hoop, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-12 21:10

Nieuwe rage voor buik vet weg te trainen. Een Magnetic health hoop, aka hula hoop

Wie heeft hem ook?
Al resultaten?

troi

Re: Magnetic healt hoop, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 22:05

Huh een hula hoop nieuw?? Dat is toch al sindsde jaren 60?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-12 22:41

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 10:49

ik geloof daar nooit zo in, je kunt net zo goed een gewone hoepel nemen en daar mee gaan trainen. Als je het jezel moeilijk wilt maken hoepel je met 2 of 3 hoepels. Dat gedoe met magneten etc geloof ik gewoon niet zo.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 15:28

Wat een onzin, dat mensen dat ook nog geloven. En gezond is het ook niet, want je kan er flinke bloeduitstortingen van krijgen.

Minder eten en meer cardio-oefeningen doen helpt wellicht beter (en een stuk goedkoper, 60 minuten buiten joggen kost je niks).

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 15:32

Ik heb ook een hoepel van sportbay. Niet met magneten en al die andere dingen, heb gewoon de goedkoopste zonder poespas uitgezocht :+

Heb wel het idee dat het werkt, taille lijkt meer in zicht te komen :))

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 15:37

Ik heb hem zelf niet, wel geprobeerd overigens, en ik kan vertellen dat het wel pijn doet de eerste keren. Dit komt door de noppen. Je krijgt er echt enorme blauwe plekken van op je buik en rug.

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 15:45

Ik zou je toch aanraden om gewoon lekker te gaan hardlopen of fietsen ofzo.
Wat een idioot ding zeg :')

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 19:03

Ik vraag wie hem heeft

De rest niet .....

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 19:52

nouja schijnbaar heeft niemand hem dus omdat het een onzin ding is. Koop gewoon een goedkope hoepel bij de action of intertoys en dat heeft het zelfde effect :j
pluspunt: geen blauwe plekken en bloeduitstortingen!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 19:58

Hmmm als ik al ga hoela hoepen graaf ik mijn oudje wel uit uit de schuur van 30 jaar geleden.
Zie geen meerwaarde in een noppen geval met magneetjes.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 20:38

Eleionomae schreef:
nouja schijnbaar heeft niemand hem dus omdat het een onzin ding is. Koop gewoon een goedkope hoepel bij de action of intertoys en dat heeft het zelfde effect :j
pluspunt: geen blauwe plekken en bloeduitstortingen!

Ik bepaal zelf wel wat ik koop ;)

En wie niet vraagt weet niks, dus vandaar de vraag of iemand hem had en ervaringen heeft
Wat mensen er van vinden die hem niet hebben , hoef ik niet te weten .

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 20:40

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 20:41

En jij denkt dat je nog nuttige of leuke reacties gaat krijgen met zo'n houding? :')

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 20:44

GamblersCup schreef:
En jij denkt dat je nog nuttige of leuke reacties gaat krijgen met zo'n houding? :')

Waarom? Omdat ik alleen mensen zoek die zo een ding bezitten?
Met de rest van de meningen kan ik gewoon niks en zijn daarbij nutteloos..

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 20:47

Iemand met een beetje gezond verstand snapt wel dat magneten geen invloed hebben op vet of spierweefsel.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 20:56

De reden dat ik wat poste, ondanks dat ik hem dus niet heb, is omdat het gewoon weer een nieuwe vorm is van consumentenbedrog.

Plaatselijk vet verbranden is niet mogelijk, de stelling dat dit product dan ook "enkel buikvet wegtraint" is volledig uit de lucht gegrepen en 100% onwaar. Je zal er buikspieren mee kweken tot op een bepaald (matig) niveau (het is immers geen opvoerende krachttraining) en verder calorieen verbranden. (Al naar gelang hoe intensief en hoe lang je het doet). Dit verlies aan calorieen komt deels voor uit vetverbranding (en dit vindt overal in het lichaam plaats op dat moment, niet enkel op de buik), maar voornamelijk uit het verbranden van glycogeen. Dit zijn kant-en-klare suikers die opgeslagen liggen in de spieren (er ligt zo'n 1800 kcal klaar voor gebruik in de spieren). Hoe lager de hartslag is hoe minder glygoceen en hoe meer vet je verbrandt (vandaar dat je van wandelen meer vet verbrandt dan van joggen, tenzij je bij het joggen ook een lage hartslag weet te behouden).
Daarnaast start de vetverbranding pas na een paar minuten (de eerste 3 tot 5 minuten verbrand je enkel glycogeen) en verbrand je pas het meeste vet na 20 minuten (op lage hartslag) trainen. Vandaar dat ik ook aanraad te gaan joggen of hardlopen omdat 20 tot 60 minuten hoelahoepen misschien erg eentonig wordt.

Verder hebben de magnetische noppen 0,0 extra waarde in het verbranden van vet en is dit dus gewoon een toevoeging om het "semi-wetenschappelijk" te laten lijken en nog meer mensen erin te laten trappen.

Al zou je een klacht sturen naar de Reclame Code Commisie over deze advertentie durf ik mijn hand ervoor in het vuur te steken dat je in het gelijk wordt gesteld.

IndyVanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 21:12

Ik heb een health hoop met noppen, maar zonder magneten. In het begin deed het wel een beetje pijn, maar bloeduitstortingen heb ik nooit gehad :n nu heb ik helemaal nergens last meer van. Mijn buik is er strakker van geworden, maar ik ben het vooral gaan doen om soepeler en meer in balans te komen voor het paardrijden. Mijn zadelmaker raadt het ook aan en ik moet zeggen dat het idd een positief effect heeft, mijn houding is er zeker van verbeterd :j
Wij hebben thuis ook zo'n simpel hoepeltje van de speelgoedwinkel, maar dat is toch echt heel anders.
in dit topic staan ook veel positieve berichten [RUI] Hoelahoepen voor paardrijden, wie nog meer?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 23:09

Eleionomae, je hebt dat ding zelf niet begrijp ik, hoe weet jij dan van die blauwe plekken/bloeduitstortingen? Je zal er vast blauw van worden maar daar ga je niet dood aan..
zal ook wel mee vallen, de eerste keer dat ik tijdens het boksen in mijn buik werd gestompt was ik ook blauw, maar nog altijd springlevend..

Dames, TS wil alleen maar ervaringen en tips, geen gesnauw.... waarom vallen jullie gelijk zo aan?

Ts, ik vind de prijs best meevallen, heb hem zelf niet maar weet wel dat hoepelen zelf erg goed voor je is, geen idee hoe het met dit ding zit, al gegoogled?

kon dit vinden:
http://www.amazon.com/Magnetic-Health-H ... B000TK5GBO

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 23:26

Mijn topic ging destijds over training voor spieren van mijn benen zo (in mijn ogen te dikke ) bovenbenen gelijk te krijgen met dunne kuiten!
Combinatie van kracht en cardio zocht ik, om zo dunnere bovenbenen en gelijkere kuiten te krijgen. (heb helaas van nature nogal ongelijke benen, bovenbenen veel spier en ook zeker vetafzetting, kuiten zo droog als maar kan en ook nauwelijks spier). Maar goed dat lijkt me weinig toevoegen aan dit topic.

Overigens kan t best wezen dat ik toen ook dacht dat je plaatselijk vet kon verbranden, het feit dat een mens wijzer wordt en zich meer inleest over dingen lijkt me zeker niet in ding om zomaar te vergeten, dus nu schermen met dit soort uitspraken lijken mij dan ook 0,0 toevoegen aan deze discussie.
Mijn doel is dat de TS begrijpt dat wat dit ding pretendeert te doen niet kan en dat zij uiteindelijk niet 30 euro weggooit zonder het resultaat wat zij voor ogen had. Of ze na het lezen van mijn stuk alsnog 10 van die hoepels wilt aanschaffen is haar eigen keus, als ze maar weet dat er ook betere en goedkopere alternatieven zijn.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 23:47

Niet iedereen is in de gelegenheid om te joggen of een sportschool te betalen. Ik vond dat het wel wat degelijk toevoegde maar heb het toch weggehaald, het gaat er om dat je nu iemand zo vreselijk de les loopt te lezen terwijl je zelf toendertijd ook gewoon iets vroeg, wat had jij ervan gevonden als mensen zo reageerde:

"Wat een onzin, dat mensen dat ook nog geloven. En gezond is het ook niet, want je kan er flinke bloeduitstortingen van krijgen."

Kom op zeg, kan best wat beleefder toch?

Maar het gaat om de TS..

Ts wil alleen maar ervaringen.. geen copy-paste internet wijsheid.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 23:52

Wat een onzinding _O-

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 23:55

Ieder pondje gaat door het mondje.
Locale vetophopingen zijn met liposuctie te verwijderen en echt niet met allerlei Tellsell gadgets waar je ook nog eens veel te veel voor betaald...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 06:17

IndyVanity schreef:
Ik heb een health hoop met noppen, maar zonder magneten. In het begin deed het wel een beetje pijn, maar bloeduitstortingen heb ik nooit gehad :n nu heb ik helemaal nergens last meer van. Mijn buik is er strakker van geworden, maar ik ben het vooral gaan doen om soepeler en meer in balans te komen voor het paardrijden. Mijn zadelmaker raadt het ook aan en ik moet zeggen dat het idd een positief effect heeft, mijn houding is er zeker van verbeterd :j
Wij hebben thuis ook zo'n simpel hoepeltje van de speelgoedwinkel, maar dat is toch echt heel anders.
in dit topic staan ook veel positieve berichten [RUI] Hoelahoepen voor paardrijden, wie nog meer?

Toch wel fijn om te lezen dat je er positief effect van heb gehad. Op een ander forum waren er ook vele gebruikers maar allemaal pas net begonnen dus nog geen ervaringen
bedankt voor het delen ;)

xDramaQueen schreef:
Dames, TS wil alleen maar ervaringen en tips, geen gesnauw.... waarom vallen jullie gelijk zo aan?

Ts, ik vind de prijs best meevallen, heb hem zelf niet maar weet wel dat hoepelen zelf erg goed voor je is, geen idee hoe het met dit ding zit, al gegoogled?

kon dit vinden:
http://www.amazon.com/Magnetic-Health-H ... B000TK5GBO

Tja dit is wel een beetje typisch bokt he, graag hun mening opdringen, nou be my guest, ik ga er over heen lezen,want ik vraag daar niet om :Y)
En als je dan aangeeft dat je er niks mee kan heb je natuurlijk meteen een houding :')

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 07:27

DQ: de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet als we het hebben over kattige opmerkingen. Dus daar ga ik verder niet op in!

TS: je mag doen wat je wilt met mijn post. Desnoods print je hem uit en haal je m dan door de shredder. Ik wilde je alleen meegeven dat je niet te hoge verwachtingen moet hebben van dit product en dat het ook niet nodig is om je bont en blauw te laten slaan haha. Mocht je toch graag willen hoolahoopen dan adviseer ik je een sport hoepel te kopen (bij de betere fitness zaken zijn wel goede te halen). Of je met een speelgoed hoolahoop hetzelfde bereikt betwijfel ik namelijk omdat deze wss te licht en te klein (in diameter) zijn om echt intensief te zijn! Succes!