Ik moet ff mijn verhaal kwijt....
voor mij zit het ff allemaal tegen...
Ik heb al vanaf mijn geboorte een chronische vorm van Astma. momenteel heb ik het een beetje onder controle. Vorig jaar had ik erg veel last van problemen met gymdocentes. Dit jaar ook nog, maar iets minder.
3 weken geleden voelde ik een verkoudheid aankomen, ik dacht dus, niks ernstigs.
De verkoudheid bleek erger dan ik dacht. Ik had zeker 3 weken lang keelpijn en was zó moe. Ik doe mee aan de RASTERstudie van het ziekenhuis maastricht, dat is een studie die zich beter wil ontwikkelen in astma. ik moet dagelijks blaasgegevens sturen.
Vorige week belde ze in paniek op, ik moest naar het ziekenhuis komen.. mijn Astma was over de top. In Sittard wisten ze geen raad meer, dus doorgestuurd naar Maastricht. (Ja, Ik ben 'n Limburgerrr!!) hier bloed laten prikken, longfoto's (omdat ik ook pijn had aan mijn longen) laten maken en diverse longtesten gedaan.
de NO- meting (longtest die meet hoeveel ontstekingen je in je longen hebt) was veel te hoog, voor een normaal iemand van mijn leeftijd moet hij onder de 15 zijn.. en wat was het? 86,6.....
De foto's waren wel redelijk.. alleen een ficte ontsteking te zien. de bloedtest gaf het virus van Epstein Barr aan, ook wel de ziekte van Pfeiffer...
Eerder was ik bekend met Ehler Danloss syndroom, een syndroom in de gewrichten etc..
Dit blijkt nu echter ook mijn organen te treffen, hierdoor treden hartritmestroonissen op...
Dagelijks slik ik nu zo'n 10 pillen, gebruik meer dan 3 neussprays en moet soms zelfs aan de zuurstof (vernevelapparaat).
Gymles sla ik over tot aan de grote vakantie, waar ik best van baal.. maar wat mij nog meer irriteert is de leraar... ik heb hem al briefjes gegeven, uitleg proberen te geven, en iedere les krijg ik weer de vraag: Wanneer doe je nu weer eens mee?. hij heeft soms wel eens gezegd: jou ziekte stelt NIKS voor.. jij stelt je aan!
Eerder dit jaar had ik dus wel meegedaan.. 12km loop.. hij had me ZO onder druk gezet dat ik dus wél meedeed.. ondanks mijn astmatische klachten.. gaat het daar mis.. ze weten nogsteeds niet wat het was, maar ik had bloed in mijn longen, wss van een gesprongen ader.
'n kleine, ontschuldige verkoudheid, word een zware astma-aanval....
Respect als je het gelezen hebt. Ik moest het ff kwijt.
,heb je dat nooit aan de schooldirectie gemeld ofzo?Wat zeggen je ouders ervan?
,als hij iets wil weten belt hij jouw ouders maar op!

).

maarrrr dan moet zo'n leraar wel inlevingsvermogen naar de leerling hebben he?