Wat is dit?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Wat is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 16:36

Geen idee of dit hier goed staat...

Bokkers,
Ik weet niet wat het is. Maar laat ik beginnen bij het begin,en eindigen bij het eind. In December verbrak mijn beste vriend het contact met mij. Ongeveer eind December begon ik die vriend te zien. In mijn verbeelding. En ik zie hem steeds vaker. Nu ook s´nachts,en dan kijkt hij me heel strak,recht in mijn ogen aan. En ik word serieus bang. Ik heb ookal gevraagd wat hij van me moet,maar natuurlijk hij antwoordde niet. Dit is zo raar...het kan toch ook gewoon niet. Mijn ex beste vriend leeft nog gewoon. En ik zie hem 1x in de week. Niet dat we dan praten. Hij negeert me gewoon. Maar weet iemand wat dit is? Heeft iemand dit ook,of gehad? Hoe kom ik erachter wat ie van me ´wil?´ En de belangrijkste vraag: Hoe kom je ervan af?

Ik hoop dat dit serieus genomen wordt,ik snap dat het ongeloofwaardig is,maar neem je het niet serieus...reageer dan via pb als je het persé kwijt moet.

Dani

Re: Wat is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 16:40

Bedoel je dat je hem daadwerkelijk in de ruimte ziet staan maar beseft dat hij niet echt is, of dat je hem in gedachten 'ziet'?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 16:40

Ik de dat het vooral iets in jou is waardoor je hem ziet en dat het niet bijster veel met hem te maken heeft.

Misschien dat je zit met de reden waarom hij de vriendschap heeft verbroken en dat dit je onderbewuste is die je zegt dat je dat stukje eens confronteren moet?

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 16:41

Misschien zit je er gewoon (onbewust) heel erg mee, en speelt het dus in je gedachten waardoor je hem ziet?
Kun je niet alsnog met hem praten, misschien kun je het dan wat beter verwerken en droom je er niet zoveel meer over.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 16:42

DaniBanani schreef:
Bedoel je dat je hem daadwerkelijk in de ruimte ziet staan maar beseft dat hij niet echt is, of dat je hem in gedachten 'ziet'?

Ik zie hem in de ruimte staan,maar besef dat hij het niet echt is.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 16:46

Dan is het vooral de vraag op wat voor manier je het serieus wil nemen.
Je kán denken "Het is een geest, hij wil iets van mij." Lijkt mij sowieso ongeloofwaardig aangezien je vriend niet overleden is. En ook als je gelooft dat geesten van levende personen je kunnen bezoeken, zou ik me niet 100% willen vastpinnen op dat idee. Je kan ook denken "Ik heb last van hallucinaties, ik moet naar de huisarts." Dat lijkt me in dit geval bepaald geen overbodige luxe. Als dat het wél is dan kan het een voorbode van ernstigere problemen zijn, en is het niet iets om heel lang bij af te wachten.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 16:48

Oke,nee ik geloof niet dat het een geest is.

Lottexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 16:49

Wat is de achterliggende oorzaak? (hoef je niet te vertellen natuurlijk). Kan het zijn dat jij je ergens schuldig over voelt, en dat het je daarom achtervolgt?

Lottexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 16:50

Ik bedoel de achterliggende oorzaak dat je beste vriend het contact verbrak.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 16:50

Ik zat in een dipje. En heb hem dat verteld,vorig jaar ergens. En hij wilde me helpen enzovoort. Maar ik sloeg zijn hulp af.

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 16:51

Zie je hem echt alsof hij in de kamer bij je staat? Dan zou ik namelijk toch een afspraak met je huisarts gaan maken. Klinkt toch als een psychisch probleem.
De huisarts kan je dan namelijk doorverwijzen naar een psycholoog.

meganx

Misschien wil er iets in je hart hem terug?
Maar je dat zelf helemaal niet zo wilt/voelt, maar je geest aan hem blijft denken
s'Nachts verwerk je de dag, misschien is dit hoofdstuk in je leven nog niet verwerkt?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 16:51

Ja dat zie ik.

Lottexxx

Zertab schreef:
Ik zat in een dipje. En heb hem dat verteld,vorig jaar ergens. En hij wilde me helpen enzovoort. Maar ik sloeg zijn hulp af.

En daarom verbrak hij het contact?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 16:52

meganx schreef:
Misschien wil er iets in je hart hem terug?
Maar je dat zelf helemaal niet zo wilt/voelt, maar je geest aan hem blijft denken
s'Nachts verwerk je de dag, misschien is dit hoofdstuk in je leven nog niet verwerkt?

Nee verwerkt is het zeker nog niet...

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 16:52

Lottexxx schreef:
Zertab schreef:

En daarom verbrak hij het contact?

Ja,en hij dacht dat ik gelogen heb over bepaalde dingen.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 16:53

In dat geval: naar de huisarts. De oorzaak kan van alles zijn, van oververmoeidheid tot slaapproblemen tot emoties tot een probleem in je hersenen. Maar het is hoe dan ook hartstikke vervelend, en wát de oorzaak ook is, hulp bij het verwerken/oplossen daarvan lijkt me sowieso prettig.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 16:54

Tja...ik heb het al tegen mijn ouders gezegd,niet dat ik de neppe hij zie,maar wel dat ik er erg mee zit,en wat er tussen ons gebeurd is. Maar mijn ouders vinden alleen maar dat ik me aanstel.

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 16:55

Inderdaad gewoon naar de huisarts gaan.
Alleen een psycholoog kan je hiermee helpen. Het klinkt misschien een beetje eng, maar dat is het echt niet!
Psychologen zijn er om je te helpen en zullen echt niet denken dat je gek bent ;)

Lottexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 16:55

Kan je niet met een contactpersoon op school praten?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 16:57

Nee ik heb geen zin in school die zich ermee gaan bemoeien.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 16:59

Aanstellen = overdrijven, erger voordoen dan het is. Bij gevoel kán dat helemaal niet; als jij je Heel Verdrietig voelt dan voel je dat nu eenmaal, daar kies je zelf ook niet voor. En je ouders weten natuurlijk niet dat je hem ziet. Als je dat zou vertellen zouden ze je misschien wel willen helpen met hulp zoeken.
Eventueel kan je ook zelfstandig een afspraak regelen met de huisarts. Of, zoals Lotte zegt, via een mentor of vertrouwenpersoon op school. Zo'n vertrouwenspersoon vertelt niets aan leraren oid. als jij dat niet wil, maar ze kunnen wel een afspraak voor je regelen bij een arts of psycholoog die je hierbij kan helpen.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 16:59

ga opzoek naar een paragnost, die kan je er als het goed is bij helpen :)
sterkte met het verwerken, ik ken het gevoel (van beste vriend(in) verbreken van contact)

Lottexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 17:00

Ik denk dat het toch goed is erover te praten met wie dan ook. Er is vast wel iemand in je omgeving die jij vertrouwd en jou misschien kan helpen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 17:00

Wat is een paragnost?