Een beugel na je 18e?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Moos99

Een beugel na je 18e?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-12 21:04

Beste bokkers,

ik ben van plan om (nogmaals) een beugel te nemen. Ik ben er toen ik jong was jaren mee bezig geweest (ben nu 20), maar door het niet goed dragen van mijn "bitje" is alles weer verkeerd geschoven.

Nu wil ik dus graag een verzekering die alles bedekt, is dit er wel? Of wordt er dan maar weer een gedeelte vergoed.

Ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen die ook boven hun 18e nog een beugel hebben genomen.

alvast bedankt!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:05

Moet je in de voorwaarden kijken, want het kan deels worden vergoed in je aanvullende verzekering. Het zit iig niet meer in je basisverzekering.
Ik overweeg het ook nog, maar t is wel duur.... En mijn verzekering vergoed maar tot 300 euro dus dat is niet erg veel.

muts_marijke

Re: Een beugel na je 18e?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:09

Ik ben begonnen toen ik 23 was en ze hebben hem er afgelopen februari uitgehaald. Ik ben zo onwijs blij met het resultaat en zou het zo weer doen. Krijg zo vaak complimenten over mijn tanden :D
Ik moest per maand € 59.11 betalen en was bij Menzis extra verzorgd 3 dacht ik :)
Heb hem 2 jaar gehad dus al met al nog genoeg ervoor betaald maar omdat het per maand best mee viel heb ik het er voor over gehad

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-12 21:17

muts_marijke schreef:
Ik ben begonnen toen ik 23 was en ze hebben hem er afgelopen februari uitgehaald. Ik ben zo onwijs blij met het resultaat en zou het zo weer doen. Krijg zo vaak complimenten over mijn tanden :D
Ik moest per maand € 59.11 betalen en was bij Menzis extra verzorgd 3 dacht ik :)
Heb hem 2 jaar gehad dus al met al nog genoeg ervoor betaald maar omdat het per maand best mee viel heb ik het er voor over gehad

Ik ben zelf ook bij menzis verzekerd dus ik zou dan dus eventueel mijn zorgverzekering in januari om kunnen zetten naar die extra verzorg 3? Ik betaal op dit moment € 50 euro per maand, dus die 10 euro extra maakt mij dan ook niks uit! Hoe lang ben je bezig geweest als ik vragen mag?

Ik wil het ook erg graag, ik ben alleen bang dat ze van alles moeten gaan doen. Ik heb namelijk 1 tand die erg naar voren staat (niet zomaar een beetje, echt een flink stuk!) en er is weinig ruimte om deze terug te zetten dus het wordt kiezen trekken denk ik! Ik ben al als de dood voor dit soort dingen dus kijk er flink tegen op! maar wat ga ik blij zijn als ik gewoon weer leuk kan lachen :) Ik hoop gewoon dat het om een jaartje zal gaan maar ik vrees het ergste!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:18

Ik denk dat je het verkeerd leest, naast de aanvullende verzekering betaalde ze nog 59.11 per maand aan de orthodontist :)

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-12 21:21

vuurneon schreef:
Ik denk dat je het verkeerd leest, naast de aanvullende verzekering betaalde ze nog 59.11 per maand aan de orthodontist :)

oei! Ik vond het al zeer weinig :D Ik heb het er sowieso voor over, dus een vast bedrag per maand vind ik al een stuk fijner als iedere keer ortho rekeningen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:22

Ik blijf volgen , ben 20 en zit met een giga spleet die de andere tanden scheef drukt.(voor mijn gevoel dan , andere vinden het meevalleb..)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:24

Ik twijfel nog zo erg, want ik wil niet na de zomer met een beugel solliciteren namelijk := ik lijk al jong en een beugel maakt mij niet echt ouder vrees ik.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:28

Ik heb rond mijn 25ste een jaar met een beugel rond gelopen. Moest bijna alles zelf betalen, kostte uiteindelijk iets van 1500 euro. Verzekeringen vergoeden niet zo veel. Misschien wel als je de verzekering uitbreidt, maar dan zit je evengoed aan die extra kosten vast.

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:30

Ik ben er ook over aan het denken. Wegens een bitje wat niet paste, en de ortho deze niet wilde aanpassen in het begin is alles ook weer wat anders gaan staan.. Toen uiteindelijk begonnen ze daarover te mopperen dus nog maals geklaagd voor een nieuw bitje, heb ik uiteindelijk een nieuw gekregen. Maar dan nog staan mijn tanden niet meer zo als eerst.. pff ben nu ondertussen ook weer 21..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:30

noviceh schreef:
Ik heb rond mijn 25ste een jaar met een beugel rond gelopen. Moest bijna alles zelf betalen, kostte uiteindelijk iets van 1500 euro. Verzekeringen vergoeden niet zo veel. Misschien wel als je de verzekering uitbreidt, maar dan zit je evengoed aan die extra kosten vast.

Voor onder en boven?

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-12 21:31

vuurneon schreef:
Ik twijfel nog zo erg, want ik wil niet na de zomer met een beugel solliciteren namelijk := ik lijk al jong en een beugel maakt mij niet echt ouder vrees ik.

Ik vind het ook echt geen fijn idee, met een beugel rondlopen de komende tijd! Maar wat is nou een jaar (2 jaar?) in een heel leven! Zo probeer ik te denken, daarna lekker met een mooi gebit rond lopen, daar heb ik het wel voor over! Maar dat ligt er natuurlijk aan in hoeverre je gebit er aan toe is, ik vind mijn gebit gewoon echt storend.

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:33

Mijn buurvrouw had op haar 60e nog een blokjesbeugel. Dus niks raars aan hoor! Hij is er sinds een jaar of 3 uit en het is een mooi resultaat. Ik weet verder niks over verzekeringen e.d.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:34

TS; Is ook zo! Maar ik wacht liever tot ik een baan heb denk ik (tenzij dat erg lang duurt) want eerste indruk is toch erg van belang bij een sollicitatie. Nu is mijn gebit geen ramp gelukkig, maar mijn bovengebit is weer aan de wandel gegaan en dat stoort mij. 1 voortand en een snijtand staan te ver naar voren.

Misschien toch eens een keer naar een ortho voor advies, verzekering vergoed tot 300 dus daar kan wel 1 consult uit natuurlijk :)

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-12 21:35

Het lijkt idd ook steeds meer voor te komen, jong volwassenen of volwassenen met een beugel. Moet ook gewoon kunnen!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:36

Mooi gebit is ook een visitekaartje :j

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:36

@ Moos die 59.11 kwam er idd nog bij op :) Ik heb 2 jaar met de beugel gelopen. Moest wel mijn verstandskiezen laten trekken maar ik durfte helemaal niet meer te lachen. Mijn tanden stonden verschrikkelijk scheef. Mijn ene voortand stond naar voren en helemaal in mn tandvlees, je zag hem soms niet eens!

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:40

vuurneon schreef:
Voor onder en boven?
Ja, was inderdaad voor onder en boven! Heb daarna ook een nachtbeugel voor mn boventanden gedragen, maar die is uiteindelijk gebroken. Inmiddels zijn mn tanden wel weer iets gaan wandelen, maar dat valt bijna niet op.

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-12 21:42

muts_marijke schreef:
@ Moos die 59.11 kwam er idd nog bij op :) Ik heb 2 jaar met de beugel gelopen. Moest wel mijn verstandskiezen laten trekken maar ik durfte helemaal niet meer te lachen. Mijn tanden stonden verschrikkelijk scheef. Mijn ene voortand stond naar voren en helemaal in mn tandvlees, je zag hem soms niet eens!

Ik heb echt heel typisch 1 boven tand gewoon naar voren staan, ziet er stom uit! de rest staat namelijk gewoon recht. Heel veel mensen vinden het ook zonde! Dit is verder ook het enige wat mij echt stoort aan mijn uiterlijk, ben namelijk niet zo iemand die alles perfect hoeft te hebben, ben ik ook verre van maar dit stoort mij wel gewoon echt.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:47

Als het 1 tand is die een beetje uit de rij springt, zou ik het lekker laten, of het moet echt ontsierend zijn natuurlijk. Ik vind die zwaar gereguleerde bekkies niet zo charmant, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-12 21:50

Abiola schreef:
Als het 1 tand is die een beetje uit de rij springt, zou ik het lekker laten, of het moet echt ontsierend zijn natuurlijk. Ik vind die zwaar gereguleerde bekkies niet zo charmant, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.

Het is echt onsierend! :+
Ik heb het lang gelaten, in het begin was het ook idd maar een beetje uit de rij, en ik ben absoluut geen perfectionist maar het lijkt steeds erger te worden. Er moet toch wel echt iets aan gedaan worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:52

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:53

@ Takkie muis ik snap wat je bedoeld maar dat zou voor mij niet erg genoeg zijn :)
Ik vind het juist wel mooi :o

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:54

Spleetje tussen de tanden is één van de zeven schoonheden! *D
Nee, ik snap wel dat je je eraan ergert. Ik had eerst ook e-nor-me konijnentanden die ook nog scheefstonden. Ik kon mijn mond zelfs bijna niet dicht doen zonder dat je een stukje tand zag. Na 1,5 jaar beugelen stond alles recht!

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-12 21:56

takkie_muis schreef:
Dit is mijn 'vreselijke' spleet , kan een ijsstokje tussen :
http://i85.photobucket.com/albums/k71/s ... 224904.jpg

Ook ontsierend vindt ik…

Ik vind het ook helemaal niet zo erg! maar je vind het bij jezelf altijd veel erger, je kijkt er ook constant in de spiegel tegen aan en als je eenmaal ontevreden bent blijft dat je ergeren! Gewoon doen waar jij je goed bij voelt, voor je het weet ben je klaar met je behandeling, het leven gaat namelijk gewoon normaal door met beugel :D