Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
) gehad. Voel me er nu alleen niet meer 'verdrietig' ofzo om. 

En ik heb hele grote steun altijd bij de paardjes.
maar bedenk maar zo, je ouders zijn ook puber geweest
en daar kunnen jullie best over praten
Dat wordt ook wel eens flink gedaan.
. Het is een flinke strijd geweest maar zo rond mijn 17e/18e sloeg alles redelijk om en ik heb een super goede band met beide! Het is echt de leeftijd hoor, dat trekt meestal allemaal prima bij. Niet alle ouders kunnen er even goed mee omgaan, en het is ook veel gedoe hoor 2 kinderen groot brengen, al helemaal als het beide pubers zijn! Maar daar kom je allemaal nog wel achter! Ik raad je aan dit topic over 10 jaar door te lezen dan kun je er vast om lachen
.
) en echt: jij bent niet meer hetzelfde meisje als je 3 jaar geleden was. Werkelijk iedere puber bots wel eens - de één vaker dan de ander - met zijn ouders, dat is hartstikke gezond en normaal! En ook iedere puber voelt zich daar rot om, want natuurlijk wil je geen ruzie, het liefst wil iedereen een happy family!
Dat je je verdrietig voelt en moet huilen is natuurlijk niet leuk, en als dat echt dagen achter elkaar is, zou je daar eens over moeten gaan praten met je vader, moeder, een goede vriendin of je mentor, want dagenlang verdrietig zijn is niet de bedoeling!
) is alles tussen jou en je ouders vast weer goed en kunnen jullie met z'n allen weer prima door één deur!
Ga lekker veel naar buiten, dingen ondernemen met vriendinnen, zoek een hobby en ga lekker op de fiets naar stal (veel gezonder)!
haha