Mijn ouders.... tja....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Hopeloosje

Mijn ouders.... tja....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-12 20:40

Ik voel me de laatste tijd erg verdrietig, en zie alles niet meer zo zitten.
Mijn ouders doen zo streng en ik krijg veel straf als mijn broertje iets doet en ik het terug doe, maar hij krijgt dan geen straf.
Ook als ik bezig ben bemoeien ze zich zooveel met me en dit en dat zeik, zeik zeik en nog eens zeik.
En als ik dan een zacht bemoeial zeg tegen mijn moeder zegt ze dat ze me anders niet meer naar paardrijden brengt. (15 minuten rijden met auto) Terwijl ik echt HEEEL veel van paarden hou en ook geen eigen paard mag. En als ik de deur ietsje pietsje te hard dicht doe komt ze me helemaal panisch achterna.
Ik word er echt gek van.
Ik zit soms hele dagen op mijn kamer nutteloze dingen te doen en te huilen omdat ik mijn ouders echt gemeen vind.

Ik hoop geen reacties als: je moet dit en dat doen want eigenlijk is het jou schuld, nee, ik wil dit gewoon even van me af schrijven.

benangelique

Re: Mijn ouders.... tja....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 20:41

hoe oud ben je? ik denk dat alle pubers door deze fase gaan met hun ouders, op de een of andere manier begrijp je elkaar dan niet meer. of zijn je ouders altijd zo geweest?

Hopeloosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-12 20:42

Ze zijn al een tijdje zo bezig...

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 20:44

dan denk ik dat het te maken heeft met jouw pubertijd en dat jullie elkaar daardoor niet begrijpen. het is heel rot en heel naar en je voelt je kwetsbaar, gekwest en niet begrepen. probeer je buitenshuis te vermaken en zoek anders idd de rust van je eigen kamertje op.

Hopeloosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-12 20:45

Het was daarvoor ook en ik doe eigenlijk niks ergs.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 20:46

en als je het ze nu vraagt? vraagt wat je precies verkeerd doet? of vraagt waarom jij wel straf krijgt en je broertje niet?
en dan niet in the heat of the moment, maar een keer als jullie samen in de auto zitten bijvoorbeeld.

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 20:48

ik heb het zelfde hoor

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 20:50

Hoe oud ben je? Want je kan ook alles anders ervaren door je leeftijd. Als ik je verhaal zo lees gok ik dat je rond de 14 tot 16 bent.
Puberteit is echt niet leuk en ook lastig voor je ouders. Je bent nu slachtoffer van je hormonen en je wilt de grenzen opzoeken.

Bespreek het eens met je ouders op een rustig moment :)

Hopeloosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-12 20:51

dus het ligt voor het grootste deel aan mij???

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 20:54

Ik heb dit ook een tijdje (nja nog steeds eigenlijk :') ) gehad. Voel me er nu alleen niet meer 'verdrietig' ofzo om.
Denk dat het idd aan je leeftijd ligt. Ga met je ouders een gesprek aan, dat je iets meer vrijheid wilt. Bij mij heeft dit wel geholpen. Zitten natuurlijk ook nadelen aan, maar ik vind het wel een stuk fijner. Betekent dat je dus ook de minder leuke dingen zelf moet doen (zoals eigen was doen, strijken, wat helpen in het huishouden, zelf veel betalen etc). Als je ouders zien dat alles zo goed gaat, zouden ze je ook wat meer los laten. Ik mag nu bijv ook helemaal alleen thuis blijven, als hun met z'n 3en (m'n ouders en m'n broertje) een weekendje weg gaan. :)

Al vind ik wel dat je ouders helemaal niet zo streng zijn hoor, als ik dit nu lees. Als ik tegen m'n ouders scheld (ja, ze vinden sukkel of bemoeial of whatever al schelden) dan moet ik paardrijden zelf betalen (25 euro per les). ;)

edit; wat denk ik ook belangrijk is, is 'steun' zoeken. Mijn vriendinnen hebben (uiteraard) ook vaak ruzie met hun ouders, kan je dan mooi met elkaar klagen over je ouders :D En ik heb hele grote steun altijd bij de paardjes.
Laatst bijgewerkt door Eileen_ op 19-05-12 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 20:55

nee, dat zegt niemand.
het is een combinatie van jouw pubertijd (hormonen, andere blik op de wereld, ander gedrag en dat vaak ongemerkt) en je ouders die dat niet begrijpen omdat hun dochter in ene anders is dan jaren geleden.
dat moet allemaal opnieuw voegen en dat geeft wrijving.

xxanoukxx1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:02

Al 3x gevraagt nu... hoe oud ben je

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:04

In de puberteit wordt alles even anders voor jou, voor je broertje, voor je ouders. Wat vroeger goed werkte, werkt nu niet meer.
Balans moet weer hervonden worden, al is dat best pittig als je kind dwars wordt :) maar bedenk maar zo, je ouders zijn ook puber geweest ;) en daar kunnen jullie best over praten :)

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:05

Ik heb hetzelfde gehad, een aantal jaar lang zelfs. Op een gegeven moment zei mijn moeder: misschien moeten we maar een ander gezin voor je zoeken. Daar schrok ik wel heel erg van en nu is het eigenlijk wel weer oké, ben nog steeds liever van huis dan thuis. Maar goed... Tijd heelt.

Kan even duren en ik had ook in die tijd een strontvervelende broer. Nu woon ik nog als enige thuis en ik ben nog de enige waarop gezeurd kan worden ;-) Dat wordt ook wel eens flink gedaan.

Wat ik altijd deed: dingen zoeken die je leuk vindt. Tekenen of iets anders waar veel tijd in gaat zitten. Als ik echt geen zin had om naar huis te gaan bleef ik gewoon op school helpen. Opruimen, voorbereiden enz. Later kreeg ik 's avonds een baantje dus kon ik daar lekker mijn gedachten op zetten.

Sterkte in elk geval

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:09

Toen ik door de pubertijd ging was ik er van overtuigd dat ik mijn ouders haatte en hun mij :+. Het is een flinke strijd geweest maar zo rond mijn 17e/18e sloeg alles redelijk om en ik heb een super goede band met beide! Het is echt de leeftijd hoor, dat trekt meestal allemaal prima bij. Niet alle ouders kunnen er even goed mee omgaan, en het is ook veel gedoe hoor 2 kinderen groot brengen, al helemaal als het beide pubers zijn! Maar daar kom je allemaal nog wel achter! Ik raad je aan dit topic over 10 jaar door te lezen dan kun je er vast om lachen :)

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:13

Ik gok 12/13 ?
Daar begon bij mij alles tenminste... En nu word ik echt niet meer verdrietig als ik ruzie heb met m'n ouders...

Wat vind jij helemaal geweldig om te gaan doen? Dat kan je mss afleiden.
Werkt bij mij ook altijd super, nog steeds, als ik me niet super voel ga ik paardrijden en vergeet ik ALLES. Kom ik weer met big smile thuis :D.

Ik denk echt dat vriendinnen en hobby echt belangrijk zijn nu.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:21

Als jij van klein en afhankelijk schoolmeisje naar een grote zelfstandige meid veranderd, is dat wennen. Niet alleen voor jou, maar ook voor je ouders. Jij krijgt een grotere mond, wil vaker weg van huis, bent je meer bewust van je mogelijkheden als mens en 'weekt' je steeds meer los van je ouders. Je lichaam verandert, je hormonen gieren door je lijf (voel je niks van :P ) en echt: jij bent niet meer hetzelfde meisje als je 3 jaar geleden was. Werkelijk iedere puber bots wel eens - de één vaker dan de ander - met zijn ouders, dat is hartstikke gezond en normaal! En ook iedere puber voelt zich daar rot om, want natuurlijk wil je geen ruzie, het liefst wil iedereen een happy family! :j Dat je je verdrietig voelt en moet huilen is natuurlijk niet leuk, en als dat echt dagen achter elkaar is, zou je daar eens over moeten gaan praten met je vader, moeder, een goede vriendin of je mentor, want dagenlang verdrietig zijn is niet de bedoeling!

Maar geloof me, ook deze periode gaat weer voorbij, over een paar jaar (met een beetje geluk zelfs een paar maanden! ;) ) is alles tussen jou en je ouders vast weer goed en kunnen jullie met z'n allen weer prima door één deur! :j Ga lekker veel naar buiten, dingen ondernemen met vriendinnen, zoek een hobby en ga lekker op de fiets naar stal (veel gezonder)!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:27

Ja je zit in de puberteit. Wel een beetje flauw dat ze gelijk gaan dreigen dat je niet naar paardrijden mag, want dat hebben ze ooit een keer gezegd tegen mij en dat vond ik ook heel erg want ik kon daar echt dagen lang naar uitkijken :D :P haha

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:29

Ts, ik ben nu al volwassen en hoewel het lang lijkt te duren die verrekte puberteit valt het achteraf gelukkig mee en als je ouder bent zul je ook zeker terug kijken als je andere pubers ziet; was ik ook echt zo? :')
Maar ouders zijn zelf ook pubers geweest en begrijpen je wel hoor! Maar het is niet altijd makkelijk voor beide partijen.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:38

Heb je berichten even terug zitten te lezen; is dit een schaduwaccount iom de moderators?
Aangezien je sinds vandaag lid bent en een aantal verplichtte posts hebt neergezet bij verschillende topics.
Vandaar dat ik daarom de vraag stel.

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:51

Ben je toevallig het oudste kind?

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 01:18

Meid, het is niet leuk om te horen, maar de oorzaak is hoogstwaarschijnlijk jou puberteit. Het is natuurlijk niet helemaal jou schuld, niet alle ouders zijn even goed met het handelen van puberteit. De enige tip die ik je kan geven is alles zoveel mogelijk bespreekbaar houden.

Joh ik was een van de ergste! Ik had twee oudere broers, die waren harstikke rustig. En toen kwam ik nog even. Nou je wilt niet weten hoe vaak ik niet naar een feest mocht voordat ik mijn kamer opgeruimd had. En hoe onterecht ik dat vond en dat het niet eerlijk was dat ze het feest nu gebruikte om mij onder druk te zetten etc. Terwijl ik al een maand lang had beloofd mijn kamer op te ruimen, maar het niet deed. Toch was het in mijn hoofd echt de schuld van mijn ouders hoor!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 01:20

Toch wel aandoenlijk om te lezen, al die puberproblemen met ouders...wie wil er nog een pakje zakdoekjes?

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 01:27

Nostalgie!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 06:44

Puberteit, wanneer ouders lastig gaan doen... :+ ;)