Hooikoorts 2012 - we moeten er weer aan geloven

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Glitch

Hooikoorts 2012 - we moeten er weer aan geloven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-12 12:09

Nadat ik het hele jaar nog niet vaker dan 10 keer heb moeten niezen, brak gister de hel los. Ik was in de ruitersportzaak om nieuwe laarzen uit te zoeken en heb het halverwege maar opgegeven doordat ik om de minuut niesaanvallen van zo'n 20 niezen per keer kreeg. Mijn ogen werden rood, dik en begonnen te jeuken, mijn gehemelte jeukte als een gek (net als mijn oren) en ik voelde al mijn holtes volzitten. Jawel: hooikoorts! Ik ben nog even naar mijn paard geweest om te rijden, wat achteraf niet de slimste keus was, gezien ik door het platteland moet fietsen, en eenmaal thuis werd het alleen maar erger.

Ik heb al zo'n tien jaar hooikoorts maar zo erg heb ik het nog nooit gehad. Ik ben er letterlijk heel ziek van. De hoofdpijn is niet te doen, ik heb onwijs last van al mijn holtes, mijn hoofd voelt zwaar en ik ben erg moe, maar liggen gaat ook niet gezien ik enorme spierpijn in mijn nek van vannacht heb. Daarnaast voelt mijn keel alsof iemand er met een kaasschaaf op los gegaan is en kan ik amper ademen door de hoeveelheid slijm die overal zit. En dan nog maar niet te spreken over de gigantische jeuk in mijn neus, ogen, oren en gehemelte. Sorry voor mijn geklaag, maar dit moest er echt even uit! Ik heb ongetwijfeld lotgenoten hier.

Ik gebruik trouwens Aerius tabletten (die nu overgegaan zijn op de merkloze, roze variant) en normaal Livocab oogdruppels en Nasonex neusspray maar die heb ik beide nog niet.

Afbeelding

Sjors

Re: Hooikoorts 2012 - we moeten er weer aan geloven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 12:11

Wow jij heb het wel heel erg :=
Zo erg heb ik het niet, maar wel dat ik rode ogen, jeuk, snot, ect.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 12:19

Zo erg heb ik het ook gelukkig niet, al verschilt het per jaar. Normaal gesproken neem ik er Cetirisine voor (in de handverkoop bij de apotheek en soms zelfs bij de Lidl of Aldi te krijgen) en dat is het enige wat mij helpt. Kan dan wel ook gelijk er mee naar de paarden zonder last te hebben :)
Dit jaar mag ik het niet nemen, aangezien ik zwanger ben :D Wat je al sniet moet doen hihi :+ ;)

Heel veel sterkte!

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 12:20

Gelukkig hier ook niet zo erg! Ik word er wel heel moe van, en ook moe van de medicijnen. Ik gebruik ceterizine (hoo niesbui) en krijg overal jeuk. @ts al eens homeopathische middelen gebruikt?

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-12 12:23

Nee, homeopatische middelen heb ik nog nooit gebruikt, afgezien van een soort korreltjes die ik onder mijn tong moest leggen. Hebben jullie hier goede ervaringen mee?

@Sammyy, ik heb wel eens gehoord dat zwangerschap een goed medicijn tegen hooikoorts is ;) klopt dat? Al gaat dat me wel een beetje ver haha, gezien de bijwerkingen van een zwangerschap! :+

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 12:46

haha, ja, aan de die bijwerking zit je je hele leven vast.. dat maar niet doen dan.

Ik slik sinds vorige week STP-free, tot nu toe gaat het eigenlijk heel goed, ik hoop dat het zo blijft.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 12:48

Ik heb het gelukkig alweer gehad. Ik heb het in april/begin mei :j

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 12:49

Ik kan me helaas ook weer melden pff.
Werd van de week helemaal gek er van, is ook erg leuk als je net je make up gedaan hebt en je krijgt zo'n jeuk aan je ogen dat je alles weer uitveegt haha.

Heb ook die tabletten, heb wel het idee dat ze werken maar moet mezelf er wel goed aan herinneren om ze in te nemen. :o
Neusspray en oogdruppels heb ik gelukkig niet nodig, wel balen dat jij er zoveel last van hebt. :(:)

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 12:50

Ik herken het ook! Mijn hoofd weegt mega veel, mijn neus is helemaal toe en mijn ogen staan ongelofelijk rood/dik dat ik mijn lenzen niet deftig kan verdragen. Ik krijg daarbij nog lelijke bobbeltjes op mijn armen ervan. Ik slik ook Aerius tabletten :)

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 14:11

Ik dacht dat ik dit jaar mazzel had, maar de kriebel is nu dan toch begonnen...

Ik heb wel veel baat bij dit ding: Medinose
Geloofde er in eerste instantie ook geen bal van, maar het helpt dus echt! Je ziet er wel ongeveer zo uit tijdens het gebruik: :+

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 14:31

Ik heb het het hele jaar door omdat ik ook allergisch ben voor paarden. :+
Rond maart tot augustus wordt het wel 10x zo erg door alle fijne bloeiende planten. Ik gebruik 1x per dag pulmicort, een inhalator die ontsteking van de longen tegen gaat en nasacort. Normaal 1x per dag maar in lente en zomer 2x per dag.

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 20:15

Jaaa hier ook al bingo! Maar wel vanaf maart al veel last. Nu valt t wel mee. Ik gebruik nasonex neusspray en livocab oogdruppels, helpen beiden erg goed. Cetirizine gebruik is nietl, want daar word ik erg duf van.
Het ergste vind ik nog de jeuk aan mijn neus en gehemelte en het niezen!

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-12 21:12

Vreselijk he, die jeuk aan je gehemelte. Niks dat je er aan kunt doen, bah!
Ik ga maandag gelijk de huisarts even bellen voor mijn Nasonex en Livocab, hopen dat dat weer gaat helpen.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:16

Ik heb sinds dit jaar hooikoorts (ben nu 24, nooit eerder last gehad), heb het al vanaf begin februari. :+
Gelukkig heb ik maar een lichte vorm, enkel last van tranende ogen (maar dan wel de hele dag en nacht door), af en toe jeukende ogen. Heb nu een neusspray (Flixonase) gekregen die gelukkig goed helpt.

Ik nies trouwens ook wel af en toe een paar keer, maar weet niet of dat door de hooikoorts komt. :P

xRamonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:20

ja hoor hier ook, heel de week al last van.
niesbuien, jeukogen, jeuk aan gehemelte.
valt nu gelukkig mee, maar midden in de zomer kan ik niks meer doen, zo'n last van mijn ogen, hoofd en neus dan ik het liefst heel de dag op bed lig.
ben nog steeds op zoek naar iets wat helpt, maar nog niet gevonden ;(

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:23

Ik heb het hele jaar door allergie maar door alle regen valt mijn graspol allergie momenteel nog mee!
Al wisselt dat sterk, verrekte grasmaaier van de gemeente die even alle pollen deed opschudden :=

Jeuk aan het gehemelte vind ik de lastigste kwaal, kun je niet krabben := (voor jeukende ogen heb ik goede oogdruppels die dan fijn even prikken).

Ik krijg ook snel last van migraine als het erg allergisch weer is.

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 09:21

vuurneon schreef:
voor jeukende ogen heb ik goede oogdruppels die dan fijn even prikken

Welke gebruik je? :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 11:00

Tilavist en ik ben de enige patiënt die dat bij mijn dokterspraktijk gebruikt, ze kenden het niet eens := en moeten het elke keer apart bestellen.
Ik heb het voorgeschreven gekregen vanuit het ziekenhuis (allergoloog), omdat het echt fijn werkt.

Heeft iemand nog een goede tip voor een jeukende keel? Begint bij mij nu op te komen namelijk :=

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 12:06

@Sammyy: als je zwanger bent kun je wel polaramine (pillen) en beclometason (neusspray) gebruiken die heb ik gehad toen ik zwanger was. Alleen had ik toen ik zwanger was (gelukkig) bijna nergens last van. Dat hield helaas op toen ik borstvoeding ging geven en helemaal geen pillen meer mocht.

Nu weer wat klachten ondanks de xyzal en beclometason neusspray. Het onderdrukt de boel gelukkig wel als ik niks zou gebruiken zou ik niet kunnen functioneren maar lag ik ziek thuis op bed.

Jeukende keel heb ik geen last van, wel heel erg opgezette klieren.

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 17:08

Pfoe! Gelukkig was het vandaag ietsje beter. Ik denk dat ik gister het meeste eruit heb kunnen niezen en proesten. Heb zelfs nog een buitenritje aangedurfd, weinig last gehad. Neus zit wel enorm verstopt en heb wat last van m'n keel, maar alles beter dan gister.

Heb het idee dat het ook door de nieuwe medicijnen kan komen. Want sinds ik die ging gebruiken (donderdag) sloeg het echt om. Heb nu de merkloze variant van Aerius (desloratidine oid) en daar zitten wat andere hulpstoffen in dan in de echte Aerius. Morgen maar eens de apotheek bellen.

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 20:53

Hebben jullie trouwens ook 's ochtends en 's avonds meer last dan overdag? Heb de hele dag niet superveel last gehad, maar nu komt het weer allemaal.. :\

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 20:59

Ja, vooral sochtend dat ik mijn ogen niet openkrijg en neus vol snot :') En nu zijn me ogen opgezet en voelen ontzettend moe. Overdag vaker niezen maar meer sochtends en savonds.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 21:02

Ik heb vaak een late reactie, soms wel 24 uur later :+
Dat is echt rot, zo'n verrassingsaanval omdat ik mij dan op het moment buiten goed voel en een dag later ziek ben.

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 10:25

's Ochtends is voor mij het ergste als ik wakker wordt. Dan zien mijn ogen eruit alsof ik ongelofelijk hard heb zitten wenen :=

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 10:26

Ja ik meld me, vandaag al 40x geniest denk ik, een jeukend gehemelte en een loopneus en zere ogen!