Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden, wie ook bezig?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

GoGoNut

Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden, wie ook bezig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 16:30

Ja, wij zijn er klaar voor om samen zwanger te zijn. Hopelijk is het ons gegund en kunnen
we inderdaad samen kinderen krijgen. Drie maanden geleden ben ik gestopt met de pil en
hopelijk worden we straks verrast en blijft de ongezelligheid uit :+ *\o/*

Wij zijn 23 en 24 jaar, 7,5 jaar samen en wonen 4 jaar samen, inmiddels in onze 2e koopwoning
(eerst een opstap koophuis en nu een stap vooruit sinds januari: nieuwbouw hoekwoning) waar we van plan zijn
lange tijd te blijven wonen. Ik ben Gastouder van beroep en vang dus kinderen bij mij thuis op 4 dagen
in de week.

We weten al lange tijd dat we samen kinderen wilden in de toekomst, en een ruim half jaar/ drie kwart jaar
geleden hadden we samen zoiets van dat het toch wel erg kriebelde. Ik wil natuurlijk niet dat het een 'bevlieging' is,
en heb nog even gewacht maar 3 maanden geleden hebben we samen besloten dat ik zou stoppen met de pil en
we 'het wel zouden zien'.

Ik hoor en lees verschillende verhalen; sommige waren met 1 of 2 maanden al gelijk zwanger, andere met een ongeveer een jaar. Ik slik nu sinds 2 weken foliumzuur. Verder hebben we nog geen onderzoeken gedaan of het uberhaupt mogelijk is,
we laten het eerst voorlopig op zijn beloop :Y) Op de mobiel heb ik de applicatie LoveCycles gedownload die je cyclus bijhoud. Je ziet precies wanneer je weer ongezellig moet worden, de dagen dat je niet zwanger kunt worden en je vruchtbare dagen. Vind het zelf wel prettig een beetje een richtlijn te hebben.

Ik ben erg benieuwd of er bokkers zijn die ook besloten hebben om zwanger te willen worden, wellicht kunnen we er
gezellig met elkaar over kletsen en ervaringen/tips over uitwisselen. Het lijkt me zo geweldig én om de zwangerschaps
test te doen en af te wachten wat de uitslag is en hoe we ons dan voelen :9

Wat is nog even wil zeggen is dat ik echt geen mensen voor het hoofd wil stoten die helaas geen kinderen kunnen krijgen. Ik ben erg blij met de stap die we nu hebben genomen en vind het ook spannend. Het lijkt me leuk om hier
over te praten en hoop van harte dat wij gezegend zijn :)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 16:35

wat leuk dat jullie ervoor willen gaan, spannende en leuke tijd is dat!
Wat ikzelf heb gedaan, omdat we de zwangerschap -voor zover mogelijk- wilden plannen qua tijd/werk is het aanschaffen van ovulatietests, waarmee ik precies bij kon houden hoe mijn cyclus was.
Dat is toch wat betrouwbaarder dan een app lijkt me ;)
Als je vindt dat je de tijd hebt en het je niet uitmaakt wanneer je zwanger zou zijn, dan hoeft dat natuurlijk niet, is misschien wel wat 'romantischer' maar voor onszelf vond ik dit wel zo prettig.
Qua werk (contractverlenging enz) kwam dit ons het beste uit en ik vind deze tijd ook wle prettig; mooi voor de dikste hitte aan en geen verjaardagen van andere familieleden.
Ik ben nu 36 weken dus bijna uitgerekend :)

Bij ons was het -mede hierdoor- al heel erg snel raak, eigenlijk de 2e maand al.
Wel was ik al minstens 3 jaar gestopt met de pil.

Veel succes en wie weet zien we je straks in het 'bevalling bij amazones' topic :)
[HK] Bevalling bij amazones

GoGoNut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 16:46

Wat een leuke reactie opisop-shop. Ik ben zelfstandig ondernemer. Best eng vind ik, want in die tijd moet het gastouderbureau (die bemiddeling doet zeg maar) vervangend adres zoeken bij een andere gastouder. In mijn gedachten ben ik al bang dat ze dan niet meer terug komen en bij die andere willen blijven blablabla mijn fantasie slaat dan op hol. Maar ach, het klikt ontzettend goed tussen mij en de kids en ouders dus het is helemaal niet gegrond. Ik zit dus niet met contractverlenging, wel dat ik dan geen inkomen heb op dat moment. Daarom hebben we gewacht tot ons nieuwe huis af was en we gesetteld zijn (nu dus). Maar wel een goed argument van de hitte. Dat lijkt mij ook niet erg fijn als je midden in de zomer op je laatste loodjes loopt.
Die ovulatietesten, koop je die gewoon bij de kruitvat? Of ik dat wil doen weet ik niet, eigenlijk wel, maar ik wil voorkomen dat we er ons teveel op focussen en het nu nog meer op zijn beloop laten. Maar jha , het kriebelt zo, dat het misschien toch wel leuk is om te doen die testen :Y)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 16:58

ik heb ze online besteld, er is een site waar je heel goedkoop ovulatietesten en zwangerschapstesten kunt halen, daar heb ik beide gekocht. Ben alleen de naam even kwijt maar als je googeld komt je vast een goede site tegen!

Je partner is -vermoed ik - wel in loondienst?
Tja, je financien eens goed bekijken is altijd zinvol, dat hebben wij ook gedaan van tevoren, zeker omdat ik wist dat ik 16uur per week minder zou gaan werken als de baby er is.
Zolang je goed bevalt bij de ouders, komt het voor jou qua werk ook vast op zijn pootjes terecht hoor.

GoGoNut

Re: Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden, wie ook bezig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 18:48

OpisOp_shop ik heb er weinig verstand van kwaliteit testen maar dit lijkt me wel iets om te proberen http://www.123ovulatietest.nl/index.php ... 50&lang=NL

Ennuh, jij veel succes met de laatste loodjes. Weten jullie al wat het word?
Ik wil het eigenlijk niet weten, maar denk dat ik ontzettend nieuwsgierig ben en me niet
kan inhouden en het dan toch wil weten.
Mijn vriend wilt tot nu toe nog absoluut wachten en het als verrassing houden.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 19:23

oh zoveel tests heb je waarschijnlijk niet eens nodig, want als je je cyclus een beetje weet dan test je daar een beetje omheen, je gaat natuurlijk niet de hele maand lang iedere dag lopen testen ;)

Wij weten niet wat het wordt, een bewuste keuze die volgens mij niet zoveel meer voorkomt tegenwoordig, ook als ik de reacties van de verloskundigen / echomensen zo hoor als ik zeg dat we het niet willen weten :P
Stel nou dat je de pech hebt dat je ingeleid gaat worden, dan weet je dus wanneer het komt. .Jje weet wat het wordt, hebt dus al een naam, hebt misschien ook al wel 3D-echo's bekeken en weet dus hoe het kindje er ongeveer uit zal zien; waar is dan de verrassing nog :+

Volgens mij had ik mijn spullen hier besteld; http://www.sensitest.nl/

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 20:48

Mijn zoontje is vandaag precies één maand, veel succes en plezier met het maken en daarna houden van jullie kindje, 't is prachtig spul! :-)

GoGoNut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 20:51

Bedankt Dovish, jij nog van harte met de geboorte van jullie zoontje! :)

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 21:03

Ik ga er nog niet voor, ben namelijk alleen ;) , maar heb wel een hele grote kinderwens en zou het leuk vinden hier mee te lezen als dat mag.

Vriendinnetje van mij is net even verder dan jij, ze is nu zeven weken zwanger en ik weet het (als enige!) al vanaf vier weken. Vind het geweldig om te volgen, zo bijzonder dat ze alles met me deelt! <3

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 21:17

Ik had 4,5 jaar geleden totaal geen cyclus toen ik stopte met de pil, wij wilden ook graag zwanger worden. Helaas bleek ik PCOS te hebben, nu 4,5 jaar later ben ik dmv IVF eindelijk zwanger :D . En al de misselijkheid, overgeven, vermoeidheid en bekkenpijn zijn het me nu al zo waard!
Ik zou eerst even kijken of je cyclus uberhaupt op gang komt, voordat je geld uit gaat geven aan ovulatietesten :o .

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 21:31

of juist kijken dmv testen of je cyclus op gang is gekomen, dat kan natuurlijk ook.
Ik heb gelukkig makkelijk praten, doordat ik al jaren gestopt was met de pil, een steady cyclus had (maar er toch 2 dagen naast bleek te zitten schijnbaar, kwam ik door de tests achter) en heel gemakkelijk zwanger werd. Ik hoop dat dit jou ook gegund is TS!

Rinske, fijn dat je nu toch zwanger bent, gefeliciteerd :)
Hoe ver ben je?

Ik heb tot 21 weken overgegeven maar sindsdien gaat het goed.
Heb wel al lang last van bekkenbodempijn snachts en sochtends maar het is verder goed te doen en ik ben ook nu nog heel erg actief (klussen, tuinieren, huishouden, zwemmen) dus mag niet klagen en heb het er allemaal voor over hoor.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 21:32

Ja wij!
Ik ben 26 en mijn vriend is 31, we zijn straks in Juli 2 jaar samen wonen over 3 weken 1 jaar samen.
Toen ik jong was wist ik altijd al dat ik jong moeder willen worden maar in mijn vorige relatie leek me dat geen goed idee.
Nu ben ik in februari gestopt met de pil en zijn we gaan kijken hoe mijn cyclus was zonder pil.
Deze bleek meteen vanaf het begin netjes 28 dagen en na 2 maanden condooms zijn we in maart voor het echt gaan proberen.
Volgens de kalender zou ik al een vroege zwangerschapstest kunnen doen maar ik merk vanzelf wel of ik wel of niet ongesteld word en dan ga ik wel testen.
Als ik niet zwanger ben zou ik overmorgen weer ongesteld moeten worden dus het is nu wel heel spannend.

Ik heb ook weleens geroepen dat ik in de zomer niet hoogzwanger zou willen zijn dus qua timing moet dat wel goed komen maar als het nog een paar maanden duurt is het even welkom.
We weten nu al dat als we zwanger worden we het kindje Max gaan noemen zolang ik nog niet bevallen ben erg makkelijk en je voorkomt het raden van geslacht er wel een beetje mee en verspreekt je hopelijk minder snel.

Lynniiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 23:55

Hier nog iemand die graag zwanger wil worden. ben nog niet gestopt met de pil, maar maar vriend en ik willen allevei heeel erg graag kinderen. we zijn allebei 22 jaar, dus wel nog jong. ik heb nu een net een baan in de zorg kunnen vinden en mijn vriend gaat in september weer studeren. we hebben nu 4,5 jaar een relatie en wonen nu 2,5 jaar samen in een ruim appartement. We zijn er allebei gewoon klaar voor. maar of het nu al verstandig is? Wat denken jullie ervan, moet mijn vriend eerst zijn studie afronden?

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 00:39

Hier nog iemand :D Ik ben ontzettend jaloers op jullie dat jullie al zo ver zijn om al gestopt te zijn met de pil of zelfs al een kindje hebben! Ik ben net zoals Lynniiie 22 jaar en het kriebelt heel erg om aan kinderen te beginnen. Het kriebelt al heel lang, maar nu ben ik eindelijk oud genoeg :D Mijn vriend is 22 (wordt dit jaar 23) en is afgestudeerd. Hij gaat wel nog een jaar stage volgen om vastgoedmakelaar te worden (betaald), ik studeer normaal gezien eind volgende maand af als alles goed gaat.

We wonen nog niet alleen, maar mijn schoonouders hebben een appartement waar we in mogen wonen tot we een huis gebouwd of gekocht hebben. Ik ben eind deze maand 5 jaar samen met mijn vriend en het gaat nog heel goed, we willen allebei ook heel graag kinderen, dus ik kijk er heel hard naar uit!

Mijn familie lacht er wel mee dat ik aan kinderen wil beginnen (omdat ik op 1 na het jongste kleinkind in de familie ben en er nog maar 1 achterkleinkind is), maar mijn ouders weten heel goed dat ik het meen. Ze vinden ook dat ik nu oud genoeg ben, dus ze hebben er geen problemen mee. (stiekem zouden ze dolblij zijn met een kleinkind :D ) Ze vinden wel dat we eerst beiden een inkomen moeten hebben, maar daar ben ik het ook mee eens.

Proficiat aan diegenen die reeds zwanger zijn of al een kindje hebben, en veel succes aan diegenen die gestopt zijn met de pil en aan het wachten zijn :D

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 02:44

Lynniiie schreef:
Hier nog iemand die graag zwanger wil worden. ben nog niet gestopt met de pil, maar maar vriend en ik willen allevei heeel erg graag kinderen. we zijn allebei 22 jaar, dus wel nog jong. ik heb nu een net een baan in de zorg kunnen vinden en mijn vriend gaat in september weer studeren. we hebben nu 4,5 jaar een relatie en wonen nu 2,5 jaar samen in een ruim appartement. We zijn er allebei gewoon klaar voor. maar of het nu al verstandig is? Wat denken jullie ervan, moet mijn vriend eerst zijn studie afronden?

Lijkt me wel handig, een baby is duur. Heel duur.

Ons kleintje is net 6 maand oud. Kan nu al niet wachten op een volgende, als we dat geluk mogen hebben. Maar mijn man
wil graag eerst ons mannetje door de peuterpubertijd hebben :D En wat tijd met hem 'alleen' besteden als hij klein is, voordat hij de aandacht moet delen.
Het is geweldig <3 , wens iedereen veel succes :j

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 03:11

@ Lynniiie: Ik wil je graag ook even zeggen dat het mij verstandiger lijkt voor je vriend om eerst de studies af te ronden. Zoals Thirty ook al zei, een baby is heel duur, maar dat is niet het enige probleem. Studies zijn niet te onderschatten en nemen heel veel tijd en stress in beslag. Als je vriend 's avonds thuis komt van school, heeft hij normaal gezien werk voor school en moet hij studeren. Naast dat moet de was en de strijk ook gedaan worden, je appartement moet gepoetst worden en er moet dagelijks eten op tafel komen.

Als je nog een baby erbij hebt, wordt een groot deel van je slaap afgenomen en dan bouwt de stress alleen maar op.
Het is niet onmogelijk (er zijn genoeg alleenstaande moeders), maar mijn mening is dat het niet aangeraden is als 1 van beiden studeert.

En dan is er ook nog het probleem dat het érg moeilijk is om een baby te betalen als er maar 1 inkomen is. Jij hebt nog maar net een baan, dus het is niet zeker dat je dit werk houdt.

Ik denk dat het riskant is om nu aan een baby te beginnen, maar zoals ik al zei: het is niet onmogelijk.
Het is wel de reden waarom ik nog niet met kinderen ben begonnen: ik wil mijn studies volledig afgerond hebben (nog 1,5 maand dus) en een job hebben. Van zodra we allebei een inkomen hebben, wil ik er wel aan beginnen. Zelfs dan nog niet hals over kop, eerst bekijken of het financieel haalbaar is en alle voor- en nadelen zorgvuldig overwegen.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 06:23

Ik zou idd ook wachten totdat je vriend klaar is met studeren, het heeft nog al wat impact op je leventje, een kindje . Maar als jullie denken dat het wel binnen jullie leven past, er vooral voor gaan.

Ik word ook jong moeder, 23 en 22 weken zwanger

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 06:42

Hihi, wat grappig om te lezen dat mensen hier een zwangerschap proberen te plannen. Ik wist niet eens dat dat echt gedaan werd.
Met mijn werk zou dat ook fijner zijn, maar ik denk dan: misschien kan je niet zo makkelijk zwanger worden en moet je maar blij zijn als het een keertje 'raak' is.
Mijn vriend en ik trouwen over twee weken, ik heb nu de laatste Nuva-ring gehad en wil eigenlijk niet meer beginnen aan een volgende.
Ook mede doordat ik zonder anticonceptie (dmv hormonen) me zó veel beter voel. En natuurlijk omdat we graag een kindje willen.
Helaas ben ik echt een control-freak en wil ik alles tot in de puntjes goed geregeld hebben.
We hebben echt alles goed op een rijtje, maar dan denk ik weer: 'tja we gaan bijna op vakantie, stel dat ik misselijk word', en zo heb ik steeds weer een andere reden om maar niet te stoppen met de Nuva ring (uitstellen van ongesteldheid enz).
Maar ik denk dat ik er wel uit ben. Na deze stopweek begin ik er niet meer aan, voel me dan zo veel beter!

GoGoNut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 06:54

Wat leuk al die reacties:)

@ Djesseka tuuurlijk mag jij meelezen hartstikke leuk :)
@ Rinske van harte dat jullie nu zwanger zijn! Hoever ben je nu? Hoe gaat het met de kwaaltjes?
@ Zonnebloem wat spannend zeg!! Ik zou persoonlijk ook afwachten of de ongezelligheid uitblijft ipv een vroege zwangerschap :)
@ Lynnie of het verstandig is.. Ik weet natuurlijk niet hoe jullie financiële situatie is. Ik denk dat het belangrijk is dat je in ieder geval door je proeftijd heen bent en goed moet afwegen wat je maandelijkse uitgaven zijn en wat je overhoudt. Ook eventuele kinderopvang kosten? Wat anderen zeggen een kindje kost heel veel en wij persoonlijk vinden het belangrijk of lucht te houden om eens uit eten te gaan of nieuwe schoenen bij wijze van te kopen en niet elke cent om moeten draaien. Daarnaast heb ik zelf 2 paarden, 1 honden 3 katten dus erg belangrijk om een potje te houden. Het is niet onmogelijk hoor, dat zeker niet jullie moeten er alleen wel echt van bewust zijn hoe het zal zijn, ook voor je vriend en studie het is echt intensief. Succes :)
@corinne1981 Een hele fijne trouwdag gewenst alvast en succes met zwanger worden als je gaat stoppen.

Ik heb mijn cyclus bijgehouden, de eerste was 26 dagen de tweede 23 dagen de derde 23 dagen en de vierde 25 dagen. Geen idee of dit 'normaal' is ik lees veel over 28 dagen.
Maar je cyclus is toch om je vruchtbare dagen te peilen?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 07:26

klopt, je kunt dan gaan bepalen wanneer je eisprong is.

Wat betreft studeren enz. ik ben bij ons kostwinner, mijn man studeert het komende jaar nog thuis.
Financieel wellicht niet het meest ideale plaatje maar uitstellen had bij ons niet zoveel zin aangezien de komende jaren nog wel twijfelachtig zouden kunnen blijven. Zou het niet graag uit willen stellen om dan over 3 jaar alsnog in eenzelfde soort situatie alsnog dezelfde keus te maken die we nu hebben gemaakt.
Ik ben 28 en mijn man is 31, dat vind ik wel meetellen. Als 1 van ons nog aan de reguliere studie zou zijn dan zou ik er niet aan beginnen. Manlief studeert overigens thuis, dus oppas hebben we niet nodig; hij kan zijn eigen tijd indelen en ondertussen voor de kleine zorgen, ik ga 16uur minder werken zodat ik niet meer fulltime werk en dus ook tijd met de kleine door kan brengen ;)

GoGoNut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 07:55

Als jullie het zo kunnen doen is het prima toch .Het is echt per situatie verschillend vind ik :) jullie hebben het zo mooi opgelost en ik begrijp dat het financieel te doen is, prima toch

bobolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 08:39

hoi
ik ben 2 jaar geleden gestopt met de pil. Eerst tijden geen gezelligheid toen om de 2 a 3 maanden en nu ook
lang uitelkaar zo´m 45 dagen. Heb zelf wel een onderzoek en ´t zou gewoon moeten kunnen maar tot nu toe nog niet gelukt met positieve tests helaas. en moet zeggen ben niet met ovulatie tests bezig omdat ik het nog redelijk onregelmatig ben. ben wel van plan om naar ´n homeophaat te gaan schijnt dat dat ook nog weleens wil/kan helpen.

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:59

Heel veel succes met het zwanger worden, een hele spannende tijd! Mijn advies, probeer er van te genieten dat de mogelijkheid bestaat dat het nu kan gaan lukken!
Ik zou persoonlijk zelf niet meteen beginnen met ovulatietesten, omdat je niet weet hoe lang het kan duren. Het kan later altijd nog! Volgens mij mag je toch wel een half jaar tot een jaar uittrekken om zwanger te raken als je de berichten op internet mag geloven. Ik zou het ook gewoon eerst bij die app bijv houden, een richtlijn is handig maar ik denk dat het belangrijk is dat je het klussen nu nog niet als een moeten gaat zien, en ik denk dat je dat dmv ovutesten toch onbewust gaat doen, maar probeer gewoon van en met elkaar te genieten!
Ik ben nu zelf 14 weken zwanger,en het was hier snel raak, dus ik kan niet meer meepraten over het zwanger worden, maar ik wens jullie veel geluk!

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:05

Wij gaan niet met ovutesten beginnen, is zo kunstmatig allemaal. We zien wel of en waar het schip gaat stranden. Ga natuurlijk wel foliumzuur slikken voor de zekerheid.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:45

wat ik wel ga doen voor een evt. volgende zwangerschap is laten testen of ik antistoffen heb tegen de lysteriabacterie. Dat kun je tijdens zwangerschap niet goed testen, de uitslag is dan niet betrouwbaar.
Aangezien wij katten hebben (de kattenbak wordt uit voorzorg uiteraard door mijn man gedaan) maar ook omdat ik vegetarier ben en niet altijd zin heb om mn groenten vet goed af te spoelen voordat ik ze eet, wil ik het voor een volgende keer wel weten. Het komt niet vaak voor dat vrouwen het tijdens zwangerschap oplopen, maar toch wil ik voor een volgende keer informeren hoe het hiermee zit.
Dus misschien een tip voor sommigen.