Reiki ! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CM_

Reiki ! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 14:43

N.a.l.v. topic van alternatieve Therapeuten, ben ik benieuwd of er veel Reiki-behandelaars of Reiki geinteresseerden er op bokt zitten.

Ik wil geen rel starten, maar gewoon ervaringen uitwisselen.

Princesj

Re: Reiki ! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 15:36

Ikzelf ben geen Reiki behandelaar, maar mijn schoonmoeder wel. Ik ben zelf magnetiseur en we kunnen dus leuk samenwerken. In het begin was het nog wat stuntelen met de energie (echt afspraken maken wie geeft en wie neemt), maar nu zijn we er heel handig in. Ook kan zij Reiki op afstand, erg ideaal :)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 15:43

Ja ik vind Reiki op afstand ook geweldig, mijn vader is pas geopereerd, maar woont 250 km verderop.
En bij katten vind ik het ook fijn, die houden vaak niet van directe handen :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 14:29

Er is wel een HK topic geweest maar dat is helaas dood gebloed. Ik wil me wel melden! Ik heb reiki I en II en pas het eigenlijk alleen op mezelf toe op het moment. Wil er op termijn graag meer mee gaan doen maar heb het gevoel dat het daar de tijd nog niet voor is. Wat ik wel mooi vind is dat ik bij mezelf voel dat de energie echt gaat stromen op het moment dat ik dit schrijf. Het is echt iets wat helemaal bij mij past en een deel van mijn leven is.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 14:34

:j
Ben ongeveer 5 jaar terug in aanraking gekomen met reiki.
Ging daarna ongeveer om de 6 weken voor een behandeling. Wilde het steeds zelf ook gaan doen, maar heb niet zo heel veel zelfvertrouwen en dacht 'dat kan ik toch niet'... :o
Toch de stap gezet en ongeveer een half jaar na m'n reiki 1 ben ik voor 2 gegaan. Zo'n 3 kwart jaar later heb ik m'n 3A (master) gedaan. Heb geen behoefte om ook 3B te gaan doen. (daarmee mag je zelf ook inwijdingen gaan doen) Vind dat ik veel te weinig ervaring ermee heb om het zelf op andere mensen over te brengen.
heb er zelf ontzettend veel aan gehad. Heb er ook wat andere mensen (voornamelijk dieren) op afstand mee kunnen helpen!! een van onze honden gaat er zelfs bijna van kwijlen als ik hem reiki geef! :D

Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 14:40

Die hond ziet er idd heerlijk relaxed uit! Reiki 3 A zegt me niks trouwens, ik ken alleen reiki 1, 2 en 3. Hangt er denk ik van af waar je master bij is aangesloten, hoe het is ingedeeld. Bij de reiki alliance kennen ze 3 A en 3 B volgens mij niet?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 14:43

Ik kon de 3A ook niet, tot iemand op Bokt een advertentie geplaatst had voor cursussen :D Leek me voor mij ideaal, omdat ik niet voor 3 ging i.v.m. eerder genoemd geen interesse om zelf cursussen te geven, maar ik het wel super vond om nóg weer krachtiger energie te kunnen geven! Heb het inderdaad bij iemand gedaan, aangesloten bij de Cirkel en niet de alliance.
Heb de cursussen als super ervaren! Héle kleine groepjes en iemand die al een aantal jaren een praktijk heeft, dus veel praktijkervaring.

En ja, onze Taro kan echt zó goed ontspannen!! :D (misschien vindt hij de Reiki zo heerlijk omdat het een Japanner is... _O- )

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:54

Ik ben wel al sinds een tijdje geinspireerd geraakt wat betreft Reiki, maar heb me er helaas nog nooit echt in verdiept.
Misschien toch maar eens gaan doen! Wat houdt zo'n cursus precies in, en waar kun je zo'n cursus volgen? :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 16:00

Ik zou je aan willen raden om eerst zelf ergens een behandeling te boeken! Je kan dan eerst zelf kijken wat je daar van vindt en of de sfeer je daar aan spreekt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 16:12

Ik heb reiki I en behandel dus alleen mezelf ermee. Reiki II ben ik voor mijn gevoel nog niet helemaal klaar voor dus daar wacht ik nog even mee!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 07:02

Kentaro: dat lijkt mij voor nu ook wel ideaal, ik wil idd (nog) geen master worden maar ik zou wel graag verder willen.

Steentje: sommige masters geven ook info avonden, dan vertellen ze wat de cursus inhoudt en kun je voelen wat reiki is. Ik weet bijvoorbeeld dat dit soort avonden hier altijd in de plaatselijke krant staan, misschien dat dit in jouw woonplaats ook zo is? Dit soort avonden zijn speciaal bedoelt voor mensen die overwegen de cursus te gaan doen. Bovendien kun je dan bekijken of je een klik voelt met degene die de cursus geeft, en de plek waar de cursus gegeven wordt. Dat is heel belangrijk.
Laatst bijgewerkt door SusanH op 11-05-12 07:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 07:05

Ik heb ook alleen Reiki 1, doe er tot nu toe niets mee!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 07:07

Desty: is daar een speciale reden voor dat je er nu niks mee doet? Uit ervaring weet ik dat je, als je er een tijdje niks mee doet de energie ook minder gaat stromen. Het heeft bij mij echt een tijdje geduurd voor het weer op gang kwam.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 07:07

Je bent dan wel master :D Alleen mag je zelf dan geen inwijdingen doen. B zou je dan altijd kunnen gaan halen wanneer je daar aan toe bent/behoefte aan hebt. De cursussen 1 en 2 waren bij mij 1 dag en 3A was 2 dagen. Wat heb ik genoten tijdens die dagen!! Zóveel energie! Zou er bijna de cursus opnieuw voor doen.. :P :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 07:13

Dat lijkt mij ook heerlijk, weet nog wel dat ik met de reiki I cursus kapot was. Op de 2e middag hadden we pauze en ik heb echt uren geslapen. Toen ik thuis was moest ik ook echt bijslapen maar na reiki II had ik echt het gevoel dat ik de hele wereld aan kon. Blijkbaar ben je dan gewend aan de energie en geeft het juist energie als je je erin onderdompelt. Ben ook ooit naar de reiki dag van het reiki magazine geweest daar was het gek genoeg veel minder. Viel me ook erg tegen hoe strikt ze waren in de posities, intuitief behandelen mbh reiki mocht volgens hen geen reiki genoemd worden.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 07:20

Ik had juist na de cursus 1 dat ik me fántástisch voelde!! Mijn voornaamste reden om het te gaan doen was voor m'n beestjes, maar ik wist niet dat ik er zelf zó veel aan zou hebben!!
Wat apart dat ze daar zo strikt waren op de posities?! In principe stroomt de energie daarheen waar het nodig is, dus eigenlijk kun je het nooit fout doen! Je moet uiteraard wel opletten wanneer je het geeft. Wanneer iemand bijvoorbeeld z'n been gebroken heeft, moet je wel weten dat het een goede breuk is voordat je energie gaat geven, anders hersteld het sneller maar wel verkeerd :P Of bijvoorbeeld bij een tumor. Die persoon kun je wel energie geven om zich beterder te voelen, maar niet in de buurt van de tumor. Ik heb ook geleerd om energie te sturen naar de 'oorzaak' Dus bijvoorbeeld wanneer ik energie op afstand stuur naar iemand met rugpijn, richt ik op de oorzaak van de rugpijn.
Eigenlijk zou ik er veel meer mee willen doen dan dat ik doe, maar het onbreekt bij mij nogal aan zelfvertrouwen en wanneer dan bijvoorbeeld een collega steeds krom zit van de pijn in haar rug, durf ik niet aan te bieden om haar reiki te geven... :o

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 07:22

Wat jammer toch dat zoveel mensen een reiki cursus gedaan hebben en er volgens niks mee doen. Het is toch een kadootje voor jezelf wat je eigenlijk moet koesteren. Ik heb reiki 1 en 2 gedaan en het eerste wat ik geschreven heb slaat ook op mij. Zonde!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 07:27

Kentaro: iedereen reageert anders op de inwijdingen. Toen ik reiki I deed was ik me helemaal niet bewust van enerie dus het overviel me helemaal.

Sleeper: dat snap ik ook niet. Ik heb er zelf echt heel veel aan het is een onderdeel van mezelf geworden en ik weet dat ik daardoor ook anders in het leven sta als ervoor, meer relaxt, ik voel meer aan etc. Even off topic maar je profiel en onderschrift vind ik echt briljant :D

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 07:29

Een tumor bevat negatieve cellen, en zal dus niet vergroten door positieve energie, Kentaro :)

Jammer idd dat mensen er vaak niets mee doen, ik heb ook een periode gehad dat ik er bijna niets mee deed, meestal is daar ook een reden voor.
Soms betekend het dat je jezelf juist moet gaan behandelen, omdat je op dat moment niet goed genoeg in je energie staat om anderen te helpen :)

Mijn katten moeten, op een na, niets van reiki hebben. Eigenwijze beesten :D
Terwijl de paarden het heerlijk vinden.
Pas nog een paard van een vriendinnetje geholpen , paard was in paniek omdat ie zich, zo bleek later, verslikt had in een prop hooi.
Dierenarts kwam toen voor niets, ik gaf m reiki en de paniek verdween , en hij begon te dommelen.
Meisje was net het halster halen, en wist niet wat ze zag toen ze terugkwam. Toen ze een paar minuten eerder vertrok stond het paard nog te stampen, kappen, kotsbewegingen te maken en liep onrustig door de wei. Toen ze terugkwam, stond ie te dommelen .
Dan besef ik weer wat reiki kan doen, en hoe byzonder reiki is.

Het heeft bij mij ook veel poortjes opengezet, ik zie tijdens de behandelingen altijd overleden dierbaren van de persoon op de tafel , om de tafel heen verzamelen. Hebben jullie dat ook?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 07:31

:j Ik ben ook innerlijk zó veranderd!!! Het heeft mij en m'n honden echt al héél veel keer super geholpen!!

Toch heb ik anders vernomen over een tumor. Het is een celdeling van verkeerde cellen. Bij mijn weten kan dat dan wel degelijk gestimuleerd worden door het sturen van energie?!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 07:33

Nee, ik heb dat niet dat ik overleden personen kan zien.

Mijn ene shet heeft het ook lang bij geduurd voordat hij het vertrouwde :P Heb het toen op afstand gedaan en dat ging veel beter. Nu gaat het prima ook direct.
M'n ene hond troudens ook. Dan lag hij naast me te slapen op de bank. Als ik alleen al m'n hand er boven hield, schrók hij toch op en keek me aan WAT DOE JIJ NOU??? :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 07:39

CM: ik krijg nooit beelden door, ik voel wel heeeeeeeeeel veel en kan volgens mij ook geesten voelen. Maar doordat ik er niks bij zie twijfel ik wel of dit ook echt zo is.

Mijn kat moet ook niks van reiki hebben. Paarden vinden het idd veel fijner. Heb ooit een pony reiki gegeven, was een enorm heet beestje, veel bokken. Mijn zusje moest erop en was doodnerveus. Dus ik die pony reiki gegeven, was daarna heel braaf en fijn te rijden. Instructrice geloofde niet dat het dezelfde pony was.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 07:49

Het zien van overledenen en beelden hoort idd ook niet per definitie bij de reiki, maar reiki heeft dit bij mij dus wel aangewakkerd :)

De eerste keer was heel byzonder, dat was toen ik vlak na mijn 1e inwijding mijn vader reiki gaf. Ik weet hoe nuchter hij is, en toen er een vrouw naast me kwam staan zei ik dus ook niets.
Tot ik het aan die kant heeeeel koud en kippenvel kreeg, en het wel moest zeggen.
Bleek een bekende van mijn vader te zijn.
Was een mooie gewaarwording.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 07:51

Dat koud worden en die kriebels krijg ik dus ook wel eens alleen zie ik er niks bij. Krijg wel een heel vredig gevoel over me heen.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 07:54

Energie zorgt idd voor koude rillingen en kippenvel, dus hoeft niet meteen een overledene te zijn :)