Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Manegekind schreef:ik krijg erna altijd spijt maar toch blijf ik het doen omdat ja.. (zeker bij mn moeder) voel ik het niet aan komen.

Corelli schreef:Manegekind schreef:ik krijg erna altijd spijt maar toch blijf ik het doen omdat ja.. (zeker bij mn moeder) voel ik het niet aan komen.
En toch kun je er, als je er bewust op gaat letten, achter komen of er een patroon of opbouwfase in je boosheid zit. Bij 99% van de boze mensen zijn er vooraf al kleine signaaltjes te zien die een woedeaanval voorspellen, alleen daar moet je wel bewust bij stil staan anders herken je ze niet en/of zie je ze over het hoofd. Het is de kunst om die signaaltjes/triggermomenten te gaan herkennen en op die punten jezelf bij te sturen
Eigenlijk kun je het ook naar paarden vertalen: paarden komen nooit zomaar vals uit de hoek met een trap oid, daar gaan altijd een paar waarschuwingssignalen aan vooraf. Als jij die signalen (hoe subtiel ook!) herkent en daarop inspeelt, dan neemt de kans op een trap behoorlijk af. Herken je die signalen niet en negeer je die dus onbedoeld, dan is de kans op een trap aanzienlijk groter

) Maar dan helpt tot 10 tellen echt niet bij mij. Ik heb er op school ook al zo vaak last van vooral als we een bepaalde les hebben. Kan die lerares echt niet uitstaan. In mijn gedachte gooi ik de tafel om en probeer ik haar te wurgen ... ( In gedachten dan he...) Maar ik krop alles op en dan ineens komt het eruit en daarna komt een vreselijke huilbui. Maar ik ga wel naar de huisarts, want ik heb het erg vaak en ben echt bang dat het op iets uit gaat lopen. 

Dus ach, pa en ma haalden ook de schouders op op die momenten van 'tuurlijk kind, als je ouder wordt snap je ons wel' ja ja.... Ze hadden gelijk!
mymy schreef:Ja das je leeftijd, daar kunnen moeders wel tegen hoor
.

en zich jouw puberteit beter voor kan stellen dan je nu geloofd. Ook zij is echt puber geweest haha.
)