Bang voor het krijgen van kinderen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Sachet

Bang voor het krijgen van kinderen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 12:21

Mijn vriend en ik zitten inmiddels in de fase waarin we toch dingen bespreken over onze toekomst waaronder dus ook kinderen.. Mijn vriend heeft een absolute kinderwens en ziet geen leven voor zich zonder kinderen. In het dagelijkse leven is hij dan ook echt gek met kinderen.

Alleen dan ik nog.. Kinderen vind ik in principe heel leuk en ook ik zie wel een leven voor mij met kinderen. Aan de andere kant hebben kinderen heel veel tijd aandacht en geld nodig. Maar dit is voor mij niet eens het grootste probleem want dat is namelijk de bevalling.

Als mijn vriend en ik aan kinderen beginnen duurt dat nog wel een paar jaar, maar ik word nu al angstig van het feit dat er geen enkel kind op de wereld komt zonder een bevalling. Het is gewoon zo erg dat als mijn vriend en ik er over hebben gepraat dat ik er heuse nachtmerries van overhoud.

Zijn er hier meer vrouwen die hier zo vreselijk tegen opzien of tegen op hebben gezien? Wat is hier eventueel aan te doen? Kan je bijvoorbeeld kiezen voor een keizersnede? Of gebeurd dat alleen als het écht nodig is?

corina21

Re: Bang voor het krijgen van kinderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 12:26

ik denk dat je beter een bevalling kunt doen dan een keizersnede,als je een keizersnede doet ben je langer uit de running dan een een normalen bevalling.
kan altijd iets mis gaan dat is bij een keizersnede ook,
waar heb je precies bang voor?voor de weeen of het kindje eruit duwen?
of schaamte kan allemaal he,
ik heb me bij de eerste echt niet druk erom gemaakt,je moet maar zo denken wij vrouwen zijn ervoor gemaakt om een kindje te baren,er zijn genoeg pijnstillers,zo heb ik een ruggenprik gehad,toen was alles weg.en heb de bevalling zelf ook niet gevoeld omdat het nog verdoofd was.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 12:30

Misschien ben je er gewoon nog niet klaar voor?
Ik heb die angst nooit gehad maar er ook nooit bewust over na gedacht voordat ik aan kids wilde beginnen.
Maar je moet gewoon denken, er zijn veel gezinnen met 2 of meer kinderen, als een bevalling zo erg was had iedereen vast maar één kindje gehad. ;)

Ik vond de bevalling heel erg mooi, zou het zo 10 keer over doen, het is zo speciaal.

Zilkesteyn70

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 12:32

Ik denk dat iedereen wel een beetje opziet tegen de bevalling.
Ik heb mezelf getroost met de gedachte dat er heeel veel vrouwen rondlopen die een kind gebaard hebben en waarom zou ik het dan niet kunnen?
En er zijn veel vrouwen die vrijwillig een 2e of 3e kind nemen en die weten toch hoe het voelt?
En toch kiezen ze voor nog een kind dus het is te doen zo´n bevalling.
Ik ben ondertussen mama van 2 kinderen en het klinkt erg afgezaagd maar zodra je kindje op je borst ligt weet je dat het dat allemaal waard geweest is :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 12:39

Er is tegenwoordig zulke goede pijnbestrijding, als je niet wilt hoef je er niks van te voelen. Daar hoef je dus in principe niet bang voor te zijn.

Ik vond bevallen echt geen pretje, en wil toch graag een 2e kindje. Bij een eventuele volgende moet ik in het ziekenhuis bevallen, dan wil ik wel een vorm van pijnbestrijding gaan gebruiken zodat iig de scherpe randjes eraf gaan.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 12:41

ik ben nu zelf ook zwanger van de tweede,en ik moet in het ziekenhuis bevallen vanwege mijn inspanningsastma.ik ga als het mogelijk is weer gebruik maken van een ruggenprik.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 12:44

Ik ben twee keer zwanger geweest en dan komt er op een gegeven moment dat besef, oliebol, ik moet gaan bevallen!
Ik heb beide keren zonder verdoving of andere pijnbestrijding de bevalling doorstaan. De angst is denk ik heel normaal, het is ook de grootste inspanning die je van een lichaam kunt vragen, maar het is een natuurlijk proces, we zijn ervoor gemaakt dus je kunt het gewoon, zo simpel is het..

Je moet vertrouwen in je eigen lichaam en je ovegeven aan het proces, iedere wee brengt je kindje dichterbij en is een wee dichter bij de laatste. Ik ben in een speciaal bad bevallen en dat is echt bijzonder!! Het warme water helpt enorm bij de ontspanning waardoor het proces snel verloopt. Ook zorgt het warme water voor een natuurlijke overgang voor je kindje, hierdoor heeft het kindje minder stress. Daarnaast staat er door het water minder druk op het kindje. Als jullie er klaar voor zijn dan moet je er gewoon aan beginnen, het komt allemaal goed!
Laatst bijgewerkt door Lottie84 op 06-05-12 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 12:48

Nou een keizersnee vind ik vele malen enger dan de natuurlijke bevalling.

Ik heb geen kinderwens en hoef daar dus gelukkig niet over in te zitten hahaha.

Sterkte.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:13

Ik ben ook zo bang geweest voor mijn bevalling, beide.....

En ja natuurlijk doet het pijn, het zal ook nooit pijnloos zijn
maar de 1 poept ze er zo uit en de ander moet er wat harder over kreunen :+

Niet naar horrorverhalen gaan luisteren of lezen erover
Gewoon zo denken: het moet er eens uit hoe je het went of keert...
En tegenwoordig hebben ze zulke goede pijnstillers!!
(zegt de mama die het zonder heeft gedaan :P )

maar het belangrijkste, heel cliché, het is het zo verschrikkelijk waard!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:17

Er zijn ook andere opties dan zelf bevallen he, denk aan adoptie of pleegzorg :)
Iedereen moet er natuurlijk zelf een keuze in maken, maar persoonlijk vind ik dat er zoveel kinderen in de wereld zijn die het heel slecht hebben, dat ik liever zo'n kindje zou willen helpen dan zelf een kind op de wereld zetten.
Maargoed, dat veranderd misschien nog wel in de toekomst :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-05-12 13:19, in het totaal 2 keer bewerkt

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:19

Blijheid schreef:
Er zijn ook andere opties dan zelf bevallen he, denk aan adoptie of pleegzorg :)
Iedereen moet er natuurlijk zelf een keuze in maken, maar persoonlijk vind ik dat er zoveel kinderen in de wereld zijn die het heel slecht hebben, dat ik liever zo'n kindje zou willen helpen dan zelf een kind op de wereld zetten.
Maargoed, dat veranderd misschien nog wel in de toekomst :)

dat gaat zo makkelijk niet hoor ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:19

@Ojajoh: Daar ben ik me zeker van bewust :) Maar dat het niet makkelijk is, betekend niet dat je het helemaal moet uitsluiten :)

tantesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:20

Ooooh, ik was ook zo bang. In 2007 kon je nog niet standaard voor een ruggenprik kiezen, uiteindelijk heb ik dit toch voor elkaar gekregen in een ziekenhuis waar 24/7 anesthesie aanwezig was.

Kindje besloot met 30 weken te komen, en moest met spoed, via een keizersnee eruit, wat ben ik blij dat ik niet natuurlijk ben bevallen.

Denk wel dat het met een ruggenprik 'goed' te doen is.
Ik kijk wel eens naar een programma op TLC (one born every minute) en de vrouwen die voor een ruggenprik hebben gekozen, komen toch wel relaxed over.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:24

tantesam schreef:
Ik kijk wel eens naar een programma op TLC (one born every minute) en de vrouwen die voor een ruggenprik hebben gekozen, komen toch wel relaxed over.

Omdat ze hardstikke high zijn! Ze zitten daarnaast ook nog vaak aan het gas. Het is trouwens bewezen dat het goed is om de bevalling bewust mee te maken en te voelen, zijn essentiele puzzelstukjes in het hele proces van moeder worden. Daarnaast kunnen ze roepen wat ze willen, maar die troep in je lijf lijkt me NIET goed voor een kindje. En ja, een eeuwigheid geleden riepen ze ook dat sigaretten geen kwaad konden. Ze komen er nog wel achter. Het is gewoon een risico dat ik in ieder geval niet wil(de) nemen.
Laatst bijgewerkt door Lottie84 op 06-05-12 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:28

och meis laat je het geluk van kinderen hebben toch niet verpesten door angst voor het bevallen. Natuurlijk is het niet pijnloos. Maar ons lichaam is zo ingenieus dat het een morfine-achtig stofje aanmaakt op het moment dat de pijn ondragelijk zou worden. Tja en dan zeggen veel mensen natuurlijk dat je de pijn vergeten bent zodra je je hummeltje voor het eerst ziet. Uhm dat is niet echt helemaal waar, maar je beseft je wel meteen dat het de pijn waard is geweest.

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:31

tantesam schreef:

misschien dat ik een hele hoge pijngrens heb ofzo, maar ook zonder ruggenprik is het goed te doen. Mijn oudste kwam volgens het boekje. Met weeen die rustig op gang kwamen. Mijn jongste kwam zeer snel.(weeenstorm) Beide bevallingen heb ik goed doorstaan, want ik zit hier nog haha.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:32

Hier ook, zonder troep, eerste 7 uur (wegens complicaties) tweede officieel anderhalf uur weeen, 1 minuut persen.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:33

tantesam schreef:

Een bevalling is in Amerika ook een medisch ding :) Daar schiet de verpleging in de stress als je geen ruggeprik wil :')

Ik ben 2 keer bevallen zonder enige vorm van pijnstilling, heb er ook nooit echt tegenop gezien. Maar de bevalling is ook iets waar je gedurende je zwangerschap naar toe leeft. :)

tantesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:38

Als je zo bang bent als de to, dan is het een fijn en geruststellend idee, dat je dmv een ruggenprik, geen pijn hoeft te lijden. Waarschijnlijk gingen jullie al heel anders de zwangerschap in, en stonden jullie heel anders tegenover een bevalling. Het zal best zo zijn dat het één van de puzzelstukjes is in het moederworden proces.
Je kan het ook omdraaien, een traumatische bevalling, en daardoor in een pnd terechtkomen (erg overdreven natuurlijk)
Of een heerlijk relaxte en pijnloze bevalling. In iedergeval heeft mijn keizersnee niks afgedaan aan m'n moedergevoel, ik ben een oermoeder :D

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:40

Mijn eerste was vrij traumatisch, juist dan denk ik dat het belangrijk is dat je alles bewust hebtmeegemaakt, naar mijn idee maakt dat de kans op PND kleiner.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:42

Haha heb dat programma gisteren ook gezien, iemand die een natuurlijke bevalling wilde ZONDER infuus, prik ed. Iedereen in de stress en zij was super relaxed. Vroeg ze ook nog hoeveel procent van de vrouwen zo bevalt, dat was maar zo'n 3%!

Alina1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:43

OMG! Ik herken me precies in jouw verhaal! :j
Ik zou dit geschreven kunnen hebben. :')
Ik lees daarom ook even mee.
Laatst bijgewerkt door Alina1989 op 06-05-12 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:44

Ik zag ook enorm op tegen de bevalling, maar het is me 100% meegevallen. Ik ben opgenomen geworden vanwege zwangerschapsvergiftiging, en heb een ruggenprik gehad, totaal geen pijn gehad, op een half uurtje na. :)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:55

Ik heb het er met mijn schoonzus wel eens over gehad, zij heeft 4 kinderen zonder pijnstilling op deze wereld gezet.
Helaas was 1 daarvan op dat moment al overleden en dat wist ze.
Ik ben van mening dat wij als vrouwen gemaakt zijn om kinderen te krijgen en dat tot niet al te lang geleden vrouwrn niet eens konden kiezen voor pijnstilling en die vrouwen kregen tot wel 15 kinderen gewoon thuis op bed.
Daar maak ikme dus niet zo veel zorgen over.
En mocht het tegen die tijd tegen vallen zie ik dan wel weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:56

Ik ben een keer met pijnstilling bevallen en twee keer zonder.

Als ik ooit weer zou gaan bevallen wil ik dat graag weer zonder pijnstilling. Je lichaam heeft zo'n oerkracht...