Zo'n 6 weken geleden heb ik kinkhoest gekregen. Daarbovenop een sinusontsteking en een lichte of beginnende longontsteking, daarvoor heb ik antibiotica gehad. Gezien kinkhoest verder niet te behandelen is (je moet gewoon uitzieken) heb ik verder geen medicatie meer gehad. Enkel paracetamol omdat ik vanwege mijn lage weerstand ook nog eens een prutlip kreeg. Tot dat moment ging het nog best redelijk met mijn instelling
.Maar nu; door het hoesten zijn mijn ribben beurs. Ik heb ooit een licht gekneusde rib gehad en zo voelt dit ook alleen dan niet op één plekje. Nee, mijn hele rechterkant van mijn borstkas is beurs; van achter naar voren
Zelfs van versnelling schakelen als ik in de auto zit doet pijn. Ik ben zelf wel een beetje klaar met het ziek zijn (kan al 6 weken niet behoorlijk paardrijden) dus ben ik op zoek naar iets wat de auw in mijn ribjes wat kan verzachten! Creme's, pillen, poeders op dit moment sta ik open voor alles en gezien vast wel ervaren bokkers zijn met ribblessures...
. Maar voor erna zou het wel een optie zijn!
eigenlijk mag je daar maar 3 per dag van, dus tussendoor je 4 paracetamol's. En zeker opletten, dicofenac zijn NSAID's en die tasten je maagwand aan. Als je al eens maagproblemen hebt gehad zou ik er zeker een maagbeschermer bij nemen. En geen alcohol wat dat tast net je maagwand aan wat de kans op maagzweren tot zelfs bloedingen verhoogd..
Wat wel weer een voordeel is: omdat ik de deur op het werk (met dranger) zo lastig open krijg houden mijn mannelijke collega's de deur voor mij open
hopelijk is het nu snel over