schuldeisers......driving me crazy

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Boompje1985

schuldeisers......driving me crazy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 14:52

ik moet het ff van me af schrijven

ik kan er niet meer tegen loop al m'n hele leven te vechten om het hoofd boven water te houden(heb best een uitdagende jeugd gehad om het zo maar te zeggen en ben sowieso niet goed met autoriteiten ondervind er nogal stress aan)...ging het eindelijk beter ben nu weer kei hard terug bij af....zo erg dat het van mij dan toch het leven even niet meer hoeft ....heb net een zware hyperventilatie aanval gehad 5 min in een zakje moeten ademen vanwege de stress van het bellen naar de schuldeisers ...omdat ik me baan kwijt ben ....en nu willen de schuld eisers gewoon geld zien...hoe dan ik weet het niet meer...ik doe m'n best zoek 3 uur op een dag naar werk en mail ,schrijf en bel maar nu ben ik er kapot van zo'n kill koud mens aan de telefoon; nee hadden hun niks mee t e maken wat er aan de hand was ik had een regeling en daar moest ik me maar aanhouden...ja ik heb die regeling getroffen toen ik inkomen had stomme melkdoos!!!!!!!!!
bij welke instancie kan ik nog hulp zoeken....m'n vriend verdient veel maar die moet ook al schulden aflossen....en een hypotheek ophoesten...en hij betaald alles verder gas water enz...zelfs mijn zorgverzekering. Ik stond al m'n loon af aan de schuldeisers en nu is er maar 1 die verzachtende omstandigheden bied...en daarnaast de schulden komen niet van mij (anders was het gewoon eigenschuld dikku bult)...van m'n ex die heeft overal een handtekening vervalst en m'n id kaart mee genomen zonder dat ik het wist en toen hij leningen afsloot , telefoon kocht met abonnement, en zo nog een paar dingen op mijn naam besteld.... ja dat is al van aardig wat jaren terug want toen kon dat nog wat makkelijker ik heb het aangevochten maar er was geen bewijs tegen hem hij zei dat ik hem gewoon volgemachtig had tja wat doe je daaraan maar goed ... toen de vogel gevlogen was kwamen de brieven na maanden pas binnen (ja ben ook nog verhuisd tot 2 keer toe doet ook geen goed aan de situatie).....daar betaal ik al trouw jaren aan....dan is het crisis krijg je geen contract verlenging....en sta je dan.....met lege handen....wat zijn je rechten als burger nu nog...? is het wel menselijk dat iemand al je geld opeist....wat kan ik nu nog doen...het enige wat ik me bedenk ik is bezuinigen op de boodschappen...dan kunnen we nog een deel betalen maar het is voor hun alles of niets ....verder kunnen we nergens geld af plukken uitgaan doen we niet op vakantie ook niet, hebben geen dure bezigheden.....leven heel sober om alles zo snel mogelijk af te betalen...en dat ging goed tot zover.

is er een vereninging , instancie waar ik bij aan kan kloppen....want ik weet het echt niet meer , soms ben ik gewoon depressief omdat het me allemaal niet lukt....dan nog zet ik mezelf ertoe werk te zoeken...maar ook dat begint steeds moeilijker te worden...zucht...pb'en mag altijd !!!!

LadyMadonna

Re: schuldeisers......driving me crazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 14:53

Niet leuk, maar zorg dat je in de schuld sanering terecht komt. Die mensen kunnen je helpen, wij niet

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 14:57

Ik sluit me er bij aan ga naar de gemeentelijke kredietbank, het is niet leuk maar je hebt er zo veel rust van.
Hou er wel rekening mee dat het niet 123 geregeld is wij zijn nu al vanaf maart 2011 bezig en hebben vorige maand gehoord dat het een WSNP gaat worden en voordat dat eenmaal loopt zijn we waarschijnlijk weer een half jaar verder.
Maar in de tussentijd geen brieven, telefoontjes of bezoekjes van schuldeisers, ze weten dat het loopt en vallen ons niet meer lastig.

Als je meer informatie wil over hoe het in zijn werk gaat kan je me wel pmen ik probeer zo veel mogelijk te beantwoorden.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 14:57

Kun je niet in de schuldsanering? Dat duurt drie jaar maar als je je netjes aan de regels houd ben je daarna wel overal vanaf.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 14:58

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 15:41

thank's jullie...zal het zeker in overleg gooien hier en kijken wat onze opties zijn!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 16:06

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 17:10

erg interessant phormicola!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 19:11

en werk is er overal, desnoods een tijd aan de lopende band, werk is werk ...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 19:13

En daar is de dooddoener weer. Er ís niet overal werk, ook aan de lopende band niet. Been there, done that

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 19:18

Ga naar je gemeente en schakel de kredietbank van je stad in en de hulpverlening!
Laatst bijgewerkt door BarbaLala op 22-12-23 08:37, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 19:20

@Duhelo: Het gaat er om dat TS advies zoekt over haar schulden en niet over werk. TS ga naar het GKB en de schuldsanering in. Na 3 jaar ben je schuldenvrij. Sterkte!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 19:23

Er is altijd licht aan het eind van de tunnel!
Geen gekke dingen gaan doen hoor! Ze kunnen geen veren plukken van een kale kip moet je maar denken.
Maar vervelend is het wel en de slapeloze nachten zijn ook bij mij zeer bekend!
Sterkte meid, maar je komt er echt wel uit!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 20:02

purny schreef:
@Duhelo: Het gaat er om dat TS advies zoekt over haar schulden en niet over werk. TS ga naar het GKB en de schuldsanering in. Na 3 jaar ben je schuldenvrij. Sterkte!

avies over de schulden? wordt al gegeven, nl schuldsanering.
Daarnaast wordt er geld geeist, TS heeft momenteel geen werk, dus geen geld.
Wanneer TS gaat gaan werken, komt er geld binnen, dat geld kan ze (deels) geven aan haar schuldeisers, dus die stoppen met klagen.
dat in combi met schuldsanering of schuldbemiddeling, zal ervoor zorgen dat TS uiteindelijk terug op haar voeten raakt, al zal het misschien wel een lange en harde tijd zijn.

en het feit dat er geen werk zou zijn geloof ik simpelweg niet zo, er worden overal wel mensen gezoch in fabrieken, schoonmaak, onderhoud etc .
(ofwel dat de jobmarkt in nederland zo héééél anders is dan in belgie, maar ook dat kan ik niet zo geloven?)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 20:06

Duhelo schreef:
.

en het feit dat er geen werk zou zijn geloof ik simpelweg niet zo, er worden overal wel mensen gezoch in fabrieken, schoonmaak, onderhoud etc .
(ofwel dat de jobmarkt in nederland zo héééél anders is dan in belgie, maar ook dat kan ik niet zo geloven?)

valt hier vies tegen...alle fabrieken staan vol met polen, en op schoonmaak wordt enorm bezuinigd, dus is ook steeds minder werk in.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 20:14

verootjoo schreef:
Duhelo schreef:
.

valt hier vies tegen...alle fabrieken staan vol met polen, en op schoonmaak wordt enorm bezuinigd, dus is ook steeds minder werk in.

dat is dan wel iets anders, hier in belgie valt het nog mee met de polen, die zitten grotendeels in transport en nog niet echt in de fabrieken en dergelijke.
Hier geld, zolang je wilt werken voor het aangeboden loon (meestal uiteraard het minimim, maar goed) kun je werken.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 21:35

Dat is in Nederland dus niet zo Duhelo.
Bovendien kan je ook zonder werk de schuldsanering in, als je recht hebt op een uitkering.
Vereiste is namelijk dat je het minimum inkomen per maand hebt.

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 21:49

schuldsanering is wel een wachtlijst voor hoor en denk maar niet hup ff erin en over 3 jaar er weer uit.
Van een kale kip kan je idd niet plukken maar haar vriend heeft wel inkomen dus kloppen ze bij hem aan!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 21:54

Dat ligt eraan. Moet het wel geregistreerd partnerschap oid zijn

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 08:20

Ik zou ook de schuldsanering ingaan.
Het is even slikken. Je krijgt maar een klein bedrag om van te leven per week.
Maar aangezien je vriend werkt, is dat weer een opluchting.
Maar schuldsanering klinkt heel eng, maar heb hier van horen zeggen dat het je veel meer rust geeft.
Je heb zelf neit veel te besteden, maar alles wordt wel voor je geregeld en betaald. Afhankelijk van de hoogte van je schulden ben je na 3 a 5 jaar gelijk. Je bent dan niet meer baas over je eigen geld maar je hebt ook geen kopzorgen. De mensen die ik ken die er in zitten zeggen dat het toch een stukje rust geeft.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 11:40

Je kunt je ook melden bij een maatschappelijk werker, die kan je helpen om de juiste wegen te bewandelen richting hulp voor je schulden (want er is sanering, budgetbeheer, vrijwillig traject, rechterlijk traject etc) en hij/zij heeft ook aandacht voor jou beleving van dit alles.
Zoals je al beschrijft is in de schulden zitten gewoon enorm slopend en uitputtend, dus jij kunt op psychosociaal vlak ook wel een steuntje in de rug gebruiken, lijkt me :)

Heel veel succes en probeer hoop te houden, hoe moeilijk dat ook is. Je kan het!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 11:47

Ik heb helaas geen adviezen voor je, maar ik wil je wel graag laten weten dat ik dit een klöte situatie voor je vind en echt hoop dat er mooiere tijden voor je gaan komen!

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 12:46

Woon je samen met je vriend? Zo ja dan heb je geen recht op een uitkering als hij inkomsten heeft.
Je vriend moet dan voor jou opdraaien, En als hij al te veel vaste lasten heeft ( hypotheek) dan zeggen ze verkoop maar.......

Mijn advies?????
( Nu zal ik bokt over me heen krijgen) Huur een woonruimte elders, vraag een uitkering aan als je nog geen werk vind en ga snel een wsnp aan vragen.
Heb je kids?

Ik weet er alles van, het is niet eerlijk, maar echt, ze zullen jou vriend ook pakken , ook al heb je geen samenlevings contract of ben je getrouwd, jij hebt dan geen recht op een uitkering en die schuldeisers halen het wel ergens vandaan......( inboedel beslag, ook al is alles van je vriend, JIJ staat ingeschreven op dat adres, dus mogen ze ook beslag leggen)

Voorkom dit dus!

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 12:53

Tenzij ze op papier kan aantonen dat alle spullen van haar vriend zijn, dan mag er geen beslag op gelegd worden.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 16:04

GroteVogel schreef:
Ik weet er alles van, het is niet eerlijk, maar echt, ze zullen jou vriend ook pakken , ook al heb je geen samenlevings contract of ben je getrouwd, jij hebt dan geen recht op een uitkering en die schuldeisers halen het wel ergens vandaan......( inboedel beslag, ook al is alles van je vriend, JIJ staat ingeschreven op dat adres, dus mogen ze ook beslag leggen)

Voorkom dit dus!

Dit is niet volledig waar, als hij met bonnen en afschriften kan bewijzen dat het door je partner gekocht is mogen ze het niet in beslag nemen.
Toen ik tijdelijk bij mijn ouders woonde wilden ze de inboedel van mijn ouders meenemen maar door kopieën van de bonnen en afschriften te sturen hebben ze dat terug moeten draaien.