Water,fruit en sporten, maar niet afvallen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Wartertje

Water,fruit en sporten, maar niet afvallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 15:41

Ik hoop dat iemand van jullie mij een antwoord kan geven op mijn probleem :D.

Ik ben sinds 3 maanden wat aan de lijn aan het werken. Ik kom van een halve liter water, naar 1 liter water per dag. Elke dag minstens 1 stuk fruit en NIET snoepen. Ik snoep ook echt totaal bijna niks. Ik eet 's morgens 's middags en 's avonds gewoon en ga 1 of 2x per week een uurtje naar de fitness. Maar ik val dus letterlijk NIETS af. Weet iemand hoe dit nu komt?

Guess001

Re: Water,fruit en sporten, maar niet afvallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 15:43

Wat eet je tijdens de maaltijden zoal?

_Nancy

Hoe vaak eet je per dag?
Hoe groot zijn je porties?

vuurneon

Waarom ben je gaan minderen met water drinken? Dat bevat 0,0 calorieën en 1,5 liter is goed om je blaas gezond te houden en je vochtbalans.

Eet je wel regelmatig genoeg? Porties?

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 15:44

Ik eet 3 maal per dag. 'S morgens altijd een special-K ontbijt, 's middags in 80% van de gevallen gewoon boterhammen met gezond beleg (dus geen choco) en 's avonds warm (meestal soep, aardappelen en een stuk vlees). Om 10u eet ik elke dag een stuk fruit en meestal rond 3uur een granenreep.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 15:45

Hmm, ben je al naar de huisarts/diëtiste geweest? Zo'n verandering zou toch merkbaar moeten zijn. Ben je in die drie maanden nog helemaal niks kwijt?

Dan natuurlijk nog wat je dan wel eet, hoeveel en hoevaak per dag, dat speelt natuurlijk ook mee. :)

Edit: dat heb je dus net gepost. Hmm, toch eens naar de huisarts. Hoeveel weeg je, als ik vragen mag?
Laatst bijgewerkt door Appelmoes_11 op 26-04-12 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 15:45

vuurneon schreef:
Waarom ben je gaan minderen met water drinken?

Ik ben van 0.5 naar 1 liter gegaan :).

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 15:45

Ik mis de groenten in je maaltijden.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 15:46

Even een stipje, hier precies hetzelfde. Lichaam veranderd wel, dus dat is opzich prima, maar het zou fijn zijn als je op de weegschaal ook verschil ziet.

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 15:46

Idd, ik eet zeer weinig groenten! Ik moet dit helemaal opnieuw leren en het gaat ook wel stilaan beter.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 15:46

Wartertje schreef:
vuurneon schreef:
Waarom ben je gaan minderen met water drinken?

Ik ben van 0.5 naar 1 liter gegaan :).

Ah, vandaar!
Goed zeg! :)

(een halve liter las ik als 1,5 := )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 15:47

Zou het kunnen dat je spieren aanmaakt? Spieren wegen meer dan vet dus in gewicht val je dan niet af maar in omvang zou je het wel moeten merken.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 15:48

Lente schreef:
Zou het kunnen dat je spieren aanmaakt? Spieren wegen meer dan vet dus in gewicht val je dan niet af maar in omvang zou je het wel moeten merken.

Dat sws, maar op een gegeven moment moet je dat toch ook op de weegschaal terug zien. Als is het maar een klein beetje

Leetjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 15:49

meer en kleinere porties per dag! Dus zes keer eten ipv drie keer. En kleinere porties!
Daarnaast minimaal anderhalve tot twee liter water/thee drinken, maar beter alleen water. Probeer 's middags bij je lunch ook wat groente te eten, bijvoorbeeld komkommer of tomaat. 's avonds ook een flinke portie groenten.
Succes!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 15:49

Eet je ook rond 9 uur s avonds nog iets?? Mag best hoor :)

Appelmoes, dietiste wordt niet meer vergoed volgens mij.. Dus dat is best een duur grapje.

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 15:50

Maar het is zo moeilijk om meer dan 3x per dag te eten. Ik heb in voor-en namiddag welgeteld 10min pauze en dat is niet voldoende tijd om een kleine maaltijd naar binnen te werken.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 15:51

Als je je fijn voelt en je lijf strakker is geworden, waarom wil je dan nog afvallen?

vuurneon

Misschien kun je ipv de weegschaal letten op je buikomtrek; of die wel verminderd :)
Dat is ook een goede graadmeter namelijk.

_Nancy

TS, hoe vaak sta je op de weegschaal?

Je kunt wel een sultana oid naar binnen werken toch? :)
Met een kopje groene thee of water.

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 15:53

Soms komt het ook voor dat je niet afvalt doordat je juist te weinig eet. Dat klinkt gek, vond ik ook altijd :P, maar als je minder binnen krijgt dan je nodig hebt, zeker als dat 'opeens' gebeurt doordat je van de ene op de andere dag gaat lijnen, gaat je lichaam in een soort overlevingsmodus waarbij het probeert zoveel mogelijk van wat je binnen krijgt op te slaan. Ook kan het zijn dat je niet afvalt of soms zelfs zwaarder word doordat je bent gaan sporten, spieren zijn zwaarder dan vet dus als je vet verliest maar daar spieren voor in de plaats krijgt verandert je lichaam wel maar zie je dit niet meteen terug op de weegschaal.

Ga anders eens calorieën tellen, bijvoorbeeld op http://www.caloriechecker.nl, of hier http://eetmeter.voedingscentrum.nl/. Als je weet hoeveel je mag eten (is afhankelijk van leeftijd, gewicht en hoe actief je leeft) dan kun je dat daar mooi bijhouden in een soort dagboek :)

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 15:53

Ik sta elke week op de weegschaal. Bovendien is mijn lichaam nog steeds niet veel strakker geworden. Mijn buikomtrek is ook niet verminderd, ik heb het gevoel dat hij alleen maar dikker wordt!

Dette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 15:54

Ik zou eens kijken wat er precies in dat special-K ontbijt zit en in de granenreep. Heb wel eens gehoord dat dat special-K spul niet zo gezond als wat word beloofd. Dat geldt ook voor granenrepen, daar zitten vaak ook suikers en andere troep in. En idd veel meer groeten eten.

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 15:55

Maar het sporten, water drinken en gewoon niet snoepen zou toch óók wel een beetje resultaat moeten opleveren?

BinkieDusty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 15:58

Aardappelen helpen ook niet echt trouwens. Zitten vol koolhydraten. En vlees.. Wat voor vlees? Kip en rund is gezonder dan varken bijvoorbeeld.

Kelloghs is ook niet gezond trouwens, zitten suikers in.
Wil je een gezond ontbijt om af te vallen, neem dan bijvoorbeeld brinta. Hier zitten veel koolhydraten in en die ben je nodig om de dag goed door te komen. Verder maakt het weinig uit wat je eet, maar zorg altijd dat het eiwit gehalte hoger is dan het koolhydraatgehalte. (behalve bij het ontbijt dan :P )

Vb van mij: Ik begin de dag met brinta, hoe vies ik het ook vind en het went bij mij ook niet. Middagpauze neem ik franse kwark, wat ik zoeter maak met Slimpie ranja. Dit is een ranja met werkelijk 0% suiker en vet.
Avond eten neem ik maar een klein aantal aardappelen of pasta. Groenten daarintegen maakt niet uit hoeveel je eet. Ik eet alleen nog kip en rund (vis lust ik niet). Tegen een uur of 21.00 neem ik nog een bakje kwark. Tussendoor eet ik fruit. Voornamelijk komkommer, wortel of appel. Bananen bevatten ook teveel suikers.

Hoop dat je hier iets aan hebt :)

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 16:00

Dankje voor de tips!

Qua vlees: ik eet eigenlijk zéér weinig vlees, omdat ik dat gewoon niet lust. Vis daarentegen vind ik wel heel lekker en wordt ook regelmatig gegeten.