Open vrijwel nooit een topic maar was nu toch wel benieuwd.
Ik twijfel namelijk of ik dit seizoen een zwemabbo aan zal schaffen om 's morgens baantjes te gaan trekken. Dit om mijn conditie wat te verbeteren en spieren wat te sterker te maken, zonder mijn gewrichten enorm te belasten. Heb ook wel tijd hardgelopen maar merk laatste tijd dat knietjes iets minder fijn meewerken. Ze functioneren prima hoor, maar de drempel om te gaan hardlopen ligt nu beetje hoog. Vandaar dat ik dacht dat zwemmen wel een optie zou zijn.
En daarbij ben ik ervan overtuigd dat mijn rug het ook wel okee gaat vinden als ik ga zwemmen.Ene kant zeg ik: ja, lekker, 3 of 4x in de week 's morgens vroeg (uurtje of 7/8) een (half)uurtje zwemmen, gewoon baantjes trekken.
Andere kant in mij zegt: ga je het wel echt doen, heb je er de discipline voor?
Heb er de tijd wel voor, studeer fysiotherapie en heb een middag rooster, ben 1 dag in de week vrij, begin 3 dagen pas in de middag (half 2 of later) en 1 dag wel 's morgens (maar zelfs dan niet elke week om half 9). Dus qua tijd zou het best kunnen.
Maar wie zwemmen er nog meer hier?
En doen jullie schoolslag of borstcrawl? Schoolslag beheers ik wel, maar borstcrawl ben ik geen held in - of leer je dat vanzelf wel?
*edit: heeft iemand nog handige tips? Ik heb namelijk een bril met sterkte -5 aan 2 ogen. Niet praktisch om dan zonder bril te zwemmen haha. Maar zwemmen met bril is ook irritant (heb ik paar jaar terug ook gedaan). Zeker als ik borstcrawl wil gaan doen op den duur is dat niet zo handig..
Wie zwemt er mee?

Ik ga nu naar de sportschool en daar hebben ze ook een zwembad. Vrij zwemmen moet ik iets extra voor betalen per maand (ook maar 5 euro) maar dat heb ik nog niet gedaan omdat ik nu voldoende heb aan de fitness. Wel mag ik meedoen aan de groepslessen in het water en doe dus 1 keer per week aquarobics en dat is echt super lekker!
Een man wees me erop dat ik heel veel spanning in mijn nekspieren hou (lig vrij diep in 't water, en anders hou ik m'n hoofd niet boven water