Wie start er mee buikspieroefeningen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ruga

Wie start er mee buikspieroefeningen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 15:17

Omdat een groep altijd meer motiveert als solo in je woonkamer liggen zweten.. :j

:Y) :Y) Wie traint er mee?? :Y) :Y)

Ik ga de komende maanden de volgende buikspieroefeningen trainen: http://www.wordfit.nl/2010/01/de-perfec ... spieren-2/
(goed uitgelegd vind ik)
Op deze site heb je er ook wat afbeeldingen bij: http://www.buikspier-oefeningen.nl/trainingsschema

Doel: ik wil zelf mijn buikspieren trainen omdat ik in mijn vrije tijd ook aan packraften doe, en dat is momenteel nog erg zwaar voor mijn buikspieren (omdat die er nog niet zijn zoals het zou moeten). Uiteraard is het ook gewoon fijn om een strakke buik te hebben en iets te kunnen trainen thuis, zonder dat je geld hoeft uit te geven, en bij gelijk welk weer.
Buikspieroefeningen zijn ideaal!

Nodig: Bijna niets.. matje, een streepje muziek, en een kwartiertje tijd om de andere dag

Schema: Dit is het trainingsschema van die eerste site. Ik moet nog even testen waar ik in zou vallen, maar ik denk dat dat na de eerste training wel duidelijk is :P

Beginner

Crunches: 2 sets van 10-20 herhalingen
Leg Raises : 2 sets van 10 herhalingen
Side Crunches: 2 sets van 10 herhalingen
Plank: 2 sets van 15 seconden

Medium

Crunches: 3 sets van 15-25 herhalingen
Leg raises: 2 sets van 10 herhalingen
Bicycles: 2 sets van 10 herhalingen
Side Crunches: 2 sets van 10 herhalingen
Plank: 2 sets van 20 seconden

Bikkelhard!

Crunches: 3 sets van 30 hehalingen
Leg Raises: 3 sets van 10 herhalingen
Hanging Leg Raises: 3 sets van 10 herhalingen
Side Crunches : 2 sets van 10 herhalingen
Bicycles: 3 sets van 20 herhalingen
Plank: 2 sets van 10 seconden

Dus als je zin hebt om mee te doen, en ook denkt dat dat beter vol te houden is als je er over kan kletsen op Bokt, join the club!!

Duke

Re: Wie start er mee buikspieroefeningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 15:22

Ik was nog van plan een goede set buikspieroefeningen te zoeken. Ik ben zelf aan het hardlopen en merk dat ik - nu ik wat verder kom - dit soort oefeningen erbij moet gaan doen, om te zorgen dat mijn buikspieren het lange hardlopen aankunnen en mijn rug helpt ondersteunen tijdens het hardlopen.

Ik ga proberen mee te doen!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 15:23

Zelfs die bikkelhard is niet genoeg voor mij :')

Met buikspieren alleen krijg je geen platte/strakke buik ;)

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 15:23

Jaa hoera!! Inderdaad een beetje hetzelfde als wat ik vaststel, ik kom van kano varen, en een job met veel werk voor de armen en schouders, daar is dus geen probleem. Maar het lijkt alsof mijn buikspieren niet goed mee komen nu ,-)

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 15:23

Ik ga mee doen! :) Ik ga over een week verhuizen en daar is een mooi natuur gebied met verschillende rondjes, dus ga dan ook hardlopen!

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 15:24

Ik ga ook mee doen! Loop al 2/3 x per week hard en dit schema is een mooie toevoeging voor de buikspiertjes! :)

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 15:26

_Nancy schreef:

Vast niet.. maar dat is voor mij eigenlijk geen doel.
Ik neem aan dat je dan ook moet diëten?
Als iemand voor de mensen met als 'doel: platte buik' kan vertellen wat er dan verder nog moet.. ga je gang, dat mag hier ook in het topic :D

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 15:28

Bandida schreef:
_Nancy schreef:

Als iemand voor de mensen met als 'doel: platte buik' kan vertellen wat er dan verder nog moet.. ga je gang, dat mag hier ook in het topic :D

Dieten is dan nog niet zo zeer nodig :)
Maar het gaat dan meer om de cardio :D

Lees hier dat er veel wordt hard gelopen, dat en deze buikspieren zijn dan wel extra goed hoor +:)+

Wel eerst de buikspieren en pas dán de cardio.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 15:29

_Nancy schreef:

Wat bedoel je daar juist mee?

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 15:29

Oke ik ga het echt proberen!! Ik neem het mezelf namelijk iedere keer voor maar komt er niet van haha
Voor mij is het erg belangrijk ivm een weke rug

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 15:32

Bandida schreef:
Wat bedoel je daar juist mee?

Cardio werkt op de vetjes, spiertraining alleen niet.
Je krijgt wel spiergroei, maar zonder de nodige cardio wordt dit niet echt zichtbaar :)

Als je eerst flink aan de buikspieren (of andere spieren) gaat, en dan lekker een half uur/uurtje gaat hardlopen, werkt dat harder op de vetjes.
Je verbranding is dan al 'wakker geschud' door de spier oefeningen en met cardio bevorder je dit alleen maar.

Ik zit al 2 jaar in de fitness aan de gewichten te hangen :) Ben er helemaal verslaafd aan, maar doordat ik dus zo weinig cardio doe. Heb ik nog genoeg vetjes over op mijn buik/heupen :+
Dat kan ik met spiertraining alleen niet wegtrainen helaas..

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 15:37

_Nancy schreef:
Bandida schreef:
]

Dieten is dan nog niet zo zeer nodig :)

Klopt, maar mijn ervaring is dat je met een aanpassing in het voedingsschema kan je ook al veel bereiken.
Kleinere porties verdeeld over de dag ipv 3 grotere porties, schrijven van eetlijstjes (geeft meer ritme en hiermee wordt je bewust wat je eet)

Maar dat neemt niet weg dat de cardio onmisbaar is! Het vet moet natuurlijk wel verbrand worden :j

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 15:41

Count me in!!

Ik train 2 tot 3 keer in de week in sportschool en doe daar veel cardio, toch wil ik thuis ook nog weleens oefeningen doen, lekker makkelijk in de woonkamer met de tv aan :+
Maar weet dan nog zo goed wat ik moet doen :+ Doe altijd wat buik en beenspier oefeningen die eerder een keer geleerd heb, maar vind het soms een beetje doelloos :+

Dus ik ga die site eens bekijken en ga beginnen, morgen :j Woensdag, vrijdag en zondag ben ik weer op de sportschool en daar train ik sowieso ook mijn buikspieren. Op de dagen dat ik thuis ben wil ik dan deze oefeningen meepakken.
Ik heb wel wat vet op mijn buik en ik merk dat de combi cardio erg goed werkt :j

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 15:50

Chrissie, 3x per dag eten is sowieso slecht ;) Dus dat klopt wel wat je zegt.

Je moet je verbranding/stofwisseling aan de gang houden en dat doe je door ongeveer 6x per dag te eten, en dan 3x groot.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 15:51

Chrissie schreef:
Maar dat neemt niet weg dat de cardio onmisbaar is! Het vet moet natuurlijk wel verbrand worden :j

Ok, ik ga daar dan binnenkort lopen met mijn paard aan toevoegen :D

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 15:55

wanneer starten jullie?

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 15:59

Oefff, ik doe mee...Moet zo nodig wat aan die buikspiertjes doen, maar alleen is ook zo saai, k stel het steeds uit. Duss wanneer starten we :D ?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 16:01

_Nancy schreef:
Chrissie, 3x per dag eten is sowieso slecht ;) Dus dat klopt wel wat je zegt.

Je moet je verbranding/stofwisseling aan de gang houden en dat doe je door ongeveer 6x per dag te eten, en dan 3x groot.

Onzin, als jij per dag je kcal binnen krijgt maat het niets uit hoe je dat binnenkrijgt. Bij 2 grote maaltijden gaat je verbranding veel hoger dan bij 6 kleine maaltijden. Het resultaat is altijd hetzelfde kwa verbranding :)

Ik verkies ook 6x eten per dag, maar dat het je verbranding hoog houdt is alweer achterhaald.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 16:02

Ik denk dat ik gelijk vandaag maar begin. Van uitstel, komt afstel namelijk.

En afvallen... ik ben nu 8 kilo kwijt. Heb 16 weken ge-Sonja-Bakkerd. Doe nu gewoon netjes op mijn eten letten. En met hardlopen gaan die laatste kilootjes er ook wel af.

Dus die buikspieroefeningen zijn niet om slanker te worden, maar als ondersteuning van mijn rug, zodat ik geen (minder snel) blessures oploop met hardlopen.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 16:03

8 kilo eraf? Ik ben zo jaloers...Als ik dus dik ga dieeten ga ik zo veel honger krijgen dat ik dizzy word tijdens me werk..

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 16:04

malih schreef:
Oefff, ik doe mee...Moet zo nodig wat aan die buikspiertjes doen, maar alleen is ook zo saai, k stel het steeds uit. Duss wanneer starten we :D ?

Vanavond!

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 16:06

8 kilo in 4 maanden tijd he. Zo hard is dat niet gegaan. En vooral de combi: sonja bakker en sporten.
En je moet niet flauw worden doordat je te weinig eet. Dan doe je iets niet goed.
Ik heb geen honger hoeven lijden. Maar over afvallen en diëten zijn andere topics hier op Bokt. Laten we wel ontopic blijven. ;)

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 16:06

Bandida schreef:
malih schreef:

Vanavond!

Ga jij gewoon met het eerste schema beginnen en kijken hoe dat gaat?

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 16:07

Duke schreef:
Ga jij gewoon met het eerste schema beginnen en kijken hoe dat gaat?

Ja, ik heb geen haast.. als 'beginners' te licht is, wel dan merk ik het wel (of beter, dan merk ik niets :P ), en dan doe ik volgende week wat meer.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 16:10

Ik kom jullie gezelschap houden!
Heb vanaf begin februari tot midden maart ook gedaan, toen helaas moeten stoppen ivm tijdgebrek, is toch lastig als je zo'n die hard bent en je geen tijd hebt om 's ochtends voor school en 's avonds voor slapengaan een half uur te trainen.
Ik merkte en zag na 2 week al verschil. Heb in totaal denk ik 6 weken getraind en had op een gegeven moment bijna een sixpack :D
Ik begin vanavond!