Ongesteld!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Gebeurd dit ook bij jou?

ja
7 (50%)
nee
7 (50%)

Totaal aantal stemmen: 14

korbakimmy8

Ongesteld!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 11:42

Hoi,
Ik ben net ongesteld geworden, maar moet het nog niet worden.
Zit aan de pil en moet pas volgende week ongesteld worden.
Hoe kan dit en gebeurd dit vaker?
Zit bijna 2 jaar aan de pil en is nog nooit gebeurd!

Wie hebben hier meer last van?
Groetjes,

Anoniem

Re: Ongesteld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 11:43

Het kan wel eens gebeuren dat je door de pil heen 'doorbraakbloedingen' hebt. Als dat vaker gebeurd kun je beter even terug gaan naar je huisarts.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 11:44

Heb je een minipil toevallig? Je slikt hem niet door? Neem je hem elke dag op hetzelfde tijdstip in?

Misschien even de HA bellen om te kijken wat hij zegt. Misschien heb je een andere/zwaardere pil nodig :)

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 11:47

Ik heb al 2 jaar de zelfde pil. Gewoon een normale pil. Ik slik hem iedere avond rond 10 uur half 11.
Ik slip 3 strippen door en dan een week niet en dan weer 3 strippen.
Dat doe ik wel om een reden.
Ik heb namelijk bloedarmoede, en als ik ongesteld ben, ben ik het altijd heel erg, waardoor ik anders te veel bloed verlies. Elke week als ik ongesteld ben, ben ik ook zo duizelig en vaak zie ik ook sterretjes als ik op sta.
En dat wil ik liever eens in de 3 maanden dan elke maand.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 11:51

Heb je dat met je huisarts overlegt om 3 strippen door te slikken? Want volgens mij is dat niet helemaal goed. Ik had vroeger zelf ook heel erg last van bloedarmoede, maar dat heeft volgens mij niks met de ongesteldheid te maken. Voor bloedarmoede kun je ijzerpillen slikken.

Ik zou even met je huisarts overleggen, want het lijkt op een doorbraakbloeding. Maar als je de pil 3 maanden achter elkaar slikt...........

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 11:52

Doorslikken kan, maar moet wel altijd in overleg gaan met HA of apotheek. Even een afspraak maken dus :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 11:54

Mmm volgens mij kan doorslikken niet zoveel kwaad, maar daar moet je lichaam wel aan wennen.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 11:54

jouw lichaam verzet zich duidelijk tegen de pil, dus of naar da HA voor een zwaardere pil of de doorbraakbloedingen erbij nemen. Ik dacht trouwens ergens gelezen te hebben dat het een fabeltje is om je regels er laten doorkomen nodig is om alles te "reinigen". Je lichaam hoort bij het gebruik van de pil helemaal geen dik slijmvlies aan te maken etc en dacht dat er ook een pil was waarvande strip uit 28 pilletjes bestond...

Als ik 1 strip uitneem is alles ok, maar als ik een 2de strip erbij neem heb na 2 weken ook lichte doorbraakbloeding. Niet dat ik daar echt last van heb, een klein inlegkruisje is voldoende. Maar "proper" is het niet echt. Maar een zwaardere pil zie ik niet zitten, heb mijn regels nog amper.

Natasja1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 11:56

Doorslikken kan geen kwaad, het kan inderdaad een doorbraakbloeding zijn. Raad je aan terug te gaan naar de huisarts het kan dan zijn dat je pil die je nu slikt te licht is. Succes

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 11:56

Paan schreef:
Heb je dat met je huisarts overlegt om 3 strippen door te slikken? Want volgens mij is dat niet helemaal goed. Ik had vroeger zelf ook heel erg last van bloedarmoede, maar dat heeft volgens mij niks met de ongesteldheid te maken. Voor bloedarmoede kun je ijzerpillen slikken.

Ik zou even met je huisarts overleggen, want het lijkt op een doorbraakbloeding. Maar als je de pil 3 maanden achter elkaar slikt...........

Kan helemaal geen kwaad hoor. Lijkt gewoon een doorbraakbloeding, ik zou me er niet te druk om maken. Gewoon deze strip nog afmaken en dan even stoppen. Misschien moet je toch een zwaardere pil gaan slikken, 3 strips doorslikken moet makkelijk kunnen zonder doorbraakbloedingen. Even overleggen met de HA, en geen zorgen maken :)

Gamblex17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 11:57

Kan wel eens gebeuren geloof ik .. ik slik hem ook al langer dan een jaar ,
en ben nu weer ongesteld 2e keer deze maand.
En slik hem goed ..

Weet ook niet waardoor het komt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 11:58

Pil kun je zelfs rustig een jaar doorslikken :)
Maar goed, dit klinkt als een doorbraakbloeding. Overkomt mij ook wel als ik de pil langer doorslik.
Niets ergs aan

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 11:58

Mijn oude leraares slikte altijd door. die was sinds ze aan de pil zat nooit meer ongesteld geweest.

Ik kan nog geen ijzerpillen krijgen van me huisarts omdat ik op het randje zit. Ik moet speciale limonade drinken, maar dat helpt niet. Ben er voor speciaal naar het ziekenhuis geweest, maar daar kwam dus uit dat ik door die limonade beter zou worden, maar daar zit ik nu al ruim een jaar aan. En ik ben alleen duizelig als ik ongesteld ben, en dus bloed verlies. En de huisarts zei inderdaad dat het door me ongesteldheid (bloedverlies) kwam dat ik zo duizelig ben.

Sinds ik 3 maanden door slik, heb ik ook geen last meer van ''hartkloppingen'' Want daar had ik vaak last van door de pil. Daar had mijn ma ook last van na dat ze bevallen was van mijn broer. Die kan dus niet meer aan de pil. Ik heb er geen last meer van sinds ik 3 maanden door slik.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 11:59

Je kan ook vragen om andere anticonceptie, eventueel even door laten verwijzen naar de gynaecoloog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 12:02

Ik zou niet meteen naar de ha gaan met 1 doorbraakbloeding. Dat is geheel normaal en kan gebeuren. Pas als je vaker last krijgt zou ik naar de ha of gyn stappen.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 12:03

Ik was inderdaad ook niet van plan om meteen naar de huisarts te gaan. Heb dit vroeger vaak gehad. Ik bedoel onregelmatige bloedingen enzo. Voor dat ik aan de pil zat.
Maar omdat ik er nu al 2 jaar aan zit, vind ik beetje gek. Nieuw voor mij.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 12:05

vuurneon schreef:
Maar goed, dit klinkt als een doorbraakbloeding. Overkomt mij ook wel als ik de pil langer doorslik.
Niets ergs aan

Klopt, heb ik ook. :j
Ik slik hem meestal een maand of 4/5 door en heb dan de stopweek. Toevalig vorige week de stopweek gehad. En ik bloed soms ook nog wat als ik hem langer doorslik...

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 12:07

Bellatrix schreef:
vuurneon schreef:
Niets ergs aan

Klopt, heb ik ook. :j
Ik slik hem meestal een maand of 4/5 door en heb dan de stopweek. Toevalig vorige week de stopweek gehad. En ik bloed soms ook nog wat als ik hem langer doorslik...

Maar zijn jullie daarvoor naar de huisarts gegaan dan? Omdat andere zeggen dat je daarvoor moet overleggen met de huisarts. als je doorslikt.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 12:07

Nee, ik doe het gewoon. :=

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 12:08

Bellatrix schreef:
Nee, ik doe het gewoon. :=

Haha ja daarom:P Ik heb ook nooit overlegt met de huisarts hoor:P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 12:08

Ik deed het al, maar daarna kwam ik bij mijn gyn en die vond het ook niet erg.
Ik word ook altijd heel zwaar ongesteld, vandaar dat ik m lang door slik.

Gamblex17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 12:09

Ik slik hem ook zat vaak door , ik krijg als ik een stop week heb altijd vreselijke buikpijn !
En als ik dan een weekend weg ga , ergens heen ga met school of een wedstrijd of iets.
Slik ik hem door :j ook niet voor naar de huisarts geweest , het kan wel gewoon toch ?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 12:09

Denk ook aan een doorbraakbloeding, heb ik er oneindig veel van gehad toen ik na mijn laatste bevalling een speciale borstvoedingspil slikte. Is in principe vrij weinig aan de hand. Je kunt wel overleggen met je HA om voor een ander type te gaan als je er vaker last van krijgt.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 12:10

Joolien schreef:
Ik deed het al, maar daarna kwam ik bij mijn gyn en die vond het ook niet erg.
Ik word ook altijd heel zwaar ongesteld, vandaar dat ik m lang door slik.

Ja daar heb ik dus ook last van. En echt gewoon 7 dagen super erg.
En vandaar is mijn bloedarmoede gekomen.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 12:10

Gamblex17 schreef:
Ik slik hem ook zat vaak door , ik krijg als ik een stop week heb altijd vreselijke buikpijn !
En als ik dan een weekend weg ga , ergens heen ga met school of een wedstrijd of iets.
Slik ik hem door :j ook niet voor naar de huisarts geweest , het kan wel gewoon toch ?

Dnk niet dat het kwaad kan hoor.
Slik zelf ook door:P