Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
Himyar schreef:Soms zoeken de kinderen die andere ouder wel op, soms niet.
Niet in alle gevallen is het contact helemaal verbroken, maar verloopt het wel enorm moeizaam. Als je steeds als kind te horen krijgt dat die andere ouder financieel niet genoeg over de brug komt en veel meer geld heeft, maar dat niet wil delen, dan ga je waarschijnlijk steeds met wrok in je lijf naar die ouder toe. Of dat verhaal nou waar is of niet. Al zou het waar zijn, dan is dat nog geen informatie die een ouder met zijn of haar kind hoort te delen. Dat zijn zaken tussen de volwassenen. Kinderen moeten niet al jong constant met allerlei volwassen zaken worden belast. Wat heeft een kind er aan te horen dat de ouders uit elkaar gingen, omdat een van de twee vreemd ging? Het blijft wel dat kind zijn of haar ouder. Het kind draagt voor 50% de genen van die ouder en voelt zich alleen daarom al verbonden met die ouder. Natuurlijk is vreemdgaan niet netjes en pijnlijk voor de andere partner, maar een kind kan er niets mee. Dit laatste om zomaar voorbeelden te geven, ik spreek niet over 1 specifiek geval.
wemkelover schreef:Wij (zusje en ik) hebben in deze situatie gezeten. Tussen mij vader en stiefmoeder en mijn moeder en stiefvader. Nu is mijn moeder weg bij mijn stiefvader en heeft weer een nieuwe vriend en nu doet ze het gewoon weer maar dan tegen mij stiefvader(snappen jullie het nog?). Ik kan je wel vertellen dat is rot en moeilijk. Eerst geloof je de ene ouder, dan de andere en dan weet je gewoon niet meer wie je kan geloven. Je weet ook niet meer bij wie je steun moet zoeken, wie heeft er gelijk? Wie liegt alles bij elkaar. Wij waren nog best jong en op een geven moment toen we ouder werden hebben we ze '' vriendelijk'' verzocht om er mee op te houden. Helaas ben ik weer in deze situatie beland met mijn moeder tegen mijn stiefvader gelukkig doet hij er niet aan mee. En ben ik wat ouder en woon op mezelf dus als ik het niet wil horen zeg ik rustig doei ik ga weer naar huis.
Ersina schreef:Himyar schreef:Soms zoeken de kinderen die andere ouder wel op, soms niet.
Niet in alle gevallen is het contact helemaal verbroken, maar verloopt het wel enorm moeizaam. Als je steeds als kind te horen krijgt dat die andere ouder financieel niet genoeg over de brug komt en veel meer geld heeft, maar dat niet wil delen, dan ga je waarschijnlijk steeds met wrok in je lijf naar die ouder toe. Of dat verhaal nou waar is of niet. Al zou het waar zijn, dan is dat nog geen informatie die een ouder met zijn of haar kind hoort te delen. Dat zijn zaken tussen de volwassenen. Kinderen moeten niet al jong constant met allerlei volwassen zaken worden belast. Wat heeft een kind er aan te horen dat de ouders uit elkaar gingen, omdat een van de twee vreemd ging? Het blijft wel dat kind zijn of haar ouder. Het kind draagt voor 50% de genen van die ouder en voelt zich alleen daarom al verbonden met die ouder. Natuurlijk is vreemdgaan niet netjes en pijnlijk voor de andere partner, maar een kind kan er niets mee. Dit laatste om zomaar voorbeelden te geven, ik spreek niet over 1 specifiek geval.
Alhoewel ik je helemaal gelijk geef dat kinderen niet met volwassen zaken belast moeten worden , het gebeurt helaas wel. Mijn verwondering blijft, waarom kinderen later niet zelf een beeld willen vormen van de andere ouder.
Ja, gelukkig gebeurt dit soms wel, maar ik denk toch nog te weinig. Helemaal het voorbeeld wat je aanhaalt, dat de andere ouder vreemd is gegaan...Persoonlijk zou ik dat geen reden vinden om mijn andere ouder nooit meer te zien. De loyaliteit die zo'n grote rol speelt, kan je als kind niet bewerken. Maar als volwassene kan je uitleggen aan de 1 waarom je de ander toch wilt zien. Als je ouder dan negatief doet en het gaat bijvoorbeeld om dat vreemdgaan, zou ik zeggen:"het is een slechte partner voor jou geweest, maar ik wil uitvinden of het ook een slechte vader/moeder voor mij is". Dat de tussentijd...de periode dat een kind nog afhankelijk is van een ouder, verschrikkelijk moeilijk is. Dat is zo! Heel triest en je hebt volkomen gelijk dat dit vaak anders kan.
ik het liever niet geheel openbaar zet.