Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
fresley schreef:Ik heb gister tehoren gekregen van mijn docent dat ik selectief mutisme heb. Normaal komt dit alleen voor bij kleine kinderen en bij jongeren en volwassene is het zeldzaam. Mijn docent heeft een diploma dat ze zoiets mag vaststellen.
http://www.spreektvoorzich.nl/info/oude ... mijn-kind/ <- even een linkje naar een website toe waar op staat wat het precies inhoud voor de mensen die dat willen weten.
Graag wil ik er wat aangaan doen. Maar omdat ik nu nog erg in de knoop zit met school en mezelf wil ik dat in stappen gaan doen en wil ik aan bokkers vragen wat bij jullie het beste heeft gewerkt en wat totaal niet.
Gister kreeg ik ook tehoren dat ik erg stil ben en dat mensen geen hoogte van me krijgen, ik zeg te weinig hoewel dat ik heb idee heb dat dat helemaal niet zo is en dat ik gewoon mee doe in de groep.. Met geen hoogte bedoel ik trouwens; ik lach niet, ik huil niet, ik praat niet, ik kijk recht vooruit en thats it. Ook denken mensen vaak dat er wat met me aan de hand is.
Nu dit dus is vast gestelt, wil ik zeker weten dat ik niet de enigste ben. En dat er nog vanaf te komen is... Want zoals ik heb begrepen kan het wel.. Alleen dan wel in therapie en kan ik dit niet alleen doen.
Graag hoor ik ervaringsverhalen en meningen!
verootjoo schreef:hoe heeft je 'docent-met-diploma' dat vastgesteld dan? Zulke dingen worden normaliter alleen vastgesteld na grondig onderzoek door een GZ-psycholoog of psychiater.
vuurneon schreef:Maar kan dat niet gewoon verlegen zijn? Of durf je ook niet tegen de ober te zeggen wat je wil drinken of dankjewel te zeggen als iemand je wat aanbied?
) kleinvosje schreef:Ja, dat wat je eronder schrijft zeg ik ook elke keer tegen haar, maar helaas is ze ook nog eens stronteigenwijs...