Stoppen met roken deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Stoppen met roken deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 08:56

Aangezien het eerste topic 100 pagina's had bereikt, hier het volgende deel.
In dit topic kan je vertellen over je stoppoging, hoe je het wilt gaan doen, hoe het gaat, of het je lukt etc. Let er daarbij wel op dat dit topic op MW staat, het is dus de bedoeling ontopic te blijven!!

Veel plezier in deel 2 en vooral, heel veel succes met stoppen!

Deel 1 vind je hier: [MW] Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 08:58

Een van de grote stoppen met roken motivators uit het vorige topic (ik dus) ben weer begonnen. |(

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 09:00

Hoi,

Ik had voor vanochtend een afspraak staan voor een laser behandeling...maar laf als ik ben heb ik net af gebeld....

Ik ben bang om te stoppen, maar moet!
( copd, broncitis, vaak longontsteking, geen stem meer enz enz......) Zou je toch zeggen gewoon doen!
Ik rook ook nog eens 2 tot 3 pakjes per dag.......

Hoe kan ik me voor bereiden om te stoppen?

Ik heb tevens een slaap probleem, als ik niet slaap rook ik dubbel zo veel.......was al aan het denken om slaap pillen te halen voor een paar dagen om er door te komen?

Het ergste is, ik vind roken niet eens lekker, hoest me bij iedere peuk kapot!

Wie begint nog meer of wilt beginnen????

GroteVogel

Re: Stoppen met roken deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 09:02

Iris, hoe lang heb je niet gerookt???
Op welke manier ben je gestopt?

waarom ben je weer begonnen???

Groetjes ( Kun je nu niet gewoon zeggenm, uit met die peuk en opnieuw niet roken, of is dat niet zo makkelijk als gezegd?)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 09:05

Ik ben gewoon cold turkey gestopt omdat ik zwanger was.
Maar nu heb ik een echte huilbaby en heel veel problemen gehad op het einde van de zwangerschap, met de bevalling en erna en ik was zo gestresst....

Nu nog steeds zoveel stress. Het lukt gewoon echt niet.
Die sigaret is het enige moment voor mezelf dat ik heb...

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 09:15

Citaat:
Ik ben bang om te stoppen, maar moet!
( copd, broncitis, vaak longontsteking, geen stem meer enz enz......) Zou je toch zeggen gewoon doen!
Ik rook ook nog eens 2 tot 3 pakjes per dag.......

Oei Grotevogel.........
Veel hier hebben baat bij het boek van Alan Carr, dat laat je er anders tegenover staan.

Ik werd ook al bloednerveus als ik alleen maar dacht aan stoppen, wist niet waar ik met mijn handen
naar toe moest .

Ik ben gestopt na een onverwachtse ziekenhuisopname, ik ben 5 dagen opgenomen , de 1e dagen een nicotinepleister
gaf mij wat rust en na het ziekenhuis mezelf moed ingesproken want ik had toch al 5 dagen niet gerookt en nu ging ik het
volhouden.
Wat me ook hielp...... buiten het ziekenhuis staan de rokers ,als je daar eens goed naar kijkt zien ze er eigenlijk niet al te best uit

Voorderest zul je echt een knop moeten omzetten, je moet stoppen voor je gezondheid , je hebt maar één lichaam.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 10:07

Jeetje Iris82, misschien is dit niet het juiste moment om te stoppen, kan ook hoor!!
Ik heb mijn zwangerschap zelfs door gerookt (ja), stond stijf van de stress.

Ik rookte trouwens Winston Blue, mmmmmmmmmmmmmm lekker!!! :7

Ik mag (moet) vanmiddag naar het ziekenhuis voor het hele longengezeik, dus ik hoop voor de longarts dat mijn longfunctie is verbeterd }> Ik wilde op voorhand al sigaretten halen, maar vriendlief bleef maar zeggen: 'zonde, zónde!!'.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 10:09

GorteVogel, je kunt het beste een datum prikken en daar naar toe leven. Dat is de dag dat je écht stopt. Bij mij heeft dat heel erg goed geholpen. S'morgens nam ik de allerlaatste sigaret en daarna was het klaar.
Ik heb ook lasertherapie ooit gehad, maar het eerste wat ik deed toen ik buiten kwam was een peuk opsteken :o .
Je moet door de eerste weken heen. Na een paar dagen ben je wel lichamelijk er vanaf, maar het geestelijke is het moeilijkste. Het is verdomde moeilijk
hoor, dat stemmetje in je hoofd blijft maar zeuren en vragen om nicotine, maar je moet dan erg sterk zijn en zeggen, nee ik rook niet meer.
JIj hebt wel een erg goede reden om te stoppen en je weet zelf ook wel dat je echt moet stoppen :j . Prik een datum en probeer je daaraan vast te houden, mij heeft het geholpen, sterkte

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 10:43

Oh wat zonde Iris, jammer!

Jeuj nieuw topic, goooo stoppers!

arabcarla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 11:46

Zelf rookte ik altijd menthol, maar dat proefde ik niet eens meer... vandaag me 1e werkdag hiero en tot nu toe gaat het goed. Motiveer me aub dan houd ik t vol!

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 11:47

Maar weer even een post hier :D ik ben nu al bijna 16 maanden gestopt, mede dankzij het topic op bokt :D
Jullie kunnen het!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:05

Ik ben nu een maand gestopt, was al niet een hele intensieve roker, ik voel me heerlijk :) alleen soms met stress situaties heb ik hele grote behoefte maar heb tot nu toe braaf ingehouden :)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:13

Voor alle stoppers, JULLIE KUNNEN HET!!!
Als ik het kan kan iedereen het hoor!
Ik ben na 40 jaar roken nu ruim 4 maanden gestopt en nog maar heel af en toe behoefte.

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:55

Nieuw topic!!

Voor de stoppers onder ons, heel veel succes en houd vol, jullie kunnen het best :j

Hier imiddels ( ehm tel kwijt dat is wel een heel goed teken!! ) 11 weken gestopt en het voelt nog steeds goed!!!!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 14:18

Ik meld me ook weer even hier. Ik rook nog gewoon maar daar moet wel een keer verandering in komen. Maar nu is even de tijd er niet naar. Maar blijf wel het topic volgen.

Oei grote vogel, denk dat het bij jou al veel scheelt als je van 2 a 3 naar 1 pakje per dag gaat :')

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 14:19

Quellian schreef:
Jeetje Iris82, misschien is dit niet het juiste moment om te stoppen, kan ook hoor!!
Ik heb mijn zwangerschap zelfs door gerookt (ja), stond stijf van de stress.

Ik rookte trouwens Winston Blue, mmmmmmmmmmmmmm lekker!!! :7

Ik mag (moet) vanmiddag naar het ziekenhuis voor het hele longengezeik, dus ik hoop voor de longarts dat mijn longfunctie is verbeterd }> Ik wilde op voorhand al sigaretten halen, maar vriendlief bleef maar zeggen: 'zonde, zónde!!'.

Jij moet als het goed is met SPRONGEN vooruit zijn gegaan :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 14:58

Ik hier op dik 6 weken nu. Gek het lijkt heel veel langer...

Iris ik heb jou een beetje gevolgd, omdat ik je miste in het andere topic, en ik vind het niks raar dat je nu naar de sigaret terug grijpt hoor :(:) ik leef echt met je mee :(:)

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 15:05

Ik wil ook zo graag stoppen, maar ergens durf ik niet (en terwijl ik dat tik, lijkt het heeeeel onzinnig). Waarom zou ik dat niet durven?!? Eigenlijk had ik voor vandaag nog 2 peuken, maar ik heb toch maar weer een pakje gekocht. 5,40!!!! Dit is echt het laatste pakje. Ik hoop dat dit topic me een beetje gaat helpen, dus ik zal elke dag even lezen en posten wanneer ik echt de laatste gerookt heb. Zal donderdag zijn, denk ik. Ik rook niet zo heel veel... stuk of 10 max per dag. Vandaag pas 2 gehad, dus die 10 ga ik niet meer halen (ik rook niet thuis, alleen op stal en als ik de hond uitlaat. Ik wil niet dat mijn kinderen me rokend zien... Vind ik zo erg... rokende moeders... Bleh.

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 17:14

IK BEN AL BIJNA 9 MAAND GESTOPT!!! En daar ben ik super trots op :D :D
Ik kan jullie echt aanrader de laserbehandeling van Prostop hoor, maar je moet het natuurlijk ook wel echt willen en je er niet weer aan overgeven, wees sterker en het lukt. Ik vind het echt ronduit goor als ik nu met iemand sta te praten die net een peuk heeft gerookt of bijvoorbeeld mijn kleding ruik van de vorige dag die ik heb aangehad op een feestje.
En gisteren had ik een hondje op schoot zitten, die vacht van t hondje stonk gewoon helemaal naar rook iehhhhlllll.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 17:47

Wow nieuw topic alweer! Iedereen die nog gestopt is! Hulde!! :D

Iris, wat zonde zeg!! Maar ik snap het wel, het is en blijft echt moeilijk. *zucht*

GroteVogel, ik kan je zeker het boekje van Allen Carr aanraden, ik ben ermee gestopt, heb het uitgeleend en er zijn alweer 2 mensen die ik persoonlijk ken na mij gestopt met roken door dit boekje. Het laat je wel in een andere 'mood' komen, een 'ja-ik-wil-denk-ik-wel-stoppen-mood'. :)

Silverbrumby! Gefeliciteerd! Wat goed.

EllenB: de grootste 'valkuil' bij mij was ook, 'ik rook toch niet zoveel'. Ik rookte op een werkdag inderdaad niet zoveel, hooguit 10 sigaretten maar soms deed ik ook wel met 1 pakje over 5 werkdagen, maar met vakanties, weekend etc. rookte ik wel degelijk een pakje per dag of meer. Ik hield mezelf gewoon voor de gek, en maar blijven zeggen, 'jamaar ik rook niet zoveel'.

Ik weet niet precies hoelang ik gestopt ben, zeker 2 maanden, maar ik denk 2,5mnd nu (staat wel in het vorige topic). Het ging eerste 3 weken goed, toen 3 weken heel slecht, na 6 weken was ik het echt zat maar wel volgehouden, toen daarna ging het steeds beter.
Nu heb ik een hele toestand wat betreft m'n paard, die gaat halsoverkop verhuizen en nu een hoop boze stalgenoten (ik weet niet waarom ze boos zijn, dus dat is nog het ergst, maar ze praten niet meer met me dus ik kan er ook niet achter komen). Vervolgens gaat m'n auto ook nog kapot dus is de vraag hoe ik op stal kom de komende dagen (ik werk fulltime en paard staat 25km verderop). *zucht* Man man wat zou ik nu graag een peuk lusten. Nouja, goed dat ik niks in huis heb, wilde net al een peuk bij iemand hier op centraal station bietsen, maar k durfde niet want was met de bus in me paardenkleren naar huis gekomen en hier in Amsterdam is dat toch wel een beetje raar.

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 17:58

Even een stipje. Ben nu ondertussen alweer 1,5 maand gestopt. Vind het echt heerlijk zonder sigaretten :-) .

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 18:01

Zijn je laarzen al in zicht? ;)

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 18:07

Hallo.. ik ben op 9 december 2011 EINDELIJK gestopt na 26 jaar roken (meer dan een pakje per dag). Nooit gedacht dat het zou lukken, dat ik het vol zou houden, en dat ik het nu helemaal niet meer mis ;) Mijn man is ook gestopt gelukkig (gewoon cold turkey).

Ik ben gestopt door een cursus bij ons op het werk van www.ikstopermee.nl .
Vraag me niet hoe.. (geen hypnose of zo) maar ze vertellen gedurende 3 uur niet waarom je niet moet roken (want dat weet iedereen; duur, ongezond, etc.), maar waarom je WEL rookt..
Het antwoord is eigenlijk simpel; de enige reden waarom je rookt is om de ontwenningsverschijnselen van je laatste sigaret op te heffen (nicotinegebrek hersenen). Voor de rest biedt roken geen enkel voordeel :D Maar goed.. zoals gezegd; ik ben dus al 4 maanden rookvrij. Nooit verwacht want ik was écht een verstokte roker. Kan iedereen dus aanraden om een cursus te doen, nee heb je..

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 18:07

Wel fijn dat het in grote lijnen steeds makkelijker wordt Nelleke :j Alleen een beetje jammer van stalgezeik en je auto. Onze auto heeft net ook ff 950 eurie aan reparatie gekost...beetje jammer en was ook wel een peukmoment. Maargoed, niet gedaan en ik ben er nu alweer 4 weken vanaf. *\o/*

En stom idee eigenlijk, het willen roken bij stress. Alsof je dan ineens wel weer aangekeken wordt door stalgenoten of alsof je auto het er spontaan van gaat doen :') Je schiet er geen ene mallemoer mee op...

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 18:16

XoNo, nee je schiet er ook niks mee op maar het is meer een soort van 'troostgevoel' wat ik dan nodig heb ofzo. Goed dat je alweer 4wk gestopt bent, gaat wel hard! :D

Tafje, klinkt een beetje zoals Allen Carr het in zijn boek beschrijft. Alleen dan moet je zelf de motivatie vinden om het te lezen, kan me bij zo'n cursus voorstellen dat als je daar eenmaal zit dat je niet zomaar opstaat en wegloopt, de drempel om een boek weg te leggen is wel wat kleiner. :)