Vet haar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Floor_x

Vet haar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 20:58

Ik heb een probleempje...
Mijn haar is nu al 5 dagen continu vet rond mijn kruin.
Op andere plekken is het gewoon zacht, maar rond mijn kruin lijkt het net of ik het al een week niet heb gewassen...

En het is niet zo dat ik het dan 2 dagen oid niet heb gewassen, maar gewoon zodra ik onder de douche uit ben alweer. Het wordt gewoon niet ontvet -O- .
Ik ben bijvoorbeeld nu net onder de douche vandaan (waar ik mijn haar goed heb gewassen en uitgespoeld), maar voel dat het gewoon nog steeds vet is.

Zijn er bokkers die dit ook hebben (gehad) of die weten hoe het weer normaal wordt? :')

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 20:59

Een keer met dreft wassen.

kiwiwitje

Re: Vet haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 21:00

ja indd dreft of groene zeep!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 21:03

Yep gehad en ging vanzelf over met ouder worden. Moet wel eerlijk zeggen dat ik nog steeds elke dag mijn haar moet wassen wil ik geen vieze pruik hebben, maar goed das een kleine moeite natuurlijk.

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 21:04

Oke ik zal morgen even dreft proberen dan :)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 21:05

Komt door je hormonen, bij mij begon het vanaf mijn 20ste beter te worden.

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 21:09

Ja ik weet dat je haar dan sneller vet wordt... Maar het is nu dus sinds een dag of 5 niet meer niet vet geweest rond mijn kruin, terwijl ik het iedere dag was...

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 09:18

Maar je haar elke dag te wassen blijkt ook slecht te zijn... Ik was het ook elke dag en soms om de dag maar als ik een dag niet heb gewassen is het gelijk een beetje vettig, maar dat komt omdat je haar gewend is elke dag gewassen te worden...

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 09:26

Ik was het om de 3 dagen, en dan is het 2 dagen vetloos en 1 dag iets vet, maar dan droogshampoo ;) anders blijf je aan het wassen en wordt het alleen maar vetter.. anti roosshampoo werkt ook goed tegen vet haar..

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 09:40

opletten met welk type shampoo je gebruikt, als je voor vet haar neemt, ga je de huid alleen maar irriteren en stimuleren om meer talg aan te maken. Net zoals je niet teveel moet "masseren"...

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 09:41

Dreft is toch afwasmiddel? en giftig? of heb ik dat nou mis? :')

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 09:46

amado7 schreef:
Dreft is toch afwasmiddel? en giftig? of heb ik dat nou mis? :')

Jaa maar afwasmiddel is een ontvetter ;) dus wat dat betreft klinkt het zo gek nog niet.. en zolang je het niet drinkt denk ik niet dat het kwaad kan, je hebt toch ook je handen in het sop?..

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 09:46

Ja dat is wel zo :')

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 09:49

Misschien werkt droogshampoo wel bij je?
Dat kan je dan ook alleen op je kruin spuiten :j

Iepoetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 14:09

Ik heb het ook eens gehad, een paar dagen. Heel vreemd was dat... Had ik mijn haar gewoon goed gewassen, was het droog en weer vet op die plek... Maar goed, dat ging ineens weer vanzelf over, heb er niets aan gedaan, ook geen andere shampoo of conditioner gebruikt oid, dus geen idee wat het nou was en waardoor het weer is weggegaan...

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 17:25

Ruby1995 schreef:
Maar je haar elke dag te wassen blijkt ook slecht te zijn... Ik was het ook elke dag en soms om de dag maar als ik een dag niet heb gewassen is het gelijk een beetje vettig, maar dat komt omdat je haar gewend is elke dag gewassen te worden...

Hoe vaker je het wast idd hoe vetter het word. Misschien niet erg fris om naar te kijken maar gewoon echt afbouwen. Meer dan 2 keer per week je haar wassen is zeker niet nodig!

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 17:35

Ik heb echt na 1 dag al heel erg vet haar.....Moet het helaas wel iedere dag wassen....Werk in de zorg, en dan is het niet zo fris als ik daar rondloop met een dikke bos vet haar...Suggesties ideen wat voor shampoo zijn welkom

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 17:56

Tooske schreef:
Ruby1995 schreef:

Hoe vaker je het wast idd hoe vetter het word. Misschien niet erg fris om naar te kijken maar gewoon echt afbouwen. Meer dan 2 keer per week je haar wassen is zeker niet nodig!

Ligt er helemaal aan wat je doet. Ik sport 3 dagen in de week zeer intensief en dan zit mijn pony vastgeplakt aan mijn hoofd van het zweet. Daarnaast een bijbaantje op de manege. Lekker fris om het dan maar 2 keer per week te wassen. :D

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 18:18

Ik ben ook elke dag op stal maar er ruikt toch niemand aan je haar?

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 18:21

Nou ik ruik het zelf en bij de binnenbak is het ook gewoon enorm stoffig. Ik vind het smerig als mijn haar naar paarden ruikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:36

Ik ook en zeker als je zweet vind ik 't echt ranzig, je wast je lichaam toch ook na het sporten? Ik zweet bij m'n hoofd toch ook echt wel hoor als ik fanatiek sport..

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 12:41

Jippie! Dreft heeft me goed geholpen! :)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 12:53

Rebeccaa schreef:
Ik ook en zeker als je zweet vind ik 't echt ranzig, je wast je lichaam toch ook na het sporten? Ik zweet bij m'n hoofd toch ook echt wel hoor als ik fanatiek sport..

Ja echt wel!

Mensen zeggen altijd wel heel gemakkelijk dat je je haar maar weinig moet wassen maar bij de meeste mensen zou dat echt smerig zijn.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 13:11

Bij mij helpt het om geen conditioner te gebruiken. Ik gebruik nu een solid shampoo (van The Beauty Bakery) en dat helpt heel goed, ook die van Lush zijn goed :)

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 15:11

Jildau schreef:
Rebeccaa schreef:

Ja echt wel!

Mensen zeggen altijd wel heel gemakkelijk dat je je haar maar weinig moet wassen maar bij de meeste mensen zou dat echt smerig zijn.

Maar die mensen zeggen dat ook niet voor niets ;) Voor je haar en hoofdhuid zelf is het beter om het niet vaker dan twee keer per week te wassen. Vaker kan het tot vervelende probleempjes leiden zoals roos of een gevoelige hoofdhuid. Of het er mooi en schoon uitziet of niet, is een ander verhaal.