Wie word er ook misselijk van vroeg in de auto?<Reisziekte?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

_Apple_

Wie word er ook misselijk van vroeg in de auto?<Reisziekte?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-12 18:05

Hoi Bokkers,
Ik word altijd misselijk als we bijv. om 7 uur al in de auto zitten. Dus ook op vakantie, en dat vind ik helemaal niet leuk. Want ik houd er juist van, om gewoon lekker te gaan slapen, lezen, op mn Nintendo of muziek luisteren.
Maar als we dus vroeg heen gaan, dan zit ik gewoon een beetje in spanning. Gewoon, omdat ik weet dat ik me na een kwartier niet goed ga voelen en dat ik dan moet overgeven. Ik kan er niks aan doen.
Voor mij is dat heel lastig, want ik weet dat het zo is, maar niet precies wanneer.

Nou heb ik net Reisziekte pilletjes van Primatour en dan zullen we Maandag ochtend wel zien of het helpt. Er staat dat je voor mijn leeftijd een halve een half uur voordat je weggaat, en tijdens ook nog een halve. Eens kijken of dat helpt.

Maar hebben nog meer Mensen dit?
En wat hebben jullie gedaan?
En wat zijn jullie ervaringen mee?

Alvast bedankt!
Groetjes, _Apple_

Knoffer

Re: Wie word er ook misselijk van vroeg in de auto?<Reisziekte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 19:15

Ik heb het niet zoals jij op bepaalde tijdstippen ofzo, maar ik heb nog steeds last van wagenziekte. Nooit overheen gegroeid, al is het wel minder dan vroegah. Primatour werkt bij mij heel goed.

mimeslosydyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 19:54

Ik heb ook vaak last van wagenziekte. Het moet vooral niet warm/benauwd in de auto zijn, niet gaan lezen, wel naar buiten kijken. Als we op vakantie gaan neem ik altijd een pilletje, maar weet niet eens hoe het heet. Heb gelukkig al lang niet meer hoeven spugen, kan me nog wel een keer herinneren naar wintersport dat ik de hele weg heb lopen kotsen. Dat was echt hel :+

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 19:58

Vooral niet gaan lezen of computerspelletjes spelen! Ik wordt al misselijk als ik een berichtje op mijn telefoon schrijf.
Probeer zoveel mogelijk door de voorruit te blijven kijken, met een gezellig muziekje erbij. :)

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 20:07

Een lichte maaltijd van te voren eten helpt bij mij ook altijd. Juist als ik niks in mijn maag heb word ik misselijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 20:16

PPPeet schreef:
Een lichte maaltijd van te voren eten helpt bij mij ook altijd. Juist als ik niks in mijn maag heb word ik misselijk.

Van hetzelfde heb ik ook last.
Om het te voorkomen eet ik vaak magere yoghurt, volle yoghurt valt dan bij mij niet helemaal lekker. :)
Succes!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 20:21

misschien komt het ook wel een beetje door de spanning, júist omdat je bang bent dat je misselijk word ga je je vaak niet lekker voelen.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 20:33

Dat heb ik ook vaak genoeg gehoord, maar mijn ervaring is dat wagenziekte niet echt een psychische factor heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 20:35

Polly schreef:
misschien komt het ook wel een beetje door de spanning, júist omdat je bang bent dat je misselijk word ga je je vaak niet lekker voelen.

Volgens mij niet, ik ben er nooit bang voor, maar het gebeurt toch. Maar misschien bij andere mensen wel. :)

Edit: ik lees nu bovenstaand berichtje. :)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 20:43

De hele tijd door de voorruit kijken, dus niet lezen spelletjes doen of zelfs maar even opzij kijken, en proberen mee te denken, dus als je weet datjullie straks links af gaan alvast de bocht gaan inkijken. Bereid je lijf als het ware een beetje voor op de beweging. Dat helpt bij mij het beste en , maar dat werd al genoemt, vooral niet te weinig eten. Autorijden op een lege maag is voor mij een garantie op misselijkheid. Primatour pillen werken bij mij redelijk goed, kan nog steeds niet lezen enzo maar als ik me goed gedraag, dus de hele tijd naar voren kijken, dan wordt ik nog maar zelden misselijk.

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 20:50

ik heb ook last van wagen/vlieg ziekte...
ik kan absoluut niet lezen,spelletjes doen of iets van het naar beneden kijken wordt ik heel misselijk...
leuk als je naar zuid frankrijk op vakantie gaat :7

ik heb altijd smettabletten ( weet even niet van wie) en moet 1 uur voro het reizen 1 pil en als we vertrekken 1 en mag ieder uur gewoon tabletje ( wel met een maximum)...

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 20:55

Beste oplossing is meteen je rijbewijs halen en voortaan zelf rijden ;)

dietmdb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 20:59

Ik heb er héél erg last van, super vervelend ! Ik heb een tijd idd Primatour gebruikt, maar toen ik daar 1 keer tóch van moest overgeven in de bus, gebruik ik nu huismerk pilletjes van de Etos, die moet je 2 uur van tevoren innemen. Maar bij mij zit het ook heel erg tussen mijn oren, gewoon het idee dat ik ziek kan worden maakt me eigenlijk al ziek. Precies dat heb ik ook met heimwee haha

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 21:00

misschien helpt het als je voorin kunt zitten?

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 21:05

Ik heb het ook heel erg, gelukkig hebben wij nu een auto die niet stinkt van binnen (wat een opluchting!) en is de rijstijl van mijn ouders erg fijn.
Ik heb het vooral bij vreemde in de auto en al helemaal als ze als een gek rijden (snel optrekken, hard door bochten, vaak remmen, als een gek over hobbels etc.)
En bussen zijn ook echt een hel! Ook in de trein moet ik met de richting mee reizen dan is het goed te doen.

Voor lange (bus)reizen neem ik ook vaak primatour en is het goed te doen. Vroeger was het erger als nu toen heb ik inderdaad een aantal maal lopen spugen.

Overigens als ik zelf rij heb ik nergens last van, ook voorin zitten is een stuk fijner dan achterin!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 21:32

Primatour werkt goed, een kleine tip.....niet op je tong laten liggen, dan heb je daar geen gevoel meer in voor minstens een halve dag :)

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 21:39

Ik heb het ook. Terwijl als ik zelf achter het stuur zit, nergens last van heb.
Maar zodra ik er naast plaats neem, of op de achterbank begint het bij mij het hoofdpijn, duizelingen en misselijkheid.
Wat bij mij dan wel verlichting wil geven is iets eten of drinken.
Lezen in de auto is voor mij echt funest.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 12:41

Dat als je zelf rijdt geen last hebt, is natuurlijk ook niet zo gek. Het heeft alles te maken met de verwachting die jij hebt van de beweging die het voertuig gaat maken en hoe het werkelijk beweegt. Als je zelf rijdt, kun je veel beter inschatten hoe het voertuig zich gaat bewegen. Daarom heeft het ook zoveel nut om op de weg mee te kijken. Als kind keek ik ook vaak actief mee en voorruit, tot ik m'n ogen niet meer open kon houden van de vermoeidheid en dan word je nog veel sneller misselijk :P (Grootste ergenis: als je verwacht dat een bus de 2e afslag op een rotonde gaat nemen, maar neemt de derde, of andersom. Arg!)

Zo heb ik een keer een proefrit gemaakt in een semi-automaat, wat een poedersuiker ding :') Ik werd gewoon misselijk terwijl ik zelf reed, omdat ik dus slecht kon inschatten wanneer dat gekke ding dacht dat het logisch was om te schakelen en dat vervolgens ook nog heel schokkerig gebeurde. (Als ik in een gewone automaat rijd, heb ik daar overigens veel minder last van.)

Kinke schreef:
Primatour werkt goed, een kleine tip.....niet op je tong laten liggen, dan heb je daar geen gevoel meer in voor minstens een halve dag :)

Lol, ik zou spontaan gaan kotsen als ik dat vieze ding op m'n tong zou laten smelten, gadver! :P Snel doorslikken!
Laatst bijgewerkt door Knoffer op 08-04-12 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 12:48

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 12:58

Heb je die bandjes al eens geprobeerd? Ik wil ze al een hele tijd testen, maar vergeet het steeds.
(En heb het ook niet meer zo vaak nodig, meestal rijd ik toch zelf, zeker langere stukken.)

Horizon kijken kan ook helpen idd, maar op de weg kijk ik toch sneller veel mee met het verkeer. Anders kun je ook niet zien of je bijv. moet w88 op een invoegende auto oid. Met zeeziekte focus ik wel op de horizon, tot ik me zo poedersuiker voel en alleen nog maar kan kotsen dat ik met m'n ogen dicht over de reling blijf hangen :')

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 13:08

Ik heb op korte afstanden of als t veel snelweg is niet zo'n last van wagenziekte, maar bijvoorbeeld bij van die eindeloze kronkelweggetjes wel, en dan werken die bandjes bij mij heel goed :))

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-12 13:33

Oké, bedankt voor alle reactie's. Ik ga gewoon even kijken hoe het gaat met Primatour morgen. En anders zijn er altijd nog van die bandjes.

Ik voel me dan altijd een beetje raar in het begin, en dan echt misselijk.
Maar in een attractie heb ik daar nog nooit last van gehad!

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-12 13:33

Ohja, zijn die Primatour dingen vies?!

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 13:37

Ik vind ze echt enorm smerig, maar ik ben ook heel slecht in pillen doorslikken, dus dan proef je er ook meer van. Maar het is het waard.

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-12 13:38

Oké, waar smaakt het dan naar?