Ik hoop dat iemand hier advies heeft voor mij... Houd het alsjeblieft ook een beetje aardig, vind het echt niet fijn om zo te leven.
Ik ben 17 jaar en zit/lig zo'n beetje 20 uur per dag. Heb er maar 20 van gemaakt, maar als ik m'n dagen een beetje bekijk, komen veel dagen eerder rond de 23 uur per dag... Sommige dagen kom ik uit bed, ga op de bank zitten/liggen en ga er alleen vanaf om naar de wc te gaan of om drinken of eten te pakken.
Dit is natuurlijk niet van de een op de andere dag gekomen. In de 1e klas (12/13 jaar) kreeg ik problemen met m'n gezondheid. Toen deed ik zelden mee aan de gymlessen, maar na school reed ik nog wel paard. Op m'n eigen tempo sporten ging nog best.
Ondertussen (Ben nu 17) ga ik niet meer naar school, Ga nog wel naar m'n pony en ons paard, maar doe niks. (Moeder mest uit, ik doe simpele dingetjes)
Vroeger ging ik ALTIJD mee naar de winkel, nu blijf ik in de auto zitten...
Had nooit veel vrienden, maar zie/spreek ze nu nooit meer. M'n vriendin van vroeger heb ik zeker een half jaar niet meer gezien of gesproken... Heb ook het idee dat ze geen contact meer wil, wat ik opzich wel kan begrijpen...
Slaap ook kl*te, omdat ik gewoon niet moe word.. nouja ben moe genoeg, maar niet de vermoeidheid die je voelt na een dag sporten of school.
Heb al vaak geprobeerd weer in beweging te komen, maar lopen gaat niet verder dan zo'n 400 meter... heb zoiezo met lopen een rotgevoel in mijn benen, maar als ik doorloop krijg ik pijn in mijn kuiten (Kramp, maar dan echt veel pijnlijker dan gewone kramp) en lichte pijn in de rest van mijn benen.
Ook heb ik soms dat mijn arm verlamd raakt en iedereen is 's ochtends minder sterk, maar soms krijg ik m'n deken amper omhoog. Ook een bord kan ik met één hand amper nog tillen.
Soms stoot ik me ergens aan en dan kan ik wel janken van de pijn, ook doen dekens soms pijn aan mijn voeten, of iets in mijn broekzak wat pijn doet aan mijn bovenbeen. Heb ook eigenlijk alleen nog maar joggingbroeken aan.
Heb Polyneuropathie in m'n beide benen en linkerarm. Weet even niet meer hoe het heet, maar je kunt daardoor pijn krijgen van dingen die geen pijn doet bijv en problemen met bewegen. Ik heb beide.
Heb m'n moeder al een keer gezegd dat ik soms bang ben dat ik in een rolstoel terecht kom..
Ik zou zo graag een ander leven hebben... beetje sporten, daardoor ook meteen afvallen (Wat nu ook niet lukt, omdat alles wat ik eet te veel is voor hoeveel ik beweeg) en gewoon weer een beetje onder de mensen komen.
Maar hoe moet ik sporten als alles pijn doet? Of je écht veel moeite moet doen om te lopen? Hoe krijg ik weer een normaal leven? Ben niet depressief ofzo, maar ik zou zeker gelukkiger kunnen zijn...
Oke, dit is een lang verhaal geworden... ondanks dat ik nog zo van plan was het kort te houden

Mijn vraag is dus of iemand hier ervaring mee heeft en ideeën heeft?
*Twijfeld erg over plaatsen.... Maar hopend op tips of adviezen toch maar doen*
zit vast wel iets bij. De kans op blessures is in het water niet heel groot en je kan vrij bewegen

Wel zijn ze aan het kijken of er iemand is die met mij dingen kan gaan doen. Dat lijkt me trouwens ook goed, wil het graag, weet zelf ook dat ik er op deze manier niet uit kom
slaap lekker!)