geuroverlast

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

floor69

geuroverlast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 20:54

Tips gevraagd!

Probleem: of het nu koud is of warm, na verloop van tijd ga ik transpireren tijdens het rijden (ook tijdens andere sporten) en mijn deo kan het niet aan zodat ik na het rijden een vieze lucht meedraag (en verspreid, helaas) :oo .

Ik heb altijd katoenen kleding aan, wel ook een bodyprotector maar ik hou er al rekening mee dat ik het warm zal krijgen en draag dus niet teveel kleren. Of ik trek een vest uit tijdens de les.

Ik heb nu 3 deo's geprobeerd (Dove, Nivea en Rexona, die laatste is zelfs speciaal voor sporters) maar geen goed resultaat. Ik douche uiteraard 's ochtends en dan doe ik dus deo op. Een paar uur later ga ik dan rijden.

Wie heeft de gouden tip voor een echt goede deo? Of andere anti-geurtips?

PS Sorry voor het "onaangename" onderwerp maar ik zit hier wel mee. Ik kan niet eens met goed fatsoen een paar boodschappen doen onderweg naar huis! (Nou ja, dat vind ik zelf. Als ik mijn armen niet optil gaat het misschien net wel ;) maar ik vind het zelf gewoon erg vies.)

Creatas

Re: geuroverlast

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 20:56

Als je overtranspireert kan je wellicht via de Huisarts vragen om Botoxinjecties, deze schijnen ingezet te worden om deze klieren te deactiveren. Wellicht zijn er nog bokkers die andere tips hebben die je nog eerst uit kan proberen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 20:58

Vind jij dat je stink of stink je ook echt?
Vraag anderen of ze je ruiken.
Mijn vriend denkt ook altijd dat hij stinkt naar zweet maar ik ruik nooit wat.
Verder heb je wel speciale deo's geen idee hoe ze heten maar daar zullen anderen vast wel mee kunnen helpen.

floor69

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 21:09

@ Creatas: botox is voor overmatige vochtproductie, dat heb ik dan gelukkig weer niet :D . Voor mij is de geur het probleem.

@ Zonnebloem: Mijn dochter is de enige die het zegt (en kinderen spreken de waarheid). O ja, en manlief zocht een keer iets in de wasmand en vroeg zich vervolgens af "wat hiermee is gebeurd" en hield mijn shirt omhoog. Gelukkig zijn we al bijna 9 jaar samen :j.

Ja, speciale deo's heb ik dus al 3 van geprobeerd (op advies van verschillende drogisten) maar tot nog toe zonder resultaat.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 21:11

kun je niet gedurende de dag een paar keer het deo smeren herhalen?

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 21:13

Dan zou je Odorex eens kunnen proberen, die werkt bij mij ook heel goed. Bij veel deo's heb ik ook het idee dat ik stink maar bij die niet.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 21:14

odorex.. kun je bij drogist kopen.. hoef je maar een keer in de 3 dagen op te doen..

verschillende vormen van depper spuiter.. ook een soort die je elke avond op kan doen en dan s morgens je oksels wassen..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 21:16

Odorex extra dry :j

Werkt als een trein :D
Kun je overal wel kopen; kruidvat, etos etc

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 21:16

Odorex helpt bij mij ook niet :n

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 21:17

Deoleen is volgens mij ook goed. Zit wel geen geur aan, maar ik vind die wel fijn

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 21:18

ik heb ook hetzelfde probleem gehad, nu gebruik ik al jaren de roller van odorex en heb ik nergens meer last van! als ik deze 'sochtends op doe ruik ik in de avond ook nog fris.
je hebt ook een roller van transpirex (geloof ik dat t heet) een wit met blauwe verpakking heeft dit en kun je kopen bij de kruidvat, deze moet je savonds aanbrengen op droge en schone oksels en daarna op laten drogen, de volgende ochtend afwassen met water. deze heeft mij zelfs drie dagen lowlands fris laten ruiken ;-) dus dat is wel een teken dat het echt werkt!

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 21:27

Het verhaal van je wasmand komt me bekend voor :D .
Enige deo die bij mij 't vrij goed doet is van Zarqa. Te verkrijgen bij reformzaken en bij sommige drogisterijen.
Ik heb er al heel veel geprobeerd, maar eigenlijk werkte niets. Deze Deo houdt 80-90% van de zweetlucht onder controle. Maar mijn shirt moet na het rijden wel in de was.

Succes ermee.

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 21:52

Creatas schreef:
Als je overtranspireert kan je wellicht via de Huisarts vragen om Botoxinjecties, deze schijnen ingezet te worden om deze klieren te deactiveren. Wellicht zijn er nog bokkers die andere tips hebben die je nog eerst uit kan proberen.

Bij het gebruik van botox zweet je nog wel met sporten, dus dit had niet geholpen.

Ik was mn oksels elke ochtend met olijfolie zeep met een beetje laurier erin. Dit scheelt een hoop.
En als deodorant heb ik lavera voor de gevoelige huid (bij reformzaken te koop)deze word met je zweet weer vloeibaar en ruik je stukken minder tot niet.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 04:10

hai hai

Ik weet niet of je op stal toevallig een wc hebt met kraampje
maar je kan overwegen om bv wat washandjes en badschuim daar neer te zetten en als je dan hebt gereden of je voelt je niet fris dan kan je je even lekker opfrissen .. Gewoon alleen even met wat badschuim onder je oksels en afdrogen en een nieuw truitje aan :)

En dit kan je thuis ook smiddags doen :)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 07:01

Als ik met bodyprotector gereden hebc zweet ik me altijd wezenloos.
Met een zeiknat shirt tot gevolg, dus na het afstijgen verwisselde ik dat natte shirt altijd meteen voor een schone droge.
Geeft wat meer was, maar wel een schoner gevoel.

floor69

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 09:22

Marije_jiplover schreef:
Als ik met bodyprotector gereden hebc zweet ik me altijd wezenloos.
Met een zeiknat shirt tot gevolg, dus na het afstijgen verwisselde ik dat natte shirt altijd meteen voor een schone droge.
Geeft wat meer was, maar wel een schoner gevoel.
shilady schreef:
hai hai

Ik weet niet of je op stal toevallig een wc hebt met kraampje
maar je kan overwegen om bv wat washandjes en badschuim daar neer te zetten en als je dan hebt gereden of je voelt je niet fris dan kan je je even lekker opfrissen .. Gewoon alleen even met wat badschuim onder je oksels en afdrogen en een nieuw truitje aan :)

En dit kan je thuis ook smiddags doen :)

Tja, zo gezellig en schoon is de wc daar niet... Mar de actie met washand enzo doe ik nu dus altijd thuis na het rijden (meestal geen tijd om te douchen).
Schoon shirt meenemen is natuurlijk wel een idee want inderdaad heb ik wel een nat shirt na het rijden.

@ allen: het lijkt erop dat odorex uit dit mini-onderzoekje als beste uit de test komt, ik ga het proberen en laat het weten.
Zal ik mijn voorraad Dove, Nivea en Rexona daarna veilen voor een goed doel :') ?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 09:30

Ik gebruik Sanex Zero% deo. Heb nu de spuitvariant, maar vind de roller wat beter werken. Hiermee ruik ik mijzelf de hele dag niet ;)

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 23:04

Misschien een stomme vraag hoor, maar heb je altijd met rijden schone kleren aan? Of doe je ook wel eens een shirt aan dat je al eerder gedragen hebt en nog niet uitgewassen is? Dat kan namelijk ook al schelen, 'oud zweet' stinkt namelijk.
Of misschien kan het ook aan je wasmiddel liggen? Wij hebben hier ooit wasmiddel gehad waarvan ik vond dat mijn shirt snel stonk... Toen we andere wasmiddel kochten was dit over. :)

kler

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 06:38

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 06:48

Misschien doe je dit allemaal al maar het helpt wel...
Okselhaar scheren.
Trek altijd schone shirtjes en hempjes aan.
1x gedragen gelijk in de wasmachine
je oksels goed wassen niet ff snel milde zeep heb je al
en een washandje gebruiken dat het goed gewassen wordt
Wat iemand ooit zei is gebruik een anti-transpirant en geen deodorant tegen oksel zweet
Hoe zit het met cafeïne en alcohol gebruik?

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 06:58

ik heb het ook, dat ik naar ruik en dan hoef ik niet eens iets gedaan te hebben, dus ik volg even ;)

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 07:04

Tegem de geurtjes zijn er wel deo's momenteel bij kruidvat een blauwe roller kost +-5 euro maar werkt super
De DA heeft nog ander merk ook die prijs maar weet zo niet hoe soe heet is iig witte verpakking en moet je aan schijf draaien komt er zo'n sliertje uit
Beide zijn geurloos maar verminderen transpiratie en geurtje totaal weg.
ik gebruik ze altijd in de zomer :)

Juliettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 07:11

Niet teveel knoflook eten is ook zeeeer belangrijk! ;)

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 07:42

Met de Odorex roller hebben wij ook goede ervaringen. Mijn jongste dochter heeft FM en een symptoom is penetrante lichaamsgeur. Sinds zij dit gebruikt, geen last meer. Mijn andere dochter en ik zelf gebruiken hem nu ook en vind het resultaat duidelijk beter. Had zelf (vanwege de overgang) nogal last van klotsende oksels en later op de dag daardoor toch wel 'geur', nu niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 07:45

Klinkt mij als je kleding die vooral ruikt en niet zozeer jijzelf. Week je kleren eens een paar uur in azijn, dat breekt de geur goed af. Als je daarna gewoon wast is je kleding veel schoner en stink je niet al gelijk na 5 minuten.

Verder helpt de stick van nivea dry bij mij erg goed. Wel uitkijken met je kleding want hij vlekt als een gek, maar helpt in elk geval super! En is wat vriendelijker dan odorex.