ik word niet echt bruin onder de zonnebank..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

bello2005

ik word niet echt bruin onder de zonnebank..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 07:44

hallo,

ik weet niet of het hier goed staat, maar denk het wel. ( zo niet zet het dan maar even goed, bedankt)
zoals de titel al zegt,, ik word niet echt bruin onder de zonnebank.

meestal als ik weer een tijdje ben gestopt met 'zonne' ga ik de eerste 4 weken ong 4 keer onder de zonnebank een half uur rug en buik ( we hebben een hemel, dus ik moet me omdraaien).
na die 4 weken ga ik meestal 2 a 3 keer per week onder de zonnebank ook een half uur.
ik strijk me na iedere zonnebank 'beurt' ook iedere keer in met Dove summer glow, ( dus creme met een bruin tintje, je zou denken dat ik daar ook bruiner van moet worden, niet dus) om te voorkomen dat mijn lichaam na verbrand ruikt en het is ook beter, dan blijft de huid soepel.
ik moet er ook bij zeggen het zijn nieuwe lampen.
en op zich zie ik wel verschil als ik onder de zonnebank ben geweest, maar op een bepaald moment word ik gewoon niet bruiner..

hoe kan dat ?? iemand tips..

ja, mensen zeggen je moet na zo 'n salon gaan, maar dat vind ik niet fijn en dat wil ik ook niet..

alvast bedankt voor jullie tips..

Ojajoh

Re: ik word niet echt bruin onder de zonnebank..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 07:46

ik wou zeggen, moet je eens langs een salon gaan :P

zij kunnen beter beoordelen welk type huid je hebt, welke smeermiddelen en welke type zonnebank bij jou past

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 07:47

De tip? Niks erop smeren voordat je gaat zonnen. Geen creme of lotion of zoiets. Helemaal niks.
Elke dag 20 min buik en 20 min rug.
Hemel op 70 cm afstand zetten maximaal, niet hoger. (moet je even in het boekje kijken, misschien verschilt dit per hemel)

Kan me niet voorstellen dat het dan niks doet.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 07:51

nee, voor dat ik ga zonne doe ik er niets op.
wel merk ik als ik me voordat ik ga zonne douche.. ik een stuk bruiner er onder uit kom..
maar dan nog blijf ik op een 'kleurtje' steken..

de hemel staat al echt laag.. dat ik het zelf af en toe voel branden..

het is gewoon echt raar..

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 07:53

Op welke stand staat je zonnebank? Veel thuis lampen zijn veel minder sterk dan lampen in een salon.
En het kan, dat je gewoon niet meer pigment heb.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 08:04

uuhm,.. ik durf het eigenlijk niet te zeggen,, het staat gewoon op een standaard stand, ik kan alleen de minuten aan zetten..
wat ik ook zo raar vind, als ik buiten in de zon lig, heb ik het idee dat ik wel bruiner word..
het kan aan mij liggen, maar het lijkt dan donkerder..

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 08:10

en de lampen? zijn die oud? want ik weet wel dat de lampen maar zoveel uren hebben en dan vervangen moeten worden

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 08:16

nee, de lampen zijn splinternieuw, dus daar kan het niet aan liggen

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 08:19

Misschien heb je gewoon niet meer pigment? Ik wordt ook nooit heel bruin, heb een beetje hetzelfde. Het is natuurlijk sowieso niet zo goed om onder de zonnebank te gaan, dus ik zou niet elke dag gaan liggen bakken als ik jou was.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 08:20

ja ik ben bang dat je dan verdoemd bent om blank te blijven :+

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 08:28

iedere dag doe ik meestal alleen de 1e 4 weken,, dan schiet het een beetje op, maar daarna ga ik 2 a 3 keer onder de zonnebank en soms maar 1 keer,,

haha blijkbaar wel .. maar zo blank vind ik niet mooi, er mag best een kleurtje op zitten haha

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 08:31

ik denk dat er niks anders op zit dan verven :')

(tanspray)

Puck1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 09:56

Je moet het elke dag doen, ik merk het vaak pas na een week(dus als ik echt 7 dagen heb gezonnebankt! Ik smeer me ook niet in (wel na de douche daarna) als je dit elke dag even doet en volhoud moet je ooit wel een keer bruiner worden toch? en anders idd sprayen, maar ben je echt heel wit?
Een vriendin van mij heeft het ook en verbrand alleen maar..

Twinkle10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 10:13

Dove summer glow is toch niet voor onder de zonnebank? :+

Ik heb bij de Etos een flesje creme gehaald speciaal voor onder de zonnebank met 'bruiningsversnellers-iets' erin,
en bij mij helpt dat wel!
Kost wel iets van 10 euro maar je hebt er wel wat aan!

flora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 10:17

ik heb ooit gehoord dat het beter is om tot 2uur nadat je onder de zonnebank met geweest niet te douchen..

kan me niet voorstellen dat het echt zo is, maar misschien een idee om uit te proberen?

Puck1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 10:24

@ flora ook nog nooit van gehoord. ik douche altijd na de zonnebank.. dat vind ik ik wel fris.
Ik heb gene idee waar dat aan zou kunnen liggen, wat er slecht aan kan zijn :P

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 10:47

Voordat je gaat zonnen even scrubben :)

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 19:33

Ojajoh:

maar dat sprayen ziet vaak zo nep uit..

Puck1994:

nee ook dat helpt bij mij niet om iedere dag er onder te gaan
nee wit ben ik niet.. maar mooi bruin ook niet haha
ik strijk me ook alleen in als ik klaar ben,, om de muffe verbrand geur van me af te halen..
dat is dan dove summer glow, dus daar zit ook iets van bruinings spul in.
en verbranden doe ik niet.. wanneer ik wel wat ben verbrand trekt dat weg na bruin..
maar echt 'mooi' bruin word ik niet..
mijn moeder ziet het wel altijd dat ik bruiner ben.. maar ik wil zelf ook het verschil zien :P

Twinkle10:

ik doe GEEN creme op als ik er onder ga.. maar als ik klaar ben met zonne..

flora:

dat heb ik ook gehoord inderdaad,, ik douche me meestal ook voordat ik ga zonne..
waarom.. omdat het op de een of andere manier het 'bruine' dan wel blijft 'plakke' haha..
ze zeggen dat als je na het zonne gaat douche je het 'bruin' er weer van af wast.. of zo iets..

Bonjoy:

dat scrubben helpt inderdaad ook.. maar dan nog word ik niet bruiner dan..

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 20:26

Als je je laat sprayen door een GOEDE salon ziet dat er gewoon mooi en natuurlijk uit hoor...
(en is ook veel beter voor je huid)

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 20:30

ja maar weet je wat het is,. dat kost weer zo veel geld.. en je zult het vast en zeker eens in de zoveel tijd moeten bij laten sprayen.. dat is het me eigenlijk niet waard..
dan doe ik het het liefst nog bij me zelf..

wat moeilijk allemaal zeg :P

Twinkle10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 09:48

bello2005 schreef:
Twinkle10:

ik doe GEEN creme op als ik er onder ga.. maar als ik klaar ben met zonne..

Sorry, heb het wat te snel gelezen :Y)

Maar ik zou gewoon bij de Etos langsgaan voor een zonnebankcreme met 'bruiningsversnellers' .
Ik heb zelf rood haar en een lichte huid, dus echt heul bruin word ik ook niet -O-
Maar door die creme verkleur ik wel!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 09:55

Dat je niet mag douchen na het zonnen is echt onzin. Bruin kan je niet afwassen omdat het pigment in de huid zit. Dus tenzij jij met een kaasschaaf jezelf afdroogt is er niks aan het handje :D

Overigens heb ik hetzelfde. Thuis hebben wij een zonnehemel, spliksplinternieuw en ook echt niet de goedkoopste. En ik word gewoon niet bruiner. Ik merk helemaal geen verschil :') Ook niet als ik op z'n maximum sterkte en op z'n langst ga.
Op de sportschool hebben we echt een bank, en daar ga ik dan maar 15 minuten en kom ik echt bruin onderuit. Zie ook direct heel veel verschil tussen string (waar dus stof zat) en de rest van het lichaam.

Ik ga daar om een kleur op te bouwen 1x per week en moest na 4 weken stoppen omdat ik onnatuurlijk bruin werd. Moest ook al m'n make-up opnieuw kopen omdat ik zo bruin was.
Terwijl thuis ging ik soms 5 keer per week onder de hemel om maar iets bruiner te worden en er gebeurde nauwelijks.

Over die bruiningsversnellers sta ik redelijk sceptisch. In de meeste zit niks wat je bruiningsproces zou versnellen en heb bij wijze van experiment een aantal keer gezond met 1 arm ingesmeerd en 1 arm niet en de ingesmeerde arm werd zelfs minder bruin.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 10:01

bello2005 schreef:
nee, de lampen zijn splinternieuw, dus daar kan het niet aan liggen

Laatst zei me iemand dat de nieuwe zonnebanken van tegenwoordig(althans in België, ik weet niet hoe het Nederland zit) rommel zijn. Sinds de berichtgeving van dat het huidkanker etc veroorzaakt, zouden de lampen zo aangepast zijn dat ze minder risico bevatten.
Maar dus ook minder sterk zijn dan de oude. Wij hebben een oudere zonnebank en die draait nog heel goed. Je zou naar en zonnebankcenter moeten, die hebben wel nog banken met degelijke lampen mits ze er een certificaat voor hebben (let op ik spreek over België nu, ik weet niet of er veel verschil is met Nederland).

Dat is mij althans wijsgemaakt, nog niet de tijd gehad om het te controleren :) .

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 10:19

Zo vaak onder de zonnebank per week is echt niet goed hoor :o Ik zou inderdaad naar een studio gaan of je laten spraytannen. Overigens werken een aantal van die dingen wel die erop smeert voordat je onder de zonnebank gaat. Een vriend van mij heeft altijd een flesje wat hij koopt bij een zonnestudio en daarmee komt hij echt een stuk bruiner onder de bank vandaan. Ik zelf heb biodermal extra sun tan, onder de zonnebank merk ik weinig verschil, maar ik smeer het ook gewoon op in de 'echte' zon. En dit is het resultaat (dit is in de zomer, augustus):
Afbeelding

Even voor de duidelijkheid dat ik echt gewoon blank ben, zo zie ik eruit in de winter:
Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 11:59

Kimmysan: Jij bent in de winter nog veel bruiner dan ik hoogzomer ben. Zo bruin word ik nooit.
Maar jouw huidskleur lijkt gewoon al wat getinter. Je hebt blijkbaar gewoon meer pigment en dan kleur je ook sneller. Ik ben blond met blauwe ogen en heel bleek. Ik word heel moeilijk bruin.