Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Bron: http://www.gynaecologie.nl/content/pgs/ ... ogynon.aspCitaat:Microgynon 30 is een lichte anticonceptiepil die wordt gebruikt om zwangerschap te voorkomen. Microgynon 30 is een zogenaamde éénfase combinatiepil. Eénfase, omdat alle 21 pillen per strip dezelfde hormoonsamenstelling hebben. Combinatiepil, omdat er 2 verschillende hormonen in deze pil zitten. Dit zijn de hormonen levonorgestrel en ethinylestradiol.
Amaris schreef:Wat vertrouw je niet?
De bestanddelen zijn toch precies hetzelfde, dus je mag er wel vanuit gaan dat de pil net zo goed werkt.
Zou wat zijn anders...
Is net zoiets als dat je Nerofen koopt of ibuprofen. Precies hetzelfde, alleen heet de laatste naar wat het eigenlijk is.
ArlandoO schreef:heb ik ook gehad met mij pil. De fabrikant ging over naar een ander soort o.i.d., ook iets verzekeringtechnisch is mij verteld..
Vond het ook maar vreemd!
appiesjappie schreef:op internet lees je eigenlijk alleen maar negatieve verhalen over deze pil en zie het eigenlijk niet zitten om deze nute gaan slikken. Veel mensen hebben heel veel stemmingswisselingen, hoofdpijn, misselijkheid, buikpijn enzovoort. Daar zit ik niet op te wachten dit was altijd precies de goeie pil. En als het dezelfde pil is vind ik het wel raar dat je oppeens ook weer de microgynon terug kunt krijgen als je er om vraagt???? Dan zijn het toch wel 2 verschillende soorten pillen?
Amaris schreef:appiesjappie schreef:op internet lees je eigenlijk alleen maar negatieve verhalen over deze pil en zie het eigenlijk niet zitten om deze nute gaan slikken. Veel mensen hebben heel veel stemmingswisselingen, hoofdpijn, misselijkheid, buikpijn enzovoort. Daar zit ik niet op te wachten dit was altijd precies de goeie pil. En als het dezelfde pil is vind ik het wel raar dat je oppeens ook weer de microgynon terug kunt krijgen als je er om vraagt???? Dan zijn het toch wel 2 verschillende soorten pillen?
Daar moet je niet vanuit gaan. Mensen schrijven altijd alleen maar als het niet goed gaat, als het wel goed gaat is er schijnbaar niet veel te melden.
Zelf ben ik van Mercilon naar de merkloze variant gegaan, geen centje pijn. Als die pil werkt (je wordt niet zwanger) en je hebt verder nergens last van, waarom dan zo'n herrie? Probeer die nieuwe eerst eens voor je begint te roepen zou ik zeggen.