Licht in je hoofd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

SuzanH

Licht in je hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 13:44

De laatste tijd ben ik de hele dag licht in m'n hoofd. Het idee dat ik elk moment kan flauwvallen,Dit is al sinds eind vorig jaar. Ik ben al naar de huisarts en naar een arts geweest en die zei dat het kwam door dat ik zo snel ben gegroeid , daardoor is mn evenwichtsorgaan en mn zenuwen niet meegegroeid. Dit blijft de komende 2jaar nog zo. Mijn school lijd er nu erg onder daardoor ben ik ook maar naar een pyschogloog gegaan om dr mee te leren omgaan, maar die voert nu nog geen steek uit dus a.s. Donderdag ga ik met haar veder praten omdat dit geen zin heeft.
Ik ben vandaag ookal weer thuis gebleven omdat het echt niet ging vanmorgen
Heeft 1 van jullie dit meegemaakt, of hebben jullie tips? Ik ben erg benieuwd wat ik heb het idee dat dit maar zelde voorkomt.

Alvast bedankt en graag geen reactie van stel je niet aan, want dat doe ik echt niet, was dat maar zo dan was de oplossing niet zo moeilijk! :n
Laatst bijgewerkt door SuzanH op 03-04-12 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Neverhere

Re: Licht in je hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 13:55

Jeetje Vosje, dat is wel vervelend. Is je bloed nagekeken op bloedarmoede?

Wat verwacht je precies van de psycholoog? Mss kun je dat in je volgende gesprek eens aangeven zodat ze daar op kan reageren. Mss kloppen jouw verwachtingen niet bij wat zij voor ogen heeft.
Heeft ze tijdens het 1e gesprek niet uitgelegd hoe ze werkt?

Sterkte.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 13:59

@ranna ja, ik ben op alles nagekeken, op pfeiffer ook en die dingen meer. Maar alles was goed. Ik had verwacht van de pyschogloog dat ze mij leerde ermee om te gaan en misschien ook tips had zodat het niet de hele dag maar in m'n hoofd rond dwaalde. Ze zei dat ze me erg goed kon helpen maar ik heb nog in deze 6 weken geen 1 tip gehad. Miss had ik er wat teveel van verwacht maar ik was zo blij dat ze zei mij te kunnen helpen.

Dankjewel.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 14:20

Ik geloof dat je je verwachtingen het beste gewoon naar haar kunt uitspreken. Dat schept ook duidelijkheid voor haar en haar antwoord, als het meezit, ook duidelijkheid voor jou.

Als de artsen er verder niet uitkomen zou je verder kunnen laten zoeken door iets als een homeopaat of natuurkundig therapeut wellicht. Nog 2 jaar licht zijn in je hoofd lijkt me geen pretje en bovendien niet ongevaarlijk in het verkeer, sport en noem het maar op.
Genoeg reden om iemand te zoeken die je wel kan helpen lijkt me.

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 14:41

op wat voor manier ben je licht in je hoofd? :) ik heb het ook een behoorlijke tijd gehad, maar 'licht in je hoofd' is een behoorlijk breed begrip. ik had het gevoel dat ik er zelf niet bij was, dat alles 'nep' was zeg maar. ik weet niet of je je herkent in dit gevoel?
hiervoor ben ik naar de huisarts geweest, doorverwezen naar de kinderarts e.d maar daar is niet echt iets uidelijks uitgekomen, heb bloedgeprikt, hartfilmpjes laten maken, longfunctietest, uiteindelijk is het dus nog niet helemaal duidelijk, maar het vermoeden is hyperventilatie. hiervan kan je heel duizelig worden. ik heb een tijdje een homeopatische tabletten geslikt (valeriaan tabletten) waarvan je zelf rustig word. want als je eenmaal in de cirkel van duizeligheid zit, dan denk bewust of onbewust dat je duizelig wordt, waardoor het ook echt gaat gebeuren. bij mij hebben de valeriaan tabletten er wel aan meegeholpen om de 'cirkel' te doorbreken. dit was vorig jaar, en ik heb er nu al zo ongeveer 3 kwart jaar geen last meer van gehad! ik hoop dat je hier iets mee kan.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 14:45

@dniekje, Bij mij is het precies het zelfde! Had je ook de hele dag er last van of dat niet?Het idee dat alles maar een film is. Heb je die homeopathische tabletten(valeriaan tabletten) op recept gehad of heb je die zelf bij de drogist gehaald? Heel erg bedankt voor de tip!

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 14:52

Op het begin weinig last van, toen werd het erger en erger,toen later inmiddels zelfs de hele dag! en inderdaad het idee dat alles maar een film is. de valeriaan tabletten kan je bij de apotheek krijgen, maar je hebt ze ook gewoon van het kruitvat merk. even goed op de dosering letten, als het werkt kan je het weer langzaam af gaan bouwen. en vooral ook de dingen blijven doen die je altijd doet, want dat helpt voor de afleiding, zodat je er niet aan denkt. als je er aan denkt word het namelijk erger! en geloof me, het komt echt goed! :D

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 15:10

Dniekje schreef:
Op het begin weinig last van, toen werd het erger en erger,toen later inmiddels zelfs de hele dag! en inderdaad het idee dat alles maar een film is. de valeriaan tabletten kan je bij de apotheek krijgen, maar je hebt ze ook gewoon van het kruitvat merk. even goed op de dosering letten, als het werkt kan je het weer langzaam af gaan bouwen. en vooral ook de dingen blijven doen die je altijd doet, want dat helpt voor de afleiding, zodat je er niet aan denkt. als je er aan denkt word het namelijk erger! en geloof me, het komt echt goed! :D

Heel erg bedankt, het helpt mij weer ietjes uit de put! Ik ga kijken of ik zo nog even naar de kruidvat (/etos zal ze miss ook wel hebben?)kan anders morgen! Heel erg bedankt!

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 15:12

Ik ben blij dat je je kan vinden in m'n verhaal! ik weet zelf hoe moeilijk het was, niemand begrijpt echt precies wat je bedoeld, dat is zo lastig. Succes ermee! als er vragen zijn, hoor ik het wel!

edit; etos heeft het dénk ik ook wel, weet het niet zeker

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 15:14

Dniekje schreef:
Ik ben blij dat je je kan vinden in m'n verhaal! ik weet zelf hoe moeilijk het was, niemand begrijpt echt precies wat je bedoeld, dat is zo lastig. Succes ermee! als er vragen zijn, hoor ik het wel!

edit; etos heeft het dénk ik ook wel, weet het niet zeker

Top,dankjewel!

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 16:06

Ik heb de valeriaan gehaald! Hopen dat het helpt!

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 13:03

Ik hoop ook voor je dat het helpt! je moet wel even geduld hebben voor het werkt, en zoek zelf ook afleiding intussen :)

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 13:05

Ik heb het vanmorgen geslikt, ik merk er nog niet veel van maar denk idd dat het even een dagen moet inwerken. Heb het bij de apotheek gehaald btw (=

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 13:08

Goedzo! nee je merkt er in het begin nog niet zoveel van, je moet het echt wel een paar dagen slikken. je word er veel rustiger van in je hoofd, maar je moet er zelf ook aan bijdragen, door veel afleiding te zoeken en er vooral niet aan te denken! de valeriaan zorgt gewoon voor rust, en dat heb je hierbij écht wel nodig :)

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 13:13

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 14:32

Vervelend zeg voor je! 2 jaar is heel lang voor zoiets. Ik ken het gevoel van duizeligheid/half aanwezig. Maar ik heb het stempeltje hyperventilatie gekregen. Zijn heel veel symptomen voor hyperventilatie. Probeer wel alles te blijven doen, zodat je niet in een 'cirkel' terecht komt net als ik. :+

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 15:25

@meliaforever zit je nog in die cirkel dan? :) op dat moment is die cirkel moeilijk te doorbreken, dat had ik ook. en een groot deel is op een gegeven moment ook psychisch (het zit in je hoofd, je denkt eraan, bent er bewust of onbewust bang voor) en daar moet je doorheen breken.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 15:30

Zal je even pben. ;)

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 15:57

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 15:58

Dniekje schreef:
Goedzo! nee je merkt er in het begin nog niet zoveel van, je moet het echt wel een paar dagen slikken. je word er veel rustiger van in je hoofd, maar je moet er zelf ook aan bijdragen, door veel afleiding te zoeken en er vooral niet aan te denken! de valeriaan zorgt gewoon voor rust, en dat heb je hierbij écht wel nodig :)

Dat zei de apotheek idd ookal! Ik vind het wel erg lastig om afleiding te zoeken maar dat gaat wel steeds wat beter ;)

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 15:59

Meliaforever schreef:
Vervelend zeg voor je! 2 jaar is heel lang voor zoiets. Ik ken het gevoel van duizeligheid/half aanwezig. Maar ik heb het stempeltje hyperventilatie gekregen. Zijn heel veel symptomen voor hyperventilatie. Probeer wel alles te blijven doen, zodat je niet in een 'cirkel' terecht komt net als ik. :+

Dankjewel voor je reactie!

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 16:06

Dniekje schreef:

Hoeveel slikte je eigenlijk per dag van die tabletten? Ik slik nu 2 pilletjes in de ochtend maar ik weet niet of dat wel genoeg is, of moet je het opbouwen? Ben het vergeten te vragen bij de apotheek :o

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 16:08

Eskimo schreef:
Het gevoel alsof je in een film leeft.. Doet mij denken aan http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1244488.. Maar dat is wel heel heftig. Hopelijk helpt de valeriaan

Heb het toch wel kunnen zien ;)
Het is idd wel erg heftig maar kan het wel in hem vinden hoe het allemaal is,, naja hopen dat het voor mij maar echt die 2jaar blijft en niet voor altijd!

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 21:01

Ik had ook de stempel hyperventilatie gekregen, Ik heb het ongv. 6 jaar lang gehad elke dag ook met flauwvallen er bij.. Je hoeft het maar te denken en poef daar lag ik.. Ik ben toen door gestuurd voor ademhalings therapie en wat bleek ik ademde verkeerd.. Na die therapie is mijn hele leven veranderd.. Ik weet waar ik op moet letten en wat te doen als... het schijnt dat 9 v.d 10 mensen verkeerd ademd maar dat een zoveel % er last van heeft..

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 21:04

Als ik op mijn ademhaling ga letten gaat het sowieso fout haha. :')