Jaloers, wie nog meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

ShirleyM

Jaloers, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 19:19

Ik heb even gezocht of er al een onderwerp over is maar ik kan niets vinden.

Ik ben jaloers, in mijn relatie. Ik heb hier nog nooit last van gehad maar nu in mijn nieuwe relatie dus wel.

In vorige relatie's ben ik nogal eens bedrogen en denk ook dat het grotendeels daardoor komt en uiteraard ook door mijn eigen onzekerheid.

Zijn er nog meer mensen die hier erg last van hebben en hoe gaan jullie hiermee om?

LukieBradley

Re: Jaloers, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 19:23

Ik wil me bij je aansluiten, ik heb exact hetzelfde probleem.
Nu een superleuke gozer ontmoet die ik eigenlijk al langer ken maar wordt nu serieus.
Ik durf het alleen niet aan!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 19:24

Het is jaren lang een enorm blok aan mijn been geweest.
Mijn man heeft het gelukkig wel met me uit gehouden maar het is echt ziekelijk geweest.
Ook ik ben bedrogen en dat heeft veel indruk op me gemaakt.
Het heeft zeker 4 jaar geduurd.

ShirleyM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 19:29

Ik vind het zo een waardeloos gevoel.. Voorheen als ik in de spiegel keek was ik best blij met wat ik zag maar nu zie ik gewoon een lelijk eendje staan.. Hij is ook een stuk jonger dan ik dus ik heb steeds zoiets van hij vind vast wel iemand die leuker, mooier en vooral ook jonger is dan ik.

Paintlinger, hoe heb jij je er op den duur dan toch overheen kunnen zetten?

Justin4ever, het is moelijk he om iemand weer naar binnen te laten?

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 19:32

Heel veel tijd vooral.
En de realisatie dat áls je kerel vreemd wil....hij het toch wel doet.
Daar kan je niks tegen doen.
Het enige wat je kan toen is zorgen dat hij jouw geluk niet kan verpesten.........leef voor jezelf! En laat je kerel een verrijking zijn, niet je hele leven.

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 19:36

Ik ben nu niet meer jaloers, maar de eerste tijd van mijn relatie wel. Ik heb ook erg slechte ervaringen met een ex en hoevaak ze ook zeggen: je mag niet vergelijken en je vriend nu is niet je ex, toch is het heel moeilijk om van dat gevoel af te komen.

Gelukkig is mijn vriend altijd heel erg eerlijk, lief en begripvol voor me geweest wat dat betreft, heeft me na een tijdje uit zichzelf al zijn wachtwoorden toevertrouwd van de email en telefoon en als ik wilde kijken mocht ik dat, en nou dat heb ik welgeteld 1 keer gedaan, daarna nooit meer (ja ok, wij lezen regelmatig elkaars smsjes in de zin van: oh kun jij ff kijken wat die en die ook weer zei over zaterdag, hoelaat en waar, bijvoorbeeld..., maar niet om te controleren).

Juist het feit dat hij er zo enorm open over wast heeft bij mij heel veel vertrouwen gekweekt en dat maakt ook dat ik hem nu zonder dat ik er ook maar over nadenk op stap laat gaan of bij zijn vrienden logeren enzo, terwijl ik in het begin altijd dacht van oeh, als er maar niks gebeuren zal, of oeh als hij maar echt daar is dat hij zegt dat hij is... dat soort dingen.

Maak me nu nergens meer druk om :D
Ben er erg blij mee en je vriend kan jou als hij daarvoor open staat heel goed helpen...

edit: wat ik wel nog heb is dat als er op stap meiden in de buurt zijn die naar mijn idee te dicht in de buurt komen, dat ik hem dan 'bescherm' :D HEEEEY, dat is mijn vent hoor :D Maar DAT vind hij dan wel weer een beetje leuk stiekem ;) Dat ik dat duidelijk laat merken... Hij doet dat ook bij mij (uiteraard niet bij onze eigen vrienden en bekenden haha)

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 19:45

Ik heb dan wel geen relatie, maar ben wel ziekelijk jaloers op wat andere mensen wel hebben en ik niet. Ben ook genoeg teleurgesteld in mijn leven, helaas nog steeds en ik kan het nog steeds niet uitstaan. :Y)

ShirleyM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 19:47

Wennii, super lief van je vriend dat hij je wil helpen daarmee.. Ik vind het best lastig om over te praten omdat er best een taboe op zit en iedereen er meteen van uitgaat dat je je aanstelt enzo.

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 19:50

Dat is ook heel lastig, maar als je je gevoel opkropt is ook niet goed natuurlijk ;)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 19:53

Ik ben ook heel makkelijk jaloers, als hij een vriendin op de fiets duwt of meer aandacht aan een ander meisje besteed wil ik nog weleens bot reageren. Hij ziet er zelf het kwaad niet van in en is echt veel te lief om mij ook maar te willen bedriegen, hij is mijn eerste vriendje en loopt al sinds we elkaar kennen dat hij met me wil gaan trouwen, maar toch blijft die jaloersheid..

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 09:49

Ik ben eigenlijk niet echt heel jaloers, vroeger wel een vriendje gehad die heel erg sociaal was en dus ook veel uitging.
Zelf was ik nog best jong 15 en kende dat uitgaan nog niet zoals hij dat kende :=
Heel veel meiden vonden hem ook erg leuk dus soms was ik dan eerder bang om hem kwijt te raken dan echt jaloers en ik denk vooral dat dat het is.

Wenni inderdaad wat jij zegt over die wachtwoorden etc daar kweek je vertrouwen mee, mijn vriend wou nooit zijn wachtwoord geven en ik mocht nooit op zijn mobiel kijken.
(heel raar want hij heeft eigenlijk geen vrouwelijke vriendinnen buiten onze vriendengroep)
Maar ik vertrouw hem sowieso en ben ook niet jaloers, maar dan ga je wel af en toe denken waarom mag ik niet in je telefoon kijken.
Nu mag ik dat wel en heb ook al zijn wachtwoorden niet dat ik er iets mee doe want daar heb ik geen behoefte aan :=

Dus ik denk dat het wat minder met jaloezie heeft te maken en meer te maken heeft met het feit dat je bang bent om de ander kwijt te raken.
Tenminste dat is denk ik bij mij het geval geweest, nu ben ik daar gelukkig al lang niet meer bang voor :)

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 17:47

ShirleyM schreef:
Ik vind het zo een waardeloos gevoel.. Voorheen als ik in de spiegel keek was ik best blij met wat ik zag maar nu zie ik gewoon een lelijk eendje staan.. Hij is ook een stuk jonger dan ik dus ik heb steeds zoiets van hij vind vast wel iemand die leuker, mooier en vooral ook jonger is dan ik.

Paintlinger, hoe heb jij je er op den duur dan toch overheen kunnen zetten?

Justin4ever, het is moelijk he om iemand weer naar binnen te laten?

Het is heel lastig ja, de laatste x was de jongen ook jonger en die hopte er vrolijk overal op los.
Ik wist het niet meer, ouder? jonger? gelijk aan?
Maar eigenlijk zit er geen verschil in, een man doet toch wel wat ie zelf wil.
Gelukkig begrijpt hij mij wel en laat hij me redelijk vrij met mijn doen en laten, kan soms heel afstandelijk reageren in eens terwijl ik dat niet wil (bijv)
En hoop dat het nu toch wel wat beter gaat komen

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 17:48

Helaas hier ook, denk inderdaad dat het vooral voortkomt uit mijn onzekerheid.. Inmiddels is mijn relatie over en nu word het heel erg, ben gewoon jaloers op iedereen die contact zou kunnen hebben met mijn ex..

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 17:49

Barbabientje schreef:
Helaas hier ook, denk inderdaad dat het vooral voortkomt uit mijn onzekerheid.. Inmiddels is mijn relatie over en nu word het heel erg, ben gewoon jaloers op iedereen die contact zou kunnen hebben met mijn ex..

Ik ken het, je wilt hem zelf eigenlijk niet meer maar toch dat gevoel van anderen vrouwen/meisjes he.. bah -O-

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 17:50

probleem is waarschijnlijk dat ik heb zelf juist nog wel wil :=

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 17:52

Ik ben ook jaloers. :j In het begin van mijn relatie was ik behoorlijk ziekelijk jaloers, dit heb ik bespreekbaar gemaakt bij mijn vriend en hij probeert er zoveel mogelijk rekening mee te houden. Natuurlijk besef ik wel dat ik hem niet kan verbieden met andere meiden te praten oid, maar het idee dat hij rekening houdt met mijn gevoelens heeft mij al enorm geholpen. :j

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 18:09

Ik heb 't ook, tot m'n spijt helaas. Het is vooral ontstaan door mijn ex vriend, die heeft op gegeven moment z'n mobiel uit m'n handen gegrist toen ik smsjes opende van z'n ex vriendin. Smsjes die tijdens onze relatie verstuurd waren met 'Ik heb met Thirsa gezoend omdat ik geen 'Nee' durfde te zeggen' ( Ik ben Thirsa :') ) en 'Je betekent nog steeds de wereld voor me' dat heeft me zo enorm veel pijn gedaan dat ik als de dood ben dat het weer gebeurt. Tuurlijk moet je mensen niet vergelijken enzo, maar 't blijft zo rondspelen. Ik houd ontzettend veel van m'n huidige vriend en ik wil 'm ook echt niet kwijt.

ShirleyM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 18:40

Ik vind het moeilijk om niet te controleren..zoals bijvoorbeeld email of smsjes, ik weet dat ik mezelf alleen maar gek maak ermee maar ik moet het gewoon weten..

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 08:01

ik noem jaloersheid : ik heb geen vertrouwen in diegene..

zo was ik jaloers op een vroegere goede vriend..
waarom.. omdat hij veel met andere meisjes om ging..
conclusie.. bang dat hij beste vrienden met een ander meisje werd..

wat heb ik er uiteindelijk aan gedaan,, vriendschap be eindigt.
waarom ? omdat jaloersheid je leven kapot maakt.

tuurlijk mag je zeker wel een beetje jaloers zijn,, maar dat stuk heb ik echt afgesloten,.
bij mijn vriend ben ik absoluut niet jaloers..
terwijl hij, vooral in het begin wel echt jaloers was..
ik heb tegen hem gezegd dat hij niet jaloers moet zijn, dat het averechts werkt..

je moet eigenlijk vanuit je zelf kijken, waarom ben ik jaloers..
waarom accepteer ik bepaalde dingen niet, zoals bijv, dat hij alleen op stap gaat, of met een andere meid praat.
wat geeft jou het recht om jaloers te zijn,, waarom heb je dat vooral bij die jongen of meid ?

ik snap best dat er meisjes zijn die bedrogen zijn in hun vorige relatie..
maar een jongen is nou eenmaal zo,, kan hij wat beters krijgen, gaat hij na wat beters..
je moet een jongen nou eenmaal zijn ding geven,, anders gaat hij het wel bij een ander halen..
al zijn er uitzonderingen.. maar veel jongens denken maar aan 1 ding.. en als ze dat niet genoeg krijgen gaan ze na een ander.
of jullie relatie moet al zo op en top zijn, dat hij wanneer het niet gaat, hij je respecteert..
toch merk je al snel,, tenminste ik,, aan een jongen wat hij nou wilt..
je moet zijn leef omgeving gaan 'checken' zoals .. wat doet hij in zijn vrije tijd, met wie gaat hij om, etcetc..

natuurlijk zal het hier boven wat ik getypt hebt erger klinken dan ik het bedoel..
maar zo is het leven..

maar blijf een jongen niet controleren.. jongens willen dit niet..
ook hij heeft zijn eigen leven.. maar nogmaals vaak merk je toch al aan iemand of die met verkeerde dingen bezig is

succes ermee

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 12:22

Jaloezie, heerst er heel erg in mijn familie, om gek van te worden }:0

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 12:36

Ik ben gelukkig absoluut niet jaloera en kan daar ook erg slecht tegen :+
En ben van mening dat dit in een relatie uiteinselijk geen stand houdt (mits het niet veranderd).

ShirleyM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 14:38

Dat is ook 1 van de redenen dat ik dit topic heb geopend on te kijken hoe andere mensen hier mee om gaan en wat ik er zelf aan kan doen..

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 14:42

Ik heb het ook... word er zo gek van soms! Altijd maar dat controleren en die gedachtens. _-:(

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 19:27

Wij krijgen s,omers een vakantie kind uit Duitsland en die is zooooooooooo jaloers, gewoon ziekelijk. Ik vind het erg lastig om mee om te gaan.

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 21:43

Ik ben ook redelijk jaloers in een relatie, maar bij mij is het meer onzekerheid.. _-:(