Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Bienotje schreef:Er is vorig jaar een burn-out geconstateerd, weet je zeker dat je daar niet nog enigszins nasleep van hebt? Dat je echt de oorzaak achterhaald hebt en opgelost zeg maar. Of en je daar eigenlijk nog steeds mee bezig om een weg mee te vinden?
Zolang er niks veranderd aan de oorzaak (stress), verandert er weinig aan de gevolgen. Lichamelijke klachten kunnen zeker gevolg zijn van burn-out/ stress en meer.
Probeer eens een andere psycholoog (het moet klikken met zo iemand), wat mij overigens veel heeft geholpen is een ervaren coach op zoeken die mij daarin kon begeleiden op momenten dat ik dat kon gebruiken.
Zoek de oorzaak op, daar zit denk ik de oplossing. Ik kan het mis hebben, maar kan het zijn dat je nog steeds erg hoge eisen aan jezelf stelt (je bent nog maar een jaar verder, met een echte burn-out als ik goe dbegrijp).
Cassidy schreef:
. juval schreef:wat vervelend zeg.
bij ochtendmisselijkheid denk ik direct aan zwangerschap, maar ik neem aan dat je dat zelf ook al had bedacht/uitgesloten.
anders zou het inderdaad nasleep van de burnout, of gewijzigde medicatie kunnen zijn. veel sterkte.
. Ik moet er misschien ook minder mee bezig zijn met het feit van laetitia schreef:Herkenbaar, ik denk dat zoals jij aangeeft het zeker een gevolg van enorme spanning is.
Die spanning heb je in de jaren voorafgaand aan je burnout opgebouwd, en dat kan nog wel even doorwerken.
Waarschijnlijk staat je lichaam nog steeds 'op scherp'.
Ik ben een paar jaar geleden als gevolg van die misselijkheid en spanning enorm afgevallen. Het hield me ook erg bezig (ben al niet de dikste), echter het komt op een dag goed! Echt waar! Probeer er vertrouwen in te hebben dat je lichaam zich uiteindelijk weer gaat herstellen en dat je op een dag weer heerlijk kan eten.
In de tussentijd zorg je dat je voldoende voedingsstoffen binnen krijgt (je kan bijvoorbeeld de shakes van Herbalife nemen, daar zitten veel vezels en vitaminen en mineralen in, ze zijn er ook speciaal voor mensen die aan moeten komen namelijk).
Focus je even niet op je niet eten en afvallen, maar focus je nog even op de spanningen in je lichaam en vraag je af waar die vandaan komen. Dan komt dat op een dag weer helemaal goed.

ranna schreef:TS: Begin met een goede multivitamine. Iets van Orthica, AOV, Solgar of iets dergelijks. Dan heb je in elk geval een merk dat goed opneembare stoffen gebruikt in de goede verhouding.
Daarnaast zou je een magnesium supplement kunnen nemen om te kunnen ontspannen.
Let idd even niet op je gewicht maar op je geestelijke gesteldheid. Heb je al iets van yoga of meditatie of iets dergelijks geprobeerd?
Succes en beterschap.