Onrustig slapen --> vriend word iedere keer wakker

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

_JTM

Onrustig slapen --> vriend word iedere keer wakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-12 07:20

Goedemorgen bokkers!

Ik zit met een klein probleempje. Ik slaap heel erg onrustig (denk aan veel praten/schreeuwen, veel bewegen, hele marathons in mn bed rennen, dekens afpakken etc). Hierdoor slaap mijn vriend erg slecht en word iedere keer wakker van mij. Aangezien hij nogal zwaar werk doet (heeft een eigen sloopbedrijf) is hij 's ochtends gesloopt als hij op moet staan omdat hij vaak maar 2/3 uurtjes per nacht slaapt.

Ik ben altijd een onrustige slaper geweest, maar toen ik nog thuis woonde had niemand daar last van natuurlijk. Sinds een paar maanden ben ik 's nachts nog onrustiger als voorheen. Zelf word ik ook steeds vaker wakker van mezelf, helemaal bezweet omdat ik zo enorm druk droom.

Heeft misschien iemand dit ook gehad en daar een oplossing voor gevonden?

Apart gaan slapen is geen optie overigens!

Kwanyin

Re: Onrustig slapen --> vriend word iedere keer wakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 07:22

Waarom is apart slapen geen optie? Dat was thans het eerste wat in me opkwam, zeker als hij toch echt fit moet zijn voor zijn zwaar werk.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 07:24

hebben jullie al aparte dekens geprobeerd?? voordeel daarvan is dat jij zijn stuk deken niet afjat, en met een beetje geluk blijf jij ook nog netjes onder je eigen deken tijdens het marathonrennen :+

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 07:25

Ik volg dit ook even !

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 07:25

2 eenpersoonsdekbeddwn kan al schelen, minder gezellig wel practisch.
Verder zou je via de huisarts een verwijzing kunnen krijgen voor een slaapcentrum om er achter te komen waarom je zo druk slaapt.

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 07:28

En anders misschien iets rustgevends innemen voordat je gaat slapen? Je hebt volgens mij ook homeopatische middelen die je rustig laten slapen (weet even niet meer hoe het heet).

Ik heb ook 2 1-persoonsdekens omdat ik zoveel draai en lig te trappen in mn slaap, dat scheelt al aardig wat. Succes in ieder geval.

Escalutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 07:30

Weet je zelf enige aanleiding voor het onrustige slapen? Meestal zit daarnamelijk wel een reden aan vast, ookal denk je zelf van niet.

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 07:31

goh dit klinkt een beetje als mijn situatie :')
Ik weet van niks O:) en vriendlief ligt wakker...

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 07:36

mijn zoontje heeft hier ook heel veel last van gehad!! Wij hebben voor hem een dromenvanger gekocht. en sinds hij die heeft is hij niet meer wakker geweest en geen nare dromen en geen nachtelijke wandelingen meer. misschien wel het proberen waard ?

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-12 07:40

@ Kwanyin: Apart slapen is geen optie omdat we maar een slaapkamer hebben, andere slaapkamer is omgetoverd tot kantoor van mn vriend en hebben net een heel mooi (en duur) nieuw bed gekocht...

@ Lizet1994: Ik heb echt geen flauw idee waarom ik zo druk slaap. Droom ook de meest rare dingen (afgelopen nacht dat er een vliegtuig neerstortte en dat ik ruzie met mn baas had :Y) )

Tja, twee aparte dekbedden is misschien inderdaad wel een optie, heeft hij in ieder geval geen last meer van dat hij 's nachts 'opeens' geen deken meer heeft.

@ dodyg: Heb vroeger wel een dromervanger uitgeprobeerd maar heeft niet geholpen, overigens heb ik geen nachtmerries oid maar beleef mn dromen gewoon heel 'echt'. Kan 9 v/d 10 keer ook precies vertellen wat ik die nacht heb gedroomd.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 07:41

Hoe bereid jij je voor om te gaan slapen?
Boek lezen, douchen, tot rust komen, kan allemaal heel veel schelen.

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-12 07:49

Meestal ga ik vanuit de douche meteen naar bed...

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 07:51

Kijk eens of je een magnesium te kort hebt?
Bij de apotheek en anders natuurwinkels kan je van orthica een hele goede kopen met mag-zink-calcium (deze mineralen werken samen)

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 07:52

Een kingsize bed kopen met aparte dekens voor jou en je vriend!

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 07:54

De oplossing: http://www.standaard.be/artikel/detail. ... =G7H32ENRU :D

Ik zou eens bij een slaapkliniek gaan informeren, als je dit altijd hebt gehad. Iedereen droomt immers ongeveer evenveel, maar "normaal" zijn je spieren verlamd tijdens de REM slaap waardoor bewegingen beperkt blijven tot de ogen. Als je bewegingen echt aan dromen gerelateerd zijn loopt hier dus iets niet helemaal juist.
Het zou je eigen rust ook ten goede komen vermoed ik :j

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-12 08:09

@ jessje: dat is ideaal haha! Kunnen we eerst nog even knuffelen en zodra ik vervelend word 's nacht kan hij me naar mijn kant van het bed duwen en uitelkaar zetten! Vrees dat ik dan wel regelmatig naast het bed lig ipv erin :+
Voor zover ik weet ben ik altijd wel een drukke slaper geweest, maar normaal slaap ik wel diep laatste tijd word ik ook wakker van mezelf. Overigens ben ik altijd een draaier en prater geweest.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 08:18

2 een persoonsdekens vonden wij echt helemaal niets. Maar wij liggen wel zo goed als altijd in elkaars armen. Een beetje gedraai en een van de twee had weer een stuk te kort. Als je niet zo dicht bij elkaar ligt-en als je zo actief bent kan ik me wel voorstellen dat je beide aan het andere uiterste gaat liggen :+ -, dan is het misschien wel een optie. Ik ben nu ook wel een heel groot tweepersoonsdeken die redelijk zwaar is, je moet nogal moeite doen om die weg te trekken :D .

Anders is er nog altijd deze optie voor het dekenprobleem :D

Afbeelding

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 08:18

hm.. lastig inderdaad. Ik herken het wel, alleen heeft mijn vriend gelukkig geen last van me. Mijn hoeslaken ligt in de ochtend ook altijd als een frotje onder me, terwijl aan zijn kant nog alles super strak ligt :P Alleen als ik erg ´wild slaap´ heeft hij last van me :)

2 aparte dekens zou ik zéker proberen! En vanuit de douche meteen naar je bed is misschien toch nog te onrustig voor je. Kun je na het douchen niet nog even lezen in je bed? Of nog een slaaptheetje drinken? Warme melk? zodat je misschien rustiger gaat slapen?

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-12 08:38

@ Kwanyin: Hihi, denk niet dat het laminaat blij is met die oplossing maar kan het voorstellen aan mijn vriend haha! Ik wil ook altijd tegen mijn vriend aanliggen maar hij krijgt het weer warm dus schuift een stukje op en uiteindelijk heb ik het grootste deel van het bed terwijl hij op het randje ligt...

@ wiebke: probeer meestal nog even tv te kijken voordat ik ga slapen (vriend kijkt minimaal in bed nog een halfuur tv anders kan hij ook niet slapen maar als ik in bed lig slaap ik binnen 2minuten. Meestal kom ik na het werk thuis, eten we samen, even opruimen, de was doen, paardrijden en dan thuis douchen en naar bed. Ik heb echt mijn slaap nodig omdat ik anders helemaal niks waard ben en er toch redelijk optijd uit moet.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 10:01

hm.. tv kijken is niet echt ontspannend... en ik lees ook dat het in slaap komen geen probleem is (net als bij mij... ik ben ook binnen 5 minuten knock out) Ik zou denk ik toch 2 aparte dekens proberen.... en anders een muurtje van kussens bouwen! :D

8AngelEyes8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 10:07

Ik heb er zelf ook veel last van, vriendlief slaapt als een blok dus word gelukkig niet snel wakker..
Heb hem al eens wat blauwe plekken bezorgt en zelfs snachts gebeten!
Ben gewoon overdag erg druk in mijn hoofd en verwerk dit snachts in mijn droom denk ik :P

Melatonine al eens geprobeert? Gewoon verkrijgbaar bij de drogist..
Ik gebruikte dit bij onregelmatig slapen in de nachtdiensten..

Inderdaad 2 1-persoons dekens.. Helpt een hele boel!

Niet net voor het slapen gaan douchen (dit is opwekkend)
Net voor het slapen een kopje kruidenthee wil ook wel eens iets helpen..

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 10:16

Hoe groot is jullie bed? Bij ons is het met een 1.80m bed zo goed als opgelost (mijn vriend is nogal een dwarsligger :P)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 10:41

niet alleen aparte dekbedden, maar ook aparte matrassen! hij voelt dan niets van jouw gewoel.
samen en toch apart!

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-12 10:42

@ 8AngelEyes8: Ik krijg juist blauwe plekken van mn vriend. Duw hem op het randje waardoor hij wakker word en mij echt met handen en voeten weg moet duwen omdat ik niet reageer. Weet er de volgende dag niks van merk alleen weer blauwe plekken op...

Melatonine nog nooit geprobeerd, wat is dat precies?

@ Princesj: wij hebben volgens mij 200x220. Juist extra groot met de hoop dat mijn vriend wat meer ruimte zou hebben ;)

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-12 10:43

@ benangelique: we hebben nu twee aparte matrassen met een toplaag eroverheen zodat je het niet voelt. Anders krijg ik in now time last van mn rug door het liggen op de naad... Dus om die toplaag weg te halen is ook geen optie helaas.