...maar dat is kankerverwekkend!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

...maar dat is kankerverwekkend!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 08:43

Steeds vaker hoor ik om me heen het zinnetje 'maar dat is kankerverwekkend' te horen. Bij vanalles wat je eet, drinkt of doet krijg ik te horen hoe kankerverwekkend het wel niet is. Tomaten, brood, mijn flesje light cola (dat is echt een doodzonde tegenwoordig), als ik een half uurtje in de zon zit, er is altijd wel iemand die me moet vertellen hoe kankerverwekkend het wel niet is.

Gebeurd dat nou ook bij andere mensen, of is mijn omgeving daar nou gewoon zo op gebrand?

En, houden jullie er rekening mee in wat je eet en drinkt? Bedenken jullie je van te voren of iets als kankerverwekkend wordt gezien?

SophievdV

Re: ...maar dat is kankerverwekkend!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 08:46

Het valt mij mee :) ik vind wel dat weinig mensen in de gaten hebben hoe schadelijk de zon is, maar dat is een ander verhaal :)

_00_0

hoor ik hier in de omgeving iig nooit.

annebe

Ja, ik probeer hier zeker op te letten. Er zijn een aantal E-nummers die ik absoluut met mate of liever niet eet of drink.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 08:47

Hier wel enigzins.. Maar met reden.. :)

Ik let er maar niet teveel op, er blijft steeds minder over..
Tuurlijk snijd ik wel de zwarte stukken van mn stukkie vlees af als ik iets te enthousiast was met bakken, maar ik ga geen dingen laten staan die ik lekker vind..

Dood gaan we ooit allemaal, liever volgevreten en gelukkig doodgaan dan vretend aan een stukkie hout. :Y)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 08:48

nope. bij niks.
alleen rook ik niet, maar dat lijkt me logisch.

En in de zon zitten... tja... ik heb me er wel eens in verdiept ivm vitamine D tekort (niet bij mij) en dat blijkt ook allemaal reuze mee te vallen. Het 'maken' van vitamine D weegt ruim op tegen de kans op huidkanker. Sterker nog; door alle controverse rondom zonnen, zijn mensen daar zo panisch op dat er een heel groot aantal mensen is dat nu een vitamine D tekort heeft met alle gevolgen van dien.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 08:49

overal krijg je kanker van en van leven ga je dood

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 08:50

Pletje123 schreef:
ik vind wel dat weinig mensen in de gaten hebben hoe schadelijk de zon is, maar dat is een ander verhaal :)
Tja, je kan er ook niet zonder...

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 08:51

Nee ik let er totaal niet op, volgens mij is het niet prettig leven als je altijd rekening moet houden met wat je waarvan kan krijgen.

Somme mensen krijgen pats boem kanker, hebben altijd gezond geleefd. De volgende rookt zich een slag in de rondte, eet elke dag mc Donalds en gaat iedere week onder de zonnebank en word 94.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 08:52

annebe schreef:
Ja, ik probeer hier zeker op te letten. Er zijn een aantal E-nummers die ik absoluut met mate of liever niet eet of drink.

Hier hetzelfde :j Maar meer vanuit een algeheel gezonde leefstijl oogpunt dan vanuit 'o jee het is kankerverwekkend'.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 08:52

Ik hoor het hier ook zo vaak, maar als je overal op moet letten pfff dan heb je geen leven meer!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 08:53

Ik hoor het wel eens om me heen, maar let er met niks op. Dan kun je echt helemaal niets meer eten of drinken :P

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 08:53

Ja.
2 jaar geleden stond in de krant: BOSBESSEN ZIJN KANKER VERWEKKEND!
Mensen bij mij aan de poort allemaal in paniek, (Ik werk op een bosbessenkwekerij)
Vorig jaar was het enorm goed voor de ogen stond met koeienletters in de krant,
Mensen allemaal vol lof want het is zo gezond!

Mensen maak u niet zo druk, over ALLES valt wel iets te zeggen of het gezond is of ongezond!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 08:54

Er is maar 1 ding zeker in je leven : Dat je dood gaat.

Mensen maken zich veel te druk...
Als het écht zo schadelijk zou zijn, werd het niet verkocht.

Tegenwoordig krijg je al van een zoen van je vriend blijkbaar kanker.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 08:55

Nop nooit. Moet wel zeggen dat ik niet dagen achter elkaar in de zon ga zitten ofzo en als ik in de zon zit een goede zonnebrand op.
Daarnaast rook ik ook niet dus dat scheelt ook een hoop.
Maar ik ben er van overtuigt dat als je kanker krijgt het niet de volle 100% te maken heeft met je levensstijl.
Ik denk zeker dan je het kan beïnvloeden maar als je die dingen niet had gedaan had je alsnog kanker gekregen denk ik. Hoe hard ook

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 09:25

Ik vind dat nog minder irritant dan claims over producten waar je én kanker, én vermoeidheid, én hartproblemen, én longklachten, én overgewicht, én onvruchtbaarheid, én spierklachten, én diabetes én zenuwpijnen van kan krijgen. Bijvoorbeeld aspartaam.

Mag een arts mij uitleggen hoe één product zo ongeveer je hele lichaam moet kunnen verwoesten, maar tegelijk lang niet bij iedereen.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 09:28

Ik hoor het ook wel vaker en ik word er soms wel een beetje hypochondrisch van. :=

De zon: ik smeer me goed in, vermijdt de warmste uren en verder ben ik geen zonner, dus ga niet zitten bakken. Vind zelf dat ik daar goed rekening mee houd.

Verder ga ik steeds gezonder eten en steeds minder uit pakjes en zakjes. Gebeurt nog wel, maar probeer steeds meer 'pure' producten te gebruiken. Lightdrankjes probeer ik ook te vermijden.

Zo vind ik luchtverfrissers in huis ook zoiets chemisch. Denk dat de wc-lucht na een #2 weliswaar niet lekker ruikt maar wel gezonder is dan gelijk zo'n spray.

Ik probeer er wel op te letten dus. Woonde ook 6 jaar vlak bij een snelweg en ook dat zat me niet lekker. Ben blij dat ik nu meer in een dorp woon.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 09:29

tja wat zal ik zeggen... een theelepeltje is ook dodelijk als je ermee onder een trein loopt. Als mensen nou eens gaan geniéten van het leven in plaats van er zo panisch om te doen.. scheelt een hoop stress, dat scheelt weer een hoge bloeddruk, dat scheelt weer andere complicaties en leven mensen langer! Geniale oplossing!

Zelf houd ik er geen rekening mee, ik rook en drink niet, maar da´s ook alleen maar omdat ik als 6 jarig meisje een shaggie van mijn moeder kreeg omdat ik het wilde proberen. Eens maar nooit meer!

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 09:30

Dood gaan we ooit allemaal, liever volgevreten en gelukkig doodgaan dan vretend aan een stukkie hout.

ff gekopieerd!!

kan er niet meer dan dit opzeggen:

_/-\o_

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 09:31

wiebke schreef:
tja wat zal ik zeggen... een theelepeltje is ook dodelijk als je ermee onder een trein loopt.

_/-\o_ _/-\o_ die hou ik erin!

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 09:31

DaniBanani schreef:
Ik vind dat nog minder irritant dan claims over producten waar je én kanker, én vermoeidheid, én hartproblemen, én longklachten, én overgewicht, én onvruchtbaarheid, én spierklachten, én diabetes én zenuwpijnen van kan krijgen. Bijvoorbeeld aspartaam.

Mag een arts mij uitleggen hoe één product zo ongeveer je hele lichaam moet kunnen verwoesten, maar tegelijk lang niet bij iedereen.

ja het is heel slecht het maakt je lichaam kapot,maar ze verkopen het wel!!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 09:34

wiebke schreef:
tja wat zal ik zeggen... een theelepeltje is ook dodelijk als je ermee onder een trein loopt. Als mensen nou eens gaan geniéten van het leven in plaats van er zo panisch om te doen.. scheelt een hoop stress, dat scheelt weer een hoge bloeddruk, dat scheelt weer andere complicaties en leven mensen langer! Geniale oplossing!

Zelf houd ik er geen rekening mee, ik rook en drink niet, maar da´s ook alleen maar omdat ik als 6 jarig meisje een shaggie van mijn moeder kreeg omdat ik het wilde proberen. Eens maar nooit meer!

Maar dan stel je dus dat mensen die rekening houden met wat ze in/op hun lichaam stoppen, meteen een stel stresskippen zijn. Voor mij is 't meer een soort hobby, ingrediënten checken van een product wat ik misschien zou willen kopen, bevalt 't me niet? Zet ik 't terug en zoek ik verder. Niks stressvols aan :P

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 09:37

Ik let er dus helemaal niet op of iets kankerverwekkend is. Ik rook niet (vind ik een vieze gewoonte), maar ik eet en drink gewoon alles. Ik zon ook gewoon. Als ik aan het paardrijden ben moet ik toch ook een paar uur in de zon staan.

Ik leef maar een keer, ik vind het wel best :P

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 09:38

Ik hoor het in mijn omgeving gelukkig weinig. Zou er wat kribbelig van worden gok ik.
Tegelijkertijd hou ik wel degelijk rekening met wat ik eet aan E-nummers. Zo eet ik bijvoorbeeld geen smaakversterker en neem ik geen aspartaam. Dat schijnt idd kankerverwekkend te zijn, maar boven dat heb ik gemerkt dat mijn lijf dat gewoon simpelweg écht niet blij van wordt.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 09:38

Ik moet meteen denken aan dat stukje van Kluun:

Roken is niet dodelijk, roken kan dodelijk zijn. Autorijden is pas dodelijk. En vliegen. En zwemmen. En zonnen. En patatjes oorlog. En parachutespringen. En neuken. Levensgevaarlijk dat neuken. Meteen verbieden. Of hooguit buiten of in aparte ruiten achter glas.
Alles wat leuk is in het leven is appelflap dodelijk. En weet je wat het allergevaarlijkst is Giel? Leven. Van leven ga je dood. 100% zeker. Dat moeten ze verplicht op kraamkamers laten kledderen: van leven ga je dood. Dan heb je als baby tenminste nog een keus.

Ik denk dat stressen over waar je allemaal wel niet kanker van kan krijgen pas ongezond is! ;)