Lage bloeddruk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Lage bloeddruk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 12:10

Dat was even schrikken!
Ik stond net aan de schoolpoort om mijn dochter op te halen en ineens werd ik niet goed. Ik werd misselijk (bijna overgeven), voelde me slap, het geluid kwam steeds van verderaf, het voelde alsof ik wagenziek werd (soort duizelig/misselijk tegelijk) en ik kon gewoon nauwelijks meer op mijn benen staan. De mensen om me heen zagen ook mijn hele gezicht en lippen spierwit worden dus die zagen dat het niet goed met me ging en hebben me even op een stoel gedeponeerd voor ik in elkaar kon zakken. Een van de moeders was tevens arts en heeft mijn bloeddruk gemeten toen ik op een bed lag met mijn voeten hoger dan mijn hoofd, 8 over 6, dus die was te laag weggezakt. (gisteren was die 10,5 over 7 want toen zat ik toevallig bij haar man op consult hihi)

Enfin, dat was weer een hele ervaring dus.
Mijn vraag: ik zit ondertussen thuis met mijn kinderen, wat kan ik nu doen om de bloeddruk op te krikken? Ik ben erg moe, knellende hoofdpijn en erg slapjes dus ik zou me graag wat beter voelen. Daarnaast moet ik morgen werken en het lijkt me geen goed plan om in de auto of voor de klas ineens in elkaar te zakken!

Anoniem

Re: Lage bloeddruk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 12:12

Vandaag even rust nemen. Volgens mij helpt suiker goed om wat op te knappen. Ik ben ook vaak flauwgevallen en de dag daarna had ik nergens last meer van. Maar als je het nou weer voelt, ga dan meteen zitten met je hoofd tussen je benen, zo laag mogelijk zodat er genoeg bloed naar je hoofd stroomt. Dan kun je het iig voorkomen.
Sterkte ermee :)

MootjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 12:16

Volgens mij helpt zout ook. Ik kan me herinneren dat ik tijdens mijn zwangerschappen het advies kreeg zoute dropjes te eten. (Alleen die lust ik niet. := )

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 12:18

zoute dropjes eten inderdaad. :j
Ik krijg daar in ieder geval wel een hogere bloeddruk van.

Ik moet er dus vanaf blijven (of in ieder geval niet een hele zak achter elkaar leeg eten) anders krijg ik juist last van een te hoge bloeddruk... :')
Laatst bijgewerkt door NAIWHL op 28-03-12 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 12:18

Ik heb het laatst ook gehad, heel veel duizelig en toen ik toch met dochterlief naar de huisarts moest heb ik gelijk even mijn bloeddruk laten meten: 90 / 60, ook behoorlijk laag dus :j
Advies van de dokter was: veel zoute drop eten en het even een poosje aankijken of het weer beter werd...

Heb dus maar die periode heul veel erg zoute drop gegeten en het hielp wel. Na een paar weken was het weer over en moest vorige week weer met dochtertje terug naar de HA en gelijk weer even laten meten: 116 / 70, stuk beter dus.

Zelfs in mijn zwangerschap had ik braaf 110/ 70 of bij een gyn. die ik niet fijn vond 120 / 80 dus ik zit gewoon niet zo hoog van mezelf hihi ;)

Maar dat zou je dus een poosje kunnen proberen. Ik had standaard 2 doosjes drop bij me, 1 in de keuken en 1 in de auto :j

Edit: ohja, en zorgen dat je genoeg drinkt... dat is bij mij altijd een probleem dus ik deed maar net of ik dat niet hoorde en heb het maar met drop opgelost :o
Laatst bijgewerkt door ashley1 op 28-03-12 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 12:19

Oh ik altijd maar denken dat ik suiker moest hebben :')

ulyse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 12:20

Ik zou even de huisarts bellen. Lage bloeddruk kan voorkomen wanneer je te weinig drinkt, te weinig zout binnen krijgt. Ik heb van nature een lage bloeddruk (106/60) en drink soms te weinig ik gebruik regelmatig een zakje ORS dat helpt om je vochtbalans weer goed op orde te krijgen.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 12:21

inderdaad zoute dropjes.
Niet te veel want dan klapt je bloeddruk enorm omhoog , krijg je dat probleem weer :+

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 12:26

Veel water drinken, zoute dingen eten, als je wegvalt gaan liggen met je benen omhoog. Ik heb voor mijn lage bloeddruk Effortil pillen, die kan je bij de apotheek gaan halen. Kunnen geen kwaad om te nemen, ook als je niet echt laag hebt(indien je echt aan de hoge kant zit is het misschien anders :+ ) .

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 12:27

ik heb ook een te lage bloeddruk. Niet ongezond laag, maar als ik bijvoorbeeld opsta, uit een zetel of uit mijn bed 's ochtends (vooral als het warm is) zie ik ook snel sterretjes voor mijn ogen,... dus let daar alvast mee op als je bloeddruk aan de lage kant blijft.

Ben ook eens zonder reden flauwgevallen, toen ik op een drukke bus zat. ik ben op een of andere manier wel nog blijven staan, maar ik herinner me nog dat de mensen mij raar aankeken toen ik terug 'wakker' werd, heel raar :P Ben dan ook nog eens bijna flauwgevallen een paar keer toen ik me ergens heel pijn aan deed.
Kan allemaal door lage bloeddruk komen, maar volgens de dokter zou dat normaal zijn voor jonge meisjes in de groei :P

Verder heb ik ook al gehoord dat zout zou helpen :) ik eet vaak zoute chips :P

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 12:30

Ik zal zo even een kopje soep maken voor mezelf dan, is ook zout en vult gelijk wat vocht aan.
Te hoge bloeddruk zal niet snel denk ik, ik zit altijd aan de lage kant maar nog wel ok (rond de 110/70, ene keer wat hoger, andere keer wat lager)
En morgen ff bij een benzinepomp stoppen voor zoute drop :P

Ik had overigens wel net voor de eerste keer antibiotica op maar de dokter zei dat ik bij een allergische reactie een dikke mond/keel zou moeten hebben dus dat het dat niet was. Ik ben in verwachting en dan zou een (te) lage bloeddruk ook vaker voorkomen (?)

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 12:35

Joolien schreef:
Oh ik altijd maar denken dat ik suiker moest hebben :')

Je was zeker gewoon op zoek naar een goed excuus om op advies van de dokter te snoepen? ;) :P

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 12:37

Nou gefeliciteerd dan Urielle! +:)+ Wat leuk :D Hoe ver ben je?
Met lage bloeddruk bij zwangerschap ben ik niet bekend, ik dacht dat juist sneller hoger werd in je zwangerschap?
Was bij mij wel (zie mijn eerste post, nog niet bepaald zorgwekkend, maar toch.)

MootjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 12:41

Oh ja, dat komt zeker vaker voor als je zwanger bent. :j Ik ben normaal ook wel wat duizelig als ik bijvoorbeeld opsta, maar toen ik zwanger was, was dat veel erger. Ik weet de waardes niet meer, maar die zaten steeds op het randje dat het ongezond werd. Je kan je er ook erg moe en slap van gaan voelen, dus hou het even in de gaten.
Ik zou even overleggen met je VK, misschien heeft die nog tips?

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 12:42

zout eten! Liever crackers... anders wat zout oplossen in water (niet heel veel)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 12:47

MootjeK schreef:
Oh ja, dat komt zeker vaker voor als je zwanger bent. :j Ik ben normaal ook wel wat duizelig als ik bijvoorbeeld opsta, maar toen ik zwanger was, was dat veel erger. Ik weet de waardes niet meer, maar die zaten steeds op het randje dat het ongezond werd. Je kan je er ook erg moe en slap van gaan voelen, dus hou het even in de gaten.
Ik zou even overleggen met je VK, misschien heeft die nog tips?

Dat herken ik wel, voel me veel moe, slap, hoofdpijn, ongeconcentreerd,.. had dat eigenlijk vooral gekoppeld aan 'o jee ik ben weer zwanger' maar misschien idd toch van de bloeddruk.

Bedankt voor de felicitatie! Het was ongepland dus even schrikken maar voor mij toch wel gewenst (ik wou wel een derde op voorhand maar vriend vond twee wel genoeg, surprrrrrise toch nog een derde kindje!) Ben nu 16 weken op weg, begin september zou ik moeten bevallen.

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 12:51

Ikzelf heb een heel erg wisselende bloeddruk, dan is het 100/60 (met soms nog lagere dipjes) en dan is hij 160/100 (met uitschieter naar 210/120)
maar je bloeddruk is maar een momentopname en zeker je bovendruk kan heel snel stijgen of zakken.
drop kan helpen (zowel zoete als zoute) en een kop soep kan ook goed zijn. je moet wel goed naar je lichaam luisteren want zodra je een beetje lichter in het hoofd word of iets draaierig kan het goed zijn om wat te drinken zodat je flauwvallen voorkomt.

joolien: als jij je vaker flauw voelt en het goed doet als je suiker eet zou ik even je suiker laten meten bij de huisarts aangezien het kan wijzen op diabetes.

edit: zie net dat je zwanger bent: ten eerste gefeliciteerd! en ten tweede: dan moet je wel goed opletten met je zoutinname aangezien je in een later stadium snel een hogere bloeddruk hebt

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 12:55

A vogel heeft iets wat erg goed werktdat heet Kelpasan.Daar zit extra jodium in maar je mag het niet gebruiken bij een traag werkende schildlier.
Laatst bijgewerkt door marleen_usar op 28-03-12 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 12:56

In zoete drop zit trouwens meer zout dan in zoute drop.

En de bloedverhogende stof in drop is glycyrrhizine.

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 13:00

hoi

allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap.
ik heb ook altijd een lage bloeddruk, dus weet wat het is. ;)
gelukkig is een lage bloeddruk alleen maar beter, wel vervelend voor jezelf.

mijn bloeddruk was in de zwangerschap 100 over 60 en dan had ik net 4 trappen opgelopen en gerend om op tijd te komen :+

als ik b.v. te lang moet stil staan zoals in de rij bij de supermarkt, word ik ook broert, ik moet dan ook echt gaan lopen, om weer een beetje het bloed goed rond te laten pompem haha.
wat belangrijk is dat je goed drinkt.
zout helpt op de lange duur en chocola, dextro enz. helpt wanneer je al een beetje naar voelt.
voel je dat je gaat flauw vallen, met je hoofd tussen je benen, dan heb je kans dat het voorbij gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 13:03

Lekker dropjes eten, iets wat ik dus niet mag met hoge bloeddruk....zoethoutthee drinken, ook zo iets... :9

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 13:04

Ik lees op wikipedia dat dat glycyrrhizine ook in zoethoutthee zit en daar heb ik nog thee van staan :j
Met suikers moet ik wel wat opletten omdat ik bij de vorige zwangerschap zwangerschapsdiabetes had.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 13:06

russel schreef:
Lekker dropjes eten, iets wat ik dus niet mag met hoge bloeddruk....zoethoutthee drinken, ook zo iets... :9

Haha ja dat vind ik dan weer het voordeel van mijn lage bloeddruk, de remedie :+ . Al vind ik drop vies, maar lekker een zakje zout chips naar binnen is iets leukers als 'je mag dit niet en je mag dat niet eten' :D .

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 14:48

Als je drop vies vind kun je ook zwart-wit nemen. Werkt bij mij beter dan drop.
Verder is thee beter dan water. Zelf neem ik altijd een par slokjes extran als ik me zo appelig voel. Dat helpt echt.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 15:02

Gefeliciteerd Urielle! Leuk zeg! :)

Probeer rustig op te staan en niet teveel te bukken, dat gaat vaak ook niet helemaal goed. Extran of Aquarius geeft in ieder geval een beetje een energieboost, dan voel je je misschien wat fitter.