herkend iemand dit? (Foto)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

herkend iemand dit? (Foto)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-12 01:46

Hoihoi,

Ik heb een aantal plekken op mijn bovenbenen en in m'n lies, waarvan ik eerst dacht dat het niks was... tot het wel erg groot werd (10 bij 8 cm is de grootste)en ik vanavond zag dat er op een stukje gewoon een ''gaatje'' zit van ongeveer een halve centimeter :=

Ik ga maandag naar de huisarts, kon niet eerder ;)

Ik ben benieuwd of iemand dit herkent. Ik had het aan m'n ma en zus laten zien toen het gaatje er nog niet was en toen dachten we aan Ringworm, maar krijg je daarvan ook dat stukjes gewoon dieper worden?

Een klein (euro ongeveer) plekje op m'n bovenbeen;
http://8.media.hyves-static.net/1481410511/6/HCXU/0/img1481410511.jpeg
Het ''gaatje'';
http://7.media.hyves-static.net/1481608054/6/Ld5R/0/img1481608054.jpeg
Oja, er zit naast deze nog eenzelfde plekje...

Ideën om van de pijn af te komen zijn ook welkom :)) Het deed eerst niet zeer, maar sinds gisteravond doet het dat dus wel... ^)

Bedankt alvast.

delerium

Re: herkend iemand dit? (Foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 02:05

Mocht je honingzalf in huis hebben dan denk ik dat dat wel een prettige is om erop te smeren :j
Wat het is? Geen idee, ik zou bijna denken in de richting van een steenpuistvariant, maar daar lijkt het ook niet echt op.

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 02:10

Ik moest meteen denken aan MRSA.
Maar om dat vast te stellen moet dat wel door een arts gebeuren :)

Ringworm geeft alleen een schilferige rode plek die jeukt, en laat ook geen gaatjes achter.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-12 03:07

Oei, hoop niet dat het dat is.. :\

Maar ik maak me nu wel een beetje zorgen... Morgen komt mijn Oma bij ons op visite, omdat m'n vader vandaag jarig was. M'n Oma zit in een rolstoel door een hersenbloeding en ze woont nu dus ook in een verpleeghuis...

Áls het MRSA is dan kan zij het dus (als ik het goed begrepen heb van google) oplopen én ook weer verspreiden in het verpleeghuis?

Delerium; Helaas hebben we dat niet :(
Steenpuist is het idd niet denk ik. De grootste plek is ongeveer als ringworm, een cirkel/ovaal die iets dikker is dan de rest van m'n huid en rood eromheen. Maar ik weet niet hoe het begonnen is... toen ik het ontdekte was het al een plek van zo'n 7 bij 7 centimeter. Had er geen last van in het begin. Maar het kleine plekje zit er nu een dag of twee en begon met een schilverig plekje met rood eromheen...

Heb even een nieuwe foto gemaakt van dat kleine plekje, met de foto van gisteren ernaast... Ondertussen zit er ook nog een kleiner plekje onder deze, is ook een beetje te zien op de foto.
http://2.media.hyves-static.net/1481609265/6/xoW1/0/img1481609265.jpeg
De bovenste is van vandaag, de onderste van gisteren.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 07:39

nou ik zou toch maar kijken of je vandaag ergens terecht kan :\

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-12 13:18

Ik heb even de huisarts gebeld om te vragen of ik echt niet vandaag langs kan komen, maar het was vandaag druk en het is niet mogelijk om te komen :=

Vanavond mischien maar even de HAP bellen om te vragen of het hen nodig lijkt om langs te komen?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 13:19

Mail de foto's eens door anders naar de HA(P)?

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 13:37

Ja, zou ik maar doen... het lijkt wel wat op mrsa!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 13:41

Embe schreef:
Ja, zou ik maar doen... het lijkt wel wat op mrsa!

denk ik ook meteen aan als ik dit zie :j

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-12 14:27

Oh, kan zometeen wel naar de huisarts :Y) Mijn moeder had al een afspraak gemaakt voor me, maar die was weg en ik wist dat dus niet. Belde net even op om te vragen of ze nog van plan was thuis te komen en toen zij ze het :)

Ben benieuwd. Hoop niet dat het MRSA is :=

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 14:41

Nou succes bij de huisarts dan, ben ook wel benieuwd wat het is.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 15:10

Ben benieuwd wat de huisarts zei :) .

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-12 15:57

Nou ik ben terug :) De huisarts heeft gekeken en volgens hem is het toch ringworm. Kan straks zalf ophalen :)

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 00:16

Hopelijk is het snel over dan!

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 08:50

Fijn dat je nu wat duidelijkheid hebt TS!

Ik vind het zo knap dat mensen hier op bokt de diagnose MRSA zo van een foto kunnen stellen :D.

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 09:14

Kayla schreef:
Fijn dat je nu wat duidelijkheid hebt TS!

Ik vind het zo knap dat mensen hier op bokt de diagnose MRSA zo van een foto kunnen stellen :D.

Ik zei dat ik dat dacht, maar om het zeker te weten ze daarvoor naar een arts moest! :D :D :D :D :D :D
Heb nooit gezegt dat het sowieso mrsa zou zijn :D :D :D
dus leer eerst maar lezen ;)

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 10:15

Ik heb inmiddels alweer een aantal jaar geleden leren lezen, maar dank voor de tip. Wat ik bedoel is dat je een MRSA niet vanaf een foto kan herkennen. Een huidinfectie kan idd veroorzaakt zijn door de S. aureus, maar resistentiepatronen moeten echt in het lab onderzocht worden. Mensen schrikken nogal als de term MRSA genoemd wordt (zoals ook TS) en dit is gedeeltelijk terecht.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 23:52

Nou.. morgen ga ik toch even contact opnemen met de huisartsenpost :=

In een dag tijd zijn de plekken wel een centimeter gegroeid en extra erbij gekomen, er komen steeds meer wonden en vanmiddag werd het in het midden van de grootste plek paars. De pijn is ook behoorlijk veel erger.

Had foto's gemaakt om te vragen of het verstandig is er alsnog mee naar de huisartsenpost te gaan, maar ik plaats ze toch maar niet en ga morgen gewoon contact opnemen. Er is wel een sterke maag nodig om de foto's te zien, dus doe dat maar niet haha :')

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 23:55

Jeetje... Hopelijk knap je snel op!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 00:04

Gatsie, da's niet zo prettig! Succes er mee, duim voor je dat het meevalt!

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 00:37

Eerste foto ziet er een beetje uit als psoriasis. Kan zich razendsnel uitbreiden, zeer doen en jeuken. Ik herken alleen het paars worden en gaatje niet wat je omschrijft. Ik heb daar rond deze tijd van het jaar het meeste last van en in de zon gaat het weer weg. Mocht het dat zijn is het in ieder geval niet besmettelijk.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 00:47

wat apart dat je huisarts het zo makkelijk op ringworm gooit terwijl gaatjes daar niet bij horen? Hoop dat je morgen geholpen word!
Sterkte!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-12 01:49

Dankjullie!

De kleinere plekjes hebben idd wel wat weg van Psoriasis, als ik zo op internet kijk. De grotere plekken daarintegen juist weer niet... :=

Ik vind het ook een beetje raar van de huisarts. Het bleek ook dat hij dat spul voor schrale babybilletjes had voorgeschreven... vond het al raar dat hij zei; Je kunt het ophalen bij de drogist. Drogist? Ehh Apotheek. Nou hetzelfde spul koop je ook bij de DA, of Kruidvat, maar bij de apotheek betaal je 8 euro meer :+

Hij heeft ook maximaal 5 seconden met een lampje erop geschenen en gekeken en toen was het al duidelijk voor hem.

Opzich allemaal geen ramp.. Maar als ik dan zie dat het nu Zaterdag is, ik Vrijdag naar de HA geweest ben en de plekken stukken groter geworden zijn en ook meer plekken open gaan dan begin ik toch wel te twijfelen := En als het geen Ringworm zou zijn, dan weet ik dus ook niet of de zalf die ik nu erop smeer, weleens goed is.

Ondertussen komen er ook bulten bij... het vel op die bulten ligt er los op zegmaar. Heb nu ook binnenin m'n heup/been een rotgevoel... alsof het gekneusd/stijf is ongeveer, maar ik weet niet zeker of het hier mee te maken heeft, heb wel wat probleempjes met m'n benen dus kan daar ook van komen, maar het is er sinds een uurtje of 2 en heb het nog niet eerder gehad :n

Ga zometeen maar proberen te slapen en dan morgen even een belletje doen naar de HAP :)

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 01:55

Klinkt wel als een staph infectie.... Heb je ook koorts? Andere symptomen (bijv. vermoeidheid?)

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 02:04

Ik zou me niet gek laten maken door internet, succes met je ringworm, wat best vervelend is!